Uruk(+örkki)-armeija
Uruk(+örkki)-armeija
Eli 600:n pisteen(vähän vajaa), ehkäpä turnauksiin tuleva armeija. Eikös turneissa käytetä joko 500:n taikka 600:n pisteen armeijoita. Siis jos tulee 500:n turnaus niin karsin pois örkki kapun, örkkejä, ehkä muutaman urukin.
Armeijani sisältää pääasiassa näitä "Sarumanin silmiä ja korvia" (=scoutteja) ja muutamat örkitkin ovat mukana porukassani (eikä niinkään muutamat).
Kaikki modelit yhteen laskettuna 45 tyyppiä. Joista jousia kymmenen kappaletta.
Eli, itse armeija:
Herot:
-Lurtz 60ps
-Ugluk 60ps
(-Vrasku 60ps)
- (Vraskun tilalle tai muuten vaan) Scout captain* with shield 55ps
-Orc captain, +kilpi 45ps
=225ps
Soturit:
-2 Feral uruk-hai 26ps
-8 Scout urukia 64ps
-9 Scout urukia kilvillä 81ps
-8 Scout urukia jousilla 72ps
(-3 örkkiä jousilla 18ps) Harkinnassa.
-2 örkkiä kaksi käsi aseilla 12ps
-5 örkkiä keihäillä 30ps
-5 örkkiä kilvillä 30ps
-1 örkki lipulla 30ps
=363ps
yht.=576ps
Tosiaan, siis olen lisäillyt (ehkä) tulevia ja (taas ehkä) lähteviä. Huom! Niitä ei ole lisätty loppu summaan, joten jotain on lähdettävä, tai menneepi yli 600:n pisteen.
*= Scoutti captain on conversion, jonka väsäsin ihan ite(Jee!).
Se on tehty metallisen scoutin vartalosta(metaallia, edes vähän kunniotusta siis), pää on kypärätön muovisen scoutin pää, kilpi käsi on viety hevy armoured uruk-hai warriorilta (sopivan asentonsa vuoksi juuri kyseiseltä) ja miekka on kahden miekan yhdistelmä, kunnon rambo liha veitsi siis!
No siinä olisi (pyöristetty, voi sitten keksiä jotai) 600:n pisteen armeija, mitäs olette mieltä? Ehkä ...jotain..?
Taktiikka palstahan tämä ei ole, mutta laitan tähän nyt, koska asia on suht lyhyt. Ugluk pidetään hengissä loppuun asti, käytännöllisen erikoissääntönsä takia. Örkithän ovat ainakin osa uhrattavissa muiden puolesta, tarkoittaen Head-taker sääntöä. Vrasku ammuskelee, ei pahemmin taistele. Lurtz ja örkki kapteeni ovat sitten ne taistelevat herot. Mahtiahan tulee aika hyvin näiltä neljältä herralta heroic actioneita varten.
Paljonkos tuollaisesta saisi teema pisteitä? Ja vielä, että annetaanko yleensä teema pisteet yhdestä kolmeen, vai riippuuko se tilanteesta, paljonko itse antaisit?
Eli palautetta sun muuta kommenttia saapi antaa.
Virheitä on saatanut tulla, vaikka monta kertaa tarkastinkin pisteiden yhteissumman sun muut.
Että silleen.
Armeijani sisältää pääasiassa näitä "Sarumanin silmiä ja korvia" (=scoutteja) ja muutamat örkitkin ovat mukana porukassani (eikä niinkään muutamat).
Kaikki modelit yhteen laskettuna 45 tyyppiä. Joista jousia kymmenen kappaletta.
Eli, itse armeija:
Herot:
-Lurtz 60ps
-Ugluk 60ps
(-Vrasku 60ps)
- (Vraskun tilalle tai muuten vaan) Scout captain* with shield 55ps
-Orc captain, +kilpi 45ps
=225ps
Soturit:
-2 Feral uruk-hai 26ps
-8 Scout urukia 64ps
-9 Scout urukia kilvillä 81ps
-8 Scout urukia jousilla 72ps
(-3 örkkiä jousilla 18ps) Harkinnassa.
