Urcaen's Gate: Cygnar vs. Khador tiimi megamittelö 3.3.-07
Heitänpä tästä ulkopuolisena (no sympatiat toki oikeamielisillä =) muutaman kommentin, vaikka en ikävästi ehdikään osallistumaan tällä kertaa.
Mä näin viime pelin pikkasen eri tavalla kuin täällä yleinen linja oli. Sanoisin, että se ratkesi lähinnä siihen, että me saatiin teilattua kaksi casteria ja vielä suht lähiaikoina, mikä hidasti hyökkäystä kummasti. Ilman noita menetyksiä linja olisi mitä todennäköisimmin murtunut aika rankasti.
Puolustuksen onnistuminenkin meni huomattavasti enemmän Menothin ansioksi. Myönnettäköön, että Cygnarilta tosin löytynee kovempaa kalustoa ja osaavampia käsittelijöitä =)
Pelissä long gunnerit taisivat päästä ampumaan yhden kierroksen, mutta eivät näkyvää vahinkoa tehneet kohteeseensa. Sen jälkeen niitä oli enää pari jäljellä ja pian ei näitäkään. GMCA kuoli heti alkuun, kun haki asemia liian etulinjasta. Hunter ammuskeli joka vuorolla, mutta ei saanut yhtään mitään aikaan. Trencherit "vetäytyivät taktisesti" likimain koko pelin, eikä niiden ampuminen ollut uhka kellekään. Ironclad ja Lancer seisoivat jäässä silloin, kun niiden olisi pitänyt lyödä ja ottivat siinä sivussa aika lailla lämää. Stryker sentään muutaman EQ:n sai aikaiseksi, mutta kruunasi iltapuhteensa huitomalla täysillä fokuksilla linjaan tunkenutta vihulaista käytännössä nollatuloksin. Sanoisin, että ne Menothin delivererit tekivät noin kolminkertaisen määrän tuhoa verrattuna koko cygin ampuma-arsenaaliin.
Näin yleisenä kommenttina mä pidän aika selkeänä, että Khadorin ylivoima tulee riittämään linjojen läpipääsyyn, ellei jotain aivan tajuttomia kämmejä tule. Ainoa kriittinen asia on aika, eli ehtivätkö hyökkääjät kohteille. Tämä onkin huomattavasti vaikeampi arvioida, kun hyökkääjiä tulee niin edestä kuin takaakin. En kyllä millään jaksa uskoa, että ampumisella Khadoria saisi 1000 pistettä vähennettyä ennen varsinaista taistelukosketusta. Ja muuten vaikka saisikin, niin eikö etulyöntiasema tällöin aika vahvasti ole yhä hyökkääjällä (lähitaistelijat vs. ampujat tasavertaisessa mätössä).
Mutta toivottavasti tulee hyvä peli. Ja olen melkoisen varma että tulee!
Mä näin viime pelin pikkasen eri tavalla kuin täällä yleinen linja oli. Sanoisin, että se ratkesi lähinnä siihen, että me saatiin teilattua kaksi casteria ja vielä suht lähiaikoina, mikä hidasti hyökkäystä kummasti. Ilman noita menetyksiä linja olisi mitä todennäköisimmin murtunut aika rankasti.
Puolustuksen onnistuminenkin meni huomattavasti enemmän Menothin ansioksi. Myönnettäköön, että Cygnarilta tosin löytynee kovempaa kalustoa ja osaavampia käsittelijöitä =)
Pelissä long gunnerit taisivat päästä ampumaan yhden kierroksen, mutta eivät näkyvää vahinkoa tehneet kohteeseensa. Sen jälkeen niitä oli enää pari jäljellä ja pian ei näitäkään. GMCA kuoli heti alkuun, kun haki asemia liian etulinjasta. Hunter ammuskeli joka vuorolla, mutta ei saanut yhtään mitään aikaan. Trencherit "vetäytyivät taktisesti" likimain koko pelin, eikä niiden ampuminen ollut uhka kellekään. Ironclad ja Lancer seisoivat jäässä silloin, kun niiden olisi pitänyt lyödä ja ottivat siinä sivussa aika lailla lämää. Stryker sentään muutaman EQ:n sai aikaiseksi, mutta kruunasi iltapuhteensa huitomalla täysillä fokuksilla linjaan tunkenutta vihulaista käytännössä nollatuloksin. Sanoisin, että ne Menothin delivererit tekivät noin kolminkertaisen määrän tuhoa verrattuna koko cygin ampuma-arsenaaliin.
