Warmachinesta/Hordesta Iron Kingdomsiin.
Warmachinesta/Hordesta Iron Kingdomsiin.
Ajattelin ihan tahallani udella, että kuinka moni on Warmachinea/Hordesia pelatessa innostunut muuten tuosta maailmasta ja näin siirtynyt myöskin roolipelaamaan Iron Kingdomsia.
Ja sama tietysti toiste päin, että oletteko innostunut Warmachinesta/Hordesista pelattuanne ensin Iron Kingdomsia ja innostuttuanne sen maailmaan?
Ja sama tietysti toiste päin, että oletteko innostunut Warmachinesta/Hordesista pelattuanne ensin Iron Kingdomsia ja innostuttuanne sen maailmaan?
minä pahana waremulgerona tossa viikonloppuna ahmaisin koneelle kaikki kirjat mitkä ropeen sain... maailma on sinäänsä ihan jees, siis tollaiseksi perus D&D maailmaksi omaperäinen. mutta kuitenki kaikki perus kliseet löytyy, välillä jopa naurattaa.
mutta joo, itse hommasin noi kirjat vain saadakseni taustatietoa ja inspiraatiota konversioihin ja armeija teemoihin. toista armeijaani suunnittelen, enkä oikeen osaa päättää kun kaikissa on vähän jotain jokaiselle. mutta sopivat myös tuohon tarkoitukseen. mm. gobber traders modelli olisi kiva tehdä. gobber kauppiaat romuvaunuissa, mitä hilaa kädetön warjack etiäpäin... marvelous!
joskus sitä tulee vähän vitsillä D&Dtä pellattua, niin miksipäs sitä ei kokeilisi IK maailmaa vaihteeksi.
mutta joo, itse hommasin noi kirjat vain saadakseni taustatietoa ja inspiraatiota konversioihin ja armeija teemoihin. toista armeijaani suunnittelen, enkä oikeen osaa päättää kun kaikissa on vähän jotain jokaiselle. mutta sopivat myös tuohon tarkoitukseen. mm. gobber traders modelli olisi kiva tehdä. gobber kauppiaat romuvaunuissa, mitä hilaa kädetön warjack etiäpäin... marvelous!
joskus sitä tulee vähän vitsillä D&Dtä pellattua, niin miksipäs sitä ei kokeilisi IK maailmaa vaihteeksi.
En ole pelannut, mutta olen todella kiinnostunut pelaamaan. Aloituskynnys on vain kovin suuri, koska en omista D&D:n sääntökirjoja, joten pitäisi ostaa turhan monta kirjaa. IK World Guiden olen hommannut, mutta lähinnä taustatarinoiden takia. Olen sen verran fluffifriikki, että pitää selvitellä maailman historia ja tietää miksi siellä taistellaan. 
itseasiassa käytän IK figuja todella paljon konvertointiin/vaihtoehto ffiguina, MM Eiryss, Magnus(konversio) Reinhodlt, Kell bailoch ja Ogre bokur (nämä kaksi suunnitteilla vasta) on esimerkkeijä sooloista ja castereista joissa olen IK figuja hyödyntänyt. Merkkareille nämä.
lisäksi tulevaan cygnar armeijaan olisi tarkoitus Koffata gunmage casteri ja sooloja näistä...
monet on todella hienoja,vaikka ehkä liian stationary modelleja... seisoa tapittavat turhan usein.
lisäski en tykkää ajatella että "tämä on magnus the traitor" vaan että"treitor, magehunter etc.", saa vähän roolipeli aspektia peliin kun ajattelee niitä omina hahmoinaan...
ja chuckie, suosittelen tarkastamaan myös sen mosternomiconin, mielenkiintoista tietoa kaikisto maailman olennoista...
lisäksi tulevaan cygnar armeijaan olisi tarkoitus Koffata gunmage casteri ja sooloja näistä...
monet on todella hienoja,vaikka ehkä liian stationary modelleja... seisoa tapittavat turhan usein.
lisäski en tykkää ajatella että "tämä on magnus the traitor" vaan että"treitor, magehunter etc.", saa vähän roolipeli aspektia peliin kun ajattelee niitä omina hahmoinaan...
ja chuckie, suosittelen tarkastamaan myös sen mosternomiconin, mielenkiintoista tietoa kaikisto maailman olennoista...
