Chaos termikset turhia?
-
Zymeth Salkir Dkhan
Itselläni on 3 minimitermisryhmän Thousand Sons tekeillä. Tarkoitus olisi käyttää niitä deeppaavina objektiivien valtaajina, kun muu armeija harvoin sinne ehtii. Myöskään hinta ei tunnu muihin TS:iin nähden pahalta, ryhmä champalla ja BOC:illa maksaa "vain" 253 pistettä. Halpaa kun suhteuttaa powerarmoroituihin serkkuihinsa. Myöskin plussaa on, ettei tarvitse choseneina niitä ottaa. Ainoa huono puoli on, ettei mukaan saa thralleja ja "slow and useless"-sääntö. Chosen-termiksen ovat paperilla kivoja, mutta ei saa lisäwoundia ja sorcerereista hyötyminen pakottaisi maksamaan järkyttävää pistehintaa niistä. (Huom. näkemykset ovat TS-pelaajalta ja suhteutettu kys. armeijan mukaan, ei yleiseltä kaaostermiskannalta.)
Muilla kuin kulttilegioonilla löytyy eliitteihin parempaa kuin termikset...obliteraattorit. Saat suht. halvalla monipuolisen pyssyvalikoiman käyttöösi ja kykenee tekemään monia samoja asioita kuin termikset, tosin voihan ne molemmatkin ottaa jos haluaa.
Muilla kuin kulttilegioonilla löytyy eliitteihin parempaa kuin termikset...obliteraattorit. Saat suht. halvalla monipuolisen pyssyvalikoiman käyttöösi ja kykenee tekemään monia samoja asioita kuin termikset, tosin voihan ne molemmatkin ottaa jos haluaa.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
niinpä
Syötittäminen vain ei ole yhtä tehokasta kuin FB:ssä, missä pystyy pakenemaan rynnäköstä. Syötti tuli syötyä - todella hyödyllistä. Lisäksi on melkoisen kädetön pelaaja jos depottaa termarit sellaiseen paikkaan missä niitä on helppo juoksuttaa.Tehokkaassa syötittämisessä riittää, että on lähin kohde. Turnausympärisstössäkin testattuna toimii riittävän hyvin estämään khornaattien pääsyn muiden kuin syöttiyksikön kimppuun.
Itse olen kylläkin huomannut että se demonic resilience on oikeasti hyödyllinen piirre. Kaikilla mahdollisilla kohteilla.Kaikki muut terminaattorit eivät maksa ylimääräisiä pisteitä hyödyttömästä lisäkestävyydestään.
Ei suunnitelmaa, vaan käytäntö: jos vihollinen haluaa ne pisteet hänen on tultava tappelemaan ja terminaattorit eivät suinkaan ole ainoa yksikkö jolla voi tehdä jotain. Prinssin kanssa yhteistyössä tekevät pahaa jälkeä. Ne combi-bolterit tekevät pahaa jälkeä massamaisesti käytettynä.Oliko sinulla suunnitelma, jolla TS terminaattorit saadaan lähikseen muuten kuin vihollisen ehdoilla? (Ei nyt puhuta siitä, että uhkasit ampua vihollisen kappaleiksi niillä combi-boltereilla.)
Minä olen Elvis ja sellaisena olen jumala. Minä puhun aina totta - erityisesti silloin kun valehtelen.Kuka sinä olet sanomaan, olenko minä kaaospelaaja vai en?
Deep Striken heikkoudet ja vaarat ovat liialliset omasta mielestä. Vain kerran olen tehnyt onnistuneen dipin ja silloinkin ne alisuorittivat ja joutuivat vastarynnäkön uhriksi. Yksittäinen lightning claw yhdistettynä ampumiskykyyn tekee selvää jälkeä. En sanoisi myöskään powerfistiä tai combi-meltoja tyhjiksi arvoiksi.Deep strikettavilla ja lähikseen pyrkivillä äijillä aseiden kantomatka on harvoin ongelma. Huomaa myös, että kaaos ei saa twin-lightning clawia kuin aspiriinille. Useimmat noista optioista ovat vähän tyhjiä arpoja, paitsi Slaaneshilla.
Ajattelutapasi on aika rajoittunut jos luulet pelkän demoniprinssin olevan se todellinen HQ-valinta. Stature-prinssi on tehokas tyyppi, kunhan vain muistaa sen että sitä ei tarvitse säästellä. Kaaoslordi tai luutnantti ilman staturea on vähintäänkin yhtä tehokas ja pelottava kuin lojalistien vastaava. Paitsi chappis, mutta sitä ei lasketa.Kaaostermoksia ei kuitenkaan saa kuin yhden ryhmän (+HQ-ryhmät, eli enintään kolme, joskin harva antaa prinssilleen hidastavaa retinuea mukaan), lojalisteja saa halutessaan viisi.
