"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Nightlords 1,5k

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
white dwarf

Nightlords 1,5k

Viesti Kirjoittaja white dwarf »

Noh, tällästä aattelin kehitellä. Korjatkaa jos huomaatte virheitä tai huonoja valintoja.

HQ:
Daemon Prince
armoury:ccw x2, spiky bits, frag & krak grenades
gifts: D. armour, D. Speed, D.Stature, D.Mutation, D. Resilience, D. Aura, D.Strenght, MoCU
skills: furious charge
195pts

Elite:
Obliterator x 3
210pts

Troops:
CSM squad: x6
armoury: hvy bolter, plasma
gifts: MoCU
skills:stealth adept
111pts

armoury: missile launcher, plasma
116pts

armoury: lascannon, plasma
121pts

Fast:
Raptors: x6
armoury: flamer, melta
gifts:MoCU
other: Aspa; pwr wpn, D. Strength
242pts

Raptors: x6
armoury: flamer, melta
242pts

Bikers: x3
armoury: melta x2
skills: skilled riders
131pts

skills: skilled riders
131pts

Total pts: 1449pts
Viimeksi muokannut white dwarf, To 11.01.2007 15:04. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Minun oikeus on ottaa kaikki mikä minulle kuuluu...

T. Rautianen&Trio Niskalaukaus
laurentius

Viesti Kirjoittaja laurentius »

Troopeista ottaisin aspat pois kokonaan ja raptoreihin laittaisin mielumin meltan tai plasma pistolit. Ellet pelaa sitten cityfightiä

Ja predatorin Hvy bolterit vaihtaisin lascannoineihin
We are returned!
togottaja

Viesti Kirjoittaja togottaja »

Vaihda Demonin compipoltteri pislaan niin saat extra attackin.
Vaihda D. Flight Speediin, paljon käytännöllisempi ja lisäksi halvempi.
Áika riski altista pitää fistiaspalla plasmaa(onneksi sillä ei sentään ole jotain plagueswordia ;)). Tappaa vielä itsensä! Oikeastaan en pitäisi fistejä HWryhmissä ollenkaan nehän vain ampuvat, eli kuten laurentius sanoi.
Raptoreita on aika paljon, ihan kiva jos tykkäät lähimätöstä, mutta toisen ryhmän pudottamalla saisi lisättyä vähän firepoweria. Voisi lisätä lisää obleja tai CSMsquadeja(joille voisi laittaa laasereita, joita on vasta muutama). Toisaalta onhan armeijassa jo biket, oblit ja preda.
Predasta puheen ollen se on liian kallis. Ota Parasetic possession poisja lisää giftejä prinssillä(tai lisää firepoweria, kuten jo ehdotin).
Älä vaihda HBeita lasseiksi.
Monolith

Viesti Kirjoittaja Monolith »

Rinssille kannatta pistää 2 CCW ja strenght (hakkaa aikas lujaa näilläki). Ainiin missä on aura prinssiltä?
Chicken and corn!
white dwarf

Muokkasin hieman listan sisältöä, muutokset kursiivilla.

Armeijan ajatuksena on, että raptorit tekevät infantrystä sotkua, mopot vehicleistä ja prinssi vähän kaikista. Kaikki muu antavat tulitukea. Tosin obliterator voi hyödyntää deep strikea ja aiheuttaa päänvaivaa vastustajalle.

Air Defence

Viesti Kirjoittaja Air Defence »

Stature prinssille ei saa pistolia, joten vaihda se suosiolla saman hintaiseen close combat weaponiin.

