Maali onkelma....
Maali onkelma....
Ostin hiljattain GW:n citadelin bad moon yeallowin eikä tartu kunnolla, pohjamaali näkyy alta ja maalin kuivuttua ei sillä millään tule tasaista jälkeä. Mikä neuvoksi?
- The Captain
- Valvoja
Oma reseptini on snakebite leather pohjaväriksi (peittää kelvollisesti myös mustan pohjamaalin), tämän päälle bubonic brown (vauvankakanvärinen, lähes keltainen väri, joka peittää hyvin snakebiten) ja tämän päälle se varsinainen keltainen. GW:n nykyisen valikoiman keltaiset ovat oikeasti melko kamalia käyttää.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Eikös BFSP maalipaketissa pitänyt ennakkotietojen mukaan tulla kunnon keltainen? Onko kokemusta sen kelvollisuudesta?The Captain kirjoitti:Oma reseptini on snakebite leather pohjaväriksi (peittää kelvollisesti myös mustan pohjamaalin), tämän päälle bubonic brown (vauvankakanvärinen, lähes keltainen väri, joka peittää hyvin snakebiten) ja tämän päälle se varsinainen keltainen. GW:n nykyisen valikoiman keltaiset ovat oikeasti melko kamalia käyttää.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
- Hammerheart
Monet vannovat pienen määrän harmaata nimeen. Eli siis leikkaa keltaisen hienoisella määrällä harmaata. Pitäisi parantaa peittävyyttä.
Itse teen keltaisen näin: Ogre Flesh spray pohjamaalina, sen päälle Citadelin Vomit Brown, sitten Coat'd'Armsin Chestnut Ink, sitten Golden Yellow, sitten magic wash-graveyard earth-black ink yhdistelmä ja lopuksi Miniature Paintsin Keltainen (sävy vastaa Bad Moon Yellowta, mutta peittää mustalle pohjalle yhdellä kerroksella). Sitten kimmeet Miniature Paintsin Valkoisella ja homma on homma.
Itse teen keltaisen näin: Ogre Flesh spray pohjamaalina, sen päälle Citadelin Vomit Brown, sitten Coat'd'Armsin Chestnut Ink, sitten Golden Yellow, sitten magic wash-graveyard earth-black ink yhdistelmä ja lopuksi Miniature Paintsin Keltainen (sävy vastaa Bad Moon Yellowta, mutta peittää mustalle pohjalle yhdellä kerroksella). Sitten kimmeet Miniature Paintsin Valkoisella ja homma on homma.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
-
hyytelöperuna
käytännössä magic wash lienee hieman pesuaineella terästettyä vettä, jota käytetään washien laimentamiseen, jolloin inhottava pintajännitteisyysongelma poistuu
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Silverillä oli oikea idea magic washin suhteen. Useimmiten kyseinen seos mainitaan kuitenkin future floor finishin, veden ja (mustan) inkin sekoituksena. Tarkat suhteet tuntuvat vaihtelevan.
Lopputuloksella siis haetaan nimenomaan pintajännitteen poistoa, kuten pesuaineen käytössä. Futureseoksen ja fairy- tai flow improver-seoksen ominaisuudet ovat kuitenkin erilaiset.
Lopputuloksella siis haetaan nimenomaan pintajännitteen poistoa, kuten pesuaineen käytössä. Futureseoksen ja fairy- tai flow improver-seoksen ominaisuudet ovat kuitenkin erilaiset.
Joo, siis OP:lle vielä:
Joko maalaat vaaleanharmaata kerroksen ennen useaa kerrosta keltaista, valitset valkoisen pohjamaalin tai sekoitat keltaiseen tipan harmaata. Siinä lienevät vaihtoehdot.
Magic washia lienee yhtä monta eri versiota kuin maalaajaakin. Tässä on yksi versio, en enää kuolemaksenikaan muista kenen:
17 osaa vettä
1 osa retarderia
2 osaa flow improveria
Käytetään kuin vettä maalin ohentamiseen.
Joko maalaat vaaleanharmaata kerroksen ennen useaa kerrosta keltaista, valitset valkoisen pohjamaalin tai sekoitat keltaiseen tipan harmaata. Siinä lienevät vaihtoehdot.
Magic washia lienee yhtä monta eri versiota kuin maalaajaakin. Tässä on yksi versio, en enää kuolemaksenikaan muista kenen:
17 osaa vettä
1 osa retarderia
2 osaa flow improveria
Käytetään kuin vettä maalin ohentamiseen.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
ikävä puoli pesuaineen käytössä sellaisenaan on, että vaikka sitä käyttääkin vähäsen, niin helposti määrä on kuitenkin liikaa, jolloin kuivuttuaan maali jää "kuivuneen pesuaineen" kiiltäväksi, eikä ole vedenpitävää
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!