Lasketaanko Epic figuttneva82 kirjoitti:On aika turha vaittaa GW:n tuotteiden olevan siita halvemmasta paasta. En usko etta loytaisin yhtaan GW:n metallituotetta joita saisin 100 kipaletta 150€ hintaan. Taitaisi enemmankin menna tuonne 330€ tasolle halvimmillaankin.
miksi hinnat aina nousee
100 figua=33 blisteria(1 jaa vajaaksi)=330€.Mysterous kirjoitti:Eivätkös aika monet blisterit joissa tulee kolme figua maksa kuitenkin 10:nisen euroa. Noh, esimerkki: Dark Elf Black Guard (3) euro 11.50. Siinä sitä saa 300 figua 115€urolla. Ellet sitten tarkoittanut jotain muuta.
Tuota sinun laskua en kylla ymmarra. On tainnut tulla muutama laskuvirhe sinulla
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Jaa no kieltamatta unohtui mainita skaalaHena kirjoitti:Lasketaanko Epic figuttneva82 kirjoitti:On aika turha vaittaa GW:n tuotteiden olevan siita halvemmasta paasta. En usko etta loytaisin yhtaan GW:n metallituotetta joita saisin 100 kipaletta 150€ hintaan. Taitaisi enemmankin menna tuonne 330€ tasolle halvimmillaankin....
(paljonkohan 100 epic metallifigua maksaisikaan...8£ terminator blisusta=8 standia=40 ukkoa eli 2,5 blisua=20£=35€. Okei pitaa muistaa tasmentaa skaala ensikerralla
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Varmaan itsekin jo huomasit, mutta 100 (blisteriä) x €11.50 = €1150. Eli 300 figua maksaa yli tonnin. Eipä se niin halpaa ollutkaan.Mysterous kirjoitti:Eivätkös aika monet blisterit joissa tulee kolme figua maksa kuitenkin 10:nisen euroa. Noh, esimerkki: Dark Elf Black Guard (3) euro 11.50. Siinä sitä saa 300 figua 115€urolla. Ellet sitten tarkoittanut jotain muuta.tneva82 kirjoitti:On aika turha vaittaa GW:n tuotteiden olevan siita halvemmasta paasta. En usko etta loytaisin yhtaan GW:n metallituotetta joita saisin 100 kipaletta 150€ hintaan. Taitaisi enemmankin menna tuonne 330€ tasolle halvimmillaankin.
GW:n osakkeista. Itse ainakin ostaisin juuri nyt. Kurssilaskuhan johtuu juuri siitä että tulos ei vastaa markkinaodotuksia. Pääosa tuloksen laskusta aiheutui Lotrista, joka oli aika merkittävä tulonlähde GW:lle kyseisten leffojen aikaan. Päätuotteiden (FB & 40k) myynti tuskin on pudonnut. Lotrin myyntihän romahti kausiluonteisuutensa vuoksi, joka vähänkin asiaan perehtyneelle on itsestäänselvyys.
Eli todellisuudessa GW:n asema on paljon vahvempi kuin GW:n hetkellinen tuloksen lasku antaa ymmärtää. Osta osaketta kun se on aliarvostettu, saatat päästä mukaan rajuun kurssinousuun kun markkinat korjaavat odotuksiaan.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Totta, mutta suurinta osaa halpavalmistajien figuista en kelpuuta lähellekään samaa ulkonäkökategoriaa. Ja tässä tarkoitan sellaista suhteellisen objektiivista skulptaamisen laatua, oheistilpehöörin määrää jne juttua enkä pelkästään esim. sitä, että vihaan rackhamin figuja - laadukkaita ne silti mielestäni ovat.tneva82 kirjoitti:On aika turha vaittaa GW:n tuotteiden olevan siita halvemmasta paasta. En usko etta loytaisin yhtaan GW:n metallituotetta joita saisin 100 kipaletta 150€ hintaan. Taitaisi enemmankin menna tuonne 330€ tasolle halvimmillaankin.
