Napoleonin sodat
-
Histofriikki
Ai niin Napoleonin seikkailujen säännöistä vielä. Maailmalla tykätään paljon Fantsustakin saatavasta setistä Grande Armee. Saman tekijän samoissa piireissä paljon odotetut 7v. sodan säännöt nimeltä Might & Reason ilmestyvät käsittääkseni tässä kuussa.
Tässä on linkki erääseen gallupiin, joka selvittää pelaajien viittä Napoleonin ajan lempisäänösysteemiä. Tuo HFG:kin löytyy sieltä, muttei järin hyviltä sijoilta.
http://theminiaturespage.com/polls/1021983398/
Tässä on linkki erääseen gallupiin, joka selvittää pelaajien viittä Napoleonin ajan lempisäänösysteemiä. Tuo HFG:kin löytyy sieltä, muttei järin hyviltä sijoilta.
http://theminiaturespage.com/polls/1021983398/
Mielenkiintoista... kohtuullisen hinnakas kirja tosin on... olisikohan kenelläkään lisätietoa em. sääntösetistä?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- dead flesh penalty
Kappas, nuo Irr-mallithan mitä laitoit Histofriikki esille, ovat ihan oikeasti hienoja. Harmi että yhdisteleminen Baccuksen kanssa ei ehkä näytä turhan hyvältä skaalaeron vuoksi. Muuten sieltä olisi voinut kätevästi poimia mitä Baccukselta puuttuu
Olen vähän koittanut etsiskellä jotain sopivia malleja volscien heimosotureiksi DBM-latinalaisilleni, (en oikein pidä Baccuksen barbaareista) ja ajattelin joskus Irregulariakin. Kokoero kuitenkin hankaa vähän vastaan.
Mitä tuolla theminiaturespagella sanottiin 6mm maalauksen nopeudesta, on muuten vähän suhteellista. Minulta vie oikeastaan enemmän aikaa maalata 6mm malleja kuin isompia, johtuen ehkä sisäisestä pikku pedantistani.
Olen vähän koittanut etsiskellä jotain sopivia malleja volscien heimosotureiksi DBM-latinalaisilleni, (en oikein pidä Baccuksen barbaareista) ja ajattelin joskus Irregulariakin. Kokoero kuitenkin hankaa vähän vastaan.
Mitä tuolla theminiaturespagella sanottiin 6mm maalauksen nopeudesta, on muuten vähän suhteellista. Minulta vie oikeastaan enemmän aikaa maalata 6mm malleja kuin isompia, johtuen ehkä sisäisestä pikku pedantistani.
-
Histofriikki
Grande armeesta löysin seuraavaa:
http://www.deepfriedhappymice.com/html/ ... armee.html
Arvostelu siitä
http://www.sammustafa.com/grandearmee.html
Tekijän sivut. Sieltä taitaa löytyä vähän tietoa mm. arvosteluja ja perusinfo kuten yksikköpohjat ja skaalarajat.
http://www.sammustafa.com/fpga.html
Fast-play versio säännöistä niin voit testata niitä ennen ostopäätöstä.
Vaikuttaa tosi pätevältä systeemiltä mm. siksi, että ei ole määräyksiä skaalalle ja pohjien koolle. Tosin tämä ominaisuus on melko monissa moderneissa historiallisissa peleissä.
dead flesh penalty:
Joo laitoin esille vähän nätimpiä Irregularin figuja. Tai siis ne atsteekit ja konkistadorit ovat mielestäni todella hienosti maalattu. Kai se vaan osoittaa sen, että loppupelissä merkitsee maalaustyyli ainakin noin pienissä ukoissa.
Olen itsekin ihmetellyt, miten jotkut voivat maalata 6mm:siään niin nopeasti, kun omissa menee nysvätessä aina pieni ikuisuus. En uskalla väittää omiani hienoiksi, mutta sanotaanko, että olen ollut tyytyväinen seuraavan todella yksinkertaisen tekniikan tuloksiin. Vastaavanlainen tekniikka on muuten esillä yhdessä noista linkeistäni. Käyköön tämä siis varmistuksesta. (Saatatte hyvinkin tietää paremmankin tavan, mutta kerron kuitenkin):
Kannattaa käyttää valkoista pohjamaalia, vaikka se viekin vähän enemmän aikaa, mutta värien puhtaus ei katoa niin pahasti tulevan inkkauksen jälkeen. Matta spray käy ihan hyvin.