Jos trooppisi ovat vain antamassa tulitukea, niin ne pärjäisivät 5 miehen vahvuisinakin. Tällöin jäisi pisteitä (90) korvata yhden ryhmän heavy boltteri missile launcherilla(5), joka on ihan näpsäkkä joka paikan höylä (fragillä ammuutaan kevyttä massaa ja krakilla tankkeja ja mariineja), antaa kaikille (5x3) troopille night lordien stealth adept -skilli (15), ja ostaa toinen obliteraattori (70). Tuon yhden lascannonin voisi mahdollisesti myös vaihtaa toiseen missile launcheriin. Tuolloin jäisi vielä pisteitä upittaa toinenkin heavy boltteri missile launcheriksi.

Mopojen tarkoitus, jos on ajoneuvoja metsästää, niin plasma pois ja toinen melta tilalle.

Predator on julmetun kallis vehje tällä hetkellä. Ainoana ajoneuvona tosin se tuleekin keräämään vastustajan tankintappotulen, joten siinä mielessä nuo upgradet ovat oikeutettuja. Kuitenkin vaihtaisin koko härvelin indirect tulta syöksevään defileriin (läpäisemätön maasto kun on aina paras puolustus), tai ostaisin lisää porukkaa raptoreihin ja mopoihin, etteivät kuole niin nopsaa kokonaan pois. Pisteitä jos jää, niin lordillesi spiky bits (yksi lyönti menee kuitenin ohi) ja raptoreiden aspoille daemonic mutatiot.
white dwarf

Muokkasin hieman lisää...

Kumpi olisi parempi valinta;
1) vaihtaa Predator Defilerinn
vai
2) poistaa Predator ja korvata se lisäämällä infantryä?

Mites dreadnought? Kokemuksia, onko liian rsikaabeli masiina?

togottaja

iikka kirjoitti: Stature prinssille ei saa pistolia, joten vaihda se suosiolla saman hintaiseen close combat weaponiin.
Ainii joo, hyvä.
iikka kirjoitti: Jos trooppisi ovat vain antamassa tulitukea, niin ne pärjäisivät 5 miehen vahvuisinakin. Tällöin jäisi pisteitä (90) korvata yhden ryhmän heavy boltteri missile launcherilla(5), joka on ihan näpsäkkä joka paikan höylä (fragillä ammuutaan kevyttä massaa ja krakilla tankkeja ja mariineja)
Kannatatan vaihtamista viisiksi, mutta kannattaa käyttää mieluumin joku H.Boltteria tai Lascannonia. H.Bolter tuhoaa paremmin infantryä ja lasse koneita!
iikka kirjoitti: , antaa kaikille (5x3) troopille night lordien stealth adept -skilli (15),
Mikä se on?
iikka kirjoitti: ja ostaa toinen obliteraattori (70). Tuon yhden lascannonin voisi mahdollisesti myös vaihtaa toiseen missile launcheriin. Tuolloin jäisi vielä pisteitä upittaa toinenkin heavy boltteri missile launcheriksi.
Osta oblit
iikka kirjoitti: Mopojen tarkoitus, jos on ajoneuvoja metsästää, niin plasma pois ja toinen melta tilalle.
joo
iikka kirjoitti: Predator on julmetun kallis vehje tällä hetkellä. Ainoana ajoneuvona tosin se tuleekin keräämään vastustajan tankintappotulen, joten siinä mielessä nuo upgradet ovat oikeutettuja.
Aika outo tapa ajatella. Vastustajalla on paljon bright lanceja tai laasereita takki tuhoutuu joka tapauksessa riippumatta, onko silla yhtä 40 pisteen upgradea vai ei!
iikka kirjoitti: Kuitenkin vaihtaisin koko härvelin indirect tulta syöksevään defileriin (läpäisemätön maasto kun on aina paras puolustus), tai ostaisin lisää porukkaa raptoreihin ja mopoihin, etteivät kuole niin nopsaa kokonaan pois. Pisteitä jos jää, niin lordillesi spiky bits (yksi lyönti menee kuitenin ohi) ja raptoreiden aspoille daemonic mutatiot.
Preda on paaljon tehokkaampi kuin defiler. Ei kannata ainakaan mopihin lisätä. Lordille lisää giftejä, jos saa ja raptori aspoille niitä mutaatioita.
white dwarf

togottaja kirjoitti:Mikä se on?
Skill, joka antaa +1 cover saveen.