Lojalistit eivät itse asiassa tarvitse yhtään terminaattoria arsecannonien saamiseen ja ne muut keinot ovat yleensä parempia ja halvempia kuin termokset.
Chosenien aseoptioiden määrään vaikuttaa lukumäärä: enemmän tyyppejä = enemmän erikoispyssyjä=enemmän tulivoimaa ja erikoispyssyjen ja ukkojen suhde pysyy samana. Perusmosureilla on sama omituinen pieniä ryhmiä suosiva sääntö kuin lojalisteilla, mikä minusta on aika järjetöntä...Mihin perustuu väite, että CSM hyötyy korkeista lukumääristä?
Ei taikatemppuja, vaan toimivia taktiikoita.Odotan yhä kuulevani sen taikatempun, jolla saat terminaattorisi lähikseen.
-Ukot ovat lantikassa. Ajat heti 12" ja isket savut. Jos pääset jo silloin tappeluun niin assault rampin kautta ulos ja iskemään. Jos et niin toistat ja olet varmasti tarpeeksi lähellä tapellaksesi. 12+2+6=20! Vaaravyöhyke on 20 tuumaa. Ei paha ollenkaan.
-Kävelet kohti ampuen ja kun olet tarpeeksi lähellä rynnäköit.
-Diippaat vihollisen keskelle ja odotat sen yhden vuoron käkkien ristititulessa ja jos joku jää jäljelle niin hyökkäät lähimmän päälle.
-Käytät jotain nopeaa ja uhrattavaa (flesh hounds, furies) yksikköä sitomaan vihun kiinni ja kävelet tappeluun.
Minä itse sanoin Khorne-termoksia nopeiksi muihin terminaattoreihin verrattuna. Kaikissa tapauksissa ne ovat kaikista äkäisimpiä lyömään terminaattoreista. Paljon iskuja = paljon raatoja.
Kyse ei missään tapauksessa ole pelkästään yhden yksikön suorituskyvystä, vaan koko armeijan harmoniasta.
Lintu, karhu, jänis ja kala.
Anna kestävä lemmenvala.
Anna kestävä lemmenvala.
- The Captain
- Valvoja
Re: niinpä
Omasta puolestani pidän epävarmuutta lähes aina huonona asiana. Khornen merkki on iso jos.Jurpo kirjoitti:Lisäksi on melkoisen kädetön pelaaja jos depottaa termarit sellaiseen paikkaan missä niitä on helppo juoksuttaa.
Points denial ei ole koskaan kuulunut suosikkitaktiikoihini. TS-termikset eivät ole voittamassa kummoisia ampumiskilpailuja, ja lähikseen on slow&purposeful-kavereilla pitkä matka. Vihollinen joko menee TS-poikien kanssa lähikseen omilla ehdoillaan tai antaa niiden olla tai ampuu ne pois.Ei suunnitelmaa, vaan käytäntö: jos vihollinen haluaa ne pisteet hänen on tultava tappelemaan ja terminaattorit eivät suinkaan ole ainoa yksikkö jolla voi tehdä jotain.
Pidätkö tätä oikeasti tehokkaan käyttönä 42 pisteen modelille? Massiivista S4-tulitusta saa aikaan halvemmallakin.Ne combi-bolterit tekevät pahaa jälkeä massamaisesti käytettynä.
Power fisti löytyy lojalisteilta vakiona, joten en katsonut sitä puutteeksi lojalistien optioissa. Combi-melta on kymppi lisää valmiiksi kalliin äijän hintaan, ja 44,44 % ajasta sekin menee hukkaan (joko missaa tai ei woundaa). Onhan se tietty pelote - ja kuten sanottu, suurin osa optioista on tyhjiä arpoja. Combi-melta oli yksi niistä, joita en pitänyt täysin tyhjinä.En sanoisi myöskään powerfistiä tai combi-meltoja tyhjiksi arvoiksi.
Älä laita sanoja suuhuni. Totuus kumminkin on, että se pelottava luti on infiltroiva spiidiluti eikä terminator squadin kanssa paarustava luti. Enemmän minä näihin olenkin hajonnut kuin stature-prinssiin. Otan jalan kulkevan normilordin vastaani milloin vain mieluummin kuin nuo.Ajattelutapasi on aika rajoittunut jos luulet pelkän demoniprinssin olevan se todellinen HQ-valinta. Stature-prinssi on tehokas tyyppi, kunhan vain muistaa sen että sitä ei tarvitse säästellä. Kaaoslordi tai luutnantti ilman staturea on vähintäänkin yhtä tehokas ja pelottava kuin lojalistien vastaava.
