Jaahas, uskallanpas sitten laittaa tämän tänne arvosteluun ja kommentoitavaksi.
Figu maalausta on tullut harrastettua noin puoli vuotta ja tähän on itseopiskelulla päästy.
Mutta, nyt voisin kysellä teiltä hieman neuvoja siihen kuinka tästä eteenpäin (noin maalauksen kannalta mihin kannattaa kiinnittää huomiota)? ja kannattaako näillä taidoilla lisää kuvia laitellakkaan?
Jos joku päivä jaksan niin voisin laitella erään ensimmäisistä maalauksistani näytille tähän samaan ketjuun niin voitte sitten arvioida kehityksen tasoa^^
Minun mielestä maalien ohentaminen saattaisi parantaa yleisilmettä reilusti. Ei sillä, etteikö ko. veijari olisi nyt jo varsin näyttävä. Base on kyllä aika tajuttoman siisti, iso plussa siitä.
Puoli vuotta harrastanut maalausta ja tuota tasoa?! *katsoo omia nappejaan vuosien takaa ja huokaisee*
Maalausjälki näyttää olevan siistiä. Maalit ovat siellä missä niiden kuuluukin olla jne. Mutta valkoinen ja paikka paikoin myös punainen ja keltainen näytttävät paksuhkoilta. Vähän ohuempaa kerrosta vaan niin hyvä tulee. http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... php?t=2259 Tuossa jonkinnäköinen maalausta käsittelevä artikkeli. Jospa siitä olisi jotain hyötyä.
Tuota maalin ohentamista olen miettinyt, mutta jotenkin tuntuu että noista vallejon maaleista tulee liian ohuita sitten. Tai sitten olen vain laittanut liikaa vettä. Pitää vielä harjoitella sitä ohentamista.
Base on ihan itse tehty pihalta löytyneistä pikku kivistä ja tietenkin maalaamalla ^^. Erittäin yksinkertainen tehdä tuo muuten. Voin laittaa vaikka ohjeet tänne jos jotakuta kiinnostaa.
SleepingDog kirjoitti:Kiitoksia kommenteista tähän asti.
Tuota maalin ohentamista olen miettinyt, mutta jotenkin tuntuu että noista vallejon maaleista tulee liian ohuita sitten. Tai sitten olen vain laittanut liikaa vettä. Pitää vielä harjoitella sitä ohentamista.
Base on ihan itse tehty pihalta löytyneistä pikku kivistä ja tietenkin maalaamalla ^^. Erittäin yksinkertainen tehdä tuo muuten. Voin laittaa vaikka ohjeet tänne jos jotakuta kiinnostaa.
Muista, että monta ohutta kerrosta on paremman näköinen kun yksi paksu.
Laita ihmeessä, itseäni ainakin kiinnostaa tietää tuollaisen basen resepti.
Puolen vuoden jälkeen maalatuksihan tuo on varsin mainio. Base on kieltämättä näyttävä.
Itse figuun auttaisi:
-Kokeile inkkien käyttöä. Varsinkin nuo metalliset osat saisivat paljon lisää eloa inkeistä.
-Ohuemmat maalit. Tämän saat onnistumaan siten, että otat siveltimeen yksinkertaisesti vähemmän maalia kerralla. Maalaa ohuita kerroksia äläkä välitä, vaikkei väri heti peittäisikään pintaa. Jos se ei peitä pintaa täysin, maalaa uusi ohut kerros edellisen päälle.
-Sarvissa ja muissa ulokkeissa olet maalannut punaisen keskelle keltaisen viivan. Efektin, jota todennäköisesti haet saat paremmin maalaamalla ensin koko sarven keltaiseksi ja sen jälkeen sekoittamalla keltaiseen punaista ja maalaamalla kokoajan pienemmän osan sarven tai muun pinnan reunasta. Lopuksi maalaat pelkkään reunaan ohuen viivan. Siis homma yleisesti: Aloita maalaamaan pinnan 'sisältä' päin ja siirry pikkuhiljaa kohti ulkoreunaa.
Kiitos neuvoista. Pitää jatkaa harjoittelua ja opetella vielä uusia taktiikoita tähän maalaukseen. Seuraava etappi varmaan onkin juuri tuo maalien ohenteleminen ja High lightien (tai jotain sinne päin) teon harjoittelu.
mutta nyt välillä siirtyä noihin rivimiehiin. Nuo "erikoishahmot" ovat kuitenkin aika aikaa vieviä projekteja. Laittelen kuvia sitten lisää kunhan saan jotain laitettavaa aikaiseksi ^^.
Sitten tämä Lava Basen teko ohje. Valitettavasti ihan tekstinä kun ei kuvia ole. En voi ottaa kunniaa tämän keksimisestä, sillä tämä on hieman muokattu versio eräästä toisesta ohjeesta... En vaan nyt saa päähäni, että mistä. Toivotaan, että tämä opas ei olisi liian sekava.
Ensin liimataan kivet ja muut koristeet alustaan.
Seuraavaksi:
- Musta Pohjamaali.
- Sitten Kivet Drybrushataan harmaalla (ehkä useammallakin eri sävyllä, mikä vaan silmää miellyttää)
- Maalaa laava kohdat Gory Red
- Maalaa edellisen päälle Bloody Red, mutta jätä vähän Gory Red näkyviin.
- Sama toistetaan Hot Orange
Gold Yellow
Bald Moon Yellow
- Lopuksi laavan "keskikohtiin" vähän valkeaa ”kuumimpiin kohtiin”.
* GW:n Maalit: Red Gore, Blood Red, Blazing Orange, Golden Yellow, Bad Moon Yellow.
Aivan mahtava puolen vuoden harjoittelun jälkeiseksi!
Tähän asti olet näköjään highlightaillut. Kannattaa panostaa myös varjostuksiin ja erityisesti blackliningiin. Jokainen pinta on erikseen hieno tuossa Avatarissa, mutta tuo jotenkin antaa muovisen (sorry, en keksinyt parempaa sanaa) vaikutelman, kun eriväristen pintojen välissä ei näy rajaviivoja. Blackliningista lisää Hemmon linkittämässä topicissa.
Puoli vuotta.. Epäreilua, mitn toiset osaa.. No, mietit juuri, että kehtaako tänne laittaa lisää kuvia.. Suorastaan vaatisin sinua laittamaan lisää kuvia! Aivan mahtava base (ikään kuin kukaan ei olisi jo sanonut ) Lisää vaan maalauksia!!
Mitä zeroke-intiaani tekee, kun hänellä on kivi kengässä? No ottaa sen pois!