Eikö muka 12 lentsikaa ja 40+ darklance riitä?Vladgren kirjoitti:Iso Susi kirjoitti:Se johtuu siitä ettet sä maxaa listojas tapeeksVladgren kirjoitti: Pelasit hyvin tuolloin kun nousit alakynnestä ylös. Itse en ole myöskään lyönyt hanskoja koskaan tiskiin kesken pelin vaan tapellut loppuun. Yleensä hyvällä menestyksellä, Black Scaria vastaan heppoisammalla![]()
![]()
Joo, olen samaa mieltä. Semmoinen 3000 pojoa olisi ollut Scarin 1500 pojoa vastaan sopivampi. Täytyypä vähän fixata AB:n point valueita DE:llä
kuinka piekset dark eldareilla necronit???
"Tulispa ensi kierroksella vastaan joku nassikka jonka vois massacroida", conissa kuultua osa IV
-
Black scars
Ja ei se nyt ihan aina noin mene että häviä alotus DE:llä ja kerää kamas, kyllä sitä senkin jälkeen voi pärjätä, varsinkin kun muistaa olla masentumatta. Tuleekin mieleen Ropeconin peli jossa multa pistettiin hävityn aloituksen takia noin 70 äijästä ekalla vuorolla 30 heppua lihoiksi. Olin jo keräilemässä kamoja pois mutta jatkoinpa kuitenkin ja saavutin lopuksi minor victoryn. Kylläpä tuli hyvä mieli saavutuksesta moisen aloituksen jälkeen
Noh noh pojat, kylläpä sitä nyt DE:tä pieksetään oikein olan takaa.
Ei DE armeijaa mun mielestäni pahemmin ole piesty tässä keskustelussa, käyty vain läpi sen ongelmallisia tilanteita.DE on todella hyvä armeija, mutta hävityn aloituksen vaikutus deldareille on varmaan tämän hetken armeijoista pahinta laatua.
Ei peliä tietenkään muilla kuin necroneilla voi hävitä täysin ekalla rundilla, mutta deldarit menettää tulitehoaan huomattavan nopeaan tahtiin ja sen vuoksi on loppupelin alakynnessä. Tietysti noppa, pelaajat ja kenttä vaikuttaa asiaan. Aika usein vain näkee tilanteen (maaston) jossa ei yhtäkään leijaa saa piiloon, eli varman päälle deployaaminen ei toimi läheskään yhtä hyvin kuin armeijoilla joiden tankkien kestokyky pelkässä hull downissa on erittäin hyvä.
*Hu*
Joskus aikaisemminhan heitin Black Scarsille kysymyksen siitä, että onko tosiaan sitä mieltä että jokaisesta 40k armeijasta saa turnausympäristössä yhtä hyvällä todennäköisyydellä menestyvän armeijan ja silloin tätä samaa DE juttua sivuttiin (koska tietenkin väitin että DE:stä ei tällaista saa samallalailla kuin Marineista). Ja tämä keskusteluhan juuri tätä todistaa eli DE:lla on kuitenkin niin paljon tullaisia asioita jotka kaatavat pelin aika helposti verrattuna marineihin jotka pärjäävät monenlaisissa ympäristöissä. Eli juuri siksi minun mielestäni DE:lla on vaikeampi pärjätä turnauksissa, koska säkä(kään) ei yleensä kestä kaikkia pelejä vaan jossain pelissä homma kosahtaa asiaan jolle et tavallaan voi mitään (vaikkapa mainuttu yksi hävitty alotus Tauta vastaan tietynlaisella kentällä).
Tämä ei sitten tarkoita että DE olisi huono tai haluaisin jotain parantaa, ei todellakaan. DE:lla on mielestäni tosi mukava pelata ja loppujen lopuksi on aivan sama hävisikö vai voittiko. Ja kuten sanoin niin näissä tulkinnan varaisissa asioissa yleensä tyydyn vastustajan kantaan välttääkseni turhaa tappelu, eihän tää nyt niin vakavaa kuitenkaan ole.