Chosenien aseoptioiden määrään vaikuttaa lukumäärä: enemmän tyyppejä = enemmän erikoispyssyjä=enemmän tulivoimaa ja erikoispyssyjen ja ukkojen suhde pysyy samana. [/quote]Mihin perustuu väite, että CSM hyötyy korkeista lukumääristä?
Onko tuo sinusta hyöty? Minusta se on rajoite, että tarvitsee enemmän ukkoja saadakseen enemmän erikoisaseita. Ne ylimääräiset combibolter-miehet ovat kumminkin melko kallista lihamuuria.
No TÄTÄ en odottanut kuulevani. Että vielä lantikkakin samaan pakettiin.Ei taikatemppuja, vaan toimivia taktiikoita.
-Ukot ovat lantikassa.
Kyllä nyt pitää vissiin lähteä seuraavaan Fanaticiin lantikka täynnä Khornen terminaattoreita. Voitto on varma.
Tai sitten joku korkkaa lantikkasi, ja matkanteko viivästyy taas yhdellä vuorolla.
Kokeile joskus eldar starcannon-hordea tai shooty-marineita vastaan. Heitäpä lonkalta arvaus, moniko terminaattoreistasi pääsee lähikseen.-Kävelet kohti ampuen ja kun olet tarpeeksi lähellä rynnäköit.
Jos et kuole deep strikeen, kuolet siihen ristituleen. Vetää kyllä vihollisen tulen (tai vastapalloyksikön) puoleensa sillä vuorolla, mutta onkohan se varmasti sen arvoista? Deep strike on aina vähän riskaabelia, enkä ole koskaan pitänyt sitä hyvänä keinona päästä lähikseen.-Diippaat vihollisen keskelle ja odotat sen yhden vuoron käkkien ristititulessa ja jos joku jää jäljelle niin hyökkäät lähimmän päälle.
Tähänastisista paras. Voi oikeasti toimia. Paitsi että et todennäköisesti onnistu sitomaan riittävää osaa vihollisen armeijasta, jos se ei pelaa ihan kädettömästi.-Käytät jotain nopeaa ja uhrattavaa (flesh hounds, furies) yksikköä sitomaan vihun kiinni ja kävelet tappeluun.
Harmillisen pitkä tämä maantieteellinen etäisyytemme, muuten voisimme testata käytännössä terminaattoriesi kovuuden muun armeijan tukemana.Kyse ei missään tapauksessa ole pelkästään yhden yksikön suorituskyvystä, vaan koko armeijan harmoniasta.
Krediitit kaaosterminaattoreille siitä, että osana jo muutenkin rikkinäisen kovaa armeijaa niiden ei tarvitse olla mauttoman hyviä toimiakseen. Kumminkin kuvittelisin siihen olevan joitakin syitä, että useimmat kovat turnauspelaajat eivät näitä ota mukaan valtakunnallisiin turnauksiin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Finklestein
Re: niinpä
Vastaukset lihavoituna
Tuntuu siltä, ettet millään halua myöntää, että kaaostermikset ovat paskoja, ja kuuluvat vain kaveripeleihin.
Paljon vähemmän olen 40kta pelannut kuin sinä, mutta kyllä sen verran osaan ajatella ja punnita, että loppupeleissä termikset ovat vain pisteiden haaskausta.
Toisaalta, turha sinulle on mitään rautalangasta vääntää. Kapuhan jo sitä yritti, mutta koitat silti inttää vastaan. Oikeasti, nuo toimivat taktiikatkin, jotka postasit, eivät toimi.
Tuota, myönnä nyt hyvämies itsellesi, että kapu on oikeassa. Luin ketjun läpi ja vaikuttaa siltä, että yrität väkisin vääntää vastalausetta kapun mielipiteille.Jurpo kirjoitti:
Ei taikatemppuja, vaan toimivia taktiikoita.
"Toimivia" taktiikoita
-Ukot ovat lantikassa. Ajat heti 12" ja isket savut. Jos pääset jo silloin tappeluun niin assault rampin kautta ulos ja iskemään. Jos et niin toistat ja olet varmasti tarpeeksi lähellä tapellaksesi. 12+2+6=20! Vaaravyöhyke on 20 tuumaa. Ei paha ollenkaan.
Vaikka miten olisi savut, tulee niitä lasereita ja meltoja sen verran että vähintään immobilisoituu. Sitten jäätiin sinne 12 tuuman päähän istumaan, puolet ryhmästä paskana ja odotetaan pelin loppumista, kun
sieltä tankin takaa ei uskalleta pois
-Kävelet kohti ampuen ja kun olet tarpeeksi lähellä rynnäköit.
Huomio: Vihollisen yksiköt osaavat peruuttaa kohti pöydän reunaa. Ja käytännössä pääsevät lähistelemään vasta vuorolla 5-6. Jolloin Ne on ammuttu jo tuhannen päreiksi
-Diippaat vihollisen keskelle ja odotat sen yhden vuoron käkkien ristititulessa ja jos joku jää jäljelle niin hyökkäät lähimmän päälle.
