muutama kysymys plaguebearereista
muutama kysymys plaguebearereista
Elikkä siis kodeksissa lukee että plaguebearersseilla on nurgle rot meinaako tämä että jokaisella ryhmässä olevalla bearerilla on nurgle rot vai että ryhmässä on yksi nurgle rot.
Eli sanotaan että ryhmässä on 5 plaguebeareria niistä 6 tuuman sisällä on yksi chaplain ottaako tämä chaplain jokaisesta bearerista d6 nurgle rot hittiä vai vaan yksi d6 hittiä.
Sitten toinen kysymys jos heittää vaikka 10 instantibility testissä jolloin ryhmään tulisi 2 woundia niin saako näitä woundeja vastaan invusaven
Eli sanotaan että ryhmässä on 5 plaguebeareria niistä 6 tuuman sisällä on yksi chaplain ottaako tämä chaplain jokaisesta bearerista d6 nurgle rot hittiä vai vaan yksi d6 hittiä.
Sitten toinen kysymys jos heittää vaikka 10 instantibility testissä jolloin ryhmään tulisi 2 woundia niin saako näitä woundeja vastaan invusaven
Pelit 10 W/L/D
40k:
Black Templars 1/2/2
Space Wolves 7/3/1
40k:
Black Templars 1/2/2
Space Wolves 7/3/1
Siis jokaisella bearerilla on Rutto, mutta se vaikuttaa vain kerran per vuoro per modeli.. Eli jokaiselle modelille 6" sisällä vain se yksi hitti, vaikka olisi kuinka monta ruttoa kantamalla.
Instabilitywoundeihin ei saa mitään savea, edes invua.
Instabilitywoundeihin ei saa mitään savea, edes invua.
Viimeksi muokannut Deetwo, Ke 10.05.2006 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
- Half-breed
Re: muutama kysymys plaguebearereista
Luepa uudestaan ne säännöt. Jokaisella Plaguebearerilla on Nurgle's rot, eli modelit jotka ovat 6" sisällä yhdestäkin rotin omaavasta modelista ottavat haavan D6:n tuloksella 6. Heität siis yhtä noppaa jos tuo chaplain on kuuden tuuman sisällä yhdestä tai useammasta Plaguebearerista, ja jos tulos on 6, chaplain ottaa haavan (josta saa saven).masa kirjoitti:Eli sanotaan että ryhmässä on 5 plaguebeareria niistä 6 tuuman sisällä on yksi chaplain ottaako tämä chaplain jokaisesta bearerista d6 nurgle rot hittiä vai vaan yksi d6 hittiä.
Edit: En nyt ollut ihan varma olitko jo tajunnut miten tuo sääntö toimii, mutta selostin kuitenkin kun viestistäsi sai sellaisen kuvan että chaplain ottaisi D6 osumaa.
Anteeksi että näin röyhkeästi nostelen teidän topikkianne, mutta meillä nousi eilen sellainen kysymys esille pelissämme Rotista, että jos vierekkäin on 2 erillistä yksikköä, jotka aiheuttavat Rotia, ottavatko silloin 6" päässä olevat yhden vaiko kahden 6+ To Wound heiton?Half-breed kirjoitti:Koko yksiköllä on Nurgles Rot, joten vain yksi hitti voi esimerkin kappalaiseen tulla.
Oltiin samaa mieltä siitä että Plaguebearerit, jotka ovat yksi yksikkö ei aiheuta kuin kerran ruttoa, mutta jos tuon esim. GUO:ni siihen viereen, tuleeko 2x heittoa?
(Oli aika tärkeä kysymys eilen, koska lopulta 10 hengen Harlequin ryhmä kuoli 40 6+ To Wound heittoon...
Kerran per ruttoryhmä kantamalla. Eli 3 sooloilevaa eri ryhmien beareria, guo ja joku luutnantti rotilla aiheuttavat keskenänsä 5 heittoa, jos nyt jollain ihmeellä ne mahtuu 6" säteelle unitista. Ei siis esimerkiksi "yksi rot-heitto per rutonkantaja-laji" niinkuin ilmeisesti heititte? (eli siis 2 ryhmää kantamalla, molemmat bearereita->1 heitto. Ei noin)
"... within 6" of at least one model with Nurgle´s Rot may be affected..."
lainaus: Chaos Codex
Itse ymmärtäisin, että testaat vain kerran riippumatta Rot yksiköiden määrästä. Sanan muoto on "at least" jolloin suurempi määrä ei vaikuta lopputulokseen.
Vaikka kyseisessä lauseessa onkin käytetty "model" sanaa en näkisi mitään syytä miksi tätä ei käytettäisi eri ryhmienkin nappuloiden välillä!
lainaus: Chaos Codex
Itse ymmärtäisin, että testaat vain kerran riippumatta Rot yksiköiden määrästä. Sanan muoto on "at least" jolloin suurempi määrä ei vaikuta lopputulokseen.
