"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Warmachine vs. Hordes -sarjisblogi

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Draike

Warmachine vs. Hordes -sarjisblogi

Viesti Kirjoittaja Draike »

Täällä on ollut figuuriblogejakin, joten arvelin että sarjisblogi ei olisi sen kummempi. Oppilaitoksessa siis tehtävänä 2kk deadlinella 8 sivuinen mustavalkotuote asiakastyönä, josta itse saan täyttää 4 sivua. Sillä mitä painotuote sisältää ei ole mitään väliä ja ohjaaja ehdotti sarjakuvaa. Teenpä siis sarjakuvan, ja aiheeksi valitsin PP:n pelit, ja kyseisessä aiheena Kreoss vs. Thagrosh & Carnivean.

Pörröä sarjis ei kummemmin seuraa kun sitä en vielä kunnolla ole päässyt lukemaan, ja Kreossin hieno hattu on väärin piirretty ja Thagroshin puheissa on typo, mutta vilkaiskaa ja ottakaa se pieni ilo irti mikä tästä saattaa irrota. Korjailen painettavaan versioon virheet. Blogi edistyy sitä tahtia kun sitä valmiiksi saan, 1 sivu vie noin 7-10 tuntia työtä sketsistä valmiiksi...

Warmachine vs. Hordes, Sivu 1:

Kuva
Ironman

Viesti Kirjoittaja Ironman »

Mielenkiintoiselta näyttää. Päivitteleppä kun saat lisää kuvia aikaan. Piirtojäljestä näkee että on kyllä lahjakas kaveri kuvien takana. Ainoa joka laadullisesti tuosta pisti silmään muuten niin taitavan toteutuksen joukosta oli tuo "wroaaar"-teksti, jonka piirrosjälki ei yllä muun materiaalin tasolle mielestäni, mutta erittäin hienoa työtä kokonaisuutena.
Draike

Kiitoksia! Tekstiä tehdessäni taisi väsymys olla jo aika suuri ja siitä tuli samantapainen kuin 80 -luvun kauhuleffojen titteleiden fontti...

Mutta päivittelen kun saan hommaa survottua etiäpäin. Mitään kummoista juonta ei kuitenkaan kannata 4 sivulta odottaa, visuaalisuus on aikalailla pääosassa.
Draike

Yöörgh... sainpa sivun 2 puskettua ulos (!)

Kuva
Draike

Suuren mediasuosion saavuttaneen sarjikseni 3. sivu:

Kuva
Stormdaemon

Viesti Kirjoittaja Stormdaemon »

No joo, ihan siisti, muttei osaltaan vetoa piirtojäljeltään minuun. En väitä olevani parempi, mutta Thaggy ei ole oikein mielestäni onnistunut, Kreoss onkkiin sitten jo pääasiassa parempi, tykkään. Mukava idea, kohtuullisesti toteutettu. Kerrassaan ispiroiva.
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
hc_andersen

Viesti Kirjoittaja hc_andersen »

Mukavaa mangajälkeä. Missäs koulussa saa noin mukavia tehtäviä tehdäkseen?

Semmoisen mielipiteen voisin ilmaista, että mangailmaisussa kannattaa rohkeasti käyttää kuvien kokoeroja. Itsellänikin on siinä ongelmia, mutta, mutta jos kaksi samankaltaista kuvaa on eri "kerroksissa" sivua (toinen taustana, toinen laatikkona) voi sivu kärsiä. Lisäksi kannattaa koittaa nostoja vaikka muuttamalla kuvan valööriä tai lisäämällä rasterin/harmaasävyn - esim. ensimmäisen sivun yläoikea kuva voisi hyötyä hailakkuudesta, alaoikea taas tummemmasta rasterista.

Mutta siis yleensäottaen, todella hyvän näköistä jälkeä, vaikken mangalle useimmiten paljoa lämpenekään. Kunhan nillitän pikkuasioista. :)
Draike

Tuolla Audiovisuaalisen Viestinnän puolella tällaisia mukavia tehtäviä aina joskus pamahtaa kontolle. Mangaa sarjis ei ainakaan tahallaan ole, näin minä vain piirrän. :)

Joskohan tässä saisi taas ensiviikolla laitettua hommaa etiäpäin.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

mielenkiintoista miten laatu näyttää vaihtelevan sivujen välillä... eka sivu on tasokas, toisen sivun pääkuva taas ei ole, mutta detalji puolestaan näyttää jo hyvältä, ja kolmas sivu on jotain siltä väliltä

ehkä se tasoittuu sitten pitemmän päälle, jos isompia projekteja lähdet jatkossa tekemään
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”