1000 pts dwarf-turnauslista
1000 pts dwarf-turnauslista
Turnauslistaa mietin ja tämmösen sain aikaiseksi.
Heroes:
Thane
-Shield +2 pts
67 pts
Core Units:
Dwarf Warriors x 24
-Shields +24 pts
-Full command
241 pts
Thunderers x 10
140 pts
Thunderers x 10
140 pts
Special Units
Cannon x 2
180 pts
Miners x 16
-Full command
-Steam drill
226 pts
Tykeillä ja thunderereilla olisi tarkoitus ampua vastustajan pomot, charrut ja nopeat yksiköt ja kerätä niistä pisteet kotiin. Jos vastassa on hidas armeija, joudun kestämään closiksessa korkeintaan 2 vuoroa. Chargen otan vastaan warruilla ja thanella, ampujilla aion vetäytyä viime hetkellä taaemmas. Minereilla hyökkään kylkeen tai vastustajan koneisiin, jos niitä on. Toimiiko?
Heroes:
Thane
-Shield +2 pts
67 pts
Core Units:
Dwarf Warriors x 24
-Shields +24 pts
-Full command
241 pts
Thunderers x 10
140 pts
Thunderers x 10
140 pts
Special Units
Cannon x 2
180 pts
Miners x 16
-Full command
-Steam drill
226 pts
Tykeillä ja thunderereilla olisi tarkoitus ampua vastustajan pomot, charrut ja nopeat yksiköt ja kerätä niistä pisteet kotiin. Jos vastassa on hidas armeija, joudun kestämään closiksessa korkeintaan 2 vuoroa. Chargen otan vastaan warruilla ja thanella, ampujilla aion vetäytyä viime hetkellä taaemmas. Minereilla hyökkään kylkeen tai vastustajan koneisiin, jos niitä on. Toimiiko?
no sanon nyt mielipiteeni vaikka en vielä paljolti mistään mitään tiedä, mutta....
Thundererit ovat oikein hyvin.
Eipä minun mielestäni muuta. Muista että nämä ovat vain minun näkemyksiäni ja mielipiteitäni - you make the choises
-hogerheim kuittaa...
Tuo Thane on oikein oiva, sinänsä vain herää kysymys, että olisiko kuitenkin se rune of stone sopiva valinta, se kumminkin on vain 5pts. taikka sitten se GW?Thane
-Shield +2 pts
itse varmaan ottaisin warrut 20 ukon unitteihin ja gw:t.. heput kun lyö kumminkin melkein väkisin viimoisina niin se str+2 ei tekisi pahaa.Dwarf Warriors x 24
-Shields +24 pts
-Full command
Thunderers x 10
Thunderers x 10
Thundererit ovat oikein hyvin.
Muuten aika odotettavakin ratkaisu, mutta meinasitko oikeasti osua noilla johonkin? Ehkäpä muutama riimu tai jotakin muuta kikkailua? Veikkaan että hyvällä tuurilla kerkeät ampua kaksi kertaa kummallakin ennen kuin olet closiksessa jos vastustajat juoksevat kaiken muun ohitse. Silloin esim. MRO Immolation näyttää erittäin ystävälliseltä (itse jopa sijoitan cannonin houkuttelevasti tähän tähdäten)Cannon x 2
Uskallan väittää tätä yksikköä kohtalaisen turhaksi "Simplyfy" Elikkäs jaa se vaikka kahtia taikka tiputa määrä kymmeneen ja osta lopuilla warruja. Vaikka prospectorilla olisi steamdrill niin tuskin pääset minereillä vastustajan taakse ilman anvil of doomia (liikkui vastustaja millaista vauhtia hyvänsä) Ja veikkaan että sivustatkin saattavat jäädä unelmaksi. Itselläni on käynyt niin että minerit joutuvat juoksemaan paikalle omien ukkojeni takaa jotta kerkeisivät taisteluun. Jos peli pöytä on kapea voisi olla hyvä kokeilla molemmilta sivuilta lähestymistä.Miners x 16
-Full command
-Steam drill
Eipä minun mielestäni muuta. Muista että nämä ovat vain minun näkemyksiäni ja mielipiteitäni - you make the choises
-hogerheim kuittaa...
Kun elämä tarjoaa sitruunan, niin turpa kiinni ja syö se.
MRO immolation on hemmetin kallis muutenkin kalliille koneelle, ei sellaisia. RO forging, RO burning, RO reloading noita yhdistelemällä RO forgingiin saa neljään tykkiin kaikkiin forgingin, jes. Immolation on enempi bolttiksen riimu IMO.
Mainareita on aika paljon, ainakin pääsevät tekemään jotain. Thanelle tosiaan Ro stone olisi kiva, mutta meneehän se 2+ savekin aika pitkälle lähiksessä. GW:t warruille meinaisi sitä, että niillä ei olisi seiviä (kunnollista) lähiksessä ja ne vaan kuolisi pois, varsinkin kun samalla pitäisi ottaa se yksi ränkki pois jo listaa tehdessä. Toi on aika hyvä noin. Tykit tosiaan vähän alastomia, mutta se on sitten 75pts jos niihin kunnon riimut haluaa (2x RO forging, 1xRo burning). Olikos tossa listassa paljonkin tyhjää? Thanelle melkeinpä antaisin ne pisteet, jos niitä ei montaa ole.