Vaikka kyseisessä lauseessa onkin käytetty "model" sanaa en näkisi mitään syytä miksi tätä ei käytettäisi eri ryhmienkin nappuloiden välillä!
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Siinähän koko homman juju piileekin. Jos sen näkee ampumisena se menee juurikin niin kuin sanoit, mutta jos sen näkee ylimääräisenä erikois hyökkäyksenä on juttu jo huomattavasti kinkkisempi. Sananmuoto kun ei anna vinkkiä tähän varsinaisesti RAW:ta jos ruvetaan soveltamaan niin homman pitäisi mennä mielestäni niin kuin kirjoitinkin.Samsson kirjoitti: Itse näen tämän kuin ampuminen
Onneksi kaverin kanssa ei pitäisi olla hankala sopia käytäntöä ja turnauksissa on tätä varten tuomarit.
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
" ...any model that is within 6" of at least one model with Nurgle's Rot may be affected..." "Roll a D6 for each affected model, and on a roll of a 6 it takes a wound."
Missä sanotaan että rotista otetaan heitto per aiheuttaja?
Itse kyllä olen tuon säännön ymmärtänyt että rotista ei oteta kuin se yksi heitto.
Eli on sama oletko 10 vai 1 rotin aiheuttajan vieressä, noppaa ei heitetä kuin kerran.[/quote]
Missä sanotaan että rotista otetaan heitto per aiheuttaja?
Tätä ei kyllä säännössä sanota. Ainostaa tuo että yksikin modeli riittää, ei mitään eri uniteista."Eli toi at least one model viittaa siihen että riittää että olet esim yhden plaguebearerin kantamassa joutuaksesi heittämään. Tämän jälkeen riittää että olet toisen plaguebearer-yksikön yhden figun kantamassa joutuaksesi heittämään uudestaan, jne.
Itse kyllä olen tuon säännön ymmärtänyt että rotista ei oteta kuin se yksi heitto.
Eli on sama oletko 10 vai 1 rotin aiheuttajan vieressä, noppaa ei heitetä kuin kerran.[/quote]
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Se että se tehdään shooting phase aikana ei tee siitä shootingia. Mielestäni tämä ei ole stakkaantuva kyky. Eli kun shooting on jokaisen yksikön kohdalta tehty niin ollaan "end of shooting phase" ja sitten tarkistetaan tuo rot. Ja sen jälkeen ei ole enää väliä kuka ruttoa levittää. Kaikki rutot ovat saman arvoisia.Samsson kirjoitti:Itse näen tämän kuin ampuminen
Njoo, toki saman arvoisia mutta itse olen nähnyt sen ruton "sakenevan" ja siksi aiheuttavan enemmän vahinkoa...
Ja olen verranut sen ampumiseen just siksi että se on ampumisvuorolla tapahtuvaa, eikä "ekstrahyökkäysenä" koska se ei tapahdu closisvuorolla. Eli toi at least one model tarkoittaa ihan eri asiaa riippuen siitä lasketaanko se ampumiseksi vaiko ei. RAWina olen toki sama mieltä Asmodeuksen kanssa, mutten lue sääntöjä RAWina, vaan yritän ajatellakin...
Pistehintakin on minun mielestä sopiva ainoastaan jos stakkaa, koska miettikää nyt 15p erikoiskyky Herolle, joka toimii ENNEN kuin hän chargaa lähitaisteluun 6" säteellä, ja vahingoittaa 1/6 zäänsillä, mihin saa savet. On se aika ylikallis...
Ja olen verranut sen ampumiseen just siksi että se on ampumisvuorolla tapahtuvaa, eikä "ekstrahyökkäysenä" koska se ei tapahdu closisvuorolla. Eli toi at least one model tarkoittaa ihan eri asiaa riippuen siitä lasketaanko se ampumiseksi vaiko ei. RAWina olen toki sama mieltä Asmodeuksen kanssa, mutten lue sääntöjä RAWina, vaan yritän ajatellakin...
Pistehintakin on minun mielestä sopiva ainoastaan jos stakkaa, koska miettikää nyt 15p erikoiskyky Herolle, joka toimii ENNEN kuin hän chargaa lähitaisteluun 6" säteellä, ja vahingoittaa 1/6 zäänsillä, mihin saa savet. On se aika ylikallis...
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Nurgles rot maksaa kuitenkin vaan 5 pojoa. Siihen hintaan stäkkäävä rotti olisi aika mauton.
Ja milla perusteella se stäkkäisi vain unittien pohjalta? koko sääntö ei puhu uniteista mitään ainoastaan modeleista. Eli jos se stäkkäisi niin sitte modeli pohjalta, eli 10 plaguebeareria aiheuttaisi 10 testiä.
Näin tämä ei kuitenkaan toimi.
