Breath Weapon
Breath Weapon
Ougei, alkasi ihmettelemään tuo breath weapon osio tuossa sääntökirjassa.
Siinähän sanottiin, että Flame Template pitää pistää hirviön suun kohdalle. Onko se muka näin? Joku nulikkahan (minä) voisi konffata monsulle metrisen kaulan ja pään keikkumaan vihollisen depolle. Hydralla kun normaalimodelillakin on pitkä pää niin tuohan on ihan silkkaa vahinkoa.
Onko jossain erratassa sanottu että Flame Template pitäisi pistää Basen reunaan suun kohdalle, ja jos se nyt tökätään suuhun, niin alkaako Template suun kärjestä vai syvältä nielusta? (eli niin syvältä kun sen Templaten saa tungettua.)
Siinähän sanottiin, että Flame Template pitää pistää hirviön suun kohdalle. Onko se muka näin? Joku nulikkahan (minä) voisi konffata monsulle metrisen kaulan ja pään keikkumaan vihollisen depolle. Hydralla kun normaalimodelillakin on pitkä pää niin tuohan on ihan silkkaa vahinkoa.
Onko jossain erratassa sanottu että Flame Template pitäisi pistää Basen reunaan suun kohdalle, ja jos se nyt tökätään suuhun, niin alkaako Template suun kärjestä vai syvältä nielusta? (eli niin syvältä kun sen Templaten saa tungettua.)
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Suuhun se laitetaan, mutta se on sitten sen nulikan vastuulla mennä johonkin figu tapahtumaan metrisen kaulan kanssa. Hyvässä tapauksessa sinua vain katsellaan pahalla silmällä ja saatat saada vähän piruilua osaksesi.
Typeräähän se tuommoinen on, mutta jos "mukavien" pelikaverien menettäminen ei haittaa niin siitä vaan. Laita sille lohikäärmeelle vaikka 4 päätä, yksi jokaiseen suuntaan.
Typeräähän se tuommoinen on, mutta jos "mukavien" pelikaverien menettäminen ei haittaa niin siitä vaan. Laita sille lohikäärmeelle vaikka 4 päätä, yksi jokaiseen suuntaan.
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
Kyllähän se kirjassa näyttäisi olevan niin, että se pitää laittaa monsterin suun kohdalle.. Olen kyllä pelannut aina niin, että template laitetaan lähtemään figun basesta, jolloin vältytään ikäviltä epäselvyyksiltä jos kyseessä on konfattu tai muuten vain harvinaisen pitkäkaulainen figu.
"I never forget a face, but in your case I'll be glad to make an exception." - Groucho Marx
Eräskin sankari (eräs figu....., ei se on liian paljastavaa, sanotaanko vaikka ....narkki) toi taannoin erääseen turnaukseen steam tank-konversion (jostain leluautosta koottu), jolla oli varmaan 20cm pitkä tykinputki arvailun helpottamiseksi tms. Meinasi seurata varsinainen lynkkaus ennen ensimmäistäkään peliä. Kaiken kukkuraksi armeija oli VC, steam tankin säännöissä kun ei kuulemma tuolloin ollut mitään mainintaa että se on "empire only".
Älkää siis yrittäkö niitä kaikkia ääliömäisimpiä temppuja. Ne eivät oikeasti ole edes hauskoja ja huonolla säkällä saatte hyvät sanktiot turnausympäristössä jos edes yritätte typeryyksiä. Hyvä hygienia ja hyvät tavat kunniaan.
Älkää siis yrittäkö niitä kaikkia ääliömäisimpiä temppuja. Ne eivät oikeasti ole edes hauskoja ja huonolla säkällä saatte hyvät sanktiot turnausympäristössä jos edes yritätte typeryyksiä. Hyvä hygienia ja hyvät tavat kunniaan.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Vaikka meneekin nyt rankasti OT:ksi niin kerrotaan opettavaisena tapauksena: Ei saanut ottaa tankkia, aikansa vänkäsi koko porukkaa vastaan. Muutaman muun kanssa ehdotimme josko pelaisi loppuarmeijallaan turnauksen läpi. Tottakai tilalle "löytyi" jostakin kuin ihmeen kaupall ritariyksikkö korvaamaan tankin ja nostamaan armeijan pistemäärän täyteen. Jos minä olisin tuomaroinut olisin tylysti kieltänyt ottamasta mitään tankin tilalle, mitäs perseili koko porukalle.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Suuhunhan se pitäisi tunkea, mutta kannattaako siitä kaulasta loppupeleissä tehdä mitään järin isoa. Jos figu kasvaa niin kasvaa myös sen näkyvyys taistelukentällä ja se on helpompi napsia ampumalla pois. Kannattaisin mielummin figun pienentämistä ja kyyryyn asettelemista. Esim. Warmaster lohari olis tykki fabassa monster basella 
GW,MTG,PC,Lauta-ja Konsolipelit
Assassin´s Creed 65€, Mario Galaxy 55€, Ratchet&Clanck Future 65€
http://www.kolumbus.fi/pelimesta
Jaa a, no sitten kannatan sitä "hydraa"Wompatti kirjoitti:Fabassa LoS katsotaan kyllä basesta, eikä modelista kuten 40k:ssa.