Mainareita on aika paljon, ainakin pääsevät tekemään jotain. Thanelle tosiaan Ro stone olisi kiva, mutta meneehän se 2+ savekin aika pitkälle lähiksessä. GW:t warruille meinaisi sitä, että niillä ei olisi seiviä (kunnollista) lähiksessä ja ne vaan kuolisi pois, varsinkin kun samalla pitäisi ottaa se yksi ränkki pois jo listaa tehdessä. Toi on aika hyvä noin. Tykit tosiaan vähän alastomia, mutta se on sitten 75pts jos niihin kunnon riimut haluaa (2x RO forging, 1xRo burning). Olikos tossa listassa paljonkin tyhjää? Thanelle melkeinpä antaisin ne pisteet, jos niitä ei montaa ole.
Tuo lista on 996 pts eli ei noita runeja saa. Harkitsin toisen tykin pois jättämistä, mutta kahdella saan vastustajan koneet varmemmin ja nopeammin alas.
Minerit ei ainakaan viimeksi pärjänneet pienissä blokeissa. Siksi ajattelin kokeilla yhtä suurempaa. Olisi vähän enemmän iskuvoimaa.
Jos pisteitä olisi enemmän niin ottaisin thunderereille kilvet. Kestäisivät sitten chargen paremmin.
Raivostuttavia tämmöiset pelit kun joutuu jättämään jotain pois xD
Minerit ei ainakaan viimeksi pärjänneet pienissä blokeissa. Siksi ajattelin kokeilla yhtä suurempaa. Olisi vähän enemmän iskuvoimaa.
Jos pisteitä olisi enemmän niin ottaisin thunderereille kilvet. Kestäisivät sitten chargen paremmin.
Raivostuttavia tämmöiset pelit kun joutuu jättämään jotain pois xD
Juu suht hyvän oloinen oon itekkin kääpä harrastaja (tosin vielä aika nobo...). Ainoat mitkä jäi "harmittamaan" olivat tuo iso miner joukko ja hieman huonosti pumpattu thane, olen itsekkin pelaillut paljailla tykeillä ja hyvin ne on pudotellut kavereitten chaos knightejä tai suuria gobo unitteja et en änkis niihin mitään ellei sitten oo ylimmääräistä jäljellä. Voisin itsekkin kokeilla kun kyseiset joukot löytyy omasta takaakin 
Ennen lähistä valkkaat, mitä asetta käytät koko lähitaiston ajan. Jos hyökkäät ja siis lyöt eka, kannattaa harkita GW:tä jolloin tapat ja sitä kautta voitat taisteluita. hyökkäystä vastaanottaessa kannattaa harkita enemmän sitä kilpeä.The_Duke kirjoitti:Ok. Tuolla lähden turnaukseen. Mutta jos otan vielä Thanelle GW:n, niin onko kilpi turha? Suojaako kilpi jos mulla on GW ja vastustaja chargaa? Tai kun lyön ensimmäisen kerran takaisin, niin pitääkö lyödä HW:lla vai saanko käyttää heti GW:tä?
tossa maineri rykmentissä pitää muistaa että saadakseen ränkki bonukset pitää rivissä olla 5 modelia uusien sääntöjen mukaan. (suosii mielestäni liikaa hordeja) Sen takia 4 modelia frontissa ei mielestäni kelpaa. vai kummin päin täälläpäin sanotaan frontissa olevien määrä: ensimmäinen luku vai toinen luku?
Niin, ite siis ainakin merkkaan eka ränkit ja sitten miten monta jätkää joka ränkkiin olisi tarkoitus laittaa. Plussan jälkeinen luku merkkaa viimeisen ränkin jätkien määrää, jos ränkki ei mene täyteen.Oberon_ kirjoitti:...mutta se 4x5+4 vaan taitaa olla yleisempi(movement trayhin mahtuu 5 jannua riviin,....
Ränkissä pitää olla 5+jätkää että siitä saa bonuksen, ja ränkissä voi olla enintään niin monta modelia kuin etummaisessa ränkissä on. Ei siis voi tehdä 3 napin levyistä ränkkiä ja pistää taaimmaiseen 12 ukkoa riviin.
Niinkauan kun takimmaisessa ränkissä on ainakin 5 jätkää, siitä saa bonukset. Bonuksien määrä riippuu ränkkien määrästä ja vihollisten sijainnista, eka ränkki ei anna bonuksia. Ja siis puhehan oli rank bonuksista, joohan?Kaps kirjoitti:Ei tietenkään, itse vain sanon juuri toisin päin. Sitä minä ihmettelinkin ja vähän epäilinkin. Mutta eikös riitä jos muissa riveissä on vaikka 8 modelia mutta kolmatta riviä on kärsitetty viiteen. Eikös tuolloin saa kaikki boonukset? Ainakin itse käsitin asian näin.