Öljyvärein maalattuja figuja (fbHE)
-
maddog
Öljyvärein maalattuja figuja (fbHE)
Kun ei muutakaan tekemistä ollut, niin skannasin joitakin öljyvärein maalattuja figujani näytille. Figut on kolmen vuoden takaa, niiltä ajoilta jolloin vasta aloittelin tätä harrastetta, eikä niistä siten kannata heittää mitään vakavampaa kommenttia. Tämä galleria on vain esimerkki siitä miten öljyvärit käyttäytyvät figumaalauksessa...
http://www.pbase.com/kimmoruohoniemi/oils
http://www.pbase.com/kimmoruohoniemi/oils
Huh tosi heinoja, niissä on oma tyyli, en jaksa nytten ruveta, mitään pilkkua, nuspailemaan, noissa hepoissa nky kyllä highlitti kerrokset, eipä paljon mutta, mutta hyvä meininki noissa fb figuissa, olet muuten aika kova maalaamaan, kun hyvää jälkeä tulee melkein viikoin välein aina kasa äijjiä. Mut kaipa sitä jaksaa maalata kun ei maalaa samanlaista ukkoa tuhansia, tosin ku fb:ssä yleensä tulee tehtyä.
"Summon my army Lich"
-
LedByReaper
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
-
Settra the Imperishable
-
maddog
Tavan taiteilijoitten öljyväreillä ne on maalattu, tosin metallivärit on niitä pienoismallaajien emalimaaleja. Olin, ja olen varmaan vieläkin parempi öljyvärimaalari kuin akryylimaalari, kun nääs tuli maalattua perinteisiä öljymaalauksia kymmenen vuoden ajan ennekuin innostuin figuista.
Öljyvärit on hyviä siinä että niiden värit on kirkkaammat kuin akryylien. Huonoja puolia taas on niiden paksuus ja varsinkin niiden haju.
Olen koettanut muuten tuubeissa olevia akryyleitakin figumaalauksessa. Eivät toimi niin kuin öljyt tapasivat toimia. Taiteilijoille suunnatut akryylit kun on läpikuultavia, eli eivät peitä vaikka pistät viisi kerrosta. Citadelin maaleissa siis kannattaa pysyä!
on minulla öljyin maalattuja mariineitakin, kaksi vuotta sitten niitä innostuin maalailemaan. Pistänpä niistäkin tulevalla viikolla jonkun kuvan, kun tunnutte tykkäävän...
Maalauksen alla on nyt ungoreita, joista myös tulee luullakseni linkki galleriaan ensiviikolla.
Öljyvärit on hyviä siinä että niiden värit on kirkkaammat kuin akryylien. Huonoja puolia taas on niiden paksuus ja varsinkin niiden haju.
Olen koettanut muuten tuubeissa olevia akryyleitakin figumaalauksessa. Eivät toimi niin kuin öljyt tapasivat toimia. Taiteilijoille suunnatut akryylit kun on läpikuultavia, eli eivät peitä vaikka pistät viisi kerrosta. Citadelin maaleissa siis kannattaa pysyä!
on minulla öljyin maalattuja mariineitakin, kaksi vuotta sitten niitä innostuin maalailemaan. Pistänpä niistäkin tulevalla viikolla jonkun kuvan, kun tunnutte tykkäävän...
Maalauksen alla on nyt ungoreita, joista myös tulee luullakseni linkki galleriaan ensiviikolla.