Krmh... olikin jäänyt epähuomiossa predatorilta mutated hull pois...

Hand of Than

Viesti Kirjoittaja Hand of Than »

Ihan mukavaksi muodostuu. Poistaisin raptoreiden aspoilta clawit ja korvaisin ne pwr weapon+d. strenu combolla. Suunnilleen sama teho, mutta 15p halvempi. Tietty modelilla on valmiina clawit, mutta tämän takia kannattaa jo vaivautua konffaamaan aseitusta. Säästäisit kahdesta aspasta ja 30 pistettä.

Predasta luopuisin(tai ottaisin jostain toisenkin), yksi ajoineuvo saa tosiaan itseensä liikaa tulta. Olen sitä koulukuntaa joka sanoo, että ajoneuvoja pitää olla 2+ tai 0.
Haussa Star Wars CCG:n tai LotR TCG:n pelaajia JKL alue(ikä 18+).

Kortteja voin vaihtaa paikkaan ja ikään katsomatta. Laita YV jos osui ja upposi.
white dwarf

Ok, nyt olis 22pts vapaana. Mihinköhän nekin työntäisi?

Toista panzerwagenia ei saa, koska olen vaihtanut 2 heavy optiiota 1 ylimääräiseen fastiin. Nightlord erikoissääntö, nähkääs...

Mutta tosiaan, jos jättäisi predatorin kokonaan pois, mutta mitä tilalle?
Dreadnought? Defiler? Infantrya?

Jurpo

otsikko

Viesti Kirjoittaja Jurpo »

Daemon Prince
armoury:ccw x2, spiky bits
gifts: D. armour, D. Speed, D.Stature, D.Mutation, D. Resilience, D. Aura, D.Strenght, MoCU
Itse ottaisin Essencen ja Demon Venomin armorin tilalle. Jos panssarin läpi ollaan iskemässä se on yleensä AP2 tai AP1-pyssy ja armori menee hukkaan. Lisäksi ottaisin Mutaation pois ja tilalle Aura. Se vitosen invu on pisteiden arvoinen. Bioniikat myös. Ylimääräinen kutosen save ei ole koskaan pahitteeksi.

Nyrkkisääntö prinssissä on olla avokätinen. Demoniprinssi on iskumoukari ja sen on parempi kyetä antamaan se isku ja se antaa sen kun se pääsee kentän ylitse ehjänä.
Obliterator x2
140pts
Oblikset ovat hyviä.
CSM squad: x5
armoury: hvy bolter, plasma
95pts

armoury: missile launcher, plasma
100pts

armoury: lascannon, plasma
105pts
Marsuryhmät ovat kykeneviä tappelemaan. Ehkä yksi ryhmä voisi olla tarkoitettu vastapalloksi.
Raptors: x5
armoury: flamer
199pts

Raptors: x5
armoury: flamer
199pts

skills: tankhunters
134pts

skills: tankhunters
134pts
Night Lordien ei ole pakko luopua kahdesta HS-slotista. Ehdotan että sulautat sytkäriryhmät yhdeksi mehukkaan powerfist-aspan johtamaksi iskumoukariksi. Kallis se on, mutta tekee pahaa jälkeä ja varsinkin prinssin kanssa puhkoo linjat.
Predator:
armoury: lascannon, sponson hvy bolters
gifts: daemonic possession, mutated hull
Perinteinen tstpsv.
Lintu, karhu, jänis ja kala.
Anna kestävä lemmenvala.
togottaja

Prinssille lisää giftejä jos niitä pisteitä on. Kannattai tosissaan vaihtaa raptoriaspojen asestus.
Toi yhden ajokin juttu tuppaa kyllä olemaan totta.. :(
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Se yksinäinen tankki kannattaa kyllä ottaa kokonaan pois. Kun muu tulitukena toimiva jalkaväki istuu hyvässä coverissa niin panssarivaunu ammutaan pois pelistä jo hyvissä ajoin. Ota sen tilalle ennemmin kolmas obliteraattori. Kolme oblia muuten ampuu tarvittaessa saman verran kuin predatori. Vaikka se tulee kalliimmaksi, on se myös kestävämpi. Ja joustavampi.