Viimeksi muokannut Crowmire, Ke 17.01.2007 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuota juuri hainkin takaa. Roolipelit ja figupelit kulkevat melkein käsikädessä. Sen takia minua vähän ihmettyttääkin miten vasta nyt esimerkiksi Games Workshoppikin alkaa hyödyntämään lisenssiään roolipelien saralla. Mutta varsin hyvä veto Privateer Pressiltä tehdä tuollainen "yhtenäinen" tuotesarja jotka tukevat toisiaan.Chukie kirjoitti:En ole pelannut, mutta olen todella kiinnostunut pelaamaan. Aloituskynnys on vain kovin suuri, koska en omista D&D:n sääntökirjoja, joten pitäisi ostaa turhan monta kirjaa. IK World Guiden olen hommannut, mutta lähinnä taustatarinoiden takia. Olen sen verran fluffifriikki, että pitää selvitellä maailman historia ja tietää miksi siellä taistellaan.
Sama on ollut itsellä suunnitelmissa. En pidä Widowmakerien "rivifiguista", eli niistä kahdesta, joilla on kivääri tuella, joten toisen tilalle hommaan IK:n Khadoran Riflemanin ja yhden mekaanikon korvaajaksi tulee IK:n kääpiö mekaanikko. Jatkossa Cygnareille tulee enemmänkin rivijannujen korvaajia IK:n linjasta.Ravenous kirjoitti:itseasiassa käytän IK figuja todella paljon konvertointiin/vaihtoehto ffiguina...
Tuli vähän selailtua kyseistä opusta Fantsussa, mutta sille ei ole vielä ihmeempää käyttöä - ainakaan pikaisella vilkaisulla en löytänyt mitään suurempaa antia omalle harrastukselle. Pitää tutkia tarkemmin ja harkita sen hommaamista kun aloitan ensimmäisen Hordes porukan.....ja chuckie, suosittelen tarkastamaan myös sen mosternomiconin, mielenkiintoista tietoa kaikisto maailman olennoista...
IK rope on tosiaan ihan kelvollisen oloinen, ja huomattavasti tappavampi kuin perus D&D. Harmillisesti ropetteluun ei aika nykyään tahdo riittää millään ilveellä, mutta ehkä tuota sitten burnoutin jälkeen sairaslomalla ja työkyvyttömyyseläkkeellä voi alkaa pelaillakin.. :)
Ropefiguja käytän aika ahkerasti täyttämään warmachine jengejäni, tärkeimpänä tosiaan kokonaan ropefiguista koottu gunmage tiimini. Ovat mukavasti persoonallisempia kuin oikeat gunmaget, jotka nekin tosin ovat ihan kivoja nappeja.
Ropefiguja käytän aika ahkerasti täyttämään warmachine jengejäni, tärkeimpänä tosiaan kokonaan ropefiguista koottu gunmage tiimini. Ovat mukavasti persoonallisempia kuin oikeat gunmaget, jotka nekin tosin ovat ihan kivoja nappeja.
- The Captain
- Valvoja
Kui? WFRP oli kumminkin parhaissa voimissaan jo 80-luvulla. 40K:n ykköslaitos sisälsi vahvoja roolipelielementtejä.Locku kirjoitti:Sen takia minua vähän ihmettyttääkin miten vasta nyt esimerkiksi Games Workshoppikin alkaa hyödyntämään lisenssiään roolipelien saralla.
Mutta itse aiheeseen. IK:n kirjat on tilattu, kun oma roolipeliporukkani kaipasi vaihtelua kampanjasettingeihin, ja oikeaa elämää harrastavan porukan oma kampanjamaailmaprojekti on jäänyt vähän keskeneräiseksi. Maailma kumminkin kiehtoo, ja se on myös sopivasti erilainen esim. WotC:n omiin kliseefantasiamaailmoihin verrattuna. Saattaa tosin olla, että vedän ison rastin D&D:n perinteisen, minua pitkään häirinneen alignment-systeemin päälle (kuulemani mukaan tämä on olemassa IKRP:ssä), etenkin kun Duddu kolmonen vielä entisestään kärjistää alignment-ideologioita.
Minä kumminkin olen roolipelaaja ytimeltäni, mikä heijastuu voimakkaasti myös figupelaamiseeni. Ja ties vaikka IK-roolipeliin tulevaisuudessa ihastuva rope-porukkani päättäisi kuulla metallisen totuuden sanomaa ja ostaisi figujakin...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Muistin juuri jälkeenpäin tuon WHFRP:n, mutta en nyt viitsinyt alkaa tekstiäni korjailemaan jälkeenpäin. Mutta silti ihmetyttää miten vasta nyt GW on lanseeramassa tuota puhdasta WH40K roolipeliä. Tänä vuonnahan sen olisi määrä ilmestyä.The Captain kirjoitti: Kui? WFRP oli kumminkin parhaissa voimissaan jo 80-luvulla. 40K:n ykköslaitos sisälsi vahvoja roolipelielementtejä.
