LotR Turnaus hiihtolomalla GW:llä 23.2
Eli ylihuomennahan turnaus on.... Kaupan ovet avataan klo 11 joten jos pääsisitte sinne siihen aikaan niin hyvä. Aloitamme varmaan viimestään klo 11.30. Ruokatauko taitaa olla jossain välissä kun siihen on hyvä hetki. Kannattaa varautua yllätyksiin (siis minullekkin yllätyksiin) jos gwllä on nyt töpeksitty jossain kohdin. Eli rennolla ja leikkisällä mielellä mukaan 
-
Simpsons Friikki
- Pikku-Make
Eli turnaus on pelattu ja 3. sija sieltä napsahti... Vaikkakin äärimmäisen huonon noppatuurin takia. Mutta siihen myöhemmin, nyt raportti:
Eli mä pelasin haltsuilla. Tällänen lista oli mukana:
Elladan ja Elrohir jousilla 150p.
18 Elffi warruu heavy armorilla ja shieldillä.
12 Elffi warruu bowlla ja speareilla.
6 Elffi warruu spearilla.
Ja ensimmäinen peli pelattiin haltioita vastaan (sisällissota
) ja vastustaja oli tietääkseni Cirdan of the heavens. No ekalla vuorolla se sai prion ja alkoi deployaamaan joukkojaan jossa hän teki virheen deployaamalla kaikki omat joukkonsa nurkkaan. No sehän tietty sopi minulle. Sinänäsä se meni hyvin ja häneltä tuli kentalle vain 1/3 joukoista. Minulla taas meni paremmin ja tällä kertaa (hämmästyttävää kyllä) vastustajani laittoi kaikki mitkä sai itse laittaa, ihan laidoille ja mahdollisen avoille paikoille josta pääsi juoksemaan. No sitten 4. vuorolla sain melkein koko armeijan siihen objektiven ympärille, jolloin alkoi täysi itsensä tappamis prosessi. Ja tuottihan se tulosta ja kun peli päättyi, harmittavasti YKSI modeli vastustajalta oli aluella eli lopputulos:
15-5
Ja toinen peli oli Elladania vastaan ja se pelattiin jälleen haltioita vastaan ja tällä kertaa pelkkiä wood elffejä. No siis ekalla vuorolla vain Elladan tuli minua päin 3'' ja minä pysyin paikoillani. No elladan ampui ensin takarivin jousia. Hän tappoi yhden kova defence eturivi miehen ja 2 takarivin jousta. No kun minä ammuin tapoin yhteensä 7 kaveria, eikä kenelläkään jousia. No toisella vuorolla vielä testattiin ampumiskisaa jolloin tapoin taas 6 lisää ja Elladan huomasi kuinka hän pärjäisi paremmin lähitaistelussa ja hän alkoi juoksemaan täysillä päin, mutta ennen kuin hän pääsi taisteluun hän oli jo alle kolmasosassa eli lopputulos:
20-0
Ja kolmas peli... Todellinen murheenkryyni oli rohania ja Gandalffia vastaan. Ja vastustajana Gorzag! Historian siipien havinaa....
No peli alkoin ihan hyvin, tapoin pari hevosta volleyllä ja kun lähitaistelut alkoivat, annoin aika pahasti turpaan. Silloin lähti Gorzag perääntymään ja pakoilemaan Gandalffilla. No päksin niitä paria rideriä turpaan ja lähdin perään. No tässä vaiheessa olimme molemmat broken. Sitten sain heidät kiinni, mutta gandalffiin en päässyt kiinni. Ja gandalfan sitten koitti immobilaisata ja heitti kolmosen.Torjuin kahdella nopalla(tein virheen joka olisi ehkä ratkaissut pelin) onnistuneesti. Sillä vuorolla päksin kaikkia muita paitsi yhtä ratsastajaa ja Gandalffia turpaan ja kun voitin prion aloin jo riemuita kuinka oli melko varma voitto, mutta kun heitin couragea ja millä tahansa muulla tuloksella kuin tupla ykkösillä olisin päässyt tekemään taikojani, mutta arvatkaas mitkä tuli... TUPLA YKKÖSET!
