"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Bone giant steam tankkia vastaan?

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Róbó-Tónó

Bone giant steam tankkia vastaan?

Viesti Kirjoittaja Róbó-Tónó »

Siis kun Tombbareiden erratassa lukee että Bone giantin unstoppable assault ei toimi Steam tankkia vastaan, mutta nytten kun on stankki muuttunut, toimiiko UA stankkia vastaan?
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
Rakenne

Viesti Kirjoittaja Rakenne »

Kyllä se periaatteessa toimisi, mutta itse vetoaisin stankkia käyttäessä siihen että stankilta puuttuu edelleen se erratan mainitsema bone giantin lisäiskujen lähteenä toimiva "lifeforce" joten ei ole syytä poiketa virallisista erratoista ennen kuin GW itse ne päivittää.
GW olisi voinut mainita että jokainen damagea tekevä isku antaa uuden attackin jo vanhoilla stankin säännöillä joten tuskin seuraavassakaan erratassa stankia vastaan tulee toimimaan ua jos sama heppu sen tekee.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Rakenne kirjoitti:Kyllä se periaatteessa toimisi, mutta itse vetoaisin stankkia käyttäessä siihen että stankilta puuttuu edelleen se erratan mainitsema bone giantin lisäiskujen lähteenä toimiva "lifeforce" joten ei ole syytä poiketa virallisista erratoista ennen kuin GW itse ne päivittää.
Jännittävää, että esim. piiritystornilla kuitenkin on tarvittava lifeforce.

Eli kun vastataan sääntökysymyksiin, ei kannata vedota mihinkään sääntöjen taustalla piileviin fluffiselityksiin. Oikea vastaus on, että UA ei toiminut vanhaan tankkiin, koska tankilla ei ollut woundeja. Nykyisellä tankilla on woundeja, joten UA:n pitäisi sitä vastaan toimia myös tuon erratan mukaan (huomatkaa, että siinä kysytään UA:n vaikutuksesta yleisesti viholliseen, jolla ei ole Wounds-arvoa, ei erityisesti steam tankkiin).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Rakenne

No jaa, itse näkisin että fluffi tässä tapauksessa kertoo erratan kirjoittajan tarkoituksesta eli pitää Steam tank immuunina UAlle periaatteessa. Säännöllisestihän erratan kirjoittaja olisi helposti saanut UA:n toimimaan vanhalla steam tankilla kirjoittamalla jotain " treat hits that damage steam tank as wounding hits for the purposes of extra attacks from UA" tms.
Vanha steam tank oli kumminkin erilailla toimiva damagen suhteen kuin muurit ja muut erratassa mainitut joille UA:ta ei olisi saanut toimimaan simppelisti.

RAW-mielessä olet oikeassa (kait, ihmiset warseerissa laittaisi ison väittelyn pystyyn siitä kumoaako empiren kirja tomb kingsien errataa). Itse kumminkin odottaisin errataa.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

The Captain kirjoitti:Jännittävää, että esim. piiritystornilla kuitenkin on tarvittava lifeforce.
Onhan siinä elävää puuta ;)
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
popo

Viesti Kirjoittaja popo »

Eihän piirritys tornilla ole sääntöjä... ? Samalla linjalla rohkenen väittää, että viime edikan säännöt eivät päde nykyiseen edikkaan. Onhan stankilla woundit btw? Niin viime edikan errata oli tarkoitettu viime edikan stankkia varten eikä nykyistä.
Luetelkaahan kuinka minä nyt olen väärässä ;)
Rakenne

popo kirjoitti:Eihän piirritys tornilla ole sääntöjä... ? Samalla linjalla rohkenen väittää, että viime edikan säännöt eivät päde nykyiseen edikkaan. Onhan stankilla woundit btw? Niin viime edikan errata oli tarkoitettu viime edikan stankkia varten eikä nykyistä.
Luetelkaahan kuinka minä nyt olen väärässä ;)
Juu viime edikan steam tankkia vastaan tarkoitettu mutta tuohan on päivitetty 7. edikan julkaisun jälkeen joten se on edelleen voimassa vaikka edikan vaihdos kumoaisikin erratat :P

ps. mistä muuten johtuu semmoinen että tuntuu että maailmalla jokainen sääntö pyritään tulkitsemaan stankin tappioksi? Tulee mieleen esim. BoC:n bonecrusher mace ja pit of shadows Warseerissä ja tietenkin tämä ketju.
Ammusvarasto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ammusvarasto »

Kukaan ei pidä stankista

Jatkossa vähän enempi juttua viesteihin. -MN
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Mä ainakin tykkään. Tankki = helpolla pisteitä.

:D.

Tietty wood elffejä voi vähä hatuttaa :P.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Datsi

Viesti Kirjoittaja Datsi »

eipä, kyllä se stankki saadaan alas viimeistään puumiehellä ;) hodallakin voisi yrittää...

...tai sitten ei...

varokkin tulemasta sillä tankillasi glade guardien short rangelle ;) s4 sattuu ketä vain :)
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Róbó-Tónó

Viesti Kirjoittaja Róbó-Tónó »

Sephirot kirjoitti:eipä, kyllä se stankki saadaan alas viimeistään puumiehellä ;) hodallakin voisi yrittää...

...tai sitten ei...

varokkin tulemasta sillä tankillasi glade guardien short rangelle ;) s4 sattuu ketä vain :)
Pelottaa, läheltä joka kuudes nuoli ei osu ja sitten vain joka kuudes haavoittaa. sen jälkeen vain joka kuudes menee panssareista läpi. Ja koska olemme lähellä, tietää se Stankin rynnäkköä.
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Rakenne kirjoitti: Juu viime edikan steam tankkia vastaan tarkoitettu mutta tuohan on päivitetty 7. edikan julkaisun jälkeen joten se on edelleen voimassa vaikka edikan vaihdos kumoaisikin erratat :P
Ei ole. Empiren armeijakirja ja sen mukana uusi steam tank tulivat vasta joulukuussa. Ei sen pääsääntiksen muuttuminen mihinkään vaikuttanut.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Rakenne

The Captain kirjoitti:
Rakenne kirjoitti: Juu viime edikan steam tankkia vastaan tarkoitettu mutta tuohan on päivitetty 7. edikan julkaisun jälkeen joten se on edelleen voimassa vaikka edikan vaihdos kumoaisikin erratat :P
Ei ole. Empiren armeijakirja ja sen mukana uusi steam tank tulivat vasta joulukuussa. Ei sen pääsääntiksen muuttuminen mihinkään vaikuttanut.
Niin, pointti siis oli että Popon mukaan kyseesä olisi ollut vanhan edikan errata jonka pääsääntiksen muutoskin olisi vanhentanut.

Mutta mutta, laskeskelin että UA:n vaikuttaminen lisäisi keskimäärin vain 0.625 woundilla tankin ottamaa vahinkoa, joten jos UA:n ja Bonecrusher macen (esim. turnauksessa missä molempai tulisi vastaan) väliltä pitäisi valita, UA vaikuttaisi ja Bonecrusher Mace toimisi kuin muitakin woundillisia vastaan. Bone giantti kumminkin crumblaa ja beasticharat eivät.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”