alchemists of dirz aloittaminen
alchemists of dirz aloittaminen
Eli tuo confro alkanut kiinnostatamaan figujen ja pelimekaniikkansa vuoksi, ja tarkoitus olisi houkutella joku kavereista sitä pelaamaan.
Päälle sata euroa tällä hetkellä ylimääräistä rahaa ja luottokortti löytyy joten tilaan tuolta rachamin omasta storesta.
Tuossa hieman listan tynkää siitä mitä olisi tarkoitus ostaa.
Elikkä armejaksi valittu alkemistit hienojen figujensa takia.
-Sääntökirja 30er
-scorpion war-staff 25e
-Scorpion Neuromancer tai Dirz Biopsist 8e
-Jadharis clones 12e
-Dirz Crossbowmen 10e
-Belisarius Clones 9e tarjouksessa
-Centurus clones 21e
figut valittu ulkonäen ja nimen perusteella kun en yhtään tiedä mitä ne tekevät.
Hiukan jos kertoisitte olisiko tuo lista käyttämis kelpoinen ja paljonko siinä on suunnilleen pisteitä.
Päälle sata euroa tällä hetkellä ylimääräistä rahaa ja luottokortti löytyy joten tilaan tuolta rachamin omasta storesta.
Tuossa hieman listan tynkää siitä mitä olisi tarkoitus ostaa.
Elikkä armejaksi valittu alkemistit hienojen figujensa takia.
-Sääntökirja 30er
-scorpion war-staff 25e
-Jadharis clones 12e
-Dirz Crossbowmen 10e
-Centurus clones 21e
figut valittu ulkonäen ja nimen perusteella kun en yhtään tiedä mitä ne tekevät.
Hiukan jos kertoisitte olisiko tuo lista käyttämis kelpoinen ja paljonko siinä on suunnilleen pisteitä.
scorpion war-staff 25e
-Jadharis clones 12e
-Dirz Crossbowmen 10e
-Centurus clones 21e
Pistehintoja voi katsella vaikkapa tältä sivulta: http://sden.org/-Alchimistes-de-Dirz-.html
Scorpion warstaffissa tulee eräs kohtis pikkusankari ja riviklooneja. Belisariukset ovat jo eliitimpää, lyövät lujaa ja myrkkyaseetkin löytyy. Crossbowit ovat hintaansa nähden hyviä työssään.
Jadharikset ovat ns. sitkeitä pihvejä, kestävät ainakin hyvin. Kustannustehokkuus ei ole kovin huimaava, mutta pelaahan nyt noilla mielummin kuin selkäänsä saa.
Neuromantikko on kikkailijakaveri, ampuu pikkuisen ja käyttää uniikkeja psyykkisvoimia (joilla on synergiaa kenturusten kanssa). Biopsisti taasen on armeijaa tukeva soturivelho.
Kenturus on ns. iso jööti. Yhtä suosittelen vain tilaamaan aluksi (eli kortit ja bitsit linkin takaa erikseen).
Jotain toista sankaria voisi vielä harkita vaihtelun mahdollisuuden vuoksi, mutta muuten siinä on tolkku ostoslista...
Arviolta noista tulee sellainen reippaat 400 pinnaa.
Mitä nyt vielä voisi suositella, niin alkemistien teemapakka olisi ihan kiva ostos kuuteen euroon. Siinä tulee muutamia vaihtoehtoisia sääntöprofiileja figuille, ja Dirzin kuhunkin laboratorioon teemoitetut säännöt (eli mm. pienestä lisähinnasta per naama ukot voivat saada lisäkivaa).
-Jadharis clones 12e
-Dirz Crossbowmen 10e
-Centurus clones 21e
Pistehintoja voi katsella vaikkapa tältä sivulta: http://sden.org/-Alchimistes-de-Dirz-.html
Scorpion warstaffissa tulee eräs kohtis pikkusankari ja riviklooneja. Belisariukset ovat jo eliitimpää, lyövät lujaa ja myrkkyaseetkin löytyy. Crossbowit ovat hintaansa nähden hyviä työssään.
Jadharikset ovat ns. sitkeitä pihvejä, kestävät ainakin hyvin. Kustannustehokkuus ei ole kovin huimaava, mutta pelaahan nyt noilla mielummin kuin selkäänsä saa.
Neuromantikko on kikkailijakaveri, ampuu pikkuisen ja käyttää uniikkeja psyykkisvoimia (joilla on synergiaa kenturusten kanssa). Biopsisti taasen on armeijaa tukeva soturivelho.