Väreinä on hyvä käyttää kirkkaampia ja värikylläisempiä maaleja (itse valikoin Vallejo Model Color:sta) kuin "oikeat" värit vastaavissa isomman skaalan ukoissa olisivat, koska silloin ukot eivät "huku" pöytään ja maastoon ja tulevat hienommin esille. Ei kannata silti maalata mitään neoninvärisiä vaappuja.
Tärkeintä on inkkaus/pesu Vallejo Model Color:in Smoke Transparent:lla. Ensin pienen pieni tilkka saippuaa laimennusveteen ja sitten Smokea ja ko. vettä suhteessa 1:3.
Saippua ansiosta maali asettuu tarkasti hienoiksi viivoiksi uurteisiin luoden omasta mielestäni mahtavat varjostukset ilman melkein mitään työtä. Lisäksi tämän inkin tummanruskeus korostaa ympäröiviä värejä poistaen latteuden ja "pölyisyyden", joka on ukoissa, joihin olen laittanut pelkkää maalia ilman inkkikerrosta. Värit muuttuvat ehkäpä visuaalisesti vähän lämpimämpään suuntaan, mikä on miellyttävää silmälle.
Sitten sivelen Vallejon mattalakkaa pari vesiohenteista kerrosta.
Alussa olen porannut 0,5 mm poralla reiät valitsemiini ukkoihin, koska en luota tinalippuihin paljoakaan ja lisäksi halusin lipun sellaisille yksiköille, joilla sitä ei normaalisti ole. Liimasin sen jälkeen palan pianolankaa reikiin pikaliimalla. Maalausvaiheen jälkeen kiinnitän pikaliimalla paperiliput tankoon pienestä kohtaa ja lipun puoliskot liimaan yhteen PVA-liimalla. Sitten maalaus. Taivuttelin niitä lopuksi kuuman lieden yllä. Kuuma kaiketi vähän pehmentää tai sitten se on vain taikauskoa. Liput lakataan lakkausvaiheen yhteydessä. Tämä on siis tällainen ylimääräinen nysväysvaihe eikä siis välttämätön.
Vielä yksi maalausohje Baccuksen sivuilta: (Huomaa, että taas on mainossyistä hankittu ammattimies niitä maalaamaan. Hehe.)
http://www.baccus6mm.com/index.php?content=howto
Taitaa olla toinen linkki ylhäältä eli "Alternative method" Onhan siinä tekniikka mustankin päälle, mutta itseäni sen tulokset eivät tyydyttäneet.
http://www.deepfriedhappymice.com/html/ ... armee.html
Arvostelu siitä
http://www.sammustafa.com/grandearmee.html
Tekijän sivut. Sieltä taitaa löytyä vähän tietoa mm. arvosteluja ja perusinfo kuten yksikköpohjat ja skaalarajat.
http://www.sammustafa.com/fpga.html
Fast-play versio säännöistä niin voit testata niitä ennen ostopäätöstä.
Vaikuttaa tosi pätevältä systeemiltä mm. siksi, että ei ole määräyksiä skaalalle ja pohjien koolle. Tosin tämä ominaisuus on melko monissa moderneissa historiallisissa peleissä.
dead flesh penalty:
Joo laitoin esille vähän nätimpiä Irregularin figuja. Tai siis ne atsteekit ja konkistadorit ovat mielestäni todella hienosti maalattu. Kai se vaan osoittaa sen, että loppupelissä merkitsee maalaustyyli ainakin noin pienissä ukoissa.
Olen itsekin ihmetellyt, miten jotkut voivat maalata 6mm:siään niin nopeasti, kun omissa menee nysvätessä aina pieni ikuisuus. En uskalla väittää omiani hienoiksi, mutta sanotaanko, että olen ollut tyytyväinen seuraavan todella yksinkertaisen tekniikan tuloksiin. Vastaavanlainen tekniikka on muuten esillä yhdessä noista linkeistäni. Käyköön tämä siis varmistuksesta. (Saatatte hyvinkin tietää paremmankin tavan, mutta kerron kuitenkin):
Kannattaa käyttää valkoista pohjamaalia, vaikka se viekin vähän enemmän aikaa, mutta värien puhtaus ei katoa niin pahasti tulevan inkkauksen jälkeen. Matta spray käy ihan hyvin.