-2 örkkiä kaksi käsi aseilla 12ps
-5 örkkiä keihäillä 30ps
-5 örkkiä kilvillä 30ps
-1 örkki lipulla 30ps
=363ps
yht.=576ps
Tosiaan, siis olen lisäillyt (ehkä) tulevia ja (taas ehkä) lähteviä. Huom! Niitä ei ole lisätty loppu summaan, joten jotain on lähdettävä, tai menneepi yli 600:n pisteen.
*= Scoutti captain on conversion, jonka väsäsin ihan ite(Jee!).
Se on tehty metallisen scoutin vartalosta(metaallia, edes vähän kunniotusta siis), pää on kypärätön muovisen scoutin pää, kilpi käsi on viety hevy armoured uruk-hai warriorilta (sopivan asentonsa vuoksi juuri kyseiseltä) ja miekka on kahden miekan yhdistelmä, kunnon rambo liha veitsi siis!
No siinä olisi (pyöristetty, voi sitten keksiä jotai) 600:n pisteen armeija, mitäs olette mieltä? Ehkä ...jotain..?
Taktiikka palstahan tämä ei ole, mutta laitan tähän nyt, koska asia on suht lyhyt. Ugluk pidetään hengissä loppuun asti, käytännöllisen erikoissääntönsä takia. Örkithän ovat ainakin osa uhrattavissa muiden puolesta, tarkoittaen Head-taker sääntöä. Vrasku ammuskelee, ei pahemmin taistele. Lurtz ja örkki kapteeni ovat sitten ne taistelevat herot. Mahtiahan tulee aika hyvin näiltä neljältä herralta heroic actioneita varten.
Paljonkos tuollaisesta saisi teema pisteitä? Ja vielä, että annetaanko yleensä teema pisteet yhdestä kolmeen, vai riippuuko se tilanteesta, paljonko itse antaisit?
Eli palautetta sun muuta kommenttia saapi antaa.
Virheitä on saatanut tulla, vaikka monta kertaa tarkastinkin pisteiden yhteissumman sun muut.
Että silleen.
Viimeksi muokannut Wolverine, La 06.01.2007 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- riimumestari
Listasi on aika kivan ja teemallisen näköinen, mutta siinä on ehkä turhan paljon kaikkea. Mietin, että kannattaisi poistaa ainakin örkkijouset, sillä ne ovat täysin hyödyttömiä. Lisäksi kaksi feralia on liian vähän ja ne ovat muutenkin aika huonoja pisteisiinsä nähden. Örkkibannerin voisi kanssa ottaa pois, koska listassa ei ole niin paljon örkkejä, että moiselle olisi tarvetta (ellet sitten ota örkkejä lisää lopuilla pisteillä ja noiden jouskarien sekä feralien tilalle), mutta muuten pois kokonaan. Lipun tilalle siis joko örkkejä tai sitten feraleja jo nyt mukana olevien mukaan, mutta tämä kyllä syö massaa, jos teet hirveitä investointeja feraleihin, joten joudut valitsemaan feralittoman listan ja vähämassaisen feral listan väliltä.
Tyylikäs armeija, vaikka en tuosta Vraskusta pidä ollenkaan, mutta muuten okei.
Tyylikäs armeija, vaikka en tuosta Vraskusta pidä ollenkaan, mutta muuten okei.
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
Örkkijouset, jep, aika tehottomia. Kyllä niillä ehkä aina jonkun pois saa, niiden kohtaloa täytyy miettiä. Ja mikä feraleihin tulee niin ajattelin, että tuovat edes vähän väriä armeijan. Ja minun mielestä ne ovat melko halpoja, kolme pistettä enemmän kuin normaali scout-uruk, ja attack ja courage arvot hyvät.
Tätä jo kirjoittaessa arvasin ettei Vraskusta tykätä, mutta se nyt vaan sattuu olemaan yksi niistä kolmesta nimellisestä scout-uruk kapteenista. Kiitoksia palautteesta.
Tätä jo kirjoittaessa arvasin ettei Vraskusta tykätä, mutta se nyt vaan sattuu olemaan yksi niistä kolmesta nimellisestä scout-uruk kapteenista. Kiitoksia palautteesta.