Näin yleisenä kommenttina mä pidän aika selkeänä, että Khadorin ylivoima tulee riittämään linjojen läpipääsyyn, ellei jotain aivan tajuttomia kämmejä tule. Ainoa kriittinen asia on aika, eli ehtivätkö hyökkääjät kohteille. Tämä onkin huomattavasti vaikeampi arvioida, kun hyökkääjiä tulee niin edestä kuin takaakin. En kyllä millään jaksa uskoa, että ampumisella Khadoria saisi 1000 pistettä vähennettyä ennen varsinaista taistelukosketusta. Ja muuten vaikka saisikin, niin eikö etulyöntiasema tällöin aika vahvasti ole yhä hyökkääjällä (lähitaistelijat vs. ampujat tasavertaisessa mätössä).
Mutta toivottavasti tulee hyvä peli. Ja olen melkoisen varma että tulee!
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ei tuossa mitään isoja reikiä ole, eli ihan suht inhimilliseen tasapainoon voisi kuvitella pääsevän. Ei siitä absoluuttisen tasaista varmastikaan ole tulossa, mutta kuten kapu sanoi, ihan hauskaa varmasti kuitenkin. Lähinnä yritän saada jonkinlaisen näkemyksen tasapainosta läpi kuitenkin, ettei nyt ajeta 700km lenkkiä ihan vain pelitestaamaan skenaariota jossa ei ole mitään tolkkua. (Ei sillä että siitä nyt sentään olisi tässä tapauksessa kysekään, mutta kärjistetyn pointin varmaan ymmärrätte.)Aasimar kirjoitti:Ja kovastihan tuota yritänkin pohtia, siis ihan oikeasti.
Ottaen huomioon, miten normaalisti deployataan, niin kyllä aika lähellä etulinjaa mielellään joukkoja laitettaisiin toki. Nyt näyttäsi siltä, että ne harvat jotka eteen saa laittaa, eivät todellakaan ehdi saada muita kaverikseen, kun asemat on jyrätty.Kumminkin olen pyrkinyt pitämään mahdollisimman simppelinä, mitä sitten pari häröpallo kikkaa (esim. tuo Hidden Setup). Välimatka (18") oli mielestäni vielä järkevä, sillä eihän puolustajat välttämättä heti Deploymentin rajalla odota?
Ei ongelma nyt ehkä niin paha ole, kuin postauksistani voi ymmärtää, mutten nyt oikeastaan ymmärrä, miksi sitä ei voisi poistaa kerralla, kun kyse on n. 4-6" siirtymästä taaksepäin (vaikka vain AD:n osalta), niin kierroksella 1 ei vielä ala täysi melee sitten sentään. Vaikka tälläkertaa hyötyä ei tuon suhteen maksimoitaisikaan kummallakaan puolella, niin onko siitä haittaa, jos skenaario kirjoitetaan kerralla niin, ettei maksimointia kannata tehdäkään? Korjausehdotus voisi olla: Kuten Dexter ehdotti, AD vähän lyhyemmäksi (esim. 6" normaalin 12" sijaan), sekä hieman reilumpi osa puollustajista sinne linjoihin kuitenkin alussa. Vaikka se 1000p tai jotain. Ei sielä muuten paljon taistelua tule olemaan, vaan kaikki rähinä käydään melkoisella varmuudella linjan takana.
Ja onko se oikeasti niin ylitse pääsemätön? Monen mielestä on, sitä yritettiin huojentaa 3"/SPD avulla (sen tietty myönnän, että SPD vaihtoehto on tolokuton), mutta en mie oikeasti tiedä Khadorista niin paljoa, että voisin nuo kaikki kikat ja loitsut tietää. Kumminkin on kyseessä factioista juuri se, johon kaikista vähiten olin perehtynyt, niin en voi tietää niitä kikkoja muualta kuin Rollon lebrauchan ashashanilta.
Jeps, Khador on jossain määrin nopein kaikista warmachine faktioista, joskin iso osa nopeudesta on kertakäyttöistä. Lisäboostia ne nyt eivät minusta ainakaan kaipaa. Esim. Vlad voi käytännössä juoksuttaa joka ikistä khadorin jaakkoa tuplamatkan heti alkuun, jolloin tuolla +3 speedillä koko khador tärähtää cygnarin linjoihin laakista. +3 movellakin vielä tullaan se 19" kierroksessa joka ikisellä jaakolla (pitää vain laittaa 14" päähän vladista, ei pitäisi olla laisinkaan mahdotonta.) Ilman boostiakin 18" välistä jää huimat 2" jäljelle, ja sen verran saa karchev hinattua koplaansa. Toisin sanoen, on täysin mahdollista, että suurin osa khadorista on kierroksella 2 syvällä cygnarin asemissa. Ihan hyvä siivu pääsee sinne jo kierroksella 1, jos tahtoo. Eikä Cygnar ainakaan chargaa vastaan siellä asemissa, joten ei sen nyt kovin vaarallistakaan pitäisi olla, muuten kuin ampumisen osalta.