"Toimiva taktiikka" Jep ja se saa yhtä nopeasti fististä, taktiikka epäonnistunut ja 300 pistettä perseeseen
-Käytät jotain nopeaa ja uhrattavaa (flesh hounds, furies) yksikköä sitomaan vihun kiinni ja kävelet tappeluun.
A total disaster
Tuntuu siltä, ettet millään halua myöntää, että kaaostermikset ovat paskoja, ja kuuluvat vain kaveripeleihin.
Paljon vähemmän olen 40kta pelannut kuin sinä, mutta kyllä sen verran osaan ajatella ja punnita, että loppupeleissä termikset ovat vain pisteiden haaskausta.
Toisaalta, turha sinulle on mitään rautalangasta vääntää. Kapuhan jo sitä yritti, mutta koitat silti inttää vastaan. Oikeasti, nuo toimivat taktiikatkin, jotka postasit, eivät toimi.
"mul on pieni marine armeija jos on ; vast 10 marinee ja 1 tankki" -nöhö
älä sinä
Ja koska ajokki pysähtyi glancesta tyypit pääsevät ulos hyvässä järjestyksessä ja taisteluun valmiina. Ajattelutapasi on lisäksi liian pelkurimainen.Vaikka miten olisi savut, tulee niitä lasereita ja meltoja sen verran että vähintään immobilisoituu. Sitten jäätiin sinne 12 tuuman päähän istumaan, puolet ryhmästä paskana ja odotetaan pelin loppumista, kun
sieltä tankin takaa ei uskalleta pois
Väkisin vääntää? Kun minä osoitan toisen päättelyketjussa olevia heikkouksia se ei ole väkisin vääntämistä. Pyrin luomaan epäillyksiä luutuneisiin mielipiteisiin ja avartamaan mieltä uusille taktiikoille ja menetelmille.Luin ketjun läpi ja vaikuttaa siltä, että yrität väkisin vääntää vastalausetta kapun mielipiteille.
Osaavat ja kun peruuttavat luopuvat ammunnasta. Jokainen yksikkä joka pakotettiin liikkumaan heikkeni ammunnassaan ja se taas on pelkästään hyödyllistä kokonaisuunnitelman kannalta.Huomio: Vihollisen yksiköt osaavat peruuttaa kohti pöydän reunaa. Ja käytännössä pääsevät lähistelemään vasta vuorolla 5-6. Jolloin Ne on ammuttu jo tuhannen päreiksi
Tuon takia en harrastakaan dippausta, vaan depotan termokset heti alussa."Toimiva taktiikka" Jep ja se saa yhtä nopeasti fististä, taktiikka epäonnistunut ja 300 pistettä perseeseen
Tuo taas on osoitus siitä että itse haluat vääntää väkisin minun sanojani mutkalle.A total disaster
Unohdat ehdottoman tosiasian:Tuntuu siltä, ettet millään halua myöntää, että kaaostermikset ovat paskoja, ja kuuluvat vain kaveripeleihin.
termokset ovat paskoja ja kuuluvat vain kaveripeleihin. Lojalisteilla on halvempiakin alustoja arsecannoneille.kaikki
Oikeasti, tuo sinun jaakkaamisesi ei toimi.Oikeasti, nuo toimivat taktiikatkin, jotka postasit, eivät toimi.
Kapu:
Toimiakseen. Kun pitää kokonaissuunnitelman mielessään termoksille on paikkansa ja tarkoituksensa. Olen itse kyllä sitä mieltä että kaaoksen listassa on sellaisia yksiköitä ja optioita joita ei käytä kukaan varsin ymmärrettävistä syistä.Krediitit kaaosterminaattoreille siitä, että osana jo muutenkin rikkinäisen kovaa armeijaa niiden ei tarvitse olla mauttoman hyviä toimiakseen.
Itse olen eri mieltä luutnantin käytöstä. Infiltroiva spiidaaja on liiallisen helppo paukauttaa pois sieltä metsästä piileskelemästä ja jos se pääsee sieltä tappeluun se ei ehdi tuhota kuin yhden yksikön ennen kuolemaansa ja sitkään ei varmuudella.
Oma pelitaktiikka perustuu yleensä ampumisen ja lähistelyn tasapainottamiseen ja termikset ovat siinä yleensä tarpeellisia kun kykenevät tekemään molempia.
Anna kestävä lemmenvala.
Anna kestävä lemmenvala.
Pojat, pojat.. Pitäkääpä tauko ja ajatelkaa termarin potentiaalia!
