"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

1000 pts dwarf-turnauslista

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
The_Duke

1000 pts dwarf-turnauslista

Viesti Kirjoittaja The_Duke »

Turnauslistaa mietin ja tämmösen sain aikaiseksi.

Heroes:

Thane
-Shield +2 pts
67 pts

Core Units:

Dwarf Warriors x 24
-Shields +24 pts
-Full command
241 pts

Thunderers x 10
140 pts

Thunderers x 10
140 pts

Special Units

Cannon x 2
180 pts

Miners x 16
-Full command
-Steam drill
226 pts

Tykeillä ja thunderereilla olisi tarkoitus ampua vastustajan pomot, charrut ja nopeat yksiköt ja kerätä niistä pisteet kotiin. Jos vastassa on hidas armeija, joudun kestämään closiksessa korkeintaan 2 vuoroa. Chargen otan vastaan warruilla ja thanella, ampujilla aion vetäytyä viime hetkellä taaemmas. Minereilla hyökkään kylkeen tai vastustajan koneisiin, jos niitä on. Toimiiko?
Hogerheim
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hogerheim »

no sanon nyt mielipiteeni vaikka en vielä paljolti mistään mitään tiedä, mutta....
Thane
-Shield +2 pts
Tuo Thane on oikein oiva, sinänsä vain herää kysymys, että olisiko kuitenkin se rune of stone sopiva valinta, se kumminkin on vain 5pts. taikka sitten se GW?
Dwarf Warriors x 24
-Shields +24 pts
-Full command

Thunderers x 10

Thunderers x 10
itse varmaan ottaisin warrut 20 ukon unitteihin ja gw:t.. heput kun lyö kumminkin melkein väkisin viimoisina niin se str+2 ei tekisi pahaa.
Thundererit ovat oikein hyvin.
Cannon x 2
Muuten aika odotettavakin ratkaisu, mutta meinasitko oikeasti osua noilla johonkin? Ehkäpä muutama riimu tai jotakin muuta kikkailua? Veikkaan että hyvällä tuurilla kerkeät ampua kaksi kertaa kummallakin ennen kuin olet closiksessa jos vastustajat juoksevat kaiken muun ohitse. Silloin esim. MRO Immolation näyttää erittäin ystävälliseltä (itse jopa sijoitan cannonin houkuttelevasti tähän tähdäten)
Miners x 16
-Full command
-Steam drill
Uskallan väittää tätä yksikköä kohtalaisen turhaksi "Simplyfy" Elikkäs jaa se vaikka kahtia taikka tiputa määrä kymmeneen ja osta lopuilla warruja. Vaikka prospectorilla olisi steamdrill niin tuskin pääset minereillä vastustajan taakse ilman anvil of doomia (liikkui vastustaja millaista vauhtia hyvänsä) Ja veikkaan että sivustatkin saattavat jäädä unelmaksi. Itselläni on käynyt niin että minerit joutuvat juoksemaan paikalle omien ukkojeni takaa jotta kerkeisivät taisteluun. Jos peli pöytä on kapea voisi olla hyvä kokeilla molemmilta sivuilta lähestymistä.

Eipä minun mielestäni muuta. Muista että nämä ovat vain minun näkemyksiäni ja mielipiteitäni - you make the choises
-hogerheim kuittaa...
Kun elämä tarjoaa sitruunan, niin turpa kiinni ja syö se.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

MRO immolation on hemmetin kallis muutenkin kalliille koneelle, ei sellaisia. RO forging, RO burning, RO reloading noita yhdistelemällä RO forgingiin saa neljään tykkiin kaikkiin forgingin, jes. Immolation on enempi bolttiksen riimu IMO.
Mainareita on aika paljon, ainakin pääsevät tekemään jotain. Thanelle tosiaan Ro stone olisi kiva, mutta meneehän se 2+ savekin aika pitkälle lähiksessä. GW:t warruille meinaisi sitä, että niillä ei olisi seiviä (kunnollista) lähiksessä ja ne vaan kuolisi pois, varsinkin kun samalla pitäisi ottaa se yksi ränkki pois jo listaa tehdessä. Toi on aika hyvä noin. Tykit tosiaan vähän alastomia, mutta se on sitten 75pts jos niihin kunnon riimut haluaa (2x RO forging, 1xRo burning). Olikos tossa listassa paljonkin tyhjää? Thanelle melkeinpä antaisin ne pisteet, jos niitä ei montaa ole.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
The_Duke

Tuo lista on 996 pts eli ei noita runeja saa. Harkitsin toisen tykin pois jättämistä, mutta kahdella saan vastustajan koneet varmemmin ja nopeammin alas.

Minerit ei ainakaan viimeksi pärjänneet pienissä blokeissa. Siksi ajattelin kokeilla yhtä suurempaa. Olisi vähän enemmän iskuvoimaa.

Jos pisteitä olisi enemmän niin ottaisin thunderereille kilvet. Kestäisivät sitten chargen paremmin.

Raivostuttavia tämmöiset pelit kun joutuu jättämään jotain pois xD
Oberon

No 4pts pitäisi riittää Thanen GW:hen, ei huono ase sekään. Pelaa tuolla, jos sitä rupeaisi muuttamaan, pitäisi muuttaa "aikas paljon".
MYYN CSM&DA-armeijaa!