Kenturus on ns. iso jööti. Yhtä suosittelen vain tilaamaan aluksi (eli kortit ja bitsit linkin takaa erikseen).
Jotain toista sankaria voisi vielä harkita vaihtelun mahdollisuuden vuoksi, mutta muuten siinä on tolkku ostoslista...
Arviolta noista tulee sellainen reippaat 400 pinnaa.
Mitä nyt vielä voisi suositella, niin alkemistien teemapakka olisi ihan kiva ostos kuuteen euroon. Siinä tulee muutamia vaihtoehtoisia sääntöprofiileja figuille, ja Dirzin kuhunkin laboratorioon teemoitetut säännöt (eli mm. pienestä lisähinnasta per naama ukot voivat saada lisäkivaa).
Olipas nopea vastaus.
Elikkäs kuvailusi perusteella valitsen sen Biopsistin ja sitten sen yhen centutus clonen hinnalla ottaisi Dirz Vicarin sankariksi, onko hyvä valinta?
sitten vielä että minkälainen ja kokoinen peli kenttä kannattaisi
tehdä?
Mistäs tuon teemapakan voi ostaa kun en tuolta löytäny?
Elikkäs kuvailusi perusteella valitsen sen Biopsistin ja sitten sen yhen centutus clonen hinnalla ottaisi Dirz Vicarin sankariksi, onko hyvä valinta?
sitten vielä että minkälainen ja kokoinen peli kenttä kannattaisi
tehdä?
Mistäs tuon teemapakan voi ostaa kun en tuolta löytäny?
Teemapakat löytyy tuolta alhaalta http://www.rackham-store.com/boutique_u ... e_lg=lg_us . Vicar näyttäisi hinta/laatu-suhteeltaan ihan kohtuulliselta, ja tuo erikoiskyky on jees. Pelikenttä on sellanen 120cm pitkä ja nelisenkytä levee. About.
- Tony_Peter
Dirz Vicar ei ole sankari (character), vaan ihan perus devout luokan warrior-monk (faithful). Toisinsanoen ihan perusjamppa, joka ei siis voi johtaa joukkiotasi virallisissa peleissä. Yleensä confrossa charactereilla on erisnimi esim. Kayl Kartan. Dirz vicar (=kirkkoherra) ei siis ole sankari.Akseli kirjoitti: Elikkäs kuvailusi perusteella valitsen sen Biopsistin ja sitten sen yhen centutus clonen hinnalla ottaisi Dirz Vicarin sankariksi, onko hyvä valinta?
Muuten en kyllä valitettavasti osaa auttaa sinua yksikkö tai sankarivalinnoissa, koska Dirzien joukkoihin en ole lainkaan tutustunut.
120 x 60 cm2 on virallinen turnauskoko.Oberon_ kirjoitti:Pelikenttä on sellanen 120cm pitkä ja nelisenkytä levee. About.
Dirzeillä aloittavan on ehkä hyvä lähteä ihan peruskokoonpanosta liikkeelle, joka toimii eikä sorru liialliseen kikkailuun.
Sääntökirja 30 €.
Johtajaksi suosittelisin Vargas Metatronia 49 AP / 5.25 €
Toinen charru voisi olla Kayl Kartan, jolloin voi magiasääntöihinkin päästä halutessaan tutustumaan 56 AP / 9 €
Centuruksia saa nykyisillä turnaussäännöillä vain yhden per profiili, mutta bitsitilaamalla saat haluamasi kynsi+keihäsyhdistelmän ja yhteishinta pyörii siinä 24 € pinnassa (älä unohda kortteja). eli 112 AP / 24 €
War-staff boksi on hyvä hankinta, ja periaatteessa Vargasin voisi korvata mukana tulevalla pistehinta-laatusuhteeltaan huonommalla Herra Ummetuksella, jolloin säästäisit tuon 5.25 €. Suosittelisin silti lisäksi normaalin yksikköboksin kortteja, .90 €:lla, jolloin saat profiilit myös halvemmille riviklooneille. 61-70 AP / 25.9 €
Dirz Crossbowmen on käytännössä pakollinen hankinta nykysäännöillä: 39 AP / 10 €.
Belisarius Clonet ovat hyviä veteraaneja, mutta hieman hinnakkaampia pistehinnassa. 66 AP / 9 €.
Biopsisteille en ole vielä kovin hyvää käyttöä pelikentällä keksinyt, mutta Neuromanceri on paikallaan. 33 AP / 8 €.
