"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Necrons 1500pts.

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Pecu

Necrons 1500pts.

Viesti Kirjoittaja Pecu »

Eka lista necroneille, ja tälläistä sain aikaiseksi.

Necron Lord
Destroyer Body, Staff of Light, Resurrection Orb, Phylactery
185pts.

4x10 Necron warriors
720pts.

2x3 Destroyers
300pts.

5 Crap swarms
60pts.

Monolith
235pts.

Total: 1500pts.

Kuten huomaatte aika jalkaväki painoitteinen lauma, vastustaja jyrätään jalkoihin (toivon mukaan).

Kommenttia??
.
.
.
.
jukepi

40k

Viesti Kirjoittaja jukepi »

jos otat et aja- jos ajat niin ilman valoja ja jalkakäytävällä
-Jos otat, et aja
mutta jos kumminkin ajat niin ajat sitten jalkakäytävällä ja ilman valoja
Necronmancer

Viesti Kirjoittaja Necronmancer »

joo... lista vaikuttaa hyvältä mutta minä käyttäisin staffin sijasta warscytheä.......
eliittiä lisäääää!!!!!! flayed tai pariah....
kun vaan luovut parista warrusta....
" Olen pelannut sekä Necroneilla että IG:lä"
WarBoss

Viesti Kirjoittaja WarBoss »

Ei flaydeja tai pariahheja! No tuhotaan ensimmäisellä tai toisella vuorolla, mutta immortaleja ei. Niillä on tehokkaat aseet ja ne kestävät paljon. Warruja voisi toki vähentää ja destroyerien tilalle mielellään immortaleja koska ovat tuhovoimaisempia eivätkä kerää niin paljon tulta itseensa.
Turku, Suomen persereikä
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

WarBoss kirjoitti:Ei flaydeja tai pariahheja! No tuhotaan ensimmäisellä tai toisella vuorolla, mutta immortaleja ei. Niillä on tehokkaat aseet ja ne kestävät paljon. Warruja voisi toki vähentää ja destroyerien tilalle mielellään immortaleja koska ovat tuhovoimaisempia eivätkä kerää niin paljon tulta itseensa.
Dodi jälleen kirjoitetaan ennen kuin ajatellaan...

Kumpikohan kerää enemmän tulta itseensä, 280pts jalkaväkiyksikkö, joka joutuu kävelemään eteenpäin ja pysymään avoimella, jotta voisi ampua tehokkaasti (coveri on joo keksitty, mutta aina sitä ei löydy) vai 12-24" liikkuva 150pts yksikkö, jolla on tarvittaessa se 3+ invu.. No päätä itse...

Tehokkuudesta: (olen tästä ennenkin selittänyt..)
Immortal:
- Maksimi toimintasäde 30"
- Parhaimmillaan 20 heavy boltter kutia
- T 5, ka aina wbb

Destroyer:
- Optimaalinen toimintasäde 48"
- 9 S6 ap4 kutia vuorossa
- T 5, wbb riippuen taktikoinnista
- Pieni ryhmäkoko

Eli tuhoojat ovat pitkältäkantamalta se mitä necronit kaipaavat, kun taas kuolemattomat omaavat loistavan kyvyn hallita objektiiveja ja muodostaa armeijan keskusta (nämä eivät sitten todellakaan tarvi orbia, se saa mennä warrujen kanssa). Molemmissa yksiköissä on hyvät ja huonot puolensa.

Kirjoittelin toiseen necron-listaan tälläisen saarnan samasta aiheesta, lukekaa jos kiinnostaa...
Suoraan sanoen, jos haluat pärjätä, heitä nyljetyt (flayed ones) romukoppaan. Jotkut pytkivät näillä estämään phase outin pitämällä niitä mahdollisimman pitkään reservissä, mutta tempun toimiminen on vähän niin ja näin. Hyvällä (eli tässä tapauksessa huonolla) noppatuurilla, nämä tulevat vuorolla 2 kentälle ja vihollinen ampuu ne välittömästi seulaksi: hei hei n.180pts.

Lähitaistelu johon gw luuli luoneensa nämä, on yksikön heikoimpi osa-alueita, sillä koska nämä ovat hitaita, eivät ne pääse koskaan kähyyn jollei vastustaja halua, ja tällöinkin kimppuun tulee kappalainen/prinssi/death company/tyrantti--> paljon kuolleita necroneita poissa orbin kantamalta... Hyvä ideako, ei minusta.

Tietenkin jos onnistut pidättelemään näitä reservissä sinne vuorolle 4-5 voi phase outin välttäminen onnistuakkin, mutta helpommin se onnistuu ostamalla sillä 180pts warruja 10kpl ja pitää näitä siellä taaimmaisessa nurkassa. Plus warrut osaavat vielä ampua seulaksi kaiken lähelle tulevan, jollei se omista 2+ savea (ikuinen ongelma 'croneilla)

Summaus: Flayedit voivat olla kokeilemisen arvoinen yksikkö, onnistuneella deep strikellä voivat olla hyödyksikin, muuten suosittelen jättämään sinne liikkeen hyllylle.

Combine: Necronien listasta löytyy hurjat 2! range 36" asetta, joista molemmat ovat näillä sinun "ilmapalloillasi". Destroyer liikkuu vuorossa sen 12", joten gauss cannonin toimintasäde on 48". Tästä voi olla ja onkin hyötyä metsästettäessä tankkeja (kyllä tämä hoituu veililläkin, mutta veilaus on aina hyvin riskialtista ja tilaa ei edes aina löydy. Haluatko uhrata sen 380pts yhteen huonoon nopan heittoon?) Itse olen myös sitä mieltä että 50pts tälläisestä napista on liikaa, mutta parempaa yksikköä saa codeksista hakemalla hakea. Ottaa 2 kolmen yksikkö, pitää niitä 6" päässä toisistaan (varmistetaan wbb) ja antaa kanuunan laulaa. 9 laukausta tekee (melkein) minkätahansa tankin vuoroksi toimintakyvyttömäksi (tärkein: ei ammu) tai vaihtoehtoisesti räjäyttää sen. 9 laukausta tappaa keskimäärin 1,5 mariinia vuorossa, ei huono. Vielä kun lisää turbo buustin mukaan on meillä loistava objektiivien hakija viimeiselle vuorolle.

Immortalit: Toimintasäde on 30" joten päästään nopeasti kantamalle (mutta kun olemme kantamalla kantavat kaikki myös meihin ja mikäköhän kerää tulen, kun vaihtoehtoina ovat 180pts warru blokki ja 280pts immortal ryhmä, eivät ne kuolemattomat ole kuolemattomia plasman, lascannonin ja pizzojen LOSsissa. Take and holdissa nämä on kyllä ihana kävelyttää keskelle ja antaa soida, mutta montako immortalia on tuolloin vielä hengissä...

Mutta loppujenlopuksi on tottumuskysymys kumpaa haluaa käyttää, itse olen sanani sanonut.

Sitten varsinaisesti listaan:
Lordilta d.body pois, tarvitset orbia warrujen keskellä ja tähän sopii jalkalordi tarpeeksi hyvin (veili voisi olla myös suositelta, jotta kaikki 4 warruryhmää liikkuisivat jouheasti pois kähystä..Koppiksille fieldit! Muuten ei ole valittamista..

Sopuli kuittaa
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”