Tuskin niillä trenchereitä kannattaisi ampuakaan, potentiaali viedä 16 damageruutua vaikkapa niistä parista centurionista lienee paljon mukavampi juttu. Tai vain tappaa se lähimmäs etulinjaa eksynyt caster.Hmm... onko siinä myös niin pahaa uhkaa niistä max neljästä Manhunterista? Joista se max kaksi aktivoituu ekassa vuorossa ennen puolustajia? Sitten tietty on se 16 Widowmakeria myös, joista ekalla vuorolla ennen puolustajaa se 8 pääsee räimimään silmille jotain DEF17-21 (Trenchut asemissa dig inissä, huom. esimerkki) vastaan?
Doomreaverit, joita jos nyt joku käyttää, niin charge ennen vastustajan aktivointia kuulostaa aika hauskalle. Eihän niitäkään toki saa kuin 2 ryhmää aktivoitua ennen vastustajaa, ja näillä ei toki ole maaston läpi charge kykyä, mutta reach ja speed 6 on sekin ihan jotain. Kumminkin aika jees, jos nämä saa sidottua lähikseen ennen kuin vastustaja saa aktivoida mitään.Mitäs muuta siellä voi tulla vielä AD:na? Itsellseni ei tällä hetkellä tule muuta mieleen.
En olettaisi hidden setuppien näkevän omaa aktivointiaan kovinkaan todennäköisesti, elleivät ole warjackejä. Mutta vaikea sanoa varmaksi kun ei mitään kokemusta asiasta ole.Ja jos karvainen setä juoksee Hidden Setupeihin, niin sehän seisahtuu siihen ja ehken lyö kerran jos pystyy.
Ihan mukavia sääntöjä tuossa on, ja kokonaisuuskin vaikuttaa ihan hyvälle paketille. Korjaisin tosiaan nuo pari kohtaa samoin tein, mutta jos muut eivät niitä ongelmana näe, niin kyllä minäkin niiden kanssa toki voin elää. Voi olla että olen muutenkin vain liian konservatiivinen, mitä tulee noihin aloitusvälimatkoihin ja yleiseen skenaarion säätöön.Mutta kumminkin, yritän pohtia viikonlopulle myös lisää, ja pohtikaa tekin. Toki voidaan muuttaa skenaario kaikista simppeleimpään muotoon mitä on. Kauniina ajatuksena kumminkin yritin jotain vähän härömpää tuoda peliin.
-
Der Dexter
no, vuorojahan tuossa menee sen 10+, että on ensin realistisesti aikaa edes päästä sinne, muuten aikalailla pelkkää isomman skaalan myllytystä, ellei mittasuhteet ole väärin arvioidut, ja puolustus murtuu 2. vuorossa, mutta se nähdään vasta paikan päällä.
en löytänyt sitä muutosta cygen deployhin, mutta kai se siellä oli.
Matkaa takahyökkäyksellä oli 20" välissä, 12" deploylla, eli normipelin verran, siis 3.vuoron eteneminen. näin siis vuorolla 4 on melkoinen myllerrys laudalla. Olisi ehkä paikallaan sallia puolustuksen asettaa joukkoja koko alueelle, eli 18" taaksepäin ja muutetuilla asetuksilla eteen.
Näin takanakin saataisi olla tapahtumia koko pelin ajan, ja antaisi puolustukselle aikaa ampua vuoron tai pari. Ovat kauempana muista, ja sinnehän latovat lähemmäksi omalla riskillään.
Entäs takahyökkäyksen AD? heillä jos kenellä olisi tämä etu, eli melko normaalisti voisi sallia sen. ja tuolla välissä on se kai yli 20", jolloin lähtötilanne sama kuin tavallisessa pelissä.
Ja sorschahan jäi kotiin, kun jokainen kaappasi mieleisensä, tai minkä ehti. Kyllä mieluummin Karchevin tuolla näen kuin Sorschan.
Ja huomasitte tekin, ettei siiä Boundlessista nyt kannata liikaa stressata. Se maasto hidastaa molempia yhtä lailla vieläkin.
en löytänyt sitä muutosta cygen deployhin, mutta kai se siellä oli.
Matkaa takahyökkäyksellä oli 20" välissä, 12" deploylla, eli normipelin verran, siis 3.vuoron eteneminen. näin siis vuorolla 4 on melkoinen myllerrys laudalla. Olisi ehkä paikallaan sallia puolustuksen asettaa joukkoja koko alueelle, eli 18" taaksepäin ja muutetuilla asetuksilla eteen.
Näin takanakin saataisi olla tapahtumia koko pelin ajan, ja antaisi puolustukselle aikaa ampua vuoron tai pari. Ovat kauempana muista, ja sinnehän latovat lähemmäksi omalla riskillään.