-
Chaotic Dwarf
Örkkikapteenin voisit vaihtaa Grishnakhiin, niin tulisi lisää Mahtia ja tulisi teemaan hyvin sopiva nimetty sankari. Loppupisteillä vaan lisää massaa. Örkkiampujat voisi vaihtaa keihäällisiin tukemaan.
Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois.
-Jeesus Nasaretilainen, Matt. 5:29-30
-Jeesus Nasaretilainen, Matt. 5:29-30
Totta turisette. Kiva teemakin täydentyisi.Captain of Dwarfs kirjoitti:Örkkikapteenin voisit vaihtaa Grishnakhiin, niin tulisi lisää Mahtia ja tulisi teemaan hyvin sopiva nimetty sankari. Loppupisteillä vaan lisää massaa. Örkkiampujat voisi vaihtaa keihäällisiin tukemaan.
Huomasin muuten, että minullahan tulisi sitten melkein identtinen lista Ganelonin kanssa.... Ja huomasin hänen aiheensa vasta tämän aiheen kirjoittamisen jälkeen, eli melkein olisin voinut katsoa neuvot ja vinkit sieltä.
Ja se paljonko saadaan turnauksissa yleensä teemapisteitä..? 1-3, 1-7 valaiskaa minua!
Ja olen kirjat kauan sitten lukenut enkä muista kuin leffan version tapahtuneesta, niin kysymykseni kuuluu, voikos Grishnakin ja Lurtzin ottaa samaan porukkaan, jos Lurtz kuoli jo ennen kuin Grishnak jengeineen liittyi joukkoon.
Viimeksi muokannut Wolverine, To 04.01.2007 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lista näyttää herojen puolesta tehokkaalta, mutta myöskin hieman mauttomalta. Sen lisäksi, että vihaan Vraskua, se ei sovi Lurzin ja Uglukin kanssa samaan armeijaan, ainakaan omasta mielestäni. Perusteena sille on se, ettei Urukeilla vielä Hobitinkaappausrytäkän aikana ollut Crossboweja. Tähänhän nyt voi selittää vaikka mitä vastineeksi, kuten että "Vrasku oli saanut Sarumanilta jonkun yybertehokkaan Crossbow-prototyypin, mutta se oli niin raskas virittää että muiden Urukkien Crossboweista piti pudottaa vähän tehoja ja siksi muut Urukit saivat Crossbowin käyttöönsä vasta Hobittireissun jälkeen". Eli itse heivaisin Vraskun pois, sillä se ei vain sovi tuohon armeijaan. Tilalle voisi ottaa Scout Urukkikapun.
Sitten peruskuraan.
Ensiksi ottaisin Feral Urukit ja Örkkijouset pois. Sitten ottaisin Urukkibannerin ja lopuilla pisteillä Örkkikeihäitä, mikäli ei mene massarajan yli.
Pidän listassa oikein paljon siitä, ettet ole ottanut örkkikeihäitä Urukkien taakse, vaan ne saavat pärjätä ilman tukijoita. Tämä kuitenkin pudottaa iskujen määrää, joten ottaisin siksi Urukkibannerin Urukkien sekaan. Ja lisää örkkikeihäitä myös, sillä tällä hetkellä edes örkeillä ei ole tukijoita kuin muutama.
Siinä olisi minun ehdotukseni. Loppujen lopuksi ihan hieno lista, mutta tukijoita kaipaisi.
Sitten peruskuraan.
Ensiksi ottaisin Feral Urukit ja Örkkijouset pois. Sitten ottaisin Urukkibannerin ja lopuilla pisteillä Örkkikeihäitä, mikäli ei mene massarajan yli.
Pidän listassa oikein paljon siitä, ettet ole ottanut örkkikeihäitä Urukkien taakse, vaan ne saavat pärjätä ilman tukijoita. Tämä kuitenkin pudottaa iskujen määrää, joten ottaisin siksi Urukkibannerin Urukkien sekaan. Ja lisää örkkikeihäitä myös, sillä tällä hetkellä edes örkeillä ei ole tukijoita kuin muutama.
Siinä olisi minun ehdotukseni. Loppujen lopuksi ihan hieno lista, mutta tukijoita kaipaisi.