Yksi termari voi pistää useamman vaunun tai dredin uudelleen valettavaksi. Samoin kuin tämä yksi termari voi hakata sinun 200+ pojon HQn soseeksi yhdellä iskulla. Jo yksi termari voi muuttaa tilanteen yhdellä iskulla ja repiä koko ryhmän edestä pojoja. Deathwingillä pelatessani olen huomannut kuinka helposti termari voi kaatua jopa tuikuttimeen mutta kun taas toisaalta saa 5+ invunsa niin hänhän on käytännöllisesti katsoen 1/3-kuolematon (paria poikkeus-asetta lukuunottamatta).
Ja pari sanaa assault cannonista. Sillä kun ei tee mitään jos vihollinen ei ole kantamalla tai et osu. Minä olen sitä mieltä, että mitä kovempi ase, sitä enempi itket kun se menee ohi.
Tilastollisesti jokaisesta osuvasta kudista joka neljäs rendaa. Voila. Olet aiheuttanut woundin ja kohde ei saa panssarisaveaan. Tämähän painaa hurjasti esim.örkkejä tai hormiksia vastaan. Ja jäljelle jää silti invut ja coverit ja useimmiten kohde saa jomman kumman saven. Ja mariinit kun saavat 3+ savensa AC peruställejä vastaan, niin ei sillä kovasti ruumiita aikaan saada. Saatikka pojoja. Ja panssareita vastaan tarvit niitä 6:sia ja sen jälkeinen 1 pilaa sun päivän.
Voisinpa jatkaa pidempäänkin mutta pitää rientää mutta kaiken kaikkiaan mitä minulla on kokemuksia termareista niin kyllä ne lähiksessä pärjäävät jahka kestävät hyökytyksen ja iskevät sitten I1 takaisin. Ja lähiksistä minä aina pisteeni revin termareillani, en syuinkaan ampumalla. Saat toki turpiin itsekin kun genet, wychit, dredit iskee mutta kyllä ne lakoaa nekin. Ja kyllä ne wychien HQ:t ja demoniprinssitkin putoavat. Ainoa joka aiheuttaa ilkeää jälkeä on örkit chopillaan sekä khornen jampat kirveineen. Hiitoon paljon halvempi örkki chopallaan voi pudottaa parikin termaria kiekassa. Se on taistelu, jota et voi voittaa.
Mutta kaiken kaikkiaan termarit ovat äärimmäisen tuhovoimaisia ja potentiaalia löytyy. Toki vastustajilta löytyy yleensä tosi helppoja ja halpoja taktiikoita näiden pudottamiseenkin mutta itse tykkään pelata termislistoilla ja ei niillä aina häviä. Ja yksikin termari voi yllättää!
Yksi termari voi pistää useamman vaunun tai dredin uudelleen valettavaksi. Samoin kuin tämä yksi termari voi hakata sinun 200+ pojon HQn soseeksi yhdellä iskulla. Jo yksi termari voi muuttaa tilanteen yhdellä iskulla ja repiä koko ryhmän edestä pojoja. Deathwingillä pelatessani olen huomannut kuinka helposti termari voi kaatua jopa tuikuttimeen mutta kun taas toisaalta saa 5+ invunsa niin hänhän on käytännöllisesti katsoen 1/3-kuolematon (paria poikkeus-asetta lukuunottamatta).
Ja pari sanaa assault cannonista. Sillä kun ei tee mitään jos vihollinen ei ole kantamalla tai et osu. Minä olen sitä mieltä, että mitä kovempi ase, sitä enempi itket kun se menee ohi.
Tilastollisesti jokaisesta osuvasta kudista joka neljäs rendaa. Voila. Olet aiheuttanut woundin ja kohde ei saa panssarisaveaan. Tämähän painaa hurjasti esim.örkkejä tai hormiksia vastaan. Ja jäljelle jää silti invut ja coverit ja useimmiten kohde saa jomman kumman saven. Ja mariinit kun saavat 3+ savensa AC peruställejä vastaan, niin ei sillä kovasti ruumiita aikaan saada. Saatikka pojoja. Ja panssareita vastaan tarvit niitä 6:sia ja sen jälkeinen 1 pilaa sun päivän.
Voisinpa jatkaa pidempäänkin mutta pitää rientää mutta kaiken kaikkiaan mitä minulla on kokemuksia termareista niin kyllä ne lähiksessä pärjäävät jahka kestävät hyökytyksen ja iskevät sitten I1 takaisin. Ja lähiksistä minä aina pisteeni revin termareillani, en syuinkaan ampumalla. Saat toki turpiin itsekin kun genet, wychit, dredit iskee mutta kyllä ne lakoaa nekin. Ja kyllä ne wychien HQ:t ja demoniprinssitkin putoavat. Ainoa joka aiheuttaa ilkeää jälkeä on örkit chopillaan sekä khornen jampat kirveineen. Hiitoon paljon halvempi örkki chopallaan voi pudottaa parikin termaria kiekassa. Se on taistelu, jota et voi voittaa.
Mutta kaiken kaikkiaan termarit ovat äärimmäisen tuhovoimaisia ja potentiaalia löytyy. Toki vastustajilta löytyy yleensä tosi helppoja ja halpoja taktiikoita näiden pudottamiseenkin mutta itse tykkään pelata termislistoilla ja ei niillä aina häviä. Ja yksikin termari voi yllättää!
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Wau!
Mahtavaa tekstiä pitkästä aikaa, luin ketjun ja taas kiitän itseäni hyvästä valinnasta nimittäin Slaaneshista.
Sen vähän mitä olen termareita käyttänyt on ollut onnistuneita. Käytän ukoilla Poweraseita ja ainoastaan yhellä fistiä. Blastmasterit ovat poikaa kun heebot saavat liikkua ja ladata str8 templatea. Slaanesh antaa hyvän ini bonuksen kun lähistelee joten sillä korkkaa kasan pahiksia (siis minun katselukulmasta) ennekuin ne lyö. Kuutosen magic numberilla saa vielä aspan jolla todellakin on kivoja tavaroita mukana. Minä enemmän käyttäisin termareita likkuvana tulitukena kuin lähistely-yksikkönä. Childreneiltähän tuo onnistuukin.
Ilmeisesti minä pelaan jotenkin väärin kun lantikkani ei hyökkää keskeltä jolloin vihun jokainen tykki yltää siihen vaan menen laidalta jolloin saumat selvitä toiseen laitaan ovat jopa suhteelliset. Lantikka on termareiden kuljetukseen ylihintainen kapistus. Mielummi änkisin ne rhinoon jos vaan hieman korkeampaa rhinoa olisi markkinoilla. Tämänkin takia termarini kävelee ja lahtaa.
Chaoksen perusmosat hoitaa lähistelyn paremmin (siis pistehintaan verraten) ja heillä on etuna lauma ajatelu eli kaksi ryhmää rhinoissa niin ei niiden molempien rhinot voi mennä rikki ekalla, eihän? Termareiden yksi hyväpuoli on se että käppäilyarmeijassa ne joko ammutaan nopeasti joka taasen jättää ne normimarinet eloon tai sitten normit ammutaan ensin jolloin termarit pääsee iholle. Tämä perustuu ideaan että ryhmässä on heavy ase ja enemmän kuin neljä bolter tms miestä, kumpaa pelaaja ampuu termiksiä yhdellä tehokkaalla aseella vai toista tapettavaa ryhmää kasalla tehokkaita aseita.
Lisäksi termiksien tehoista tulee muuttuvia erilaisissa kenttä olosuhteissa kuten cityfightissa tai jos jopa pelaa aikoinaan wd:ssä tulleita random skenaarioita missä peleihin tulee tarkoitus esim. objective.
Mahtavaa tekstiä pitkästä aikaa, luin ketjun ja taas kiitän itseäni hyvästä valinnasta nimittäin Slaaneshista.
Sen vähän mitä olen termareita käyttänyt on ollut onnistuneita. Käytän ukoilla Poweraseita ja ainoastaan yhellä fistiä. Blastmasterit ovat poikaa kun heebot saavat liikkua ja ladata str8 templatea. Slaanesh antaa hyvän ini bonuksen kun lähistelee joten sillä korkkaa kasan pahiksia (siis minun katselukulmasta) ennekuin ne lyö. Kuutosen magic numberilla saa vielä aspan jolla todellakin on kivoja tavaroita mukana. Minä enemmän käyttäisin termareita likkuvana tulitukena kuin lähistely-yksikkönä. Childreneiltähän tuo onnistuukin.
Ilmeisesti minä pelaan jotenkin väärin kun lantikkani ei hyökkää keskeltä jolloin vihun jokainen tykki yltää siihen vaan menen laidalta jolloin saumat selvitä toiseen laitaan ovat jopa suhteelliset. Lantikka on termareiden kuljetukseen ylihintainen kapistus. Mielummi änkisin ne rhinoon jos vaan hieman korkeampaa rhinoa olisi markkinoilla. Tämänkin takia termarini kävelee ja lahtaa.
Chaoksen perusmosat hoitaa lähistelyn paremmin (siis pistehintaan verraten) ja heillä on etuna lauma ajatelu eli kaksi ryhmää rhinoissa niin ei niiden molempien rhinot voi mennä rikki ekalla, eihän? Termareiden yksi hyväpuoli on se että käppäilyarmeijassa ne joko ammutaan nopeasti joka taasen jättää ne normimarinet eloon tai sitten normit ammutaan ensin jolloin termarit pääsee iholle. Tämä perustuu ideaan että ryhmässä on heavy ase ja enemmän kuin neljä bolter tms miestä, kumpaa pelaaja ampuu termiksiä yhdellä tehokkaalla aseella vai toista tapettavaa ryhmää kasalla tehokkaita aseita.
Lisäksi termiksien tehoista tulee muuttuvia erilaisissa kenttä olosuhteissa kuten cityfightissa tai jos jopa pelaa aikoinaan wd:ssä tulleita random skenaarioita missä peleihin tulee tarkoitus esim. objective.
- Cancerblood
Huh, aloin jo luulla että tästä viestiläjästä on tullut ketju, jossa on vain pessimistisiä ajatuksia, sekä vastaväitteitä niille. Remington tuli kuitenkin viime hetkellä viitoittamaan tietä parempaan suuntaan joten en nyt tee sitä itse.
Oma mielipiteeni:
En olisi arvannut että täällä kilpailaan siitä, että kuinka huonoja kaaos temikset on. Olen itse aika kaaos-veteraani, enkä voi kuin hävetä sitä, kuinka jotkut eivät osaa käytää termuja (tosin jos ette ole kaaospelaajia, niin sitten ymmärrän...). Itse pelaan "puhtaalla" Death guard armeijalla ja olen erittäin tyytyväinen termuihin. Termut eivät itselläni monesti tee sellaisenaan mitään maailman mullistusta, mutta ovat olennainen osa taistelun kulkua.
En monesti käy tällä foorumilla, mutta pyrin vastaamaan jos teillä on jotain kovin kyseenalaistettavaa minun kommentistani.
EDIT: Chorme kerkesi väliin ensin....
Oma mielipiteeni:
En olisi arvannut että täällä kilpailaan siitä, että kuinka huonoja kaaos temikset on. Olen itse aika kaaos-veteraani, enkä voi kuin hävetä sitä, kuinka jotkut eivät osaa käytää termuja (tosin jos ette ole kaaospelaajia, niin sitten ymmärrän...). Itse pelaan "puhtaalla" Death guard armeijalla ja olen erittäin tyytyväinen termuihin. Termut eivät itselläni monesti tee sellaisenaan mitään maailman mullistusta, mutta ovat olennainen osa taistelun kulkua.
En monesti käy tällä foorumilla, mutta pyrin vastaamaan jos teillä on jotain kovin kyseenalaistettavaa minun kommentistani.
EDIT: Chorme kerkesi väliin ensin....
Death to the corpse-god and his space morons!
Tosiaankin. Minulla kokemuksia siis vain hyvistermareista mutta sama potentiaalihan löytyy kaaokseltakin! Tosin kaaoksella oblistiimi kyllä toimii paremmin hinta/laatusuhteeltaan kuin noin samanhintainen termarijengi eli termarit jää oblien varjoon.
Mutta reaper vs. assaultcannon. Noh, riiperihän jää kahdella kudillaan kauemmas aaceen tulinopeudesta mutta pudottaa varmemmin ajoneuvoja. Ja mitä aina itse inhonnut, niin a.cannonin surkeaa kantamaa. Riiperi rulettaa tässä 36" kantamallaan. Useasti jäänyt tuumaa kahta vaille ja se on yhtä kuin haaskaat kaksi kallista a.cannonia. Hukkaan menee siis! Varsinkin pelin ekalla kiekalla ja loppuvaiheissa vihut saattavat olla hyvinkin sen 24" kantaman ulkopuolella ja/tai katveessa. Kyllä itkettää. Voi ei, taas pitää rientää. Asiasta lisää seuraa..
Mutta reaper vs. assaultcannon. Noh, riiperihän jää kahdella kudillaan kauemmas aaceen tulinopeudesta mutta pudottaa varmemmin ajoneuvoja. Ja mitä aina itse inhonnut, niin a.cannonin surkeaa kantamaa. Riiperi rulettaa tässä 36" kantamallaan. Useasti jäänyt tuumaa kahta vaille ja se on yhtä kuin haaskaat kaksi kallista a.cannonia. Hukkaan menee siis! Varsinkin pelin ekalla kiekalla ja loppuvaiheissa vihut saattavat olla hyvinkin sen 24" kantaman ulkopuolella ja/tai katveessa. Kyllä itkettää. Voi ei, taas pitää rientää. Asiasta lisää seuraa..
"You're right. The Devil has come. Look
- Lihamestari
Ei löydy. Kaaoksella ei ole Stormariboltteja. KaaosTermuja pitää olla väh. kuusi että saisi edes kaksi vähän raskaampaa asetta. KaaosTermut maksavat fisteistään. KaaosTermut ei saa ACta.Remington kirjoitti:Tosiaankin. Minulla kokemuksia siis vain hyvistermareista mutta sama potentiaalihan löytyy kaaokseltakin!