Entäs takahyökkäyksen AD? heillä jos kenellä olisi tämä etu, eli melko normaalisti voisi sallia sen. ja tuolla välissä on se kai yli 20", jolloin lähtötilanne sama kuin tavallisessa pelissä.
Ja sorschahan jäi kotiin, kun jokainen kaappasi mieleisensä, tai minkä ehti. Kyllä mieluummin Karchevin tuolla näen kuin Sorschan.
Ja huomasitte tekin, ettei siiä Boundlessista nyt kannata liikaa stressata. Se maasto hidastaa molempia yhtä lailla vieläkin.
Aliquando Insanire Iucundum Est
-
Der Dexter
tuskin mitään täysin maalattua, valitettavasti. Itse ainakin toivon ja pyrin ainakin päävärit yms. isot alueet ja kokonaisuudet saada kasaan, jolloin ei tarvitse ainakaan mustamaalia ja metallinharmaata katsella. Tosin pelaajakaarti on sellainen, ettei nyt mitään pahempaa ainakaan joudu katselemaan...
Proxyt ovat kyllä melkoinen sekoitus, mutta enpä ole mokomiin vielä törmäillyt...
Proxyt ovat kyllä melkoinen sekoitus, mutta enpä ole mokomiin vielä törmäillyt...
Itse yritän pyrkiä edes se "pääväri kiinni" optioon ja pahasti aikataulut näyttää, että tiukille vetää. Ja tosissaan kuvia tahtoo ainenkin järjestäjä, että olisi antaa edes yhdestä Urcaen's Gate tapahtumasta näyttöä Press Ganger hakemukseen (ellen sitten intoudu laittamaan hakemusta aikaisemmin). Jos joku napsi kuvia 13.1. kuvia, niin YV:tä minulle, tahdon edes yhden kuvan sieltä.Teräratas kirjoitti:Hmm... Onko mitään toiveita nähdä täysin maalatut armeijat pöydällä? Saisi kunnon kuvia tapahtumasta.
Pahempia proxyjä nyt ei varmaan ainakaan tueta, niistä ei ota pirukaan selvää tuossa mittakaavassa...?
Proxyja toivotaan ettei olisi. Itse tosin huutelisin 9 Riseniksi (jos siis ei itse Risen fikuja ole muilla) käypää (esim. FaBa lurkkeja) sekä se 1-3 enemmän haarniskoidumpaa isommalla aseella (vaikkapa Cryxin Bane Thrall) saada kuvaamaan Thrall Warrioria. Asiaan kuuluvat baset pitäisi olla tuohon mennessä noille ja epäilempä olevan sitten epäselvää mitä kuvaa. Jos kummallekin puolelle on tulossa Alexia (omistan IK version jota itse varmaankin juoksutan ja boksissa tuleva), niin luonollisesti enemmän tarvetta olisi. Baseista epäilen tulevan puutetta yhäkään. Muuten olisi suotavaa ettei pahemmin noita näkisi. Count As figuja kumminkin tuetaan, kunhan vastapuolelle tekee selväksi mitä ne on ja ovat luonollisesti kuvaavia siihen tehtävään.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Jos en huussille anna peliin Alexiaani, niin 11 riseniä ja 1 thrall on käytössä ja maalattuna.Aasimar kirjoitti:Itse tosin huutelisin 9 Riseniksi (jos siis ei itse Risen fikuja ole muilla) käypää (esim. FaBa lurkkeja) sekä se 1-3 enemmän haarniskoidumpaa isommalla aseella (vaikkapa Cryxin Bane Thrall) saada kuvaamaan Thrall Warrioria.
Tosiaan komiallehan se näyttäsi, jos olisi maalaus edes sillä mallilla, että metrin päästä katsellessa näyttäisi suunnilleen siltä miltä pitää.
Jos vielä joku kuvallisen batrepin tuosta kynäilisi, niin sanoisin, että voisi olla aika vakuuttava ihan näin vasrasan sivuillekin heitettynä.
Minä olen ehdottanut ja ehdotan, että vapaaehtoiselle pelin ulkopuoliselle nakitettaisiin kuvaaminen ja raportin kirjoittaminen. Jos ei muuten onnistu niin lakki kiertämään ja kaljapalkalla. Tällöin pelaajine ei tarvitse hosua kesken pelin kameroiden kanssa ja todennäköisyydet kunnollisen raportin saamiseen nousevat.