Tuo metsä asia voi hyvinkin olla noin, että sitä ei ole missään eroteltu muusta maastosta vaan se on siis silloin sen korkuista kuin se on. Lentokeppi asiaa taas sivutaan Tau FAQ:ssa, jossa todetaan että Dronet eivät blokkaa LOS suitteihin, koska lentokeppiä ei oteta huomioon. Tulkitsisin tätä (ainakin mielelläni) niin, että tällöin myös Raider, johon rehellisesti on laitettu normaalin kokoinen keppi on esim. kukkulan takana piilossa, jos se olisi piilossa ilman keppiä. No tästä voi kiistellä. Tosin tämä olisi hyvä tulkinta, koska tällöin siitä että napsii kepit älyttömän lyhyiksi (mikä taas on ihan sallittua) ei ole hyötyä. Ja sitten tuosta että klippaa takapyrstön pois niin tässä mielestäni toimii myös maalaisjärki. Jos sitä näkyy kunnolla niin siitä vaan ampumaan, mutta jos sieltä vilkkuu taas kerran se muutaman millin osa jostain niin se on sitten ampujan oma moraalikysymys. Eipä näissä asioissa ole kyllä ongelmia ollut ainakaan niiden vastustajien kanssa joiden kanssa olen pelannut.
Black Scars: Ehkä tapaamme pelikentällä sitten Porvoossa. Odotan mielenkiinnolla kyseistä turnausta, sen verran kovia kavereita sinne näyttää ilmoittautuneen (enkä suinkaan puhu itsestäni
)
Tämä ei sitten tarkoita että DE olisi huono tai haluaisin jotain parantaa, ei todellakaan. DE:lla on mielestäni tosi mukava pelata ja loppujen lopuksi on aivan sama hävisikö vai voittiko. Ja kuten sanoin niin näissä tulkinnan varaisissa asioissa yleensä tyydyn vastustajan kantaan välttääkseni turhaa tappelu, eihän tää nyt niin vakavaa kuitenkaan ole.
Tuo metsä asia voi hyvinkin olla noin, että sitä ei ole missään eroteltu muusta maastosta vaan se on siis silloin sen korkuista kuin se on. Lentokeppi asiaa taas sivutaan Tau FAQ:ssa, jossa todetaan että Dronet eivät blokkaa LOS suitteihin, koska lentokeppiä ei oteta huomioon. Tulkitsisin tätä (ainakin mielelläni) niin, että tällöin myös Raider, johon rehellisesti on laitettu normaalin kokoinen keppi on esim. kukkulan takana piilossa, jos se olisi piilossa ilman keppiä. No tästä voi kiistellä. Tosin tämä olisi hyvä tulkinta, koska tällöin siitä että napsii kepit älyttömän lyhyiksi (mikä taas on ihan sallittua) ei ole hyötyä. Ja sitten tuosta että klippaa takapyrstön pois niin tässä mielestäni toimii myös maalaisjärki. Jos sitä näkyy kunnolla niin siitä vaan ampumaan, mutta jos sieltä vilkkuu taas kerran se muutaman millin osa jostain niin se on sitten ampujan oma moraalikysymys. Eipä näissä asioissa ole kyllä ongelmia ollut ainakaan niiden vastustajien kanssa joiden kanssa olen pelannut.
Black Scars: Ehkä tapaamme pelikentällä sitten Porvoossa. Odotan mielenkiinnolla kyseistä turnausta, sen verran kovia kavereita sinne näyttää ilmoittautuneen (enkä suinkaan puhu itsestäni
Kun haluton laitetaan tekemään tarpeetonta työtä, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan...
