"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Maastojen maalaus

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
MarshallRTEast

Maastojen maalaus

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

Elikkäs tutkin tässä näitä foorumeita, enkä löytänyt, mutta anteeksi modeille, jos jossain on jo topicci aiheesta. Siis.

Ajattelin tehdä maastoa WH40K:hon, mutta mietin, että miten sen maalaa? Ei kai sitä pidä Citadelin pikkupurnukoilla ruveta väsäämään?

Jos vaikka otetaan joku säiliötankki, niin miten saan siitä metallisen? Ja tietysti myös muut 40K (pääasiassa cityfight) maastot.

Kiitos jo etukäteen kaikille auttaneille.
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Tiimarit, kirjakaupat ja askartelu- sekä taidetarvikekaupat myyvät isoissa purkeissa akryylimaaleja toinen toistaan edullisemmin. Eikun vaan etsimään.
MarshallRTEast

No, tuotas ovatko nämä akryylimaalit samanlaisia kuin Citadelin (voisi käyttää myös figuihin?) vai kenties jotekin erilaisia, kun kerta halvempia ovat?

Kiitos kuitenkin jo tuosta neuvosta. =)
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Kannattaa marssia lähimpään askartelukauppaan (hobbypointit, sinellit, sinooperit ym.) ja katsoa sieltä askarteluvärejä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Tzeentch Gobbo kirjoitti:No, tuotas ovatko nämä akryylimaalit samanlaisia kuin Citadelin (voisi käyttää myös figuihin?) vai kenties jotekin erilaisia, kun kerta halvempia ovat?

Kiitos kuitenkin jo tuosta neuvosta. =)
Ovat sen verran paksumpia, että miniatyyrimaalaukseen eivät sovi ja muutenkin koostumukseltaan hieman erilaisia kuin figumaalaukseen tarkoitetut.
Datsi

Viesti Kirjoittaja Datsi »

maastoon saa mukavan harmaan sävyn roughcoatilla, sprayaa vain vähän kauempaa kuin normaalisti. 40k:ssa suunnilleen kaikkien maastojen perusvärinä on harmaa, myös muita spraymaaleja voisi hyödyntää. metallin saa mukavasti ihan gw:n purkkimaaleilla drybrushaten. ei sitä maalia kulu kovin paljoa, ellei mitään jättimäistä kanisteria lähde maalaamaan.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
MarshallRTEast

Kiitos neuvoista, täyty kokeilla, kun pääsen tekemään sitä maastoa (ensimmäisenä kohteena varmaan semmoinen perus limatankki persikkapurkista). Olisiko mitään hyviä ohjeita millä maastonpalalla lähteä aloittamaan (talojen rauniot ovat ehkä turhan hankalia...tai aikaa vieviä...tai molempia)?
Relic

Viesti Kirjoittaja Relic »

Tuo GW:n hardcoat on niin syvältä ahterista, että jätän sen rauhaan suosiolla. Menee tukkoon jatkuvasti ja puskee ulos pelkkää nestettä norona. En suosittele. Jokaisella tutulla tekee saman ja ei todellakaan saa 11~ euron edestä tavaraa pihalle siitä purkista. Parempi olisi vain sekoittaa esim liima+codex grey + vettä ja tuolla sekoituksella sitten pensselöidä.

Onneksi on Vallejon siveltävä hiekkaliimasekoitus oliko se Coarse pumice vai toisinpäin.
Necron Loiri

Viesti Kirjoittaja Necron Loiri »

Itse ainakin suosittelisin mustaa pohjamaalia. Saa jo hyvät varjostukset esimerkiksi beisseihin ja metalliin.
Ai niin... Unohdin, että jotkut jaksavat blendata maastoissakin...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”