"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Epäreiluntulen Jumalat - Chaos Dwarfs 2k

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Väkipyörä

Epäreiluntulen Jumalat - Chaos Dwarfs 2k

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Erikoisuudentavoitteluni on edennyt siihen pisteeseen että maailmalta on tullut haalittua jo kohtuullisesti kaaoskääpiöitä ja loputkin on jo kiikarissa (infantry hobgoblinit sentään tulee sekalaisista muovisista goblineista/night goblineista/gnoblareista, "goblinoid slaves"). Jos jollakulla on kokemusta kaaoskääpiöistä tai muuten kompetenssia asian suhteen niin pyytäisin kommenttia seuraavasta armeijaprojektistani; onko tässä joku mennyt heti alkuunsa pepalleen? Lista on tarkoitettu kaikenlaisiin peleihin aina kovimpiin turnausvääntöihin asti, joten siinä onkin yritetty yhdistää kaikki kaunis mitä kaaoskääpiöillä on tarjota samaan listaan..

------------------

Sorcerer Lord 310
-lvl 4, Black Gem of Gnar, 2x Dispel Scroll

Hero - BSB 115
-Armour of Gazrakh

13 CD Warriors 172
-Full Command, War Banner

2x 10 CD Warriors 2x130=260
-Great Weapon, Standard, Musician

13 Hobgoblins 65
-Bows

10 Hobgoblins 50
-Bows

4x 21 Hobgoblins 4x42=168

2x 10 Hobgoblins 2x180=360
-Wolf, LA, Shield, Bow, Standard, Musician

4x Hobgoblin Bolt Thrower 4x30=120

2x Death Rocket 2x80=160

2x Earthshaker 2x110=220

------------------
Total points: 2000
Models: 167
Power Dice: 6
Dispell Dice: 4 (+2 scrolls)
------------------

War Banner ja Dispel Scrollit on laskettu 25 pisteellä.

Ennen kuin ehditte kysyä niin "armeijakirja" on siinä:
http://uk.games-workshop.com/warhammer/chaos-dwarfs/1/
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Chaotic Dwarf

Viesti Kirjoittaja Chaotic Dwarf »

Vaikuttaa monipuoliselta ja muutenkin toimivalta. Henkilökohtaisesti ottaisin Bull centaureja vaikkapa Death Rockettien kustannuksella. Kiva että olet jaksanut väsätä Kaaos Kääpiöitä.
Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois.
-Jeesus Nasaretilainen, Matt. 5:29-30
Kääpänä

Viesti Kirjoittaja Kääpänä »

Nannannaa. Bull centaurit on kuulemma kovia (minkä jokainen kaaoskääpiö pelaaja ja tietää, joten miksi minä sitä sinulle kerron ;) )
ja vielä kovempiahan ne ovat black orkkisten kanssa.
Mutta jos vähän poiketaan itsestäänselvyyksistä niin miten olisi niin järkyttävä ehdotus kuin cavarly painotteinen kaaoskääpiö lista. Joskus ajattelin tekeväni sellaisen listan, jossa olisi ollut 30 hukkaratsastajaa ja possusia ja härkäpäitä.
Mutta älä ihmeessä kuuntele minua sillä minähän en mistään tiedä ja kirjoittelen tänne vain.... okei jääköön.

EDIT: Kirjoitus virheitä lis..... "krhm" korjattu (olenpas minä vitsikäs :P )
flagu

Viesti Kirjoittaja flagu »

Siinäs otat bullcentaureja. Toisesta earthshakerin joutusit kuitenkin poistamaan rare slottien nimessä.

Yksinäisen 4lvl vlehosta en tiedä. Ei varmaankaan saa taikojaan läpi kovin paljoa (vaikka onkin tyylikäs ratkaisu ;)). Jotain apuja yrittäisin sille saada tai sitten koko velho on yhtä tyhjän kanssa.

Pienemmille CD ryhmille en välttämättä menisi ottamaan koko komentoa. GWt ovat ihan ok ratkaisu vaikka itse ottaisinkin blunderbusseja.
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Kiitos kommenteista! Voin yrittää hieman perustella valintojani..

