"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Savetus ja haavat

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Macko57

Savetus ja haavat

Viesti Kirjoittaja Macko57 »

Olen lkennut sääntö kirjan ja omistan sen itse mutta mä en oikein ymmärräsitä ampumista, haavoja ja save sääntöä voisiko joku viisampi kertoa.
Kiitos nyt etukäteen!!
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Kun ammutaan, verrataan ampujan Bs siihen To hit-taulukkoon ja heitetään To Hit heitto per laukaus (laukauksien määrä lukee aseen profiilissä). Taulukko kertoo paljonko pitää saada osuakseen.
Sitten pitää tehdä haava. Verrataan aseen S (eli Strength) kohteen T arvoon (toughness) taulukolla nimeltään To Wound. Taas heitetään noppia sen verran kun tuli osumia ja katsotaan tuliko tarpeeksi haavoittaakseen kohdetta.
Tämän jälkeen haavoittunut taistelija saa haarniskallaa yrittää "pelastaa" itseään, ellei aseen AP arvo ole sama tai alempi kuin kohteen Armour Save. Jos Save on alempi kuin AP, heitetään yksi noppa per haava. Pitää saada saman verran tai korkeampi luku kuin save.
Invunerable saven saa heittää vaikka AP olisi sama tai alempi kuin saven luku.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Ja lisätään vielä että yksikkö ampuu aina yksikköä (ei yksilö yksilöä). Eli jos rymässä on esimerkiksi 3 marinea bolterilla, 1 marine missile launcherilla ja 1 marine plasma gunilla niin kaikki 5 ampuvat samaa kohdetta vaikka niillä on eri aseet. Tällöin tietenkin heitetään jokainen ase kerrallaan osumien ja woundien kohdalla.
Samoin jos kohteessa on jotain erilaisia figuja niin majority ja woundin jakaus sääntöjä käytettäen vihollinen saa päättää mitkä yksilöt yksiköstä poistaa. Eli se voi poistaa esim. kaikki bolterit sen yhden missile launcherin ympäriltä ennen kuin sitä poistaa.
Macko57

Viesti Kirjoittaja Macko57 »

Kiitos vastauksista nyt mä ymmärsin miten ammutaan. Meni aikasemmin yli hilseen.
Kiitos !!!!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”