Scoutti kapteeni, sellainen pitäisi sitten itse väsätä, kun ei kaupoissa ainakaan vielä satu olemaan. Mielummin en ota kapteenia ollenkaan, kuin tekisin jonku aivan typerän conversionin jostain muovisesta normi soturista. Sekun menee vähän niin että; pään vaihto, ase eri kulmaan ja tada-da-dad-da-daaa! Meillä on kapteeni joka ei eroa mitenkään muista sotureista. Tietysti siihen voisi käyttää paljonkin aikaa, tehdä hieno, mutta komea kapun, mikä "ansaitsee" ulkonäöltään olla kapteeni. Samoten urukki lippu, näyttäisi ehkä hieman tökeröltä jos pelkästään lipunkantajalla olisi heavy armour. Eli siis pitäisi itse koota myös lippu scouteille. Ja suoraan kysymys, miksei örkki lippu kelpaa? Ja örkki kapu(lähes yhtä hyvä)? (Kun on kumminkin nimettyjä heroja pitämässä pienenpien puolta.) Eivätkö ne muka samassa tiimissä osaa tapella...Klonkku kirjoitti:Lista näyttää herojen puolesta tehokkaalta, mutta myöskin hieman mauttomalta. Sen lisäksi, että vihaan Vraskua, se ei sovi Lurzin ja Uglukin kanssa samaan armeijaan, ainakaan omasta mielestäni. Perusteena sille on se, ettei Urukeilla vielä Hobitinkaappausrytäkän aikana ollut Crossboweja. Tähänhän nyt voi selittää vaikka mitä vastineeksi, kuten että "Vrasku oli saanut Sarumanilta jonkun yybertehokkaan Crossbow-prototyypin, mutta se oli niin raskas virittää että muiden Urukkien Crossboweista piti pudottaa vähän tehoja ja siksi muut Urukit saivat Crossbowin käyttöönsä vasta Hobittireissun jälkeen". Eli itse heivaisin Vraskun pois, sillä se ei vain sovi tuohon armeijaan. Tilalle voisi ottaa Scout Urukkikapun.
Sitten peruskuraan.
Jouset, jos noudattaisin teidän ohjeita (ottaisin kaikki örkkijouset ja Vraskun pois) niin ampuminen jäisi minulta vähän vähälle. Kuitenkin urukit noilla jousilla ovat yhtä tehokkaita kuin rohanilaisten ampujat ja minas tirithiläisten ampujat, neuvotteko siis heitäkin poistamaan kaikki jouset? Örkithän ovat huononpia ampujia mutta se siitä.
Niin ja minulla listassahan luki, että "turnaus tarpeisiin" niin massa raja 50 miestä on jo kovin lähellä. Kaikki ehdottavat lisää massaa, mutta listassani on jo nyt 45 ukkoa, että viisi vielä mahtuu mukaan, ja kun minulla on tuo laittamani lista vähän vajaa 600ps, että siihen saan jo tungettua viisi tyyppiä ilman että joutuisin poistamaan kauheita (olettaen etten tietty lisää mitään suuri pisteisiä).
Vrasku sopii teemaan, se kuitenkin on "uruk-hai scout captain". Muutta se ehkä saa lähteä ja tehdä tilaa jollekin """kivemmalle""" herolle. Kun se Vrasku kerran on niiin vihattu.
Örkki keihäitä siis ainakin luvassa.
Jousten kohtalo mietinnässä. Samoten Vraskun.
Nyt en kyllä viitsi enää quotettaa, tulisi melkoisen pitkä lainaus.
Mutta kuka nyt on kehottanut heivaamaan Urukkijouset pois? En minä ainakaan. Mutta niillä örkkijousilla ei oikeasti tee mitään. Minulla oli yhdessä pelissä mukana (testauksen vuoksi) 15 Gobbojousimiestä. Ammuin niillä joka vuorolla (paitsi ensimmäisillä, kun ei ollut kantamaa) ja muutaman kerran ammuin ilman volleytakin. Pudotin ampumalla yhden High Elffin koko pelin aikana (hooray).