Ensinnäkin Bull Centaurien ainoa heikkous on se että ne kilpailevat Earthshakereiden kanssa elintilasta. Armeijani on niin paljon ampumisesta riippuvainen että 'shakereiden liikkeen/ampumisenesto-ominaisuus on ensiarvoisen tärkeä. Siksi näitä pitää olla kaksin kappalein. Muutenhan Bull Centaurit ovat erinomaisia, kuten kaikki tiedämmekin ;)

Kunnon ratsuväkiarmeijaa on hankala tehdä kun coressa on oltava kolme yksikköä (2k listassa siis) käveleviä warrioreita. Mikä ihmeen funktio näillä silloin olisi? Tällöinkin rare-paikkojen rajallisuus tulee vastaan.. Bull Centaureja ei saisi riittävästi. Lisää ongelmia synnyttää Hobgoblin fast cavalryn yksikkökoko 10+, ei ole mahdollista saada pieniä ja nopeita uhrattavia yksiköitä.

Aluksi olin täysin vakuuttunut että Blunderbussit ovat ehdottoman tärkeä valinta armeijaan. Mitä enemmän asiaa pyörittelin alkoi näiden arvo laskea silmissäni. Jotta saisi maksimivoiman ampumiseen (S5) täytyy olla kolme rankkia ja jotta näistä saisi taistelussa rank bonukset on yksikön koko 15. Tästä tulee törkeän kallis yksikkö, joka ei välttämättä suorita mitään koko taistelussa ja ilman kilpiä on haavoittuvampi kuin halvemmat toverinsa ilman tussareita. Lisäksi 3x5 muodostelmassa on pakko reformata jos haluaa muuttaa ampumissektoria ja säilyttää S5:en, tällöin ei voi liikkua vihollista kohti.

Pienet warrior-yksiköt kantavat lippuja koska en uskalla antaa niitä hobgoblineillekaan. Rintamassa on hyvä olla kuitenkin enemmän kuin yksi lippu kun armeijat törmäävät yhteen. Fast cavalrykaan ei voi olla kaikkien vihollisyksiköiden selustassa yhtäaikaa (paitsi märissä unissa).

Sorcerer Lord on yhdistetty LD10 kenraali, rullakuski, potentiaalinen pelinratkaisija (loitsuilla) ja tervahauta vihollisen lohikäärmeille tms. koviksille. Kyllä se mielestäni on paikkansa ansainnut. Pari pikkunoitaa kaverina voisivat jonkun dispell nopan syödä mutta maksaisivat taas pisteissä.. Jos aika ja kokemus näyttää että toinen fast cavalry on turha niin vaihdan sen (ja jotain muuta pientä) kahteen sorcereriin.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Kääpänä

Ideana olisikin lähinnä cavarly painotteinen lista, ei all-cavarly. Nimittäin pakollisten corejen jälkeen otettaisiin vain cavarlya (ja ehkä muutama black orcci). Rare paikkoihin laitettaisiin sitten vain kentauruksia ja loppu pisteillä otettaisiin spessu slotit täyteen possuja ja kärryjä. Ehkä tosin miielummin pitäydyt tutussa ja turvallissessa ja voitatkin jonkun pelin, itselläni tosin on tapana kokeilla mitä hulluimpia listoja (ehkä siksi en voita pelejä :D ). Itse asiassa kun nyt tarkemmin mietitään sinne rareenhan voisi tunkea vaikka pikemaneja tai ........ .
Taidan tästä lähteä koisimaan. Hyvää yötä kaikille. :D
opootti
Paikkakunta: Helsingin Jollas (kaupungin vuokrakämppä porhojen keskellä)

Viesti Kirjoittaja opootti »

kääpänä kirjoitti:...loppu pisteillä otettaisiin spessu slotit täyteen possuja ja kärryjä.
Saattaa hieman haitata se etteivät Chaos Dwarffit saa possuja tai kärryjä special slotteihin. :)
...ja sit siel oli muitakin ja mä ajattelin...
Kääpänä

opootti kirjoitti:
kääpänä kirjoitti:...loppu pisteillä otettaisiin spessu slotit täyteen possuja ja kärryjä.
Saattaa hieman haitata se etteivät Chaos Dwarffit saa possuja tai kärryjä special slotteihin. :)
Vissiin, huomasin sen itsekin vasta nyt kun lueskelin tarkemmin tuota army bookkia, jotenkin olen aina ymmärtänyt, että tuo ork boyz ja goblins teksti koskee kaikkia örkkien ja goblinien yksiköitä. Mentiin taas puhumaan ohi suun. petskules nyt kukaan ei enää ota minua vakavasti (kuin olisi joskus ottanut). Hieman korniahan se on minun yrittää neuvoa parempaa pelaajaa, mutta hyvällä säkällähän joku saattaa saada inspiraation ja vielä paremmalla aivohalvauksen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”