Bretonnian tactics

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Frank

Bretonnian tactics

Viesti Kirjoittaja Frank »

Haluaisiko joku valaista Bretonnian taktiikoista? Lähinnä kiinnostaisi minkälaisia kokoonpanoja porukat käyttävät 2000p. peleissä.
Onko joku keksinyt jotain ovelaa taktiikkaa? Newbiestä tuntuu, että Bretonnia on tämmönen yhden taktiikan ihme... :?
Deceased

Viesti Kirjoittaja Deceased »

Noh, yhden taktiikan ihme se vähän tuntuukin olevan... *shrug*... jos todella haluat yllättää vastustajat, osta yli yksi ryhmä Men-At-Armeseja... :wink: ... kannattavuudesta en tiedä, mutta yllättävä veto ainakin mun mielestä.. sen sijaan, että ostaisit vaan ritareita...
"Did you trust and elf??!!"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
Nessu

Viesti Kirjoittaja Nessu »

Ota kokonaan jalkaväki armeija. Täs itte meinaan otta lähiaikoina vc:t vastaan sellasen matsin missä käytän pelkkää jalkaväkeä, kuhan saan tuon jalkaväen kasaan. Ei ole enää "yhden taktiikan ihme"
Bretonnia
Inkvisiittori

Viesti Kirjoittaja Inkvisiittori »

Koko jalkaväkiarmeija on niin outo, että se voisi toimiakin, sitä täytyy
rakastaa kun hakkaat vihollisen steagadonin tai 25 black orcia hajalle
20:nellä Men-At-Armsilla.

Mutta all Cavalry on eittämättä se paras valinta, tosi nopee, tosi kestävä
(teoriassa), sekä mielettömän kovaa lyövä. Ja niiden knigettien
lukumäärä on myös sangen suuri. Se tekee nannaa kun 3 lancee törmää
jalkäväkiblokkiin. Tosin tätä vihollisesi sinulta aina odottaa...
SirUlrich

Viesti Kirjoittaja SirUlrich »

Bretonnian armeