"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mistä Finnfoamia suht halvalla?!?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Montijr
Viesti:

Mistä Finnfoamia suht halvalla?!?

Viesti Kirjoittaja Montijr »

Asun helsingissä ja pitäs jostain saada finnfoamia että vois tehä imperial guardeille bunkkereita ym.

Missä hintaluokissa pyörii ja onko jotain parempaa ainetta josta tehdä "skenaario" tai kartta, ihan sama.

Kiitos etukäteen kaikille jotka auttaa!
"Vi*** täälä mitään jäävuoria ole!" yelled by Titanicin Kapteeni
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Rautakaupat yleensä on aina se ykköskohde. Helsingistä en kuitenkaan tunne näistä oikein muita kuin Etolan. Helposti luulisi löytyvän.
Ruispöllö

K-rauta

Viesti Kirjoittaja Ruispöllö »

K-rauta on yks hyvä rautakauppa josta Finfoamia saa,
esim. pikkukaupunki Saarijärven K-raudassa on sitä, varmasti myös Helsingissä. Sitä saa muuten 240x120 kokoisena palana.
Löytyy.
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Kuljetuksen kannalta helpompaa on kuitenkin yleensä käyttää kahta 60x240 palaa porrastetulla liitosreunalla. Taipuminenkin on lievempää.
Voimatassu

Viesti Kirjoittaja Voimatassu »

Itse sain 4kpl 120cmx60cmx5cm kokoisia palasia Finnfoamia 20e. Kaupan päälle heitti vielä jotain 10cm paksuisia pötköjä.
Kolme noista levyistä menee ruohomaton alle, ja yksi menee kumpuihin jne. Kyllä tuolla 20e saa hyvän pelipöydän..(Plus tietysti kaikki.. Liimat ja kaikki mitä haluat sen päälle pistää, mutta foamiin tuskin tuota enempää menee.)
Nyt kyllä hieman sivusi aihetta mutta ei voi mitään.

Jostain K-raudasta kai ostin, tiedä häntä..
Bunkkereihin käyttäisin itse 10mm paksua levyä, 20mm voisi olla jo liian paksu.
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Levyjä voi myös etsiskellä rakennustyömailta, monesti eristelevyjä saattaa jäädä tähteeksi kun rakennusmateriaalien kulutuksen arviointi ei varsinaisesti ole mitään rakettitiedettä. Ja varsinkin isommilla työmailla toimitukset tulevat yleensä isoina paaleina jolloin mahdollisuus jämäpalojen syntymiseen on suurempi. Kannattaa kuitenkin kysellä lupa, ennen kuin menee vaikka penkomaan edes rakennusjätelavoja.

Lisäksi rautakaupoissa syntyy joskus myyntiin kelpaamattomia yksilöitä kolhiutumisen seurauksena, ja osaa pidetään pinojen alla liikuttelun mahdollistamiseksi, näitäkin voi tiedustella jos ego antaa myöten.

K-rauta ja rautanet lienevät sellaisia kauppaketjuja, joita varmaan löytyy pääkaupunkiseudultakin. Muista sitten näin länsivenäläisenä niin tiedä.
Set fire to the family tree.
Ashtafash

Viesti Kirjoittaja Ashtafash »

Juu, rautakaupoista kannattaa jämäpaloja kysellä, itse en ole koskaa joutunut maksamaa penniäkään finnfoamista, ovat vaan onnellisia siellä rautakaupassa siitä että joku hakee niiden "roskat". Mutta muistakaa tämä: AINA TÄYTYY KYSYÄ LUPA!
"Onhan tälläkin harrastuksella puolensa. Rahat eivät riitä yhtäaikaa figuihin, viinaan eikä tupakkaan, joten niistä joutuu tinkimään."
-Teräratas
Co. Yarrick

Viesti Kirjoittaja Co. Yarrick »

Minä teen mielummin foamboardista eli kapalevystä(vai oliko kapaline) bunkkereita IG:lle. Sitä saa esim. Arkkiplussasta, joka sijaitsee Itälahdenkatu 23B:ssä, puhelinnumero on (09)68559970, mutta kyllähän sitä finnfoamista voi ilmeisesti tehdä.
Olenpas ollut aktiivinien ^_^ @ 100. viesti 21.09.2008 | Kissa putosi uima-altaaseen ja kananmunaa nauratti hirveesti. Tarinan opetus: Siellä, missä märkä mirri, siellä onnelllinen muna.
saimon

Viesti Kirjoittaja saimon »

Itse ainakin olen saanut Finnfoamia ihan ilmaiseksi paikallisesta Starkista. Niille kuitenkin kertyy aina hukkapaloja, joita sitten voi hakea ilmaiseksi pois. Etsit jonkun myyjän ja kysyt onko heillä turhia paloja. Varsin isojakin saattaa joskus löytää. Suurin taitaa olla tyyliin 30cmx40cmx1m. Siitä saa aika paljon ilmaista maastoa väännettyä.
Believer

Viesti Kirjoittaja Believer »

Levyjä voi myös etsiskellä rakennustyömailta
Jotka ovat kiellettyjä alueita - ei siis suositella. Sitä kutsutaan varastamiseksi ja jos jää kiinni se maksaa huomattavasti enemmän kuin kaupassa. MUTTA jos kysyy lupaa niin saattaa onni potkaista. Jämäpalat kun ovat rakentajille maksavaa jätettä.

Mainitut Rautakaupat, "remonttireiskat" ym saattavat jopa antaa ilmaiseksi - jos vain uskaltaa kauniisti pyytää. Tai ainakin saa ostaa halvemmalla, ja pienempiä paloja.
Sitä saa muuten 240x120 kokoisena palana.
...kun yksikkö on cm. Vaikea fillarilla kuljettaa! ;)

Tässä koko Suomen maan Finnfoam jälleenmyyjät, eiköhän sieltä löydy. ;) http://www.finnfoam.fi/index.php?hidden ... ticleId=31

Itse suosin kuitenkin uretaanilevyjä. GW käyttää usein sitä vaaleanpunaista. Itse taas sitä vaaleansinistä. Löytyy ainakin noin 30, 40, 50 ja 80 mm levyinä (ei tarkkoja mittoja, mutta omasta varastosta löytyy neljä eri paksuutta). Menee myös nimellä Polystyreeni. Sitä saa kans ihan rautakaupasta, kannattaa kysellä jämäpaloja näistäkin.

Että tällä tavaralla on monta nimeä: Styroksi - Styrofoam - Polystyreeni - Solupolystyreeni - Polyuretaani - Uretaani, ja kaikkihan ne kuuluvat solumuovi-perheeseen. Vaikka "solumuovi" tuokin mieleen harmaan makuualustan, niin solumuoveja ovat kaikki. :) *ammattilainen*

Uretaani- / Polyuretaanilevyt (vaaleanpunainen/vaaleansininen) ovat kovempia kuin tavallinen valkoinen solumouvilevy, ja reunat kovettuvat varsinkin jos käyttää "kuumalankaleikkuria", itse kotitehty - en tiedä kovettuuko reunat muilla ns. "oikeilla" leikkureilla. Jos et näitä levyjä ole Montijr käyttänyt niin suosittelen!

Periaate on että maastontekoon tarvittava materiaali ei maksa mitään - paitsi liima ja maalit. :)

-:zapp:-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”