Tuossa olisi 16 figua, 425 AP:n edestä (ilman itemeitä) ja yhteishinta n. 116 €. Pitäisi olla toimiva ja pelottavakin turnaustason kokoonpano, josta olisi helppo lähteä liikkeelle. Yritin sekoittaa hieman figumakuasi ja omia näkemyksiäni armeijasta yhteen. Nämä tosin bitsien vuoksi joutuu tilaamaan Rackham Storesta, mutta toisaalta 100 € raja ylittyy, jolloin saat tuotteet ilman postikuluja kotiisi.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Hammerheart
Jos oikein, oikein halvalla haluaa päästä, niin 400 pistettä täyttyy ostamalla Keratis-boksin, The Heresiarch’s Spawn-boksin ja Biopsistin. 69 euroa, ja armeija voisi näyttää tältä:
Starting Dirz @ 399 ap
1 * Cypher Lukhan 2nd Inc @ 140 ap
2 * Keratis Warrior (Ambidex) @ 66 ap
2 * Keratis Warrior (Fierce) @ 66 ap
3 * Hybrid Clone @ 60 ap
3 * Pest of Flesh (Phemora Clone) @ 36 ap
1 * Biopsist of Dirz 2 @ 31 ap
Total #: 12
Siinä on ampumista (Hybridit), magiaa (Biopsist), iso jöntti (Cypher Lukhan). halpaa kauraa (Pestit) ja kelpo tappelijoita (Keratikset).
Silverin suosittelema lienee kuitenkin parempi, jos budjetti ei kiristä. Ainoana muutoksena ottaisin tuon War-staff-boksin mukaan kortit riviklooneille riviklooniblisteristä, jolloin säästää 60 senttiä
:D
Starting Dirz @ 399 ap
1 * Cypher Lukhan 2nd Inc @ 140 ap
2 * Keratis Warrior (Ambidex) @ 66 ap
2 * Keratis Warrior (Fierce) @ 66 ap
3 * Hybrid Clone @ 60 ap
3 * Pest of Flesh (Phemora Clone) @ 36 ap
1 * Biopsist of Dirz 2 @ 31 ap
Total #: 12
Siinä on ampumista (Hybridit), magiaa (Biopsist), iso jöntti (Cypher Lukhan). halpaa kauraa (Pestit) ja kelpo tappelijoita (Keratikset).
Silverin suosittelema lienee kuitenkin parempi, jos budjetti ei kiristä. Ainoana muutoksena ottaisin tuon War-staff-boksin mukaan kortit riviklooneille riviklooniblisteristä, jolloin säästää 60 senttiä
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Ne boksissa tulevat kortit ovat mielestäni hienompia. Ja kysessä on todellakin 60 sentin ero..Hammerheart kirjoitti:Ainoana muutoksena ottaisin tuon War-staff-boksin mukaan kortit riviklooneille riviklooniblisteristä, jolloin säästää 60 senttiä:D
Uudet turnaussäännöt tulivat juuri pari päivää sitten, saa niitä kaksi per profiili. Tarvitset vaan kummallekin oman kortin, kun yhdelle kortille ei mahdu kuin yksi. Eli hintaa tulisi se 21€ blisteristä ja 0.90€ lisäkorteista.Silveri kirjoitti:Centuruksia saa nykyisillä turnaussäännöillä vain yhden per profiili, mutta bitsitilaamalla saat haluamasi kynsi+keihäsyhdistelmän ja yhteishinta pyörii siinä 24 € pinnassa (älä unohda kortteja). eli 112 AP / 24 €
Belisariukset ovat muuten loppuunmyyty (oletettavasti ei tule lisää) ja se dirzin teemapakka on 'väliaikaisesti' loppu. Ollut jo aika kauan.
Belisariuksista jos todella pidät, niin Sotataidossa on niitä näköjään vielä yksi blisteri, kahdellatoista eurolla. Teemapakkaa ei tosin ole sielläkään enää. Viimeinen meni allekirjoittaneelle kuukausia sitten.
Teemapakan laboratoriot löytyvät tästä, että ei hätää. Samoilta sivuilta löytyy muutkin dirzit, ja muuta juttua.
No nyt neuvojenne mukaan olisin ostamassa seuraavaa:
-sääntökirja 30e
-war-staff 25e
-Kayl Kartan 9e
-Vargas Metatron 5.25
-dirz crossbowmen 10e
-Neuromanceri 8e
-Card Clone of Dirz 3x 0.90
-belisauruksien tilalle Dirz halberdiers 10e
-Centurus clones 2, keihäät ovat yksinkertaisesti tyylikkäämpiä. 21e
16 figua yhteensä 119.15e, ei se nyt niin paha hinta ole kun ei tule postimaksujakaan.