Tekisin, jos osaisin. Paperille tuon nyt voisinkin luonnostella helpommin kuin Beijingiläinen horo antaa tippurin, mutta koneella taidot jää toispuoleiseksi. Kumminkin minulla on visio, siten sen tähden pyrin tekemään mahdollisen orjan (mahdollisesti huussi jos on eksymässä tänne aikaisemmin, samassa ei hyökkääjät täydellisestä puolueellisesta sijoittelusta voi alkaa väittämään) kanssa tuon ennen klo.11, että sitten porukalla voidaan tuomita se. Tosin osa maastossa tulee jälkijunassa, siten järjestäjä toivookin mahdollisuuden sen pelikentän valmistamiseen rauhassa sen orjan kanssa, niin sitten katsotaan jälkikäteen mitä mieltä ollaan.Teräratas kirjoitti:Jos vielä joku kuvallisen batrepin tuosta kynäilisi, niin sanoisin, että voisi olla aika vakuuttava ihan näin vasrasan sivuillekin heitettynä.
Hyökkääjille huom. vielä. Mahdollisesti takalinjasto tulee tiputtamaan pisteidensä määrän 500pts. per perse, eli tulisi se 1000pts. kokonaisuudessaan sieltä. Minulla nyt on oikeasti sellainen kutina, että hyökkääjillä ei välttämättä ole kokonaiskuvaa siitä, että miten paljon isompi aikuisten oikeasti jo 1000pts. ylivoimaa on (puhumattakaan siitä 1500pts.). Se että päälinjat tulisi mittelemään 3000pts. vs. 3000pts., niin huomioikaa nyt herranen aika, että puolustajien voimasta vielä pitäisi saada takalinjoihinkin väkeä irroitettua, joka järjellisesti tulisi olemaan 500pts.-750pts. välillä.
Kierrokset voisi olla nyt tuossa 8kierrosta alustavasti ja mahdollisesti se random lisä kierroksella (joko 4+ taikka aloittaa siitä 1 tuloksesta kipuamaan). Tämän me voimme sitten katsella tilanteen mukaan paikanpäällä. Tosissaan tämäkin juontaa lähinnä siihen 13.1. peliin, jossa oli melkeinpä samanlainen väli kyseessä ja vastassa oli "vaan" 500pts. enemmän joukkoja. Kuten herr Celebdaekin tuossa muistutti, niin se oikeasti melkoisesti kallisti vaakakuppia saada tiputettua kaksi warcasteria yhden kierroksen aikana (ja täysi vääntö oli meneillään linjastossa vuorolla 4/5) ja se oli mikä tosissaan alkoi antamaan sitä yliotetta puolustajilla. Muutenkin se olisi vaan fluffikkaammin selitettyä, että takalinjoista tulee asteen verran pienemmät osastot väkeä suhteessa etulinjasta... Eli palautusta kaavaillaan alkuperäiseen muotoon tuolta osin. Ja kohteita pystyy pitämään myös soolotkin, niinpä ne Manhunterit varmasti löytää jonkin raon mistä kirmata tarpeen tullen sille. Yksiköiden kohteiden pitämisessä riittää että yksi edes ryhmästä on kiinteästi siinä kohteella. Puolustajien yksiköitä kohteilla ei lasketa riistäjiksi kohteissa, vaan ne hyökkääjät pitää saada pois tavalla taikka toisella. Luonollisesti Inert sekä wreck warjackit ei pidä kohdetta.
Epiceihin ei yhäkään vaikuta pistemäärä per pelaaja, vaan tosissaan puolustajien yhteispistemäärät sen tulee sanelemaan. Eli kuten aloitus viestissä ilmoitin, niin puolustajille tulisi mahdolliseksi ottaa sen 3 epiciä kentälle sekä vastustajalle sen 4. Ei ole siis riippuvainen, että onko 500pts. vai 750pts. listat.
Vielä muistuttaisin, että kyllä, yhden vuoron efektit päättyy efektin aiheuttajan seuraavaan vuoroon. En kumminkaan tätä nähnyt tarpeelliseksi nerffata, kerran brutaalista pelistä on kyse. It's such an brutal planet, it's such an ugly world...
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
-
Der Dexter
niin, linjaanhan se pysähtyi, olikos 4:ssä vuorossa, mutta siitä oli silloinkin matkaa vielä sen 15", ja vastustajat välissä. Itse olisin sen 2 lisävuoron kannalla, ettei se ole vain päin juoksemista. En tiedä missä ja miten objektiivit ovat, mutta silti...
Semmoiset 30" matkaa voisi olla objektiiveille, siis useammalle kuin 2/6, joita voisi olla kiva pääosastolla tavoitella.
Toistan taas itseäni, mutta 10 vuoroa olisi ehkä saavutettavampi, ja luulen että ne nyt ehtisi pelatakin.
Ja takalinjasta, uskonpa että tuossa on melkoisesti järjen hiventä. Sittenhän vain pitää tehdä erimoisia listoja, mutta ketäs se on estänyt ennenkään... Enkä nyt niistä manhuntereista liikaa huolehtisi, tuskinpa niitä kauhiasti tulet näkemään, junnuja sen sijaan yllinkyllin...