Väreinä on hyvä käyttää kirkkaampia ja värikylläisempiä maaleja (itse valikoin Vallejo Model Color:sta) kuin "oikeat" värit vastaavissa isomman skaalan ukoissa olisivat, koska silloin ukot eivät "huku" pöytään ja maastoon ja tulevat hienommin esille. Ei kannata silti maalata mitään neoninvärisiä vaappuja.
Tärkeintä on inkkaus/pesu Vallejo Model Color:in Smoke Transparent:lla. Ensin pienen pieni tilkka saippuaa laimennusveteen ja sitten Smokea ja ko. vettä suhteessa 1:3.
Saippua ansiosta maali asettuu tarkasti hienoiksi viivoiksi uurteisiin luoden omasta mielestäni mahtavat varjostukset ilman melkein mitään työtä. Lisäksi tämän inkin tummanruskeus korostaa ympäröiviä värejä poistaen latteuden ja "pölyisyyden", joka on ukoissa, joihin olen laittanut pelkkää maalia ilman inkkikerrosta. Värit muuttuvat ehkäpä visuaalisesti vähän lämpimämpään suuntaan, mikä on miellyttävää silmälle.
Sitten sivelen Vallejon mattalakkaa pari vesiohenteista kerrosta.
Alussa olen porannut 0,5 mm poralla reiät valitsemiini ukkoihin, koska en luota tinalippuihin paljoakaan ja lisäksi halusin lipun sellaisille yksiköille, joilla sitä ei normaalisti ole. Liimasin sen jälkeen palan pianolankaa reikiin pikaliimalla. Maalausvaiheen jälkeen kiinnitän pikaliimalla paperiliput tankoon pienestä kohtaa ja lipun puoliskot liimaan yhteen PVA-liimalla. Sitten maalaus. Taivuttelin niitä lopuksi kuuman lieden yllä. Kuuma kaiketi vähän pehmentää tai sitten se on vain taikauskoa. Liput lakataan lakkausvaiheen yhteydessä. Tämä on siis tällainen ylimääräinen nysväysvaihe eikä siis välttämätön.
Vielä yksi maalausohje Baccuksen sivuilta: (Huomaa, että taas on mainossyistä hankittu ammattimies niitä maalaamaan. Hehe.)
http://www.baccus6mm.com/index.php?content=howto
Taitaa olla toinen linkki ylhäältä eli "Alternative method" Onhan siinä tekniikka mustankin päälle, mutta itseäni sen tulokset eivät tyydyttäneet.
Mainittakoon, että tuon Grande Armeen hankkiminen jenkeistä $23 postikuluineen (ovh n. $30) taitaa silti tulla halvemmaksi kuin ostaminen fantsusta, jos tuohon 49 €:n on uskominen...
-
Histofriikki
Onpas kumma juttu tosiaan. Mitenköhän Fantsu tuota hintaansa perustelee? Kustantaja on ymmärtääkseni Yhdysvalloista itsekin, joten ei ole kyse valuuttakursseista tms. Vaikka Suomen arvonlisävero on suuri USA:aan verrattuna, niin vaikuttaa siltä, että Fantsulla on tässä nyt kate kohdallaan. Voipi olla väärinkäsityskin.
- dead flesh penalty
Se on se markkinatalous. Tuollaisia pelejä pelaavien voi odottaa ostavan kirjan riippumatta paljoakaan hinnasta, joten yksittäisestä kirjasta voi ottaa ihan kohtalaisen voiton.
Ei kyllä välttämättä tee hyvää harrastajakunnan kasvulle nuoremman väestön keskuudessa. Tosin 49 on vielä euron halvempi kuin GW:n sääntökirjat
Maalaustekniikoista sen verran että itse olen maalannut aika pitkälle ilman pesuja ja musteita. Kerros kerrokselta, vaikka se välillä tuntuu aika perhanan typerältä.
Tulos näyttää pitkälle tältä.
hevoset ovat helvetti...
