"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sotavasara V-maalauskisan jälkipuinti & kehityskeskuste

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Jospa pysyttäisiin aiheessa ja keskustellaan erilaisista pisteytysjärjestelmistä muualla. Kiitos!
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Druzhina Captain kirjoitti:Jospa pysyttäisiin aiheessa ja keskustellaan erilaisista pisteytysjärjestelmistä muualla. Kiitos!
Erilaiset pisteytysjärjestelmät liittyvät aiheeseen, koska kyselin miten jatkossa asiaa pitäisi/voisi kehittää. Ilmeisesti pisteytysjärjestelmä on joidenkin kohdalla olennainen seikka sille, mikseivät osallistuneet. Täten uudistuksen puiminen on minusta asiaan liittyvää. Tietystikin tiedotteessa näin aktiivinen keskustelu on hitusen kyseenalaista. Tein nyt uuden ketjun tuloksille tiedotteeksi ja poistin tämän tiedote-statuksen & muutin nimeä hitusen.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Palkinnoksi voisi antaa Avatarin alle pienen kuvan, jotta Sotavasaran 2006 maalausskaban voittaja. Vaikkapa semmoisen kultaisen pystin. Tai tähden nimensä perään. Tai jotain vastaavaa. Ei maksa paljoa.

Yksi hieno juttu olisi, jos järjestäjä antaisi (vaikka ihan lyhyenkin) kritiikin kaikista kisan napeista. Siinä olisi jo monelle porkkanaa kyllin, kun saisi järkevää kommenttia, mutta toki myös jonnin verran lisävaivaa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Matti
Valvoja

Hammerheart kirjoitti:Palkinnoksi voisi antaa Avatarin alle pienen kuvan, jotta Sotavasaran 2006 maalausskaban voittaja. Vaikkapa semmoisen kultaisen pystin. Tai tähden nimensä perään. Tai jotain vastaavaa. Ei maksa paljoa.
Periaatteessa titteli "Maalajamestari" "Sotavasara maalauskisan voittaja" tms. kaiketi onnistuisivat. Itseasiassa jotain tuonkaltaista on ajateltukin, mutta allekirjoittaneen aikaansaamattomuuden johdosta, ei titteleitä ole jaeltu. Mikä edes olisi sopiva titteli, kun kerta luokkia on ollut 2+. "Sotavasara maalauskisan luokkavoittaja"?
Yksi hieno juttu olisi, jos järjestäjä antaisi (vaikka ihan lyhyenkin) kritiikin kaikista kisan napeista. Siinä olisi jo monelle porkkanaa kyllin, kun saisi järkevää kommenttia, mutta toki myös jonnin verran lisävaivaa.
Ehkäpä tuo onnistuisi, mutta ongelmana on, että jos sitä ei keksikään mitään sanomista? Joskus ainakin itselläni tulee kovin hiljaista, kun jotain figua pitäisi saada kommentoitua. Ei siis vain kykene hakemaan siitä itään erityistä mainintaa ja kommentista jää todella väkisinväännetyn oloinen, mikä ei ole kovin hyvä juttu.

Mitenkäs muuten näette järjestäjän osallistumisen? Tänä vuonna jääväsin itseni, mutta taidanpa jatkossa olla jääväämättä, jos siis jatkan kisan järjestämistä (ts. kukaan ei halua ottaa nakkia omakseen, mitä en pistäisi ollenkaan pahakseni). Syynä se, että yhden potentiaalisen kisaajan (ja joka nyt saa kisoihin aikaiseksi jotain, vaikkakin usein viimeistelemätöntä) jääväys on näillä osallistujamäärillä melko ikävää.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

phpBB:llä rankeilla toteutettu palkitsemisjärjestelmä toki toimisi, ja siihen saisi samalla jonkin hienon pikkukuvan, ja esim. kaksinkertaisellla voitolla saisi kaksi pikkukuvaa (jolloin joutuisi ehkä tekemään uuden giffin, mutta ehkä sen verran järkkäri voisi vaivautua). Tämä toki tarvitsee myös adminin, joka viitsii tehdä pyydetyt muutokset.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Hammerheart

Matti kirjoitti:Periaatteessa titteli "Maalajamestari" "Sotavasara maalauskisan voittaja" tms. kaiketi onnistuisivat. Itseasiassa jotain tuonkaltaista on ajateltukin, mutta allekirjoittaneen aikaansaamattomuuden johdosta, ei titteleitä ole jaeltu. Mikä edes olisi sopiva titteli, kun kerta luokkia on ollut 2+. "Sotavasara maalauskisan luokkavoittaja"?
No siis tuo "Maalaajamestari" olisi minusta vallan mainio, koska niitähän voi olla useampikin. Lisäksi titteli on jotenkin sopivan arkaainen. Aloittelijaluokan voittaja voisi olla "Maalaajakisälli".
Ehkäpä tuo onnistuisi, mutta ongelmana on, että jos sitä ei keksikään mitään sanomista? Joskus ainakin itselläni tulee kovin hiljaista, kun jotain figua pitäisi saada kommentoitua. Ei siis vain kykene hakemaan siitä itään erityistä mainintaa ja kommentista jää todella väkisinväännetyn oloinen, mikä ei ole kovin hyvä juttu.
Jos ei vaikka koko figua yleisesti kommentoisikaan, niin jostain yksittäisestä jutusta löytyy lähes varmasti (ainakin itselle) jotain rakentavaa kommentoitavaa.
Mitenkäs muuten näette järjestäjän osallistumisen? Tänä vuonna jääväsin itseni, mutta taidanpa jatkossa olla jääväämättä, jos siis jatkan kisan järjestämistä (ts. kukaan ei halua ottaa nakkia omakseen, mitä en pistäisi ollenkaan pahakseni). Syynä se, että yhden potentiaalisen kisaajan (ja joka nyt saa kisoihin aikaiseksi jotain, vaikkakin usein viimeistelemätöntä) jääväys on näillä osallistujamäärillä melko ikävää.
En näe syytä järjestäjän jääväämiseen, jos tällä lailla mennään. Ensinnäkin, et ole sinällään anonyymi henkilö, vaan monetkin käyttäjät tuntevat teikäläisen, enkä jaksa uskoa, että mitään vilppiä yrittäisit. Toiseksi, en tajua mitä vilppiä tässä formaatissa voisi edes harrastaa.