(Sidenote: lentotikusta saa ruman keskutelun aikaiseksi, käyn lävitse lyhyesti aiemmista pitkistä jutuista esiin tulleita kohtia)Asdrubael kirjoitti: Tuo metsä asia voi hyvinkin olla noin, että sitä ei ole missään eroteltu muusta maastosta vaan se on siis silloin sen korkuista kuin se on. Lentokeppi asiaa taas sivutaan Tau FAQ:ssa, jossa todetaan että Dronet eivät blokkaa LOS suitteihin, koska lentokeppiä ei oteta huomioon. Tulkitsisin tätä (ainakin mielelläni) niin, että tällöin myös Raider, johon rehellisesti on laitettu normaalin kokoinen keppi on esim. kukkulan takana piilossa, jos se olisi piilossa ilman keppiä. No tästä voi kiistellä. Tosin tämä olisi hyvä tulkinta, koska tällöin siitä että napsii kepit älyttömän lyhyiksi (mikä taas on ihan sallittua) ei ole hyötyä. Ja sitten tuosta että klippaa takapyrstön pois niin tässä mielestäni toimii myös maalaisjärki. Jos sitä näkyy kunnolla niin siitä vaan ampumaan, mutta jos sieltä vilkkuu taas kerran se muutaman millin osa jostain niin se on sitten ampujan oma moraalikysymys. Eipä näissä asioissa ole kyllä ongelmia ollut ainakaan niiden vastustajien kanssa joiden kanssa olen pelannut.
Lentotikkukohtaa sivutaan Taun FAQ:ssa. Missä todetaan että lentokeppiä otetaan mukaan matkaltaan lossin blokkiin, tämä on eri asia kuin se että faq sallisi sen poiston figusta. Lisäksi FAQ ei missään nimessä poista tuota kepin korkeutta figun sijainnista. Luen Tau FAQ:n siten että drone tikun päässä blokkaa sightiä, mutta tikku on 'ilmaa' lossin suhteen.
Lentokeppi minkä GW toimittaa figun mukana on figun osa ja 'virallisessa' figussa on tuo mukana. GW toimittaa niitä neljän eri mitan mittaisena. Mikäli kepin jättää pois figusta ja tuo sallitaan voi logiikan mukaan poistaa myös pyrstön raiderista. Tuolloin figuuri on pelitekniikaltaan paljon parempi kuin alkuperäinen. Toisena esimerkkinä voi valita kyykkäävän wraithlordin (mulla on tuosta hyvä kuva) tai örkkien battlewagonin joka hyvin pitkä tai leveä ja sitä käytetään abusoimaan
charge rangen pidennystä kentällä. Kyykkäävä wraithlordi on toisaalta screenattavana guardianeilla. Yksi lisäesimerkki on kahdelle isolle ympyräbaselle koottu tomb spyder (tupla screeni -> figun kokoamisen abusointi sääntöjen tavoittelussa).
Kun tätä linjaa jatketaan päädytään landspeederiin mikä on konversio-U-ämpäri ja lentää suppuun vastuksen koko armeijan. Silloin voi pitää kivaa armeijallaan ämpärin sisällä loppupelin. Tässä myös syy siihen miksi VDR antaa mahdollisuuden häikäilemättömälle pelaajalle rikkoa koko pelin mikäli se olisi virallinen (deep strikaava ämpäri vastuksen armeijan päälle, ostettu anttilasta X 5. voidaan käyttää armeijan kuljetukseen muuna aikana
Kärjistin ja venytin tarkoituksella asiaa. Olen pohjimmiltani täysin samaa mieltä kanssasi reiluuden käsitteen käytöstä pelissä. Yksikään peli ei tule olemaan pelattava mikäli kummatkin kokeneet pelaajat alkavat pelaamaa täyttä sääntövääntö-sikaa pelissä (tätähän ei haluta koska kyseessä on vapaa-ajan vapaaehtoinen vietto).
