"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Palaamassa peliin mariineilla, infoa kaivataan

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Vampirion

Palaamassa peliin mariineilla, infoa kaivataan

Viesti Kirjoittaja Vampirion »

Morjensta vaan kaikille!

Eli kuten otsikko kertoo olisin uudelleenlämmittelemässä vanhaa harrastusta ja aloittelemassa uudelleen mariinien peluun. Pelailin viimeksi 3. edikan aikoihin ja jonkin verran vanhoja figuja oli vielä kaapin perukoilla, mutta muuten aloitan aika pitkälti puhtaalta pöydältä. Siksi haluaisinkin kysellä hiukan seuraavista.

En oikein osaa päättää lähtisinkö pelaamaan "perus" mariineja, Blood Angeleita vai Wolffeja - Templarit tai Dark Angels eivät kiinnosta. Kaverini sanoi, että Wulffeille ja BA:lle on tulossa uudet codexit lähiaikoina, pitääkö paikkansa? Pelasin 3 ed. aikaan BA:lla ja perusmariineilla ja pidin molemmista kovasti. Wulffeista minulla ei ole kokemusta, mutta kokonaan uusi vaihtoehto houkuttelisi joten jos joku viitsisi hiukan valaista Wulffien eroa perusmarsuihin/BA.

Kokemukset kaikkien yllä olevien porukoiden suoriutumisesta taistelukentillä ovat tervetulleita.
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

pitää paikkansa likipitäen parin vuoden säteellä,ainakin oletetaan näin :D joo.Suosittelen itse perusmariineja,uusimmassa cdeXissa on traitti järjestelmä,jonka avulla voit luoda aikaisempaa persoonallisemman mariini armyn :) ja niin.tervetuloa takaisin.
Duke

Viesti Kirjoittaja Duke »

BA:lle ja Wuffeille on nuo omat codeksinsa, mutta ovat aikas vanhoja. Siitä huolimatta pitäisi niillä pystyä pelaamaan. Molemmilla chaptereilla on omia kivoja erikoissääntöjä, jotka tekevät armeijan pelaamisesta persoonallisempaa. Kivaa kun BA:t sekoilee, vaikka ampua pitäisi ;).
Valitse joko ihmiset tai teknologiatasankoninjasamuraisorkkaeläinkalat.

- vompovompatti
samppuliini

Viesti Kirjoittaja samppuliini »

Juu ja esim. dark angelit, vaikka sanoitkin ettet pidä, niin saavat näinä päivinä uuden codeksin ja voihan nämä muutenkin maalata kuin dark angels greeniillä...
Warhammer 40k 5.th edition Tyranids W/25 D/11 L/14

Playing Warhammer is just like making love. It's usually done on a table and afterwards you always feel great shame.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Seuraava uusi codexi on Dark Angels ja noiden kahden muun armeijan uusista codexeista ja niiden julkaisusta ei ole vielä kuin huhuja.

Itse suosittelisin ihan normaalia tai trait höystettyä marineita (mutta vielä parempi jos jatkat harrastusta jollain muulla armeijalla kuin mariineilla).
Terminator Sergeant

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant »

haistanko minä täällä mariinirasismia :)

No, ei siinä mitään. Welcome back.
Mariinejen uudessa codexissa on tosiaankin uusi systeemi, traitit. Näillä voit modifoida chapteriasi, esim. saada siihen enemmän isoja pyssyjä, koneita, tai vaikka teknopappeja.
Niillä voi myös tehdä armeijasta lähitaistelupainotteisen.

Mutta mikään ei ole ilmaista, joten joudut "maksamaan" jotain takaisin, esim. et saa montaa tankkia armeijaasi etc.
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
Rascal91

Viesti Kirjoittaja Rascal91 »

Wulffit keskittyvät melkein kokonaan lähi taisteluun. blood clawit ovat mielestäni parhaita wulffeilla. Ja niitä minä ainakin ulkoilutan paljon. Blood angeleilla on Baali aivan verrattoman hyvä tankki. Ja death combany on kivaa. Perus marinet on vaan marineita :)
Vampirion

Viesti Kirjoittaja Vampirion »

Kiitoksia vaan vastauksista, lisää saa mielellään esittää mutta pistetäänpä hiukan välikommenttia. Sain tuossa uuden mariinicodexin lainaan ja olen hiukan tutkiskellut tuota uutta traitti systeemiä. Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa, että sillä lähden varmaankin liikkeelle (Take the fight to them ja No mercy, no respite vaikuttivat aika lupaavilta).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”