Entä takalinjan AD ja deployaaminen, ovatko ne yhä samanmoiset?
Ja mitenkäs ensiksi aktiovoituvia puolustajia, voivatko se rikkoa yllätysjoukkojamme, ennenkuin he aktivoituvat? Goes against the idea, i'd say...
Semmoiset 30" matkaa voisi olla objektiiveille, siis useammalle kuin 2/6, joita voisi olla kiva pääosastolla tavoitella.
Toistan taas itseäni, mutta 10 vuoroa olisi ehkä saavutettavampi, ja luulen että ne nyt ehtisi pelatakin.
Ja takalinjasta, uskonpa että tuossa on melkoisesti järjen hiventä. Sittenhän vain pitää tehdä erimoisia listoja, mutta ketäs se on estänyt ennenkään... Enkä nyt niistä manhuntereista liikaa huolehtisi, tuskinpa niitä kauhiasti tulet näkemään, junnuja sen sijaan yllinkyllin...
Entä takalinjan AD ja deployaaminen, ovatko ne yhä samanmoiset?
Ja mitenkäs ensiksi aktiovoituvia puolustajia, voivatko se rikkoa yllätysjoukkojamme, ennenkuin he aktivoituvat? Goes against the idea, i'd say...
-
Der Dexter
mutta jos eivät heti alussa tule, kertyy matkaa 12"+20"+mahd. lisätuumat ekoille objektiiveille, jolloin pelissä oikeasti mukana ehkä joskus vuorolla 6 tai 7. kyllä siellä olisi ihan kiva pelata jo vuoron 3 ja 4 aikana ihan oikeaa peliäkin, eikä vain haikailla kun muut pitävät hauskaa...
Puhumattakaan muista objektiiveista, mutta näitähän nämä joukot tuskin hakevat...
Täällä ehkä sitä vauhtiboostia tarvitaan, jolleivat heti alussa lähde hönkimään...
Puhumattakaan muista objektiiveista, mutta näitähän nämä joukot tuskin hakevat...
Täällä ehkä sitä vauhtiboostia tarvitaan, jolleivat heti alussa lähde hönkimään...
Jos oikein kalkuloin, niin etulinjasta tulee olemaan se 2/6 ellei peräti 4/6 jää tälle matkalle ja takalinjastosta se 2/6 ellei sitten 3/6. No problem? Ja kuten toistan itseäni, pyrkimys on noiden sijoitteluun yhäkin se, ettei ne ole hyökkääjään nähden ylitsepääsemättömässä paikassa. Samoin keskelle kylää oli ajatteilla ultimatum kohde, jonne jos pääsee, niin pelin päättyessä hyökkääjä voittaa, riippumatta onko muilla kohteilla väkeä. Ehken myös mahdollinen nopalla pelin lopetus, vaikka kierroksia olisi jäljellä kyseiselle ultimatum kohteelle? Ja tuon kierros määrä me vielä pystytään paikankin päällä sopimaan, kun fyysisesti näkee tuon kentän.Der Dexter kirjoitti:Semmoiset 30" matkaa voisi olla objektiiveille, siis useammalle kuin 2/6, joita voisi olla kiva pääosastolla tavoitella.
Manhuntereita mahdollisesti saman verran kuin junnuja? Ja annoin lähinnä sen esimerkkinä, enkä minkäänlaisena ylipääsemättömänä. Herra ei välitä minkälaista romua on edessä ja pystyy sprinttaamaan sen 12" ja jos Khadorilla vielä vahingossa löytyy jotain mikä auttaa tälle matkaan, niin enemmänkin. Small basella vielä varmasti löytyy jostain sellainen rako, mistä tarpeen tullen aina mahtuu menemään.Der Dexter kirjoitti:Ja takalinjasta, uskonpa että tuossa on melkoisesti järjen hiventä. Sittenhän vain pitää tehdä erimoisia listoja, mutta ketäs se on estänyt ennenkään... Enkä nyt niistä manhuntereista liikaa huolehtisi, tuskinpa niitä kauhiasti tulet näkemään, junnuja sen sijaan yllinkyllin...
Kuten jälleen on kirjoitettuna, niin AD jopa oli se normaali 12" takalinjassa, samoin välimatkat ja erikois säädökset "They Came From Behind" joukoista. Kuten myöskään puolustajalla ei ole asiaa sinne "viimeiselle 9"" missä kaksi kohdetta on (takalinjasta tuleviin nähden melko rajalla). Tämäkin olisi voinut olla vähän isompi, joku 12" ajatuksissa, mutta loppuu tila kesken. Tosin sillä tapaa näkisin tämänkin nostamisen, jos takalinjan hyökkääjiltä otetaan 2" pois deplosta ja pää kasalta 1". Ajatuksia tästä? Pitää vaan yhäkin muistaa, että pelikenttä tulee olemaan vähän lyhyempi kuin tuo annettu, siten se tod.näk. lähtee vaan hyökkääjien deplosta koko ajan pois ("ahtaus" vaara etulinjassa). Toki voi jo asetella ihan senkin rajalle puolustajat, mutta halutaanko sinne pistää x määrä joukkoja odottamaan? Todennäköisesti yksi siellä rajalla tulee odottamaan.Der Dexter kirjoitti:Entä takalinjan AD ja deployaaminen, ovatko ne yhä samanmoiset?
