"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Valkoinen phjamaalaus

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Rookie

Valkoinen phjamaalaus

Viesti Kirjoittaja Rookie »

Elikäs nyt ois ongelma ton pohjamaalin kanss..
Haluisin tietää et mikä on näistä paras VALKOINEN pohjamaali.
vallejo game/model colour, skull white vai white primer
vai GW skull white?

(semmone minkä saa fantsusta)

Auttakaa ROOKIEta plzz :D:D
Akseli

Viesti Kirjoittaja Akseli »

Ei mikään noista vaan mastonin matta valkoinen, saatavilla rautakaupoista ympäri maan.
Spongebob-Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Spongebob-Väyrynen »

En menisi Mastonin nimeen vannomaan... Ainakin Mastonin musta spray oli melkosta kuraa.

Vallejon spraypohjamaali on parasta mihin olen törmännyt, ainakin harmaa oli todella hyvälaatuista.

GW:n sprayt sitten ovat toinen, itselläni valkoinen on toiminut ihan hyvin.
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
Mer'siles

Viesti Kirjoittaja Mer'siles »

Mastonin sprayt on aika mielenkiintoisia. Jotkut väittää niitä vähintään yhtä hyviksi kuin gw:n ja jotkut kuraksi. Itse en niitä suosittelisi, sillä vaikka ensimmäinen purkki jonka ostin toimi moitteettomasti, niin seuraavasta purkista tulikin ihan karheaa pintaa ja ne figut lojuu edelleenkin maalaamattomana jossain nurkassa.

Vallejosta minulla ei ole kokemusta, joten suosittelisin GW:n sprayta, se toimii kuitenkin varmasti.
Peikkovasara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peikkovasara »

No... Itse olen hyvin tyytyväinen Mastonin mustaan mattamaaliin, spray on täydellinen... 3 purkkia mennyt ja kaikki hyviä, kunhan muistaa sekoittaa hyvin
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Onko white primer varsinainen maali ollenkaan?

Kyllä citadelilla aika pitkälle on pötkitty. Sprayta en kommentoi.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Vallejon Harmaa on jumalaista, valkoista on briteissä kirottu
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Mer'siles

Viesti Kirjoittaja Mer'siles »

Mistä tuota saa? sotataidossa ei näkynyt kun white primeria. Jos vaikka koittaisin sitä, kun on muualtakin kehuja kuulunut.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Mer'siles kirjoitti:Mistä tuota saa? sotataidossa ei näkynyt kun white primeria. Jos vaikka koittaisin sitä, kun on muualtakin kehuja kuulunut.
Hobby Point myy myös Vallejon maaleja. Tilaaminen sivuston mukaan onnistuu, muttei sivuilta löytyy mitään selkeätä tuoteluotteloa ja muutenkin sivut tuntuvat olevan jonkun kädettömän opiskelijan suunnittelemina. Mutta ainahan voi käydä paikan päällä tai vaikka soittaa.
Messinar

Viesti Kirjoittaja Messinar »

Tiedättekö voiko sotataidosta tilata Vallejon pohjamaaleja ja jos voi niin millä nimellä se on? En joko huomannut tai ymmärtänyt maalien nimiä.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

'Primer' maalin nimessä tarkoittaa, että kyseessä on pohjamaali. Nopealla selailulla löysin VL1228010 Spray Whiter Primer.
Solid

Viesti Kirjoittaja Solid »

.
Viimeksi muokannut Solid, La 10.01.2015 09:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

GW:n white primer on joka tapauksessa laadukas. Mastonia jaksaa joka toinen täällä hehkuttaa, mutta oma kokemukseni niistä ei ole kovinkaan kaksinen ja itse tosiaan suosin Vallejon Harmaata pohjamaalia.

Noin yleinen käsitys harmaasta on, että sillä on mustan ja valkoisen pohjamaalin hyvät puolet, mutta toisaalta sillä on myös omia ominaisuuksiaan värikylläisyyden suhteen.

Vallejon Harmaata on siis kehuttu ympäriinsä, mutta se mitä UKCORDin (brittien confropelaajien järjestö) foorumilla on kuultu, ei sen valkoinen versio pääse lähellekään harmaan tasoa. Kiinnostaisi tietää mikä on suomalaisten kokemus tästä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Mer'siles kirjoitti:Mastonin sprayt on aika mielenkiintoisia. Jotkut väittää niitä vähintään yhtä hyviksi kuin gw:n ja jotkut kuraksi. Itse en niitä suosittelisi, sillä vaikka ensimmäinen purkki jonka ostin toimi moitteettomasti, niin seuraavasta purkista tulikin ihan karheaa pintaa ja ne figut lojuu edelleenkin maalaamattomana jossain nurkassa.
En ole käyttänyt ihan äskettäin, mutta muistelen näiden suorituskyvyn vaihtelevan suuresti olosuhteiden mukaan. Liian kosteassa maalaaminen voi tehdä temppuja, samoin ravistuksen puute. Ennen kaikkea tukkoinen suutin voi aiheuttaa melkoisen katastrofin, mutta se pätee pitkälti kaikkiin merkkeihin. Myös metallin ja muovin maalaamisessa tulee esiin eroavaisuuksia. Metalli on yleensä anteeksiantavampaa (tai ainakin helppo viskata liuottimeen jos meni metsään). Muovissa ei tapahdu automaattista tasoittumista ja liuottimet tekevät helposti tekstuuria itse figuun liian läheltä maalattaessa. Silloin peli on saman tien pelattu.

Moni merkki toimii. Toisilla vain pitää olla hyvin tarkkana olosuhteiden ja tekniikan kanssa.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”