"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Lakka vai pohjamaali.

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Paladine

Lakka vai pohjamaali.

Viesti Kirjoittaja Paladine »

On ollut ongelmia saada tuo alustan beissaus kunnolla pysymään kiinni. Nyt on sitten aika muuttaa tapoja. Olisiko siis paras vaihtoehto niiden pysymiseen: pohjamaali sprayta beissatun figun päälle vai lakka sprayta lopuksi figun päälle? Tai sitten olisiko joku parempi vaihtoehto. Saa ehdottaa.
Mixa

Re: Lakka vai pohjamaali.

Viesti Kirjoittaja Mixa »

warboss1 kirjoitti:On ollut ongelmia saada tuo alustan beissaus kunnolla pysymään kiinni. Nyt on sitten aika muuttaa tapoja. Olisiko siis paras vaihtoehto niiden pysymiseen: pohjamaali sprayta beissatun figun päälle vai lakka sprayta lopuksi figun päälle? Tai sitten olisiko joku parempi vaihtoehto. Saa ehdottaa.
Jos ihan erikeepperillä ne kiinnitätä niin hyvä kikka on joko se spreiaus,mutta sitten spreiatun tai pelkällä keepperilläkin/jollain muulla basetettun hiekan/ruohon/jne. kannattaa sivellä vedellä laimennettua keepperiä. Parantaa pysyvyyttä aikapaljon. Se lakka ei suojaa jos sitä ei laita paksusti niin että hiekka on kokonaan sen peitossa. Spreillä se on minulla pysynyt.
Et sitten parempaa keksinyt...
Nojis

Viesti Kirjoittaja Nojis »

Itse teen niin että lyön baseen kerroksen erikeepperiä sitten materiaalin minkä haluan baseen kiinni ja tämän jälkeen kerros Woodland Scenics:in nestemäistä Scenic Cementtiä tämä pitää jo todella hyvin kaiken kiinni ja sitten olen siihen päälle viellä maalaillut.
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Hiekan saa pysymään hyvin sivelemällä päälle ohennetulla erikeepperillä. Ruohoon olen laittanut kerroksen tosi ohutta brown inkkiä, sävyttää kivasti ja sitoo ruohon kiinni alustaan.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Myös siveltävä lakka auttaa erittäin hyvin.
Luumumehu on soturien juomaa
Paladine

Viesti Kirjoittaja Paladine »

Kiitos teille neuvoistanne. Alankin tästä lähin kiinnittämään hiekan (flock) spraylla kiinni alustaan, kun näyttäisi hyvin pysyvän alustassa kiinni.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”