Mutta tosiaan. Itsekin aloitin roolipeleistä ja nyt on alkanut nuo figut nostella päätään ja lisänneet kiinnostustani niihin.
Onko muuten mielessäsi käynyt yhdistää noita keskenään? Saisivat Warmachine ja Hordesin taistelut enemmän syvyyttä. Ja mikäs sen mielenkiintoisempaa jos sattuu häviämään ja pääsee ropettamaan vankileiriltä pakenemista.
heh, no sama fantasia soppa heitettynä steampunk maailmaan ei nyt oikeastaan ole mikään kummoinen keksintö...The Captain kirjoitti: Maailma kumminkin kiehtoo, ja se on myös sopivasti erilainen esim. WotC:n omiin kliseefantasiamaailmoihin verrattuna.
minusta tämä koko warmachine/Iron Kindoms on vähän niinkuin figuskenen warcraft... umpi kliseinen ja jopa pelissä on jotain samankaltaisuutta, mutta sitten tavallaan se on se juttu tässä... maailma on hauska, jos sitä ei yritäkkään ottaa kovin vakavasti.
säännöitse ei ole paljon D&Dstä erilainen. esim. gobberit on aikapitkälti halflingeja ja elffit on ihan samanlaisia kuin perus D&D:ssä. lähinnä jos tuota pelaisi niin mielyttää noi magic/arcane härvelit ja tussarit ym...ja onhan tuossa sitten ne perus elffit ja ogret ym. vähän erilaisessa ympäristössä sentään...
kuinka tuota oikein ajattelit toteuttaa?Locku kirjoitti:Minulla on kiero idea yhdistää Iron Kingdoms roolipeli Warmachineen, jossa kaikki taistelut ainakin hoidettaisiin Warmachinen kautta.
siis että meinasitko tehdä hahmoille warmachineen sopivat statsit vai kuinka?
mitenkäs joku level 1 cygnaran adventurer pärjää sielä sota tantereella?
ja pelaajat pelaisi taistelussa siis samalla vai eripuolilla? sooloina ilmeisesti?
täsmennäppä hieman
Olisihan tuo ihan hauska maailma pelattavaksi, mutta olen tässä vähitellen pyrkinyt ottamaan sen linjan, että ropekirjoja en enempää hommaa hyllyyn pölyä keräämään. Reaaliteetti on jo usean vuoden ajan ollut, että figujen latominen pöydälle on paljon helpompaa kuin kerätä kasaan säännöllisesti ropeporukkaa.
IK saattaisi ehkä tehdä poikkeuksen, mutta lähinnä maailmaan tutustumisen suhteen.
IK saattaisi ehkä tehdä poikkeuksen, mutta lähinnä maailmaan tutustumisen suhteen.
Ropetus ihan normaalia, mutta isommat taistelut Warmachinessa. Pelaajat voivat komentaa omia yksiköitä tai sitten on myös mahdollista että jokainen pelaa jotain omaa Warjackia tms.Ravenous kirjoitti: kuinka tuota oikein ajattelit toteuttaa?
siis että meinasitko tehdä hahmoille warmachineen sopivat statsit vai kuinka?
mitenkäs joku level 1 cygnaran adventurer pärjää sielä sota tantereella?
ja pelaajat pelaisi taistelussa siis samalla vai eripuolilla? sooloina ilmeisesti?
täsmennäppä hieman
Ota huomioon että tämä on vasta idea-asteella. En omista vielä kumpiakaan. Ajattelin vain udella, että ketä on alkaneet roolipelit kiinnostamaan Warmachinen/Hordesin myötä ja toistepäin.
Meidän Vampire: the Requiemissa, joka sijoittuu Ouluun, on natsivampyyri Heinrich Strassburg, saksalaisen uspeerin ja suomalaisen huoran poika, jolla on tukenaan kymmenen uusnatsiamiksen lyijyputkilla aseistettu jengi. Heinrichiä pitää sanoa valtakunnanjohtajaksi, ja hänellä on myös hovimestarinsa Hans, myös valtakunnanmarsalkka...Ravenous kirjoitti:saattaisipa tuo olla kokeilemisen arvoinen juttu, meilä vaan tuppaa noi D20 pelit menemään niin läpäksi aina, että näinköhän onnistuu...
viimeeksi pelissä oli muunmuassa kultatukkainen ihmisbardi Van Heinen, joka oli aseistautunut ruoskalla ja heavy metal sitaateilla...