Mun pointti on se että GW:n viralliset figut ovat ne mitä näytetään myytävän boxin ohjeissa, kuvissa missä milloinkin parahaimmin näytettynä. Mikäli näin ei olisi antaisi se 'virallistettuna' mm. turnajaisiin porsaanreiän jota voisi käyttää loputtomasti hyväkseen.
Konversion ja kokoamisen on oltava sen kaltainen ettei sillä tavoitella ansaitsematonta hyötyä peliteknisesti verrattuna originaaliin figua mallinnettaessa. Luonnollisesti osassa konversioita tulee jotain pikkubonuksia mukana, mutta konversion ollessa hieno ja hyödyn pieni, ei vastuksellasi ole mitään tuota vastaan ja homma on hyväksytty.
Mun esittämät asiat metsien ja lentotikkujen osalta vaikuttavat täydeltä na*sismilta, valitettavasti ne on pakko olla noin. Koska jos ne olisi virallistettuina toisin tekisi sen vaikutuksen että kekseliäs ja häikäilemätön pelaaja tekisi noilla pahaa ollessaan oikeutettu 'tunkemaan ne vastuksen kurkusta alas'.
Käytin aiemmin vetämissäni liigoissa sitä suositusta että metsät ovat infinite korkeat, kun tuosta tuli turnajaisissa ja liigassa vastakkainen toivomus muutin asian viralliseksi.
Tiivistän vielä lopuksi : mikäli kohtaisimme kentällä, pelaisin mielläni käyttämälläsi tavalla lossin ja muiden suhteen. Mulla ei myöskään olisi mitään sitä vastaan että käyttäisit raidereita ilman tikkua (ne menee katki aina kuljetuksessa liian helposti). Olisin myös enemmän kuin onnellinen kun ei ammuta millin antenneja.
Toisaalta jos vastukseni huomattaa että raidereissani on oltava tikut, ampuu metsän yli milliä. Tai vaatii difficult testin jos deployaan ravagerin millin metsän ylle vahingossani huomaamattani. Suostuisin tuohon koska ne menevät virallisesti noin. En tosin olisi onnellinen/iloinen.
Niinpä niin. Säännöt on sääntöjä ja niiden mukaan pelataan. En itse tarkoittanut, että lentotikkuja katkoisin tai muutenkaan figuja muokkaisin etua saadakseni. Mulla on kyllä ihan viralliset tikut kaikissa ja kaikki ulokkeet Raidereissa pahimman päälle... kyllähän se ketuttaa aina sillon tällön ku tuntuu että noi Raiderit näkyy ihan mistä tahansa kun ovat sellasia joka suuntaan törröttäviä, mutta minkäs teet
. Siitä en kyllä tiä kuinka paljon tossa asiassa on GW:n harkintaa ja kuinka paljon sattumaa kunkin figun suhteen että kuinka hankala sitä on piilottaa kentällä.
Tuossa metsäasiassa olen kaiketi täysin harhautunut (ehkä se on jäänne joistakin vahoista edikoista?) Sellaisessa uskossa vain olen pitkään ollut että metsä blokkaa LOS itsensä yli aina (eli oli äärettömän korkea). Hyvä tietää oikea asia, en tosiaan tiedä mistä tuo on mulle päälle jäänyt. Tosin Raiderit muuttuivat taas huonommiksi, metsät kun yleensä ovat aika mauttoman matalia figuihin verrattuna.
Täytyykin joskus tulla sine Turkkuseen pelaamaan ku teillä tuntuu olevan runsaasti asiallista ja asiantuntevaa porukkaa kasaantunut sinne
Voisi olla opettavaista välillä käydä vieraissa ympyröissä ottamassa matsia.
Tuossa metsäasiassa olen kaiketi täysin harhautunut (ehkä se on jäänne joistakin vahoista edikoista?) Sellaisessa uskossa vain olen pitkään ollut että metsä blokkaa LOS itsensä yli aina (eli oli äärettömän korkea). Hyvä tietää oikea asia, en tosiaan tiedä mistä tuo on mulle päälle jäänyt. Tosin Raiderit muuttuivat taas huonommiksi, metsät kun yleensä ovat aika mauttoman matalia figuihin verrattuna.