Mitä maasto elementtejä pitäisi kentältä löytyä tasapuoliseen ja mielenkiintoiseen peliin.
-sääntökirja 30e
-war-staff 25e
-Kayl Kartan 9e
-Vargas Metatron 5.25
-dirz crossbowmen 10e
-Neuromanceri 8e
-Card Clone of Dirz 3x 0.90
-belisauruksien tilalle Dirz halberdiers 10e
-Centurus clones 2, keihäät ovat yksinkertaisesti tyylikkäämpiä. 21e
16 figua yhteensä 119.15e, ei se nyt niin paha hinta ole kun ei tule postimaksujakaan.
Mitä maasto elementtejä pitäisi kentältä löytyä tasapuoliseen ja mielenkiintoiseen peliin.
Figulistaa en kommentoi sen tarkemmin, kun en alkemisteja kovin hyvin tunne, mutta maastosta sen veran, että sitä on yleensä pöydällä aika runsaasti ja konffomaasto on usein melko sokkelomainen kokonaisuus, jossa on paljon maastonpaloja, joiden taakse voi piiloutua ja joita pitää kiertää.
Hyviä maastoja konfroon ovat esimerkiksi yksittäiset puut (tässä ei käytetä mitään metsäalueita, kuten esimerkiksi Warhammerissa, vaan jokainen maastonpala esittää juuri sitä mitä se on), isot kivet, erilaiset idat ja muut rakennelmat ja pienemmissä määrin sitten isommat talot ja rauniot.
Hyviä maastoja konfroon ovat esimerkiksi yksittäiset puut (tässä ei käytetä mitään metsäalueita, kuten esimerkiksi Warhammerissa, vaan jokainen maastonpala esittää juuri sitä mitä se on), isot kivet, erilaiset idat ja muut rakennelmat ja pienemmissä määrin sitten isommat talot ja rauniot.
Oletko varma Metatronista? Vertaapa tuon warstaffin mukana tulevan pomomiehen statteja Metatroniin. Ovat paria stattipistettä lukuunottamatta aika klooneja toisistaan. (Hohohoo.Akseli kirjoitti:No nyt neuvojenne mukaan olisin ostamassa seuraavaa:
-war-staff 25e
-Vargas Metatron 5.25
Peruskuraa (kloonit, warstaffi, crossbowmenejä) sinulla on jo, eliittejä ei. Jos haluat massalistan tehdä niin toimii, muuten suosittelisin jotain vähän rajumpaa sinne. Jos Metatronia ja halberdiereitä ei lasketa, sinulla on (jos oikein laskin, käyttäen halvempaa klooniprofiilia) 345 pistettä ilman esineitä, kun yleisin pelin koko on 400. Katsot jotain kivaa sinne raon täyttämään.Akseli kirjoitti: -belisauruksien tilalle Dirz halberdiers 10e
Näihin kannattaa vielä varmuudeksi hankkia ylimääräinen setti niiden kortteja, kun blisterissä tulee yksi stattikortti ja niitä ei saa kahta kortille turnausrajoitusten mukaan. Maksaakin vain 90 senttiä.Akseli kirjoitti: -Centurus clones 2, keihäät ovat yksinkertaisesti tyylikkäämpiä. 21e
Tämän pointin toin esille jo omassa viestissäni, joskaan en yhtä selvästi. Vargas tosin tällä hetkellä on rahallisesti halpa ostos (oikeasti.. vain 5.25 €), ja piste-stattisuhteeltaan järkevämpi. Kheris toimii paremmin vain rag'narokissa. Figu on sitäpaitsi mielestäni ruma.Haddock kirjoitti:Oletko varma Metatronista? Vertaapa tuon warstaffin mukana tulevan pomomiehen statteja Metatroniin. Ovat paria stattipistettä lukuunottamatta aika klooneja toisistaan. (Hohohoo.) Kyllä minä Metatronia mieluummin käyttäisin, jos omistaisin kummankin napin ja olisi viisi pinnaa ylimääräistä, mutta harkitse silti haluatko jotain erilaisempaa vaihtelun nimissä. Kumpaa tahansa voi käyttää Kartanin kanssa, muttei oikein järkevästi toistensa kanssa.