Eli halvalla saa, mutta melkoista jätettä. Omistan monen kilpailevan valmistajan figuja ja vain noiden kolmen mainitsemani (noh, se yksi saksalainen, nimeä en muista) on ollut vertailukelpoista ylemmässä luokassa.
GW:ltä saa halvimmillaan hienoja muovifiguja määräalennuksen kera lähes mainitsemaasi hintaan. Voin elää sen kanssa. Minun maailmassani metallifigut ovat muutenkin Wanhan huonon ajan maalilohkeama-reliikki varustettuna vaikealla konffauksella. Ainakaan GW ei ole vielä sortunut valmistamaan järkyttävän rumia pre-painted figuja. Ja juuri esim. Starship troopersin figut saivat minut taas miettimään, miten onnistuneita monet GW:n sculptit ovat, vaikka niistä tuleekin kitistyä. Myös muoviset.
-Sami
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
ehkä vaikeamman saatavuuden ja yleisesti pienemmän tunnettuvuuden vuoksi - pulju sinänsähän on vanha kuin mikäkin
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Noh. Enemman detaljeja ja ulkonakoa naissa on esmes kuin Cadian muoviset(lahimmat vertailukohteet). Jos pitaisi ulkonaon puolesta valita jompikumpi niin cadian jaisi hyllylle.spjarv kirjoitti:Totta, mutta suurinta osaa halpavalmistajien figuista en kelpuuta lähellekään samaa ulkonäkökategoriaa.
Ja kylla metalli aina muovin voittaa mikali muut tekijat eivat vahvasti puolla muovia. Yleisesti ottaen jos metallifiguja saisi muovin hinnalla(GW:n hintapolitiikalla kohta saa) ostaisin metallia aina. Joten ei paljon valia vaikka GW:lta saisi maara-alennuksilla muovia samaan hintaan(ja jos alennuksista puhutaan niin 100 figua 120€. Jatin tarkoituksella alennuksen pois koska halusin vertailukelpoisen hinnan ilman alennuksia vs hinnan jonka itse maksoin)
Tämä on oldskool-pelaajan yleinen mielipide, johon itsekin yhdyn, mutta usea pelaaja täällä oikeasti pitää muovista sen konvertointimahdollisuuksien vuoksi.tneva82 kirjoitti:Ja kylla metalli aina muovin voittaa mikali muut tekijat eivat vahvasti puolla muovia. Yleisesti ottaen jos metallifiguja saisi muovin hinnalla(GW:n hintapolitiikalla kohta saa) ostaisin metallia aina.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Metallia on kivempi konvertoida. Veren ja hien vuodattaminen saa arvostamaan lopputulosta ihan eri tavalla.
Ja jos se hien vuodatus tuntuu liian raskaalta, voi siirtyä vaikka dremelillä puuhaamiseen, jolloin hien voi näppärästi korvata lisäverellä ja pölyllä.
Ja hintojen nousun hyvä puoli on, ettei tarvitse pelata itseään köyhempiä vastaan...
Ja jos se hien vuodatus tuntuu liian raskaalta, voi siirtyä vaikka dremelillä puuhaamiseen, jolloin hien voi näppärästi korvata lisäverellä ja pölyllä.
Ja hintojen nousun hyvä puoli on, ettei tarvitse pelata itseään köyhempiä vastaan...
- The Captain
- Valvoja
Parin päivän takainen aiheeseen läheisesti liittyvä ajatukseni muodostui mielessäni sanoiksi vähän huonosti: "Vaivaa se vaati, mutta pääsinpäs työstämään tytön jalkoväliä." Perhanan scenic baset vaihtoehtovalmistajien figuilla... (Vaihteeksi vieläpä sellainen tyttöfigu, jolla on vaatteet päällä.)Teräratas kirjoitti:Metallia on kivempi konvertoida. Veren ja hien vuodattaminen saa arvostamaan lopputulosta ihan eri tavalla.