Ei kyllä välttämättä tee hyvää harrastajakunnan kasvulle nuoremman väestön keskuudessa. Tosin 49 on vielä euron halvempi kuin GW:n sääntökirjat
Maalaustekniikoista sen verran että itse olen maalannut aika pitkälle ilman pesuja ja musteita. Kerros kerrokselta, vaikka se välillä tuntuu aika perhanan typerältä.
Tulos näyttää pitkälle tältä.
hevoset ovat helvetti...
Viimeksi muokannut dead flesh penalty, To 25.01.2007 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Histofriikki
Nuo ukkosi näyttävät todella hienoilta ja itse asiassa paljon paremmilta kuin minun. Ei ihmekään, että sinulla menee noihin aikaa. Minä taas nysvään ihan muuten vaan. Silti pesu säästää paljon aikaa ja tulos on siihen nähden miellyttävä, mutta tosin lopputulos olisi vähän nätimpi, jos jaksaisin heittää pesun päälle korostuksen. Eipä tätä ole tullut vielä hirveästi harrastettua.
Nii-in. Kysynnän ja tarjonnan lait jylläävät. No, äänestän Vasemmistoliittoa ensi vaaleissa joka tapauksessa, joten siitähän saavat penteleet!
Nii-in. Kysynnän ja tarjonnan lait jylläävät. No, äänestän Vasemmistoliittoa ensi vaaleissa joka tapauksessa, joten siitähän saavat penteleet!
Ainakin nuo fast-play versio grande armeesta tuntui lupaavalta sen perusteella mitä olen sääntöjä selannut. Jos se mahdollistaa nopean pelaamisen myös isoissa taisteluissa, niin ehkä sitä voisi harkita sääntösysteemiksi.
Pitänee pistää tilaus irregularille sitten, kun loppukeväästä alkaa palkka juoksemaan.
Pitänee pistää tilaus irregularille sitten, kun loppukeväästä alkaa palkka juoksemaan.
-
Histofriikki
Kehnoja kuvia figuistani. Ovat vielä vähän vaiheessa eikä mitään mestariteoksia. Siitä huolimatta kamera ei tee niille oikeutusta. Vaikka kamera on tusinatavaraa, on näemme syytä harjoitella sen käyttöä enemmän. Vielä puolustellakseni täytyy sanoa, että valmiit ukot ovat vanhempaa tuotantoa. Sillä on väliä sen takia, että löysin myöhemmin muutaman hyvän niksin niiden maalaukseen.
Antaa vähän yleiskuvaa Irregularista, vaikka aihe varmaan jo kyllästyttää yleisöä.
http://kuvablogi.com/blog/4686/1/
Antaa vähän yleiskuvaa Irregularista, vaikka aihe varmaan jo kyllästyttää yleisöä.
http://kuvablogi.com/blog/4686/1/
woah... hienoja... pieniä... tahtoo....
-
Histofriikki
Luultavasti Irregularin Napoleon linja on suunnilleen samaa tasoa kuin Late Renaissance linja eli jotain, johon minä tyytyisin mieluusti.
Buffatakseni 30v-sotaprojektiani: Teen sellaisen urakan, että kasaan kaksi armeijaa, jotta kalastella enemmän ihmisiä mukaan. Nyt on puolet molemmista about maalattu. Ehkäpä voisin jotenkin kuskata noita Ropeconiin, jos saan projektin sopivaan vaiheeseen. Olisikohan siellä halukkaita? Täytyykin postata kysely aiheesta, kun valmistumisajankohta vaikuttaa kiinteämmältä.
Silveri: En tiedä, kumpaa pidit hienona maalausta vai figuja itsessään, mutta noita 6mm on todella helppo maalata samantasoisiksi käyttämällä tuota aikaisemmin esittelemääni tekniikkaa, melko nopeastikin ja melkein millaisilla taidoilla vaan. Blendaus on mielestäni 1000 figulle liian tuskaista. Minun systeemissäni tulee jo yhteen tercioon 94 miestä, vaikken edes kustannussyistä täytä pohjaa ihan kokonaan. Pienempään protestanttirykmenttiin tulee 64 miestä ja ratsuväkiosastoon 20-30 miestä. Tuloksena molemmissa lienee yhteensä hyvän matkaa toistatuhatta miestä. Aikamoinen läjä niitä on nurkissa. Yhteenlaskettua hintaa en postikuluineen muista, mutta väittäisin summan oleva varsin lähellä 150e. Halpaa lystiä verrattuna GW-roinaan. Kannattaa muuten tarkkailla punnan kurssia. Kerrankin talousjargon osoittautuu hyödylliseksi.