Kyllähän turnauksissakin järjestävät ovat tyypillisesti osallistujinakin mukana.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Silveri

Luonnollisesti juridiikka taitaa näin maallikkotiedolla mennä siten, että järjestäjä ei voi ottaa vastaan oman kisansa palkintoja, olivat ne sitten kuinka aineellisia tai aineettomia tahansa (paitsi nyt ehkä maine ja kunnia).
Matti
Valvoja

Maalajamestari-tittelissä on vain se vika, että sen voisi ansaita myös muut kuin kisassa menestyjät. Tittelihän ei suoranaisesti kerro, että kyseessä on kisasta voitettava titteli (ellei ajattele sitä tyyliin "Maailmanmestari"). Mutta kaipa moisen tittelin voisi viskata...

Se, miksi jääväys tuli tänä vuonna oli se, että Sotu IV-skabassa oli "Army-master"-luokka, jossa oli tehtävänanto. Itse osallistuin kyseiseen luokkaan ja muistutin äänestysketjussa tehtävänannosta, mikä suosi minua loppupeleissä. Täten järjestäjällä on mm. äänestysketjun muotoilulla mahdollisuus vaikuttaa asioihin hitusen, mikä pisti hitusen ihmettelyä pystyyn. Sikäli siis pieni manipulaatio voi onnistua, niin tahattomasti kuin tahallisestikin.

Palkinnon saamisesta jääväys ei olisi ongelma, koska suoranaiset palkinnot eivät ole se, mikä minua motivoi kisailemaan.
Silveri

No pieni pokaalilogohan olisi myös vaihtoehto - esim. kulta/hopea/pronssi, ja jokainen voitto toisi uuden pokaalin. Käytännössähän tämä siis tarkoittaa phpBB:ssä uuden spesiaalirankin luomista ja kustomoitua rankkilogoa em. spesiaalirankille, mutta olisiko se ongelma? En usko.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

EWikös VJ:llä silloin joskus ollutkin semmoinen pensseli ja "maalauskisan voittaja" titteli tuossa nimen alla?
Hammerheart

Matti kirjoitti:Maalajamestari-tittelissä on vain se vika, että sen voisi ansaita myös muut kuin kisassa menestyjät. Tittelihän ei suoranaisesti kerro, että kyseessä on kisasta voitettava titteli (ellei ajattele sitä tyyliin "Maailmanmestari"). Mutta kaipa moisen tittelin voisi viskata...
"Sotavasaran maalaajamestari"
Ar-Senator

Viesti Kirjoittaja Ar-Senator »

Jos pisteytys muutetaan yleisöäänestykseksi, niin miulla ainakin motivaatio osallistua laskee. Jos haluaa saada yleisen mielipiteen mukaista pistetietoa omasta maalauksesta, laittaa kuvia galtsuun. Varsinkin jos on pelkkä polli missä äänestetään yhtä parasta, niin minulle tuleva informaatio omasta onnistumisestani jää melko vähäiseksi. Nykyinen systeemi on miusta hyvä, vaikka tykkään myös tuosta top 5-ehdotuksesta. Eikös se lisää myös osallistumismotivaatiota, että ainoastaan niin pääsee (tai joutuu?) äänestämään?

Nyt oma osallistuminen tyssäsi siihen, ettei tullut käytyä kotona kuvaamassa missään välissä joulun ja deadlinen välillä kuten olin ajatellut - eli syynä oli oma huono suunnittelu eikä kisojen paskuus. Toisaalta jos deadline olisi pari päivää uudenvuoden jälkeen, ihmisten aikatauluihin sopisi paremmin sutia se työ loppuun viimeisenä yönä - ei välttämättä kovin fiksu syy olla osallistumatta, mutta suht yleinen varmaankin.
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Terminator Sergeant

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant »

Minuakin kiinnostaisi jopa osallistua, mutta tuo top 3 on niin pelottava ettei pystynyt tänä vuonna. Top 5, ei tuomareita, vain osallistujat äänestämässä ja perusteet mukana. Siinä minun turha viestini tähän ketjuun.
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
Cannonfodder

Viesti Kirjoittaja Cannonfodder »

Miksei arvostelutapoja voisi olla rinnakkain useampikin käytössä. Avoimella pollilla voidaan äänestää yleisön suosikki, tuomaristo voi arvostella osallistujat, osallistujat itse toisensa...

Onhan missikisoissakin yleisön suosikki, lehdistön suosikki ja tuomareiden valitsema voittaja.
"Only the dead have seen the end of war."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”