empiren uusia joukkoja
empiren uusia joukkoja
Sain juuri uuden edikan empire sääntö kirjan. joten minulle tuli ongelma. minä hankin, ehkä pistoliers ryhmikön, mutta kannattaisisikohan se muuttaa outridereiksi vai pitää pistoliers ryhmikkönä?
Tosi pieni, mutta sitäkin pippurisempi
Tämä menee vähän taktiikoiden puolelle. Kummat ovat parempia jne. Näillä on vähän erilainen rooli armejassa joten ei voi sanoa että toinen on aivan selkeästi kaikissa tapauksissa parempi.
Kokoa näistä ne kumman haluat ennemmin. Häröyksikön vastustajan linjoihin vai tehokasta ampumista joka sitten pystyy ottamaan paremmin uudet ampumapaikat kuin tavalliset handgunnerit.
En ole miettinyt asiaa niin paljon. Enemmän asiaan perehtyneemmät voivat sitten luoda pientä keskustelua aiheesta.
Kokoa näistä ne kumman haluat ennemmin. Häröyksikön vastustajan linjoihin vai tehokasta ampumista joka sitten pystyy ottamaan paremmin uudet ampumapaikat kuin tavalliset handgunnerit.
En ole miettinyt asiaa niin paljon. Enemmän asiaan perehtyneemmät voivat sitten luoda pientä keskustelua aiheesta.
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
Minä kannattaisin varmaan pistolieroja. Tietenkin voit käyttää niitä outridereina kaveripeleissä, kunhan vaan sanot sen kaverille.
Tämä nyt ei liity aiheeseen, mutta voisitko katsoa kirjastasi onko Grand theogonistilla (Volkmar the grim varmaan) heavy armoreita tai vastaavaa. Yhdellä tutun kirjassa niitä ei ollut ja hän epäili sitä painovirheeksi.
Tämä nyt ei liity aiheeseen, mutta voisitko katsoa kirjastasi onko Grand theogonistilla (Volkmar the grim varmaan) heavy armoreita tai vastaavaa. Yhdellä tutun kirjassa niitä ei ollut ja hän epäili sitä painovirheeksi.
Ei voi. Magia osastossa on erikseen sanottu että velhoilla ei voi maagista panssarointia päällä, sillä se häiritsee heidän kykään taikoa. Maagit saavat käyttää vain niitä taikapeltejä, joissa erikseen lukee että maagit voivat käyttää näitä (armour of tarnus, chaos armour, jne.).
Sitten on joitain maageja jotka voivat käyttää tavallistapeltiä, mutta niissä tämä kyky on mainittu erikseen.
Eli et saa panssaria maagin päälle, ellei siihen ole erikseen annettu lupaa esineen kuvauksessa, tai kyseessä ole hevonen, jonka selässä maagi istuu.
Sitten on joitain maageja jotka voivat käyttää tavallistapeltiä, mutta niissä tämä kyky on mainittu erikseen.
Eli et saa panssaria maagin päälle, ellei siihen ole erikseen annettu lupaa esineen kuvauksessa, tai kyseessä ole hevonen, jonka selässä maagi istuu.
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
- The Captain
- Valvoja
Re: empiren uusia joukkoja
Jospa palattaisiin alkuperäiseen kysymykseen.Frogi kirjoitti:Sain juuri uuden edikan empire sääntö kirjan. joten minulle tuli ongelma. minä hankin, ehkä pistoliers ryhmikön, mutta kannattaisisikohan se muuttaa outridereiksi vai pitää pistoliers ryhmikkönä?
Outriderit tekevät periaatteessa samaa kuin handgunnerit, mutta aavistuksen paremmin, ja kykenevät vaihtamaan tuliasemia nopeasti. Vastaavasti nämä vievät special slotin. Jos special slotteihinsi on valmiiksi ruuhkaa, unohda outriderit ja tyydy handgunnereihin.
Pistolierit sen sijaan ovat omassa roolissaan korvaamattomia. Nopea yksikkö, joka saa täyden matkan liikuttuaankin aikaan sellaisen tulimyrskyn, että heikompaa hirvityttää. En usko tätä nykyä lähteväni kovin usein kotoa ilman yksiköllistä näitä. Mukava yksikkö, joka osaa kikkailla ja harmittaa vastustajaa. Viisi pistolieria + torvi on joka pisteensä väärti.
Tietysti on tilanteita, joissa se yksi huonosti läpi mennyt magic missile korventaa koko porukan kertaistumalta, mutta se on sitä sodan arvaamattomuutta eikä pistoolilierojen huonoutta.
Volkmarin panssaroimattomuus on kieltämättä sekin raavituttanut päätäni viime aikoina. Kiintoisaa kyllä äijällä ei viime edikan säännöissäkään näyttänyt panssaria olevan...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Ehdottomasti tavallinen jätkä. Special charrujen käyttö on vähintääkin kyseenalaista. Lisäksi tavalliset charrut hoitaa hommansa halvemmalla kuin special charrut, jotka maksavat nimensä lisäksi myös ylimääräisestä härpekkeestä, jota joka peliin ei tarvita.Frogi kirjoitti:Sitä minä en tiedä, mutta kannattaisisikohan minun hankkia lord of the empire vai jokin erikois henkilö lordiksi aimeijalleni?
Sanoit lord of empire...
Näin alussa kun pelitk ovat (kai) pienempiä, on perus kapteeni/warrior priest se joka kenraalin hommaa armeijassa hoitaa. Lordi slotteja kun saa vasta 2k peleihin.
Ja lisäksi kun sinulla on se general of empire paketti, niin sama figu käy sekä kapteenista että generalista. Se on vain sitten sinusta kyse minkälaista statusta hahmo noudattaa.