Onneksi (?) sitä on jo itse ohittanut tuon hintalappujentuijotusvaiheen. Jos figu on kiva, ostan sen. Jos figu ei ole kiva, en osta. Euron heitto suuntaan tai toiseen ei kummoisesti ostopäätökseen vaikuta. Kaikki rahat tämä harrastus vie kumminkin, eikä kaikkia ostoksia koskaan ehdi maalata. Kalliimmat figut --> vähemmän ylimääräistä roinaa kaapissa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Itsekin olen suosinut Heresyn figuja kun olen tekemässä esim Chaos Demoniprinssejä, tai ei-taistelevia hahmoja.
Isoja metallihirviöitä on vain niin kivaa työstä, kun siihen oikeasti pitää verta ja hikeä laittaa likoon. Verta sormenpäistä, ja hikea maalin sekaan...
Isoja metallihirviöitä on vain niin kivaa työstä, kun siihen oikeasti pitää verta ja hikeä laittaa likoon. Verta sormenpäistä, ja hikea maalin sekaan...
Itse lopetin GW:n blisujen ostamisen normaalihinnalla yli 10 vuotta sitten jatkuvien hinnankorotusten seurauksena. Päätin että Kirbyn ja kumppanien tilipussin lihottaminen riitti. Päätöksessäni olen pysynyt ja kaappi on sen tuloksena puolta täydempi kun tulee ostettua figut käytettynä. Ihan tyytyväinen olen ollut. Vain GW:n pelikirjallisuutta ostan enää normihinnalla kun uusissa edikoissa ja asioissa on pysyttävä perässä.
EDIT:
Lisättäköön vielä että GW muovin hankkimista en ole normihinnoilla sitten RT-aikojen edes harkinnut kun niiden hinta rupesi lähestymään metallin hintoja. Viimeinen niitti oli kun GW vaihtoi joskus -96 viiden metalliterminaattorin setin muovisiin pitäen hinnan samana. Kuten jo joku sanoikin, GW muovin hinta voi joku päivä mennä GW metallin hinnasta jopa ohi. Käsittämätöntä! Oldskool-hemmona arvostan metallin kymmenkertaisesti yli muovin. Vaikka GW:n muovisetit ovat parantuneet viime vuosina huimasti.
Kiitoksia Maxxonille asiallisesta GW-analyysistä.
EDIT:
Lisättäköön vielä että GW muovin hankkimista en ole normihinnoilla sitten RT-aikojen edes harkinnut kun niiden hinta rupesi lähestymään metallin hintoja. Viimeinen niitti oli kun GW vaihtoi joskus -96 viiden metalliterminaattorin setin muovisiin pitäen hinnan samana. Kuten jo joku sanoikin, GW muovin hinta voi joku päivä mennä GW metallin hinnasta jopa ohi. Käsittämätöntä! Oldskool-hemmona arvostan metallin kymmenkertaisesti yli muovin. Vaikka GW:n muovisetit ovat parantuneet viime vuosina huimasti.
Kiitoksia Maxxonille asiallisesta GW-analyysistä.
Viimeksi muokannut mv40k2, Pe 26.01.2007 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse lopetin GW-muovin ostamisen viimeisiin 25€ hintaisiin laatikoihin joskus -04. Jostain arvasin, että ei silloinen hintojen korotus siihen 2,5€:on jäisi, kuten sitten tuli nähtyäkin.mv40k2 kirjoitti:Itse lopetin GW:n blisujen ostamisen normaalihinnalla yli 10 vuotta sitten jatkuvien hinnankorotusten seurauksena.
Metallifiguista vielä raaskii jotain maksaakin, vaikka ei blisuja ole tullut enempiä osteltua. Pitäisi noi ostokset joskus saada maaleihinkin.
Antiikin sotapelejä varten tuli tuettua vaihtoehtovalmistaja Gripping Beastia.
GW-laatuun tottuneena pudotusta oli hieman ja valujälki turhankin vaihtelevaa, mutta silti ihan siedettävää.
Hinta/laatu-suhteeseen petyin silti. Sadalla eurolla sai toki 48 metallista jalkamiestä ja 8 "Characteria", jotka eivät oikeastaan eronneet toisistaan millään lailla.
Mieluummin sitä maksaa siitä laadusta vähän ekstraa ja köyhäilee sitten jossain muussa asiassa.
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...