Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Esimerkki valaisee kait parhaiten:
dwarf lord ottaa 2 rune esinettä, armor ja talismanic itemin.
Talismaanissa on master rune of spite (4+ ward save)
kun taas armorissa 2xrune of iron(5+ ward sava)
Tästä army builder ilmoittaa hepun ward saveksi 2+ kun taas muilla roduilla talismaanin ja armorin vastaavasta yhdistelmästä se ilmoittaa 4+/5+.
Eli mikä olisi oikea menettely tapa useamman ward saven antavan esineen kanssa kääpiöillä(ja poikkeaako se muiden rotujen käytännöstä)?
Ja toisekseen, saat nykyisin yhden ja vain yhden wardin per woundi. Eli tuossa tapauksessa heittäisit 4+:lla, ja nuo kaksi Rune of Ironia olisivat pisteiden haaskausta.
EDIT: Heh, kirjoiteltiin Garothin kanssa yhtäaikaa.
niin itekin joskus mietin tota samaa. se olis kyl aika juustoo jos sais tollasen 2+ wardin.
eka olis 1+ armour save jonka sais heittää uudestaan ja sit viel 2+ waardi.
noh nyt taidetaan kuitenkin elää 6. eikä 5. laitoksen aikaa?
Pahoittelen huono kieliasua ja painovirhe paholaisia.
Viitosedikassa sai parikin wardia (tai special savea siihen aikaan), esimerkiksi kääpiöille 2 x 4+ joista toinen vielä ampui savetetut woundit takaisin (se aito ja oikea Master Rune of Spite) . Samoin joka armeijasta löytyi Jade Amulet, viisi pinnaa ja 2+ speciaalisave yhteen woundiin, tarjous josta kukaan ei koskaan kieltäytynyt.
Grond kirjoitti:Viitosedikassa sai parikin wardia (tai special savea siihen aikaan), esimerkiksi kääpiöille 2 x 4+ joista toinen vielä ampui savetetut woundit takaisin (se aito ja oikea Master Rune of Spite) :). Samoin joka armeijasta löytyi Jade Amulet, viisi pinnaa ja 2+ speciaalisave yhteen woundiin, tarjous josta kukaan ei koskaan kieltäytynyt.
Puhumattakaan slann mage lordeista, healing potionilla, black amuletilla ja jollain random kolmannella ward savella.
jamopower kirjoitti:Puhumattakaan slann mage lordeista, healing potionilla, black amuletilla ja jollain random kolmannella ward savella.
Heh, tai vampyyrilordista Carstein Ringillä Escape-kortti takataskussaan, Heart of Woella . Tapat kaverin kolmesti jonka jälkeen bonuksena kuolet itse. Oi niitä aikoja .
Jep heart of woe on klassikko, kuinka monta yksinäistä panssaroimatonta heroa ratsastamassa armeijan edellä potion of strenghtin ja heart of woen kanssa silloin nähtiinkään.
Paras oma saavutukseni oli kun räjähtävä !runelord! tappoi puolet kaaos armeijan sankareista (mukana mm. egrimm van horstmann)
Jarmi kirjoitti:Jos thanelle ottaa 50 pisteen edestä runekamaa niin voiko se ottaa vielä jotain common taika esineitä?
Ei, kahdestakin syystä. Thaani saa maksimissaan 50 pistettä taikaesineitä, joita myös riimuesineet ovat, ja toisekseen kääpiöt eivät saa common-esineitä.
mä oon ettimällä ettiny enkä oo löytäny kohtaa missä lukis että käävät ei saa common esineitä. ei kylläkään lue että niitä sais ottaa mutta rule bookis lukee että kaikki rodut saa käyttää niitä.
tosin jos mä en jotain huomaa niin se ei tarkota että sitä ei olis haluisin vaan varmistaa että missä niin lukee.
niin mutta sitä ei kielletä. no mä kyl vähän uumoilin että toi on se peruste millä käävät ei niitä saa. no taaskin olis vaan kannattanu olla hiljaa ja katella muitten armeijoitten listoja ja käyttää päätä.