Sillä hetkellä kun näin ne kaksi ykköstä, tuli hetken aikaa aika hattumainen tunne ja sitten kun mietin lisää tuli vieläkin hattumaisempi tunne. Eli toinen kertan kun Gorzag on vienyt minulta voiton...(Kyllä, kerjään itselleni sympatiapisteitä
) Koska hänkin oli broken lopputulos oli:
5-15
Ja pahinta oli että Elladan tuli tasoihin pisteissä mutta oli saanut enemmän teemapisteitä toisessa pelissä joten nousi minua korkeammalle eli 2. Ja vielä että palkinnoksi sain saman Scouring of the Shire kirhan jonka sain kouvolan turnauksessakin.
Hatuttaa vieläkin...
Eli mä pelasin haltsuilla. Tällänen lista oli mukana:
Elladan ja Elrohir jousilla 150p.
18 Elffi warruu heavy armorilla ja shieldillä.
12 Elffi warruu bowlla ja speareilla.
6 Elffi warruu spearilla.
Ja ensimmäinen peli pelattiin haltioita vastaan (sisällissota
15-5
Ja toinen peli oli Elladania vastaan ja se pelattiin jälleen haltioita vastaan ja tällä kertaa pelkkiä wood elffejä. No siis ekalla vuorolla vain Elladan tuli minua päin 3'' ja minä pysyin paikoillani. No elladan ampui ensin takarivin jousia. Hän tappoi yhden kova defence eturivi miehen ja 2 takarivin jousta. No kun minä ammuin tapoin yhteensä 7 kaveria, eikä kenelläkään jousia. No toisella vuorolla vielä testattiin ampumiskisaa jolloin tapoin taas 6 lisää ja Elladan huomasi kuinka hän pärjäisi paremmin lähitaistelussa ja hän alkoi juoksemaan täysillä päin, mutta ennen kuin hän pääsi taisteluun hän oli jo alle kolmasosassa eli lopputulos:
20-0
Ja kolmas peli... Todellinen murheenkryyni oli rohania ja Gandalffia vastaan. Ja vastustajana Gorzag! Historian siipien havinaa....
5-15
Ja pahinta oli että Elladan tuli tasoihin pisteissä mutta oli saanut enemmän teemapisteitä toisessa pelissä joten nousi minua korkeammalle eli 2. Ja vielä että palkinnoksi sain saman Scouring of the Shire kirhan jonka sain kouvolan turnauksessakin.
Hatuttaa vieläkin...
Gmail kutsuja tarjolla!
Ihan tyytyväinen olen itseeni, harmittaa vaan että jouduin Maken helffejä vastaan.
Oma listani:
Legolas viitalla
WElffi kapu jousella
11 WElffiä jousin ja keihäin
22 WElffiä keihäin ja heittoasein
1. Peli.
Iivari (?) vastassa, take & hold. Lista oli aika erikoinen: WK hevosella, Khamul lepakolla, Mordorin rölli ja Shelob. No deplo menee suht normaalisti, ja onnistun jumittamaan molempia sormusaaveita kentän reunalla kun vastustaja ei käytä mahtia. Pääsin ensin keskelle, Shelob ehtii sinne ensin vastustajan joukoista. Sidon vastustajan joukkoja muutaman vuoron kunnes rupean kunnolla teurastamaan. Shelob sai yhdessä vuorossa 4 woundia klosiksessa, eikä mordor troll tai WK:kaan kestänyt sen kauempaa. Khamul jäi lepakkonsa kanssa yksin haltioiden keskelle, sain prion ja träppäsin Khamulin. Leego kuitenkin ratkaisi ja snipasi khamulin alas.