Peli on pyörinyt aika paljon toisten amisten telomisen yhteydessä.
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
- The Captain
- Valvoja
Ei tietenkään, ja siis kyllähän ne perusfantasiasopan juurekset pitää olla. Vaikka onhan tuossa noita erojakin ihan kiitettävästi - peikonsukuiset otukset eivät ole automaattisesti ihmiskunnan vihollisia, joka toinen majatalonpitäjä ei ole puolhaltia eikä jokainen seikkailijaporukka tapa puolta tusinaa lohikäärmettä uransa mittaan.Ravenous kirjoitti:heh, no sama fantasia soppa heitettynä steampunk maailmaan ei nyt oikeastaan ole mikään kummoinen keksintö...The Captain kirjoitti: Maailma kumminkin kiehtoo, ja se on myös sopivasti erilainen esim. WotC:n omiin kliseefantasiamaailmoihin verrattuna.
Oma peliporukka on kumminkin vahvasti perinteisen high fantasyn kannattajia, joten kyllähän kansalle pitää saada suun mukaista leipää ja silmää miellyttäviä sirkushuveja.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Onhan semmoisia kasapäin, eikä jostain IK:stakaan kauaa kitke perusrotuja niin harvinaisiksi, ettei niihin peruspelissä törmää ikinä.Ravenous kirjoitti:niin, no onhan se valitettavan totta, että jos haluaa fantasialla myydä, niin kyllä ne perusrodut pitää melkein olla. olisi kyllä omastamielestä kiva pelata pelkät ihmiset fantasia ropea... jos jotain olentoja olisi, niin ne olisi sitten harvinaisempia...
On ihan loogista, että annetaan mahdollisuus kaikille suippokorvaintoilijoille lähdekirjoissa, mutta pelinjohtajastahan se on kiinni törmätäänkö niihin koskaan.
IK:n maailmassa nuo muut rodut tosiaan ovat sikäli harvinaisia, että suurimmassa osassa maailmaa niihin ei törmää ellei pelinjohtaja väkisin niitä halua tyrkyttää. Esimerkiksi haltiat, jotka ensin ampuvat ja sitten kyselevät, ovat minusta ihan mukavasti pelinjohtajan näpeissä sen suhteen, millaisia ja miten yleisiä niistä tahtoo tehdä.
Näkisin IK:n toimivan parhaiten siinä Cygnarin sisällissodan (Cygnar/Protectorate), five fingerin ja esim. konekultin ympärillä pyöriessä. Eikä D20 minusta mikään kirous ole. Parempiakin systeemejä toki on, mutta toisaalta ainoat ongelmat jotka yleensä tarvitsevat tarkkoja sääntöjä, ovat ainakin meillä olleet taistelutilanteet, kaikki muu roolipelaillaan tai ratkotaan pelaajien älyllä (aika usein paremmalla kuin pelaamiensa hahmojen, mutta mitäpäs pienistä). Tämäkin toki on pelinjohtotavasta riippuvainen, minä yleensä keskityn viskomaan kapuloita hahmojen jalkoihin, joista he sitten pyrkivät selviytymään ja sitä kautta vahvistumaan.
IK maailmassa suippokorvat ovat tosiaan harvassa. Tarjolla on melkein sukupuuttoon kuolleet Nyssit pohjoisessa ja heidän korruptoituneet sukulaisen Legioonan leivistä, sekä Iosin haltia.
Nyssit käyvät selviytymistaistelua ja heitä on todella vähän. Blighted Nyssejä on jo huomattavasti enemmän ja heihin törmää useammin, mutta ne eivät juurikaan harrasta ystävällistä kanssakäymistä.
Iosin haltiat ovat sulkeutuneet omille mailleen, eivätkä kommunikoi kenenkään kanssa. Yksittäisiä haltioita näkee ihmisten keskuudessa ja niidenkin arvellaan olevan vakoojia. Ja kuten Teräratas jo mainitsi, Iosin haltiat ampuvat tunkeutujat surutta.
Nyssit käyvät selviytymistaistelua ja heitä on todella vähän. Blighted Nyssejä on jo huomattavasti enemmän ja heihin törmää useammin, mutta ne eivät juurikaan harrasta ystävällistä kanssakäymistä.
Iosin haltiat ovat sulkeutuneet omille mailleen, eivätkä kommunikoi kenenkään kanssa. Yksittäisiä haltioita näkee ihmisten keskuudessa ja niidenkin arvellaan olevan vakoojia. Ja kuten Teräratas jo mainitsi, Iosin haltiat ampuvat tunkeutujat surutta.