Täytyykin joskus tulla sine Turkkuseen pelaamaan ku teillä tuntuu olevan runsaasti asiallista ja asiantuntevaa porukkaa kasaantunut sinne
Kun haluton laitetaan tekemään tarpeetonta työtä, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan...
Pahoittelen jos annoin tekstissani sen kuvan että annoin tuota viittaa olkapäillesi, se ei ollut tarkoitus ja en ajatellut sun tekevän tuota. Tikut menee aina sököksi 2 korttelin kävelyn aikana kotoa fantsuun vaikka kuinka yrittää viedä hellin käsin säkkiä.Asdrubael kirjoitti:Niinpä niin. Säännöt on sääntöjä ja niiden mukaan pelataan. En itse tarkoittanut, että lentotikkuja katkoisin tai muutenkaan figuja muokkaisin etua saadakseni. Mulla on kyllä ihan viralliset tikut kaikissa ja kaikki ulokkeet Raidereissa pahimman päälle...
.
Raiderin ulokkeet on pelin pahimmat piilon tappajat. Lisäksi editionin välillä tulee GW:n puolelta ajattelematonta hyötyä figuureihin esim:
- Vanha pikkupoika-avatar
- Wanha attack bike vs uusi (uusi huonompi piilon osalta)
- Wanha landspeeder vs uusi (uusi huonompi piilon osalta)
- Uuden rhinon charge matka on pidempi kuin vanhan (laskettava takaluukku. Tähän on huhuttu tulevan muutos 'uusien?' vehicle rulejen osalta)
- Uuden annin sivusponsoneiden arcit verrattuna vanhaan?
Olen samaa mieltä että sattuman kauppaa ne ovat lopulta. Raiderissa on vain sattumalta tullut monta huonoa hommaa nättiin figuunAsdrubael kirjoitti: minkäs teet. Siitä en kyllä tiä kuinka paljon tossa asiassa on GW:n harkintaa ja kuinka paljon sattumaa kunkin figun suhteen että kuinka hankala sitä on piilottaa kentällä.
Toivotan omalta osaltani tervetulleeksi, seuraavat 40k-puolen vasaroinnit taitavat olla konklaavin kohdilla. Maanantaisin on tietty aina alati kasvavan 40k - liigan päivä (kohta on pelitilan seinät vastassa)Asdrubael kirjoitti: Täytyykin joskus tulla sine Turkkuseen pelaamaan ku teillä tuntuu olevan runsaasti asiallista ja asiantuntevaa porukkaa kasaantunut sinneVoisi olla opettavaista välillä käydä vieraissa ympyröissä ottamassa matsia.
Vierailukäynti täytyy kyllä ihan tosissaan toteuttaa, jos ei aikaisemmin niin sitten viimeistään kun seuraavan turneen järjestätte. Onko tuo teidän maanantain peli-ilta ihan kaikille vapaa vai tarviiko tuohon liigaan olla jotenkin ilmoittautunut?
Jos olette joskus tulossa maanantain liigaan niin laita pieni ennakko varoitus [email protected] osoitteeseen tulevien pelaajien lukumäärällä varustettuna.Asdrubael kirjoitti:Vierailukäynti täytyy kyllä ihan tosissaan toteuttaa, jos ei aikaisemmin niin sitten viimeistään kun seuraavan turneen järjestätte. Onko tuo teidän maanantain peli-ilta ihan kaikille vapaa vai tarviiko tuohon liigaan olla jotenkin ilmoittautunut?
http://www.tuug.fi/~jjkoskin/40k/league7.htm osoitteesta löytyy infoa tällä hetkellä käynnissä olevasta liigasta. Tervetuloa piipahtamaan jos pyörähdätte tälläpäin sivistyksen ulkopuolella
Vielä noista raiderin tapeista sen verran, että niitä ei ole mikään pakko liimata kinni. Kaikista parhaiten raiderit saa toimimaan tappien kanssa, kun poraan pohjassa olevan kolon aavistuksen verran isommaksi, jolloin tappi pysyy hyvin paikallaan. Mutta hui hirvitys, eihän sellaista armeijjaa kestä katsoa jossa raiderit luuttuavat maata?