Hogerheim
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hogerheim »

on se ainakin kokeilemisen arvoinen viritelmä ;) toivon onnea tykkien kanssa (omillani on tapana räjähtää käsiin)...
Kun elämä tarjoaa sitruunan, niin turpa kiinni ja syö se.
Santa Mas

Viesti Kirjoittaja Santa Mas »

Juu suht hyvän oloinen oon itekkin kääpä harrastaja (tosin vielä aika nobo...). Ainoat mitkä jäi "harmittamaan" olivat tuo iso miner joukko ja hieman huonosti pumpattu thane, olen itsekkin pelaillut paljailla tykeillä ja hyvin ne on pudotellut kavereitten chaos knightejä tai suuria gobo unitteja et en änkis niihin mitään ellei sitten oo ylimmääräistä jäljellä. Voisin itsekkin kokeilla kun kyseiset joukot löytyy omasta takaakin :wink:
The_Duke

Ok. Tuolla lähden turnaukseen. Mutta jos otan vielä Thanelle GW:n, niin onko kilpi turha? Suojaako kilpi jos mulla on GW ja vastustaja chargaa? Tai kun lyön ensimmäisen kerran takaisin, niin pitääkö lyödä HW:lla vai saanko käyttää heti GW:tä?
Oberon

The_Duke kirjoitti:Ok. Tuolla lähden turnaukseen. Mutta jos otan vielä Thanelle GW:n, niin onko kilpi turha? Suojaako kilpi jos mulla on GW ja vastustaja chargaa? Tai kun lyön ensimmäisen kerran takaisin, niin pitääkö lyödä HW:lla vai saanko käyttää heti GW:tä?
Ennen lähistä valkkaat, mitä asetta käytät koko lähitaiston ajan. Jos hyökkäät ja siis lyöt eka, kannattaa harkita GW:tä jolloin tapat ja sitä kautta voitat taisteluita. hyökkäystä vastaanottaessa kannattaa harkita enemmän sitä kilpeä.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

The_Duke

Ok.
Kaps

Viesti Kirjoittaja Kaps »

Toi 24 dwarf warriors on ränkeiltään outo, sillä eturivissähän ei kannata käyttää 6 warrioria, liian vähän lisätehoja 5 warrioriin nähden ja maksaa myös paljon pointtia. Jotenkin olen itse tottunu tasaluku rykmentteihin eli 5x5 tai 5x4. Ihan hyvä rykmentti.
Oberon

24:ää on kai tapana käyttää ihan viiden riveissä? Sitten se charru täydentää ton 5x5-laatikoksi. Kaunista.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

Kaps

niinhän sen täytyy olla. Mietinkin mikä juttu tuo 24 unitti oikein oli.
The_Duke

Anteeksi nyt en ymmärrä ollenkaan mitä tarkoitatte. Olen aloittelija joten en tajua. Miksei 6x4 toimi? Eikö sellaista muodostelmaa voi tehdä vai? Noin minä olen noita käyttänyt.
maksaa myös paljon pointtia
Mitä tuolla tarkoitat??
Oberon

Johan toki sellaisen voi tehdä, mutta se 4x5+4 vaan taitaa olla yleisempi(movement trayhin mahtuu 5 jannua riviin, 20mm baseilla). Käytä kumpaa huvittaa, molemmat toimii.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

The_Duke

Juu minä jo säikähdin. 5x5 tai 4x5+4 näyttää minusta tyhmältä. Toki kestäisi paremmin jos joku tulee kylkeen, mutta luotan thunderereihin :)
Kaps

tossa maineri rykmentissä pitää muistaa että saadakseen ränkki bonukset pitää rivissä olla 5 modelia uusien sääntöjen mukaan. (suosii mielestäni liikaa hordeja) Sen takia 4 modelia frontissa ei mielestäni kelpaa. vai kummin päin täälläpäin sanotaan frontissa olevien määrä: ensimmäinen luku vai toinen luku?
Oberon

Oberon_ kirjoitti:...mutta se 4x5+4 vaan taitaa olla yleisempi(movement trayhin mahtuu 5 jannua riviin,....
Niin, ite siis ainakin merkkaan eka ränkit ja sitten miten monta jätkää joka ränkkiin olisi tarkoitus laittaa. Plussan jälkeinen luku merkkaa viimeisen ränkin jätkien määrää, jos ränkki ei mene täyteen.

Ränkissä pitää olla 5+jätkää että siitä saa bonuksen, ja ränkissä voi olla enintään niin monta modelia kuin etummaisessa ränkissä on. Ei siis voi tehdä 3 napin levyistä ränkkiä ja pistää taaimmaiseen 12 ukkoa riviin.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

Kaps

Ei tietenkään, itse vain sanon juuri toisin päin. Sitä minä ihmettelinkin ja vähän epäilinkin. Mutta eikös riitä jos muissa riveissä on vaikka 8 modelia mutta kolmatta riviä on kärsitetty viiteen. Eikös tuolloin saa kaikki boonukset? Ainakin itse käsitin asian näin.
Oberon

Kaps kirjoitti:Ei tietenkään, itse vain sanon juuri toisin päin. Sitä minä ihmettelinkin ja vähän epäilinkin. Mutta eikös riitä jos muissa riveissä on vaikka 8 modelia mutta kolmatta riviä on kärsitetty viiteen. Eikös tuolloin saa kaikki boonukset? Ainakin itse käsitin asian näin.
Niinkauan kun takimmaisessa ränkissä on ainakin 5 jätkää, siitä saa bonukset. Bonuksien määrä riippuu ränkkien määrästä ja vihollisten sijainnista, eka ränkki ei anna bonuksia. Ja siis puhehan oli rank bonuksista, joohan? :P
MYYN CSM&DA-armeijaa!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”