Ja Urukki banneri sen takia, että Urukkeja on enemmän ja sinulla on jo yksi örkkibanneri. Ihan tyyliseikka siis. Ja se lipun tekeminen on aivan lapsellisen helppoa. Scout Urukkikapuna voit käyttää niitä metallisia Scoutteja, niitä vanhempia. Ne erottuvat kyllä massasta. Ja Urukkikapu ihan pelkästään sen takia, että on kovempi taistelija. Ja siinä on muutenkin enemmän asennetta.
Mutta kuka nyt on kehottanut heivaamaan Urukkijouset pois? En minä ainakaan. Mutta niillä örkkijousilla ei oikeasti tee mitään. Minulla oli yhdessä pelissä mukana (testauksen vuoksi) 15 Gobbojousimiestä. Ammuin niillä joka vuorolla (paitsi ensimmäisillä, kun ei ollut kantamaa) ja muutaman kerran ammuin ilman volleytakin. Pudotin ampumalla yhden High Elffin koko pelin aikana (hooray).
Ja Urukki banneri sen takia, että Urukkeja on enemmän ja sinulla on jo yksi örkkibanneri. Ihan tyyliseikka siis. Ja se lipun tekeminen on aivan lapsellisen helppoa. Scout Urukkikapuna voit käyttää niitä metallisia Scoutteja, niitä vanhempia. Ne erottuvat kyllä massasta. Ja Urukkikapu ihan pelkästään sen takia, että on kovempi taistelija. Ja siinä on muutenkin enemmän asennetta.
Jaa jaa, anteeksi väärin ymmärykseni jousi asiasta. Luulin, että tarkoitit myös uruki bowmenejä, koska niillähän on orc bow. En tässä yritä näsäviisastella, vaan luulin oikeasti, että örkkijousilla tarkoitit myös niitä urukeja. Ne örkki jousi ampujat voisin aivan hyvin kyllä heivata ulos porukasta. Itse olen kyllä saman tehottomuuden huomannut, ehkä yhden tai kaksi miestä (tai naista) koko pelin aikana saa ulos pelistä näillä.
Voisin lisätä muutaman uruki jousen jotta saisin volleyn tehtyä tarvittaessa (örkithän voivat siihen volleyhyn osallistua, koska niillä on samat jouset kuin scouteilla, kuten äsken totesin, ja volleystä uupuu vielä kaksi ukkoa).
Lipun askarteleminen voisi olla jännää, kerran olen tehnyt (ei kummonen tullut) ja metallisia scouttejakin löytyy, että kai siitä kapun saisi väännettyä. Totta, asennetta urukeilta ainakin löytyy. Entä jos örkki ja uruki kapu(!)? Vrasku pois ja vähemmän huomiota herättävä normi captaini tilalle... hmmnn.. ehkäpä?
Voisin lisätä muutaman uruki jousen jotta saisin volleyn tehtyä tarvittaessa (örkithän voivat siihen volleyhyn osallistua, koska niillä on samat jouset kuin scouteilla, kuten äsken totesin, ja volleystä uupuu vielä kaksi ukkoa).
Lipun askarteleminen voisi olla jännää, kerran olen tehnyt (ei kummonen tullut) ja metallisia scouttejakin löytyy, että kai siitä kapun saisi väännettyä. Totta, asennetta urukeilta ainakin löytyy. Entä jos örkki ja uruki kapu(!)? Vrasku pois ja vähemmän huomiota herättävä normi captaini tilalle... hmmnn.. ehkäpä?
It's alright. Itse olen vain tottunut nimeämään kaikki hahmot rotunsa ja aseensa mukaan, kuten "Urukkijouset", "Örkkikeihäät".Wolverine kirjoitti:Jaa jaa, anteeksi väärin ymmärykseni jousi asiasta.
Se lippu on helposti tehty, yllättävänkin helposti. Ja sitä kapteenia ei mielestäni tarvitse edes konvata mitenkään, mikäli niitä metalliscoutteja käyttää.Wolverine kirjoitti:Lipun askarteleminen voisi olla jännää, kerran olen tehnyt (ei kummonen tullut) ja metallisia scouttejakin löytyy, että kai siitä kapun saisi väännettyä.
Juuh. Lisäilinkin noita muutoksia tuonne ensimmäiselle sivulle.