Buffatakseni 30v-sotaprojektiani: Teen sellaisen urakan, että kasaan kaksi armeijaa, jotta kalastella enemmän ihmisiä mukaan. Nyt on puolet molemmista about maalattu. Ehkäpä voisin jotenkin kuskata noita Ropeconiin, jos saan projektin sopivaan vaiheeseen. Olisikohan siellä halukkaita? Täytyykin postata kysely aiheesta, kun valmistumisajankohta vaikuttaa kiinteämmältä.
Silveri: En tiedä, kumpaa pidit hienona maalausta vai figuja itsessään, mutta noita 6mm on todella helppo maalata samantasoisiksi käyttämällä tuota aikaisemmin esittelemääni tekniikkaa, melko nopeastikin ja melkein millaisilla taidoilla vaan. Blendaus on mielestäni 1000 figulle liian tuskaista. Minun systeemissäni tulee jo yhteen tercioon 94 miestä, vaikken edes kustannussyistä täytä pohjaa ihan kokonaan. Pienempään protestanttirykmenttiin tulee 64 miestä ja ratsuväkiosastoon 20-30 miestä. Tuloksena molemmissa lienee yhteensä hyvän matkaa toistatuhatta miestä. Aikamoinen läjä niitä on nurkissa. Yhteenlaskettua hintaa en postikuluineen muista, mutta väittäisin summan oleva varsin lähellä 150e. Halpaa lystiä verrattuna GW-roinaan. Kannattaa muuten tarkkailla punnan kurssia. Kerrankin talousjargon osoittautuu hyödylliseksi.
Olisi ainakin mielenkiintoista katsella em. figuja, mutta en tiedä miten oma aikatauluni konissa tulee omilta toimiltani antamaan periksi.
Ja en ainakaan itse ajatellut erityisen ihmeellisesti omaa "silloin joskus kesällä" tulevaa armeijaani muutoin maalata, kuin perusväri + korostukset + dippilakka.
Ja en ainakaan itse ajatellut erityisen ihmeellisesti omaa "silloin joskus kesällä" tulevaa armeijaani muutoin maalata, kuin perusväri + korostukset + dippilakka.
- dead flesh penalty
No minä ainakin tulen pelailemaan, sillä edellytyksellä tietenkin että tulen coniin. Voi olla että olen ruotsin lapissa poroja ahdistelemassa, saa nähdä.Histofriikki kirjoitti: ..
..
Mitä yleisöä?Histofriikki kirjoitti: ..
..
Nuo 30-vuotisen seiväsmiehet olivat muuten aika kivan näköisiä (siis malleina). Musketöörit vähän heikompia. Mitä pelisysteemiä varten olet kasaillut ne?
Hintavetailun vuoksi voin kai ohimenne mainita että Baccuksen kuusmilliset maksoivat postikuluineen n. 110-115 euroa, malleja jonkun verran päälle tuhat, aika paljon ratsuväkeä. Irregular on siis käytännössä kai hieman halvempi isoissa erissä.
-
Histofriikki
Hinnoista voi ihan tarkan laskelman per ukko, kun jakaa peruspaketin hinnan ukkojen määrällä ja kertoo mukaan postikuluprosentin. Tällä tavalla sain tarkan hintalaskelman, joka on: "Hinnat ovat postikulut mukaan laskettuna Baccuksella pikaisten laskujen mukaan 32% kalliimmat per jalkamies ja 38% per ratsumies kuin Irregularilla." (Sitaatti itseltäni) Ja tämä laskelma pätee kaikkiin yli 12£ tilauksiin kyseisiltä firmoilta, koska 12£ on raja Irregularin postituskustannuksissa. Käytännössä kuitenkin jokaisen itseäänkunnioittavan figuilijan tilaus on yli 12£ eli 18e + postikulut.