Kiitti valistuksesta
Viimeksi Lahti Fanaticissa joku halusi ottaa 4+" extraa templaatteihinsa kyyryyn asennetun (ei siis pidennetyn tai konffatun, ihan laillinen modeli, lievästi etukenossa) Galrauchin ulommaisesta suusta. Näin hän tekikin sääntökirjan avustuksella. Itse pistän templaatin suuhun jos suu on hyvin lähellä modelin basea (n. tuuman eron kanssa voin elää), muuten baseen tai basen välittömään lähituntumaan.
-Sami
-Sami
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
Ei hätää, puutarhaletku pelastaa! Iske se kaulan paikalle niin johan taipuuWompatti kirjoitti:Aina ilo lisätä cheddarin katkuisia ideoita päähäsi. ; )
Mutta itse siihen kaulaan niin eipä minua kiinnostaisi. Jos se on pitkä niin myöhemmillä kierroksilla menee erittäin vaikeaksi minkäänlaisen breathin saamista osumaan.
No pain no gain.
Tämä tuolla. On käsitelty aika moneenkin otteeseen, mutta en nyt jaksa hakea kaikkia.26.10.2004 Black Scars kirjoitti:Vanha tarina tuo conffaus ja toimii juurikin noin sääntöjen mukaan.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Tämä kaulajuttu toimii jännästi myös toisinpäin: Jos basen reuna tulee suun ohi, niin eikö lohhari (tai hydra tai mikälie) ole myös itse potentiaalinen kohde omalle breathilleen? Siis jos aivan sanatarkkaan luetaan sääntökirjaa. Henkilökohtaisesti itse laitan breathweaponien templatet basen reunaan, koska kaikki muutkin kantamat mitataan basesta.
Olen huomannut myös toisen mielenkiintoinen jutun breth weaponeista. Template pitää asettaa siten, että breth weaponin käyttäjä näkee kaikki potentiaaliset kohteensa. Yleensähän nämä monsterit ovat large targetteja, mutta entäpäs High elffi fusililla tai brettipaladiini wyrmlancella? Sanatarkan säännön mukaan nämä eivät siis saisi ampua keskelle yksikköä elleivät ratsasta large target -monsulla tai seiso kukkulalla.
Olen huomannut myös toisen mielenkiintoinen jutun breth weaponeista. Template pitää asettaa siten, että breth weaponin käyttäjä näkee kaikki potentiaaliset kohteensa. Yleensähän nämä monsterit ovat large targetteja, mutta entäpäs High elffi fusililla tai brettipaladiini wyrmlancella? Sanatarkan säännön mukaan nämä eivät siis saisi ampua keskelle yksikköä elleivät ratsasta large target -monsulla tai seiso kukkulalla.
Tästä tulikin sen verran cheddarin maku suuhun, että koin pienen Appendix Necrarchs valaistuksenDrago^ kirjoitti:Ei hätää, puutarhaletku pelastaa! Iske se kaulan paikalle niin johan taipuuWompatti kirjoitti:Aina ilo lisätä cheddarin katkuisia ideoita päähäsi. ; )
Mutta itse siihen kaulaan niin eipä minua kiinnostaisi. Jos se on pitkä niin myöhemmillä kierroksilla menee erittäin vaikeaksi minkäänlaisen breathin saamista osumaan..
- The Captain
- Valvoja
Hyvä huomio tuokin. Breath weapon on kyllä yksi GW:n viimeisistä suurista brainfarteista, jota ei tajuttu korjata seiskaedikkaan. Tilaisuus kyllä oli.Yögobbo kirjoitti: Olen huomannut myös toisen mielenkiintoinen jutun breth weaponeista. Template pitää asettaa siten, että breth weaponin käyttäjä näkee kaikki potentiaaliset kohteensa. Yleensähän nämä monsterit ovat large targetteja, mutta entäpäs High elffi fusililla tai brettipaladiini wyrmlancella? Sanatarkan säännön mukaan nämä eivät siis saisi ampua keskelle yksikköä elleivät ratsasta large target -monsulla tai seiso kukkulalla.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Lord Mikke
Joksenkin samaa mieltä. Yksi mahdollinen parannus olisi se että ei tarvitsisi heittää sitä 4+, vaan millin tuhannesosan kymmenesosan kosketuksestakin jäisi alle. Toisaalta, vaikka se ei ole järin tehokas ase, niin sitä on ihan hauska käyttääThe Captain kirjoitti:Hyvä huomio tuokin. Breath weapon on kyllä yksi GW:n viimeisistä suurista brainfarteista, jota ei tajuttu korjata seiskaedikkaan. Tilaisuus kyllä oli.Yögobbo kirjoitti: Olen huomannut myös toisen mielenkiintoinen jutun breth weaponeista. Template pitää asettaa siten, että breth weaponin käyttäjä näkee kaikki potentiaaliset kohteensa. Yleensähän nämä monsterit ovat large targetteja, mutta entäpäs High elffi fusililla tai brettipaladiini wyrmlancella? Sanatarkan säännön mukaan nämä eivät siis saisi ampua keskelle yksikköä elleivät ratsasta large target -monsulla tai seiso kukkulalla.
Kenties Gw parantaa sen armeijakohtaisesti erikseen kirjojen myötä?
Peril of Warp
-
DeathWizard
- Peliporukkavalvoja