Tuota captainia konvasinkin jo hieman. Ihan perus muutoksia, pään, aseen ja kilpikäden vaihto (nuokin olen luetellut etu sivulla). Aika julman ja agressiivisen näköinen tuli. Näyttää vähän erillaiselta kuin tavis soturit. Mustaksi sen olen maalannut, eli odottamassa käsittelyä.
Elikkäs tuo kapu ottaa ehkä tuon Vraskun paikan.
Tuota captainia konvasinkin jo hieman. Ihan perus muutoksia, pään, aseen ja kilpikäden vaihto (nuokin olen luetellut etu sivulla). Aika julman ja agressiivisen näköinen tuli. Näyttää vähän erillaiselta kuin tavis soturit. Mustaksi sen olen maalannut, eli odottamassa käsittelyä.
Elikkäs tuo kapu ottaa ehkä tuon Vraskun paikan.
Voisit pistää kuvia figustasi nettiin, kun on valmista. Konvatut modelit kiinnostavat minua suuresti.
Tuli tässä mietittyä, että kun sinulla on noita scoutteja joilla ei ole muuta kuin miekat, niin jos vaihtaisit ne pois ja tilalle feraleita ja örkkejä... Se voisi toimia.
Tuli tässä mietittyä, että kun sinulla on noita scoutteja joilla ei ole muuta kuin miekat, niin jos vaihtaisit ne pois ja tilalle feraleita ja örkkejä... Se voisi toimia.
Voisin kyllä tehdä näin, ostaisin lisää feraleita ja lisäisin örkkejä kilvillä. Konvaisin kilvet, kun on rahat vähissä. On muitakin armeijoita kehitettävänä (mordor, rohan ja tau).
Ei siitä kapteenista mitään kummosta tullut, pää näyttää, ehkä hieman oudolta. Voin niitä kuvia laittaa, kun valmistuu tuonne gallerian puolelle. Niin tein tuon kallio palan, jonka vieressä poseeraa muutama feral ja scoutti jotka on valmiita, jos haluaa niitä kattella. Tosin ne ovat vain sivu hahmoja, edellä olevat ei ole edes tarkennettu kuvaan.
Ei siitä kapteenista mitään kummosta tullut, pää näyttää, ehkä hieman oudolta. Voin niitä kuvia laittaa, kun valmistuu tuonne gallerian puolelle. Niin tein tuon kallio palan, jonka vieressä poseeraa muutama feral ja scoutti jotka on valmiita, jos haluaa niitä kattella. Tosin ne ovat vain sivu hahmoja, edellä olevat ei ole edes tarkennettu kuvaan.
Tuossa tuntui olevan hieman kiistaa örkkijousien tehottomuudesta.
Uruk-jousimiehethän osuvat 4+, eivätkä 5+ kuten örkit, eli urukkien käsissä örkkijouset ovat lähes hyödyllisiä. Kuitenkin niiden suurin puute on range 42cm, taas kun ihmisillä 56cm.
Mielestäni GW on tehnyt typerän mokan antaessaan Urukeille mahdollisuuden ostaa örkkijouset. Urukithan ovat vahvempia, ja isompia kuin ihmiset, joten mielestäni heillä pitäisi olla mahdollisuus ostaa tavallisia jousia, joilla on parempi range.
Uruk-jousimiehethän osuvat 4+, eivätkä 5+ kuten örkit, eli urukkien käsissä örkkijouset ovat lähes hyödyllisiä. Kuitenkin niiden suurin puute on range 42cm, taas kun ihmisillä 56cm.
Mielestäni GW on tehnyt typerän mokan antaessaan Urukeille mahdollisuuden ostaa örkkijouset. Urukithan ovat vahvempia, ja isompia kuin ihmiset, joten mielestäni heillä pitäisi olla mahdollisuus ostaa tavallisia jousia, joilla on parempi range.
Opinions are like assholes: everyone has one and they usually stink.
Minun mielestä taas ne jouset saisivat jäädä kotiin, koska kahdeksan urukkia jousin ei ole todellakaan tehokasostos, sillä juuri tuo 42cm range on huono, osuminen vain 4+ sekä strena 2 ei pelota ketään. Mieluummin muuttaisit ne niihin kilpiurukkeihin, joilloin niillä olisi edes parempi deffa.