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Mielestäni taas lojalistienhuonompia puolia on se että ne kaikki joutuvat ottamaan tuon fistin. Monesti olisi hyödyllisempää lätkiä powerweaponilla kuten kaamos.
Vähänkö ketuttaisi kun joku ryhmä chargaa sun kimppuun ja niiden veteraanikessulla on powerweapon.... toki sulla on saumoja seivata mutta todennäköisyys se että sinä pääset pistevoittoon on huono.
Tämä on taas tätä, mielestäni powerase on kustannustehokkaampi kuin fisti, yhdistelmä ryhmän sisällä on paras vaihtoehto.
Vähänkö ketuttaisi kun joku ryhmä chargaa sun kimppuun ja niiden veteraanikessulla on powerweapon.... toki sulla on saumoja seivata mutta todennäköisyys se että sinä pääset pistevoittoon on huono.
Tämä on taas tätä, mielestäni powerase on kustannustehokkaampi kuin fisti, yhdistelmä ryhmän sisällä on paras vaihtoehto.
nojaa
Kaaostermosten peruspyssy onkin parempi lyhyillä matkoilla, vaikka häviääkin keskipitkien matkojen luotimäärässä. Osumamäärä on suunnilleen sama twin-linkkauksen vuoksi. Lisäksi kaikkien ase voidaan päivittää combi-meltaksi tai combi-fleikaksi. Slaaneshin merkillä saadaan paremmat peruspyssyt kuin lojalisteilla.Kaaoksella ei ole Stormariboltteja.
Aspalle saa laajemmin varustusta kuin lojalistien vastineella ja kun tyyppejä on yhdeksän saa jo kolme raskaampaa torrakkoa.KaaosTermuja pitää olla väh. kuusi että saisi edes kaksi vähän raskaampaa asetta.
Joita ei ole pakko ottaa.KaaosTermut maksavat fisteistään.
Mutta ne saavatkin kauemmas kantavan Reaper Autocannonin ja Slaaneshin merkillä blastmasterin, joka taas tekee termoksilla todella höpöä jälkeä.KaaosTermut ei saa ACta.
Kannattaa myös huomioida että merkkien avulla saa sitkeämpiä (Nurgle), hakkaavampia (Khorne), kestävämpiä (Rubric-Tzeentch) tai ampuvampia (Slaanesh) kuin lojalistien termokset ovat.
Anna kestävä lemmenvala.
Anna kestävä lemmenvala.
1 ja 2 edikat ovat minulle aika tuntematon käsite, mutta kolmosessa he eivät ainakaan sitä saaneet.jakezuku kirjoitti:Pikku kysymys tähän väliin... Eikös aikaisemmassa edikassa Lojalisti termoksetkin saaneet Autocannonin? Miksi väin mahtava optio mentiin poistamaan
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
- Amazing Slug
Re: nojaa
Jurpo, hienoa että joku jaksaa vastata noin innokkaasti fiksuihinkin argumentteihin. Mutta vastaappa tähän:
Olen nähnyt kymmeniä suurten ja pienten turnausten voittajia ja kärkisijoilla pelaavia kaaosarmeijoita. Yhdelläkään heistä ei ole ollut terminaattoreita koskaan. Ei missään muodossa.
Miksei? Ovatko he tyhmiä? Helvetin idiootteja? Onko aids sekoittanut heidän päänsä? Vai eivätkö he vain osaa pelata?
Olen nähnyt kymmeniä suurten ja pienten turnausten voittajia ja kärkisijoilla pelaavia kaaosarmeijoita. Yhdelläkään heistä ei ole ollut terminaattoreita koskaan. Ei missään muodossa.
Miksei? Ovatko he tyhmiä? Helvetin idiootteja? Onko aids sekoittanut heidän päänsä? Vai eivätkö he vain osaa pelata?
Amazing point slug 
Kun tulit maininneeksi niin näin on. Vähänpä niillä kukaan muutoinkaan pelaa. Luulen että jos obleja ei olisi niin termoksia löytyisi kentältä.
Ei kaaoksen termarit sontaa ole, uskon että taitava pelaaja saa ne futaamaan monipuolisemmin kuin ac platformina toimivan lojalistiryhmän. Fakta on se että kaaoksella on pistesuhteessa varmempiakin valintoja, mutta luulen että kaaoksen tapa ei ole pelata varman päälle
Kun tulit maininneeksi niin näin on. Vähänpä niillä kukaan muutoinkaan pelaa. Luulen että jos obleja ei olisi niin termoksia löytyisi kentältä.
Ei kaaoksen termarit sontaa ole, uskon että taitava pelaaja saa ne futaamaan monipuolisemmin kuin ac platformina toimivan lojalistiryhmän. Fakta on se että kaaoksella on pistesuhteessa varmempiakin valintoja, mutta luulen että kaaoksen tapa ei ole pelata varman päälle