20-0 mulle.
2. peli
Make kertoi kaiken tarpeellisen tuosta ...
0-20 Makelle
3. Peli
Vastassa Garoth, Kill the King skenuna. Tommin kuningas oli Khamul ja omani oli Legolas. Heti ensimmäisellä klosisvuorolla Tommi tuo kapteenin parin warg riderin kanssa sivustaan ja tekee heroic combatin jotta voisi päästä Leegoon kiinni. Leegon erikoissääntö osottautuu hyödylliseksi ja hän snipaa kapteenilta wargin alta. Wargit hyökkää Legolaksen kimppuun mutta Legolas voittaa ja lyö toiselta wargin alta. Pari vuoroa menee samanlaista, Khamul koittaa taikoja Legolakseen, kerran saa Legolaksen fixattua mutta muut elffit tulevat apuun ja Legolas selviää. Viimesellä vuorolla Khamulilla jäljellä enää 1 Willi ja mulla prio, sidon khamulin ja kaikki muut vastustajan joukot. Taas Leego omistaa ja snipaa tappeluun, Khamul ottaa woundin ja kuolee.
20-0 mulle.
Oma listani:
Legolas viitalla
WElffi kapu jousella
11 WElffiä jousin ja keihäin
22 WElffiä keihäin ja heittoasein
1. Peli.
Iivari (?) vastassa, take & hold. Lista oli aika erikoinen: WK hevosella, Khamul lepakolla, Mordorin rölli ja Shelob. No deplo menee suht normaalisti, ja onnistun jumittamaan molempia sormusaaveita kentän reunalla kun vastustaja ei käytä mahtia. Pääsin ensin keskelle, Shelob ehtii sinne ensin vastustajan joukoista. Sidon vastustajan joukkoja muutaman vuoron kunnes rupean kunnolla teurastamaan. Shelob sai yhdessä vuorossa 4 woundia klosiksessa, eikä mordor troll tai WK:kaan kestänyt sen kauempaa. Khamul jäi lepakkonsa kanssa yksin haltioiden keskelle, sain prion ja träppäsin Khamulin. Leego kuitenkin ratkaisi ja snipasi khamulin alas.
20-0 mulle.
2. peli
Make kertoi kaiken tarpeellisen tuosta ...
0-20 Makelle
3. Peli
Vastassa Garoth, Kill the King skenuna. Tommin kuningas oli Khamul ja omani oli Legolas. Heti ensimmäisellä klosisvuorolla Tommi tuo kapteenin parin warg riderin kanssa sivustaan ja tekee heroic combatin jotta voisi päästä Leegoon kiinni. Leegon erikoissääntö osottautuu hyödylliseksi ja hän snipaa kapteenilta wargin alta. Wargit hyökkää Legolaksen kimppuun mutta Legolas voittaa ja lyö toiselta wargin alta. Pari vuoroa menee samanlaista, Khamul koittaa taikoja Legolakseen, kerran saa Legolaksen fixattua mutta muut elffit tulevat apuun ja Legolas selviää. Viimesellä vuorolla Khamulilla jäljellä enää 1 Willi ja mulla prio, sidon khamulin ja kaikki muut vastustajan joukot. Taas Leego omistaa ja snipaa tappeluun, Khamul ottaa woundin ja kuolee.
20-0 mulle.
-
koomaSonkku
Jees. Kiitoksia todella paljon banzgolle järkkäämisestä ja kanssapelaajille hauskasta seurasta. Oli ensimmäinen turnaus näissä ympyröissä ja mukavaa oli. Uhkaan tulla uudestaankin vastaaviin. Pelit menivät keskimäärin hyvin mutta yhdellä pikku korjauksella olisi tulokseni kohentunut huomattavasti.
