"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pensselit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Jaa'a, Miulla itselläni on tuollainen synteettinen Em4:nen kyllä kestänyt ihan kohtuu hyvin tässä nyt kaiken mitä sen on tarvinnutkin kestää, eikä mitään taipumisia ole vielä havaittavissa. Veikkaisin siis, että tässäkin asiassa se kuinka sitä välinettä käyttää on se ratkaisevampi tekijä itse välineen laatuun verrattuna. Tosin pääasiassa maalaan tuollaisella Hobby Pointin euron synteettisella random-siveltimellä. Kokoa kun sillä on tarpeeksi ja ei pahemmin ota päähänkään vaikka jokin vahinko sattuisikin. Sen vartta vaan saa olla koko ajan liimailemassa takaisin paikalleen.

Em¤:sen kolinskyjäkin on tässä jo melko tovi tullut käytettyä, mutta jostain kumman syystä ne synteettiset ne lopulta vie voiton käytetyimmyydessä.

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Hangover
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Hangover »

Draven kirjoitti:Jälleen kerran asiaa sivuten täytyy kysyä, että mistä mahtaisi saada sivellinsaippuaa?
Ite löysin ja ostin Suomalaisesta kirjakaupasta. 500ml hintaan 3.90e
Voimatassu

Viesti Kirjoittaja Voimatassu »

Itse olen ihan tyytyväinen GW:n pensseleihin, ei mitään valittamista. Sopivat käteeni hyvin, ja ei reilu 10e ole paha hinta kolmesta pensselistä, ainakaan minun mielestäni.
Harottamaan ovat kyllä mokomat alkaneet, mutta niitä kun ei ole tullut kovin hyvin käsiteltyä, ei se ole mikään ihme.
Pitäkää siis hyvää huolta pensseleistänne, tai tulee tassusta.

Pitäisi kai noita Em4 pensseleitä kokeilla, mutta kun tuo postimaksu ei oikein houkuttele.. Taidan täten tyytyä GW:n tarjoamiin.
Relic

Viesti Kirjoittaja Relic »

oma em-4 oli valmiiksi jo hajalla joten käyttö ei sitä pilannut. Kärki menee kyllä nopeasti koukulle, jos sen unohtaa vesiastiaan lojumaan.
Mer'siles

Viesti Kirjoittaja Mer'siles »

Kyllähän minä sitä pensseliä ihan hyvin kohtelin, oikeastaan paremminkin kuin muita pensseleitäni, kun yritin pitää sen kunnollisena. Pesin pensselin viileällä vedellä aina maalauksen jälkeen, en jättänyt vesikippoon lillumaan, enkä ottanut liikaa maalia pensseliin, en myöskään käsitellyt sitä mitenkään kovakouraisesti. Silti se meni todella nopeasti koukulle. En kyllä käyttänyt mitään sivellinsaippuaa, mutta luulisi pensselin kestävän edes muutaman kuukauden ilman sitäkin.
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Relic kirjoitti:oma em-4 oli valmiiksi jo hajalla joten käyttö ei sitä pilannut. Kärki menee kyllä nopeasti koukulle, jos sen unohtaa vesiastiaan lojumaan.
Tässäkin voisi kysyä, että kenelle edes tulee mieleen laittaa sivellin kärjelleen vesiastiaan? Ei ole ihme jos eivät siveltimet kestä.
Bone_

Viesti Kirjoittaja Bone_ »

Itse ostan omat pensselit taideliikkeestä. Hinta 4-5€ kpl. Todella hyvä laatuisia
I'm what you made me!
Relic

Viesti Kirjoittaja Relic »

jotkut "unohtavat" pensselinsä kippoihinsa. Se on sitten hyvästit hyvälle terälle.

Kävinpä ostamssa 3/0 kolinskyn, kun sitä kehutaan. Kyllä se ainakin vaikutti siveltimien rolls roycelle :P tai ainakin huokui sellasta fiilistä. Katsotaan miten käytännössä toimii
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”