Jos siihen ainoaan HS-slottiin jotain ehdottomasti haluat laittaa, harkitse sitä defilerin hankintaa. Se tekee kivaa jälkeä vihollisen linjoihin, jos sen saa maaston taakse suojaan. Toinen vaihtoehto saattaisi olla se dredi, mutta sekoilusäännöt tekevät siitä epävarman tulitukiyksikön tai hankalan lähitaistelijan, joka on jopa helpompi tuhota kuin predatori.

Itse olen raptoreiden yhdistämistä vastaan. Yksi ryhmä tulee maksamaan vajaat 400 pistettä ja vastustaja kuitenkin keksii sille aina jotain uskomattoman ikävää. Kaksi ryhmää lähtevät helpommin pakoon, mutta saat enemmät vaihtoehtoja ja pystyt sitomaan useamman vihollisryhmän kerralla.

EDIT: kun niitä fast-slotteja kerran on niin kannattaahan niitä käyttää.
Bikereiden tank-hunterista en ole ihan varma. Melta hajottaa tankit yleensä päästyään alle kuuteen tuumaan. Silloin +1 penetraatioheittoon ei paljon tunnu. Ota mielummin vaikka skilled riders tai joku muu. Hieno lista kuitenkin kun kaikilla mariineilla on merkki ja veteraanikyky!
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Air Defence

togottaja kirjoitti:Prinssille lisää giftejä jos niitä pisteitä on.
Prinssilähän on jo 100 edestä giftejä, joten enempää ei saa.
Daemon Prince 60
armoury:ccw x 2 2, spiky bits 10
gifts: D. armour 20, D. Speed 15, D.Stature 15, D.Mutation 15, D. Resilience 10, D. Aura 15, D.Strenght 10, MoCU 5
skills: furious charge 15
187pts
Minä saisin muuten tuon prinssin hinnaksi noilla varusteilla 192 pistettä.
white dwarf

iikka kirjoitti:Minä saisin muuten tuon prinssin hinnaksi noilla varusteilla 192 pistettä.
Hyvä huomio, en olisi itse huomannut.

Muokkasin hieman lisää listaani, tosin seurauksena oli, että pisteitä jäi vielä käyttämättä 58.
Raptorit saivat lisää possea ja meltat; siltä varalta jos vastustaja on huolimaton ja unohtaa tankkeja raptoreiden lähelle.
Prinssille ei tosiaan lisää giftejä saa.
Predator sai kyytiä. Ei sillä tosiaan yksin mitään tee.

What shall we do now?

Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Jos ei muuta tule mieleen, niin laita vaikka jokaiseen trooppiryhmään yksi lisämarine. Ei tee ikinä pahaa jos joku sattuu joskus ampumaan takaisin.
Ja prinssi voisi tykätä kranaateista kun kuitenkin joutuu hyökkäämään coverissa kykkivien vihollisten kimppuun.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
white dwarf

Noh, tos se nyt olis melko lailla lopullisessa muodossaan.

Kiitos kaikille neuvoa antaneille. m(_ _)m

Air Defence

Re: Nightlords 1,5k

white dwarf kirjoitti:Daemon Prince
armoury:ccw x2, spiky bits, frag & krak grenades
195pts
Prinssi ei oikeastaan tarvitse krakiä. Monstrous craturena se kun tekee ajoneuvoihin pahempaa jälkeä ihan noilla ccw:llä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”