En tässä jaksanut vertailla valmiiden armeijalootien hintoja per ukko, koska itse halusin valinnanvapautta ja ostin yksittäisiä. Baccuksen sivuilla on muuten virheellisiä hintalaskelmia siinä kohdassa, kun vertaillaan 25mm ja 6mm hintaeroja. Heppu käyttää armeijalootien hintaa per ukko ilman eri mainintaa. Tuotti vähän hämmennystä, kun tarkistelin omia laskelmiani.
Valmistajien ero pysyy siis 30-40% hinnoissa kauttaaltaan eikä vain tietyn kokoisissa lähetyksissä. Jos joku nyt välttämättä vaatii, niin voin tehdä laskelmani uudestaan tähän kaikkien syynättäväksi.
Conista vielä.
Projektilla on ainakin kolme estettä:
1. Saanko riittävästi figuja kasattua
2. Ekopellenä kieltäydyn hankkimasta omaa autoa tai vastaavaa taikka edes ajokorttia, joten kuljetus osoittautunee hankalaksi
3. En tiedä paljon figuja loppupelissä tulee olemaan, joten on vaikea sanoa, pystynkö kasailemaan turvallisen laukun niille, jota voisi raahata esim. junassa ilman, että seipäät tms. menee poikki.
Taisin olla vähän liian innostunut sinä iltana, kun kirjoitin tuon. Katsotaan nyt, miten hommat etenee.
Säännöistä.
Käytän sääntöinä ihan ilmaisia sääntöjä, jotka löytää netistä. 30v. sodalle sääntöjen tarjonta on varsin heikkoa ,ja vaikka kaupallisia kilpailijoita on, niin tämä ilmainen systeemi vaikutti parhaimmalta.
Uusin versio säännöistä löytyy Yahoo Groupista eikä tuosta "Rules"- linkistä. Ryhmässä on tosi kuollutta nyt, mutta säännöt on silti ihan hyvät
http://www.nsalmon.btinternet.co.uk/TYW/
Täytyy vielä vissiin katsoa noita maalaustekniikoita ainakin kommenttisi perusteella. Onko teillä jotain vinkkejä? Tosin kyllä ne ihan oikeasti näyttää paremmilta pöydällä.
Lisäys:
Ai niin hemmetti. Muistin juuri, että sivari menee ihanasti Conin päälle. Voihan... (Itse asiassa taitaa mennä kaiken muunkin päälle.)
En tässä jaksanut vertailla valmiiden armeijalootien hintoja per ukko, koska itse halusin valinnanvapautta ja ostin yksittäisiä. Baccuksen sivuilla on muuten virheellisiä hintalaskelmia siinä kohdassa, kun vertaillaan 25mm ja 6mm hintaeroja. Heppu käyttää armeijalootien hintaa per ukko ilman eri mainintaa. Tuotti vähän hämmennystä, kun tarkistelin omia laskelmiani.
Valmistajien ero pysyy siis 30-40% hinnoissa kauttaaltaan eikä vain tietyn kokoisissa lähetyksissä. Jos joku nyt välttämättä vaatii, niin voin tehdä laskelmani uudestaan tähän kaikkien syynättäväksi.
Conista vielä.
Projektilla on ainakin kolme estettä:
1. Saanko riittävästi figuja kasattua
2. Ekopellenä kieltäydyn hankkimasta omaa autoa tai vastaavaa taikka edes ajokorttia, joten kuljetus osoittautunee hankalaksi
3. En tiedä paljon figuja loppupelissä tulee olemaan, joten on vaikea sanoa, pystynkö kasailemaan turvallisen laukun niille, jota voisi raahata esim. junassa ilman, että seipäät tms. menee poikki.
Taisin olla vähän liian innostunut sinä iltana, kun kirjoitin tuon. Katsotaan nyt, miten hommat etenee.
Säännöistä.
Käytän sääntöinä ihan ilmaisia sääntöjä, jotka löytää netistä. 30v. sodalle sääntöjen tarjonta on varsin heikkoa ,ja vaikka kaupallisia kilpailijoita on, niin tämä ilmainen systeemi vaikutti parhaimmalta.
Uusin versio säännöistä löytyy Yahoo Groupista eikä tuosta "Rules"- linkistä. Ryhmässä on tosi kuollutta nyt, mutta säännöt on silti ihan hyvät
http://www.nsalmon.btinternet.co.uk/TYW/
Täytyy vielä vissiin katsoa noita maalaustekniikoita ainakin kommenttisi perusteella. Onko teillä jotain vinkkejä? Tosin kyllä ne ihan oikeasti näyttää paremmilta pöydällä.