Tässä hyökkääjälle tulee myös optio, että kutsuuko ekalla kierroksella, jolloin saa sen +2SPD juoksemiseen vai kutsuuko vasta toisella kierroksella, tarkistellen vielä tilannetta vai jättääkö suosiolla sinne kolmanteen kierrokseen. Tässäkin lähinnä ainoa ongelma on, että malttaako takalinja odottaa? Ja tietty koko tänä aikana puolustajilla ei ole asiaa tuolle "Viimeiselle 9"" alueelle. Samoin myös valmistelut ei tule olemaan samanlaiset kuin etulinjassa, sillä he ei yhäkään tule odottamaan hyökkäystä takaapäin. Jos minulta kysytään, niin hyökkääjänhän kannattaa säätää melkoisen murtomaassa sykkijät juuri tänne päähän, jotka on omiaan metsissä (tämä teemainen se alue tulee olemaan kylän rajalle) ja muussa murtomaastossa.
Ainoa josta herää kysymys, onkin Kossite Woodsmen (kiitoksia herr murheelle asiantuomisesta esille) yksiköstä. Olisiko tämä hyvä rajata siten, ettei kylän sivustaan kumminkaan pääsisi (Ambush sääntöä tarkoittanen), mutta muualle kyllä? Lähinnä sen tähden ei kylään, jos tuo Ultimatum kohde otetaan käytäntöön? Toki minun puolesta voi ilmaantua senkin alueelle, tuleepa lisä jännitystä peliin tuoltakin osin
-
Der Dexter
yksi yksikkö pahvia ei tule mitään siellä kestämään, joten miksipä heitä ei sinne päästäisi?
Sitähän he leipänsä ansaitsevat, eivätkä mikään uberyksikkö muutenkaan ole, hyvä jos jonkun sentään tappavat.
En lähtisi kauhiasti junnuja ja manhunttereita vertailemaan, junnut tuottava 3 focusta joilla arcaneshieldaa, ja jokaisella cygnarilaisella tällainen on mukana, khador taas ei niin riippuvainen hänestä.
En jaksanut niitä säädöksiä taas selailla läpi, mutta kun takalinja kutsuttiin, niin saiko heidät siis ensin deployata, ja sitten liikuttaa, eli saavat Deployn veraan "ilmaista" liikettä? Jos näin, niin ei sitten mitään...
Takalinjat liikkuvat 2-3 vuoroa katsos ensin kohti kylää, etenkin jos liikaa maastoa, niin voi mennä melkein neljäskin, tuskin, mutta siinä ajassa puolustuksessa tarvitsee liikkua 9", kun hyökkääjän 20". itse koen hyvin ajoitetun selustahyökkäyksen osuvan linjoihin samaan aikaan kuin edessä, jolloin painetta riittää, muuten mahd. puolustajat ovat siirtyneet linjaan, ja yhä kauemmaksi heistä.
Ja se voi olla hieman turhauttavaa istua jopa tunti tahi kaksi ennenkuin pääsee juoksemaan kaikella, ja odottamaan taas aikaa...
ja jos jostain koet tarpeelliseksi karsia matkoja, niin ota takalinja deplosta, siellä sillä on vähiten merkitystä, ehdottomasti. Siellä kyykitään vielä vähemmän kuin etulinjassa. Näin säilyy nämä kovasti pohditut välimaktat ja mahd. tasapaino, jota tässä ollaan kovasti pohdittu...
Sitähän he leipänsä ansaitsevat, eivätkä mikään uberyksikkö muutenkaan ole, hyvä jos jonkun sentään tappavat.
En lähtisi kauhiasti junnuja ja manhunttereita vertailemaan, junnut tuottava 3 focusta joilla arcaneshieldaa, ja jokaisella cygnarilaisella tällainen on mukana, khador taas ei niin riippuvainen hänestä.
En jaksanut niitä säädöksiä taas selailla läpi, mutta kun takalinja kutsuttiin, niin saiko heidät siis ensin deployata, ja sitten liikuttaa, eli saavat Deployn veraan "ilmaista" liikettä? Jos näin, niin ei sitten mitään...