Those who advance blind find trouble
Victory allways lurks in corners
-
Black scars
Kysymyksessähän suht mahdoton yhtälö, turnauksessa on kokonaisuudessa niin monta muuttuvaa tekijää. Ensinnäkin skenaariot vaikuttaa todella paljon. Tietynlaisessa skenaariosetissä DE armeija on jopa marineita parempi turnausarmeija. Mutta marinet on keskiverrosti jopa etulyöntiasemassa, koska monipuolisuutensa ansiosta ovat erittäin mukautuvia. Mikä on pelimaailmallisesti toki oikein, marinet tappelee kaikkia vastaan kaikkialla, kunhan keisari käskee. DE:t on taas erikoistuneet yhteen elämäntapaan ja taktiikkaan, eli seuraa tilanteita joissa ei deldareitten edes pitäisi olla (esim. paikalleen deployattuina vastaanottamassa IG:n pizzakuormaa). Asiaa on koetettu tasata sillä että DE hyökkää aina, mikä onkin hyvä etu koska tiedät jälleen varmuudella jotain mihin muut armeijat joutuvat varautumaan vaihtoehtoisesti. Vladgren ja Iso-Sedän kanssa käydyssä keskustelussa paistaa läpi ensin mainitun mainetta niittänyt 12 skimmerin armeija ja sen ongelmat. Kun puhutaan turnausympäristöstä niin olen tosiaan sitä mieltä että deldareilla voi pärjätä siinä missä marineillakin, jokaisella armeijalla on ristinsä, marineilla se on default armeijan asema, deldareilla aloitus. Deldareita pelataan vain niin vähän että tuotekehitys on sanomattakin yleisiä armeijoita hankalampaa, eldarit ja SM&CSM lienevät niitä armeijoita joiden kenraalit pystyvät laajaan mielipiteenvaihtoon. Deldareilla homma jumittuu usein juupas/eipäs tasolle, kun se mikä toimii toisen kavereita vastaan ei toimikkaan toisessa ympäristössä yhtä hyvin, yleisempien armeijoiden tosiasiat on tiedostetumpia.Joskus aikaisemminhan heitin Black Scarsille kysymyksen siitä, että onko tosiaan sitä mieltä että jokaisesta 40k armeijasta saa turnausympäristössä yhtä hyvällä todennäköisyydellä menestyvän armeijan ja silloin tätä samaa DE juttua sivuttiin (koska tietenkin väitin että DE:stä ei tällaista saa samallalailla kuin Marineista).
Harmi kun myin omat deldarini Vladgrenille, olisi ollut muutamia kokeilunarvoisia juttuja. Mutta aloittaessani 40k:n noilla deldareilla ne pieksi aivan kaiken mitä vastaan tuli ja siksi ajattelin silloin että tylsä homma, haluan haasteellisemman armeijan, vaihdoin ensin SoB sakkiin ja myöhemmin aloin kasaamaan omaa marine chapteriani.
Aika paha paikka tuo deldarien turnausvoiman määrittäminen, se on loppujen lopuksi niin tapauskohtaista. Mutta voi esittään asian niin, että jos omistaisin edelleen deldararmeijan (maalattuna valmiiksi) niin kyllä aina välillä ne valitsisin marineitteni ohi turnauksiin, on ne sen verran hyvä sakki.