Lisäys:
Ai niin hemmetti. Muistin juuri, että sivari menee ihanasti Conin päälle. Voihan... (Itse asiassa taitaa mennä kaiken muunkin päälle.)
- dead flesh penalty
Kannattaa kokeilla magneettinauhaa. Itse olen vasta siirtymässä siihen, mutta esim. FIWAn aktiivipelaajilla metodi näyttää olevan ihan sääntö.Histofriikki kirjoitti: ...
Eli siis kaikkien jalustojen pohjaan liimataan magneettinauhaa ja kuljetus hoidetaan metallirasioissa. Ukot pysyvät napakasti kiinni rasian reunoissa, pohjassa ja kannessa vaikka vähän heiluisikin (varsinainen lattiaan heittäminen voi jo vähän tuntuakkin), eikä mitään pehmusteita tarvita.
Nauha on aika halpaakin, maksaakohan sen 6€ metriltä.
Ei ollut mitenkään tarkoitus mollata maalaustasi, itse asiassa se on vallan hyvää, vähintään suhteutettuna mallien määrään. Kommentoin vain seiväsmiesmalleja.Histofriikki kirjoitti: Täytyy vielä vissiin katsoa noita maalaustekniikoita ainakin kommenttisi perusteella. Onko teillä jotain vinkkejä? Tosin kyllä ne ihan oikeasti näyttää paremmilta pöydällä.![]()
Tietty uusien maalauskeinojen yleensä keksiminen on aina jees, varsinkin kun ukkoja on 1000+
-
Histofriikki
Hei tuohan voisi olla ratkaisu! Saako sitä ihan perusrautakaupasta? Täytyy tosin laittaa lootaan rautalistoja, koska ukkojen pohjat eivät ole rautaa, vaan paspatuuria eli sellaista taiteilijoiden todella tiiviiksi puristettua pahvia maalausten taustoihin. Sitä on helppo leikata, se on halpaa eikä taivu hirveän herkästi. Tosin reunat voi käpristyä, jos peliporukassa on nakkisormia. Jos se taipuu liiman, maalin tms. vaikutuksesta ainakin itse saatoin taivuttaa sen takaisin muotoonsa toisin kuin esim. puulevyn.Kannattaa kokeilla magneettinauhaa.
Huh. Pelkäsin jo hetken, että tuntien työ on valunut hukkaan. Oma arvostelukyky näet heikkenee, kun tunti toisensa perään tuijottaa niitä maalatessaan.Ei ollut mitenkään tarkoitus mollata maalaustasi
Löysin pari hienoa sivua:
Saa niistä Baccuksen ukoista kyllä tosi hienoja armeijoita, vaikkakin rahaa palaa. Tuolla sivulla on runsaasti kuvia ja ihan hyvä maalausohjekin. Hienoja ovat.
http://folk.uio.no/arnsteio/DBXin6mm/
En nyt halua floodia foorumia random linkeillä, mutta katsokaa hetki tämän hepun tekemää maastoa ja etenkin tuota heinää. Osti kuulemma keinoturkista, ajeli sen sopivan korkuiseksi ja maalasi maaliruiskulla vedellä ohennettuja kerroksia. Täytynee kokeilla itsekin, mutta täytyy näin pienillä ukoilla käyttää parranajokonetta.
http://xsorbit30.com/users5/wargamesroo ... pic=1360.0
- dead flesh penalty
Ei ole tullut vastaan, mutta toisaalta en kyllä ole asioikseni etsinytkään.Histofriikki kirjoitti:Hei tuohan voisi olla ratkaisu! Saako sitä ihan perusrautakaupasta?Kannattaa kokeilla magneettinauhaa.
http://www.i-magnetoy.com/varasto/vtaipuisamag.htm
- dead flesh penalty
-
Histofriikki
Nyt keksin ratkaisun! Magneettimaalia pohjiin ja magneettinauhaa tai magneetteja lootaan.
http://www.rakentaja.fi/index.asp?s=/su ... neetti.htm
http://www.rakentaja.fi/index.asp?s=/su ... neetti.htm