Ja jso tuo stäkkäämätön rotti tuntuu huonolta 5 pojon sijoitukselta mieti mitä se tekee esim.20 örkin/gauntin keskellä.
en kyllä edelleenkään tajua mistä olette tuon stäkkäämisen keksineet.

Ja milla perusteella se stäkkäisi vain unittien pohjalta? koko sääntö ei puhu uniteista mitään ainoastaan modeleista. Eli jos se stäkkäisi niin sitte modeli pohjalta, eli 10 plaguebeareria aiheuttaisi 10 testiä.
Näin tämä ei kuitenkaan toimi.
Ja jso tuo stäkkäämätön rotti tuntuu huonolta 5 pojon sijoitukselta mieti mitä se tekee esim.20 örkin/gauntin keskellä.
en kyllä edelleenkään tajua mistä olette tuon stäkkäämisen keksineet.
Smells like gamer?? ..en edes halua tietäätse olen nähnyt sen ruton "sakenevan" ja siksi aiheuttavan enemmän vahinkoa..
Stäkkääminen tuli (minulle ainakin) siitä laskin sen ampumiseksi, joten jokainen yksikkö ampuu erikseen mutta säännössä sanotaan ettei modellien määrä ratkaisee, joten yksi heitto per yksikkö! 
Koskaan en ole vaatinut jokaiselle figulle erikseen rotti saman yksikön sisällä, eli Plaguebearerit eivät minun mielestä koskaan aiheuta enemmän kuin se yksi heitto.
Champalle se maksaa 5p, Lordille/Lutille 15p...
Koskaan en ole vaatinut jokaiselle figulle erikseen rotti saman yksikön sisällä, eli Plaguebearerit eivät minun mielestä koskaan aiheuta enemmän kuin se yksi heitto.
Champalle se maksaa 5p, Lordille/Lutille 15p...
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Mutta miten näkemyksesi muuttuisi jos tämä tehtäisiin lähiksen lopussa? Samalla lailla jokainen yksikkö taistelee lähiksen erikseen kuten ampuminenkin. Sama juttu liikkumisen suhteen. Jokainen yksikkö liikkuu erikseen, jolloin tämä kyky pitäisi tehdä jokaisella yksiköllä erikseen? Ihan kuin fleet.
"at least one model" aiheuttama rot voidaan tulkita samalla tavalla kuin synapse nideillä. Eli kentälle syntyy eräänlainen "rutto-vyöhyke", jonka sisäpuolella ei-MoN omaavat ottavat osumaa.
"at least one model" aiheuttama rot voidaan tulkita samalla tavalla kuin synapse nideillä. Eli kentälle syntyy eräänlainen "rutto-vyöhyke", jonka sisäpuolella ei-MoN omaavat ottavat osumaa.
- Air Defence
Heh, aloiteleva pelaaja jos tuolta kantilta lähtisi sääntötulkintaansa perustelemaan, niin ketju olisi jo mennyt lukkoon pelkästän jo ala-arvoisten OT viestien painostaSamsson kirjoitti:Njoo, toki saman arvoisia mutta itse olen nähnyt sen ruton "sakenevan" ja siksi aiheuttavan enemmän vahinkoa...
Uskaltaako sinne Turkuseen lähteä ollenkaan turnailemaan, kun aina välillä tulee sotussa vastaan juttua sikäläisistä erikoisista sääntötulkinnoista (monoliitti ja rending, eldartankki ja terrain)? Nyt sitten rotti. Täytyy sanoa, että samaa mieltä olen Zarathustrianin & Co kanssa siitä miten tuo sääntö tulkitaan. Lisäksi viisi pinnaa olisi hieman liian halpa hinta siitä, että jokaisen unitin aspalle saisi "sakenevaa" kuolemaa aiheuttavan ominaisuuden. Hm, viisi pinnaa on muuten aika halpa hinta siitä, että tekemättä mitään, joka kuudes vihun modelli 6" säteellä rotti-aspasta joutuu onnistumaan savessa välttääkseen woundin menetyksen.
- Hands_of_blue
Vaikka tuota miten pyörittelee niin kyllä ne sen yhden hitin mielestäni ottavat oli niitä rutonkantajia kuuden tuuman säteellä sitten yksi tai kymmenen unittia. "at least one model" on kuitenkin aika selvä sanamuoto, uniteista kun ei puhuta mitään. Jos sen nyt väkisin haluaa perustella sillä, että niitä ruttobakteereja on ilmassa tuplasti tiheämmässä eli on helpompi saada tartunta niin siitä vaan mutta minulle ei kyllä mene läpi.Samsson kirjoitti: At the end of the Chaos Shooting phase, any model that is within 6" of at least one model with Nurgle's Rot may be affected by the miasma of disease and pestilence exuding from them. Roll a D6 for each affected model, and on a roll of a 6 it takes a wound.