*Hu*
Näinhän asia on. Ja vielä vähemmän ku DE:lla pelaavia on niitä, jotka edes jotenkuten pärjäävät niillä. Näin asiassa käy juuri niinkuin sanoit eli kauhean suurta foorumia ei Sotavarassakaan ole, jossa DE:lle voisi hyviä ja yleispäteviä miten sen sanois vähän edistyneemmän pelaajan ohjeita saada. Perusasioista nyt tientenkin mutta eihän se enää esim. meikäläistä kiinnosta. No katotaan jos pääsisit sitten Porvoossa mua kurmoottamaan niin ehkä siitä saisin jotain konkreettista ajatusta armeijan parantamiseksi. Ja mulla ku ei oo turnee armeijassa ku 8 leijaa ni nehän on kierroksessa tullu alas
Joskus muuten oikeesti pelottaa ku kuskaan kovalla tuulella noita Deldareittein skimmereitä, se ei ole siis mikään huhu että ne tippuu jo vähän kovemmasta tuulesta 
Mitä olen muilta foorumeilta lueskellut jonkin verran de juttuja, voisin sanoa, että täältä löytyy paljon tasokkaita pelaajia. Englanninkielisillä saiteilla keksitään kilpaa miten de:n armorien tulisi olla ainakin 16 jne.Asdrubael kirjoitti:Näin asiassa käy juuri niinkuin sanoit eli kauhean suurta foorumia ei Sotavarassakaan ole, jossa DE:lle voisi hyviä ja yleispäteviä miten sen sanois vähän edistyneemmän pelaajan ohjeita saada.
Itse ainakin olen lukenut täältä monta monta hyvää juttua (kuten tämä kyseinen), jotka antavat aina jotain uutta tapaan jolla katson deldareiden mahdollisuuksia. Esimerkiksi taloksen käytöstä on ollut paljon ihan hyvääkin juttua, tosin hellioneista joku saisi kirjoittaa yksikkö-arvostelun, sillä niiden käyttötarkoituksesta ei minulla ole hajuakaan. Kannattanee lukea kaikki vähänkään de:hen viittaavat topicit, sillä usein (lähes aina) ne menevät ot:n puolelle ja alkavat silloin vasta kunnolla kiinnostaa.
Those who advance blind find trouble
Tuota siihen raider tappeihin, niin senhän voi todeta että "realistisinta" olisis se että se raideri aina vuoron lopussa liikuttuaan vähentäisi korkeutta eli menisi lähemmäs maan pintaa suojaan ettei niitten puítten yli voi ampua näinhän se olisi helpointa ja ehkä realistisinta. Kun taas toinen voi olla että jos nyt on semmosia 5-6m puoita jossain maroja hullu kasa siinä 200m päässä, niin et kyllä näe niitä raiderin osia sieltä takaa vaikka vähän siinä pilkottaisikin jos marojen silmistä katsoisit, koska ne puut tulisi vastaan siinä koska kulma on sen verta suuri jo että lossi peittyy.
"Summon my army Lich"
- Henri Ketonen
uuh unohdin, mutta sieni toi on tulevaisuutta, mistä sen tietää miten ne pysähtelee sun muuta, voihan se hidastaa juuri siinä lopussa, tai sitten raider pölötit on niin taitavia että ne vaan osaa koukata, kattonu koskaa tähtien sotaa, esim siinä ne land speederit (jedin paluu siellä kuussa eevokkien luona), nekin pysähtyy aika äkäseen ja kyllä ne lujaa menee.
"Summon my army Lich"
- Henri Ketonen
Sen tietää siitä että niiden täytyy heittää difficult terrainia jos ne pysähtyvät puun läheisyyteen, tai johonkin kuralätäkön kokoiseen suohon. Ne voivat vielä upota ko. suohon, joka mielestäni on jo jotain korkeampaa teknologiaa ottaen huomioon että Raider on ainakin kaksi kertaa suon pituinen ja yhtä leveä.
zqmfgb