Listani:
Elrond
Kapu
10x Helffiä bladeilla
6x Speareilla ja kilvillä
8x Boweilla
1. Peli Gorzagia vastaan. Skenaariona Take and Hold.
Alkuasetelma oli jo erittäin mukava. Vastustajalla full cavalry -armeija jossa kaiken lisäksi Gandalf teki tyhjäksi vahvimman valttini, ampumisen. Valot päälle ja Hasta la vista Helffi-ampujat. En päässyt objektille missään vaiheessa peliä ja Gandi eväsi minulta Elrondin nature's wrathin. Ei mitään saumaa minulla.
Minä 0 - 20 Gorzag
2. Peli Mikkoa vastaan. Skenaariona Pitched battle.
Rakastan Helffien defenceä. Mikolla oli siis Welffit ja sankarina legolas. Yhdessä vuorossa ammuin 6 welffiä kun minulta meni yksi, osallisena oli myös vastustajani ilmiömäinen 1-käsi. Peli koki mukavan käänteen kun kävi ilmi että welffeille oli ostettu heittokapulat.
Mutta ei voi mitään, oma moka. Olisi pitänyt tutustua vastustajan listaan paremmin. Joka tapauksessa lähistelytaitojen ansiosta Helffit seivasivat tilanteen melko hyvin. Molempien armeija väheni kolmannekseen saman vuoron aikana joten tasuri.
10 - 10
3. Peli ? vastaan. Skenaariona To Kill a King.
Vastustajalla oli Goblinlista jossa rumpu, pari kapua, kinginä Durburz ja massaa yhteensä 49. Tarkoitukseni oli vain odottaa kulmassa ja ampua vastustajan porukka pieneksi. Onnistuin hyvin ja jekutin vastustajaa vielä kaksi vuoroa ennen lähistä kiskomalla pienen osaston gobboja Woodlandiin johon helffini sopivat kuin kenkä päähän. Peli meni suht helposti vaikka elrond joutuikin trappiin 7 goblinia vastaan. Durburz kuoli kahdessa lähiksessä.
Minä 20 - 0 Toinen dude
Kiitos.
Listani:
Elrond
Kapu
10x Helffiä bladeilla
6x Speareilla ja kilvillä
8x Boweilla
1. Peli Gorzagia vastaan. Skenaariona Take and Hold.
Alkuasetelma oli jo erittäin mukava. Vastustajalla full cavalry -armeija jossa kaiken lisäksi Gandalf teki tyhjäksi vahvimman valttini, ampumisen. Valot päälle ja Hasta la vista Helffi-ampujat. En päässyt objektille missään vaiheessa peliä ja Gandi eväsi minulta Elrondin nature's wrathin. Ei mitään saumaa minulla.
Minä 0 - 20 Gorzag
2. Peli Mikkoa vastaan. Skenaariona Pitched battle.
Rakastan Helffien defenceä. Mikolla oli siis Welffit ja sankarina legolas. Yhdessä vuorossa ammuin 6 welffiä kun minulta meni yksi, osallisena oli myös vastustajani ilmiömäinen 1-käsi. Peli koki mukavan käänteen kun kävi ilmi että welffeille oli ostettu heittokapulat.
10 - 10
3. Peli ? vastaan. Skenaariona To Kill a King.
Vastustajalla oli Goblinlista jossa rumpu, pari kapua, kinginä Durburz ja massaa yhteensä 49. Tarkoitukseni oli vain odottaa kulmassa ja ampua vastustajan porukka pieneksi. Onnistuin hyvin ja jekutin vastustajaa vielä kaksi vuoroa ennen lähistä kiskomalla pienen osaston gobboja Woodlandiin johon helffini sopivat kuin kenkä päähän. Peli meni suht helposti vaikka elrond joutuikin trappiin 7 goblinia vastaan. Durburz kuoli kahdessa lähiksessä.
Minä 20 - 0 Toinen dude
Kiitos.
Elrondin fight paremmaksi!
Purrrr.
Purrrr.