Takalinjat liikkuvat 2-3 vuoroa katsos ensin kohti kylää, etenkin jos liikaa maastoa, niin voi mennä melkein neljäskin, tuskin, mutta siinä ajassa puolustuksessa tarvitsee liikkua 9", kun hyökkääjän 20". itse koen hyvin ajoitetun selustahyökkäyksen osuvan linjoihin samaan aikaan kuin edessä, jolloin painetta riittää, muuten mahd. puolustajat ovat siirtyneet linjaan, ja yhä kauemmaksi heistä.
Ja se voi olla hieman turhauttavaa istua jopa tunti tahi kaksi ennenkuin pääsee juoksemaan kaikella, ja odottamaan taas aikaa...
ja jos jostain koet tarpeelliseksi karsia matkoja, niin ota takalinja deplosta, siellä sillä on vähiten merkitystä, ehdottomasti. Siellä kyykitään vielä vähemmän kuin etulinjassa. Näin säilyy nämä kovasti pohditut välimaktat ja mahd. tasapaino, jota tässä ollaan kovasti pohdittu...
Eikö tuo hyökkääjän vauhtibonus alussa nyt ihan oikeasti voisi olla semmoinen, ettei sitä vladilla sentään tuplata? Oikeasti ihan mahdottomuuksiin se menee, jos khador juoksee kierroksessa sen 24", kun väliäkin on kuitenkin vain 18"? Eli ihan vaan +2 mov, josw moinen nyt on pakko antaa. Minusta ei edelleenkään ole. Ja edelleen muistuttaisin, että joka ikinen khadorin jaakko hyötyy vladin featista, eikä tee tiukkaakaan ahtaa niitä siihen riittävän lähelle.
Näin sitten olkoon, liike bonari poistattakoon. Kirjoitan tuon skenaarion puhtaaksi kunhan jaksaa kiinnostaa ja siihen jäädään. Katsellaan paikan päällä sitten mahdolliset kierros määrät ja itse pelikenttä, mutta sääntöjen puitteissa tulen laittamaan sitten viimeisen version esille, kunhan yhäkin jaksan siihen paneutua. Samassa voi häiriköidä meikäläistä, jos nyt alkaa olemaan tarvetta lainata fikuja (tökkii Rollon lebrauchan ashashinia).
- The Captain
- Valvoja
Taitavat ne paikalle vaivautuvat kossiitit rajoittua meikäläisen tuomaan minimiyksikköön, ja nämä jätkät eivät todellakaan ole mitään superheeroksia. Vaikka ne saisi tuotua kylään kohtisuoraan sivustasta ultimatum-objektiiviin nähden, niin vastustaja saa olla ihan kädetön, jos ei näitä matkalle pysäytä. Ja jos Iruskin osasto toimii kierroksessa ykkösenä, niin en pääse tekemään sitäkään, että oletettavalla viimeisellä vuorolla nakkaan nämä suoraan kentän laidalta objectivelle ilman, että vastustaja ehtisi counteroida mitenkään.
Kaverit ovat maailman paskimpia ampujia eivätkä kestä mitään, mutta osaavat hiihdellä sivustoissa. Jos näistä pitää 55 pointtia maksaa kuudesta turhasta äijästä, niin ei nyt viedä pois sitä niiden ainoaa etua, josta maksavat. Eikä sitä niiden trailblazeriakaan kannata pelätä, se ei salli chargaamista rough terrainin läpi.
Ovatpa vain yksiä Khadorin munakkaimmista figuista, minkä takia minä niistä tykkään.
Kaverit ovat maailman paskimpia ampujia eivätkä kestä mitään, mutta osaavat hiihdellä sivustoissa. Jos näistä pitää 55 pointtia maksaa kuudesta turhasta äijästä, niin ei nyt viedä pois sitä niiden ainoaa etua, josta maksavat. Eikä sitä niiden trailblazeriakaan kannata pelätä, se ei salli chargaamista rough terrainin läpi.
Ovatpa vain yksiä Khadorin munakkaimmista figuista, minkä takia minä niistä tykkään.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
Der Dexter
ei liikebonaria tietenkään, eteen. mutta jos takaata tulevat myöhemmin kuin vuorolla 1, niin sitten EHKÄ kaipaavat, elleivät saa sitä deployta mikä heille jäisi kaiken muun säädön takia...
Tämä mahdollistaisi EHKÄ sen että niitä voisi taktisista syistä viivyttää hieman, muuten ne vain eivät osallistu peliin käytännössä mitenkään...
Mutta se nyt on vain hyökkääjien murhe, ja jos ei auta, niin sitten alusta asti kävellään päin.
Tämä mahdollistaisi EHKÄ sen että niitä voisi taktisista syistä viivyttää hieman, muuten ne vain eivät osallistu peliin käytännössä mitenkään...
Mutta se nyt on vain hyökkääjien murhe, ja jos ei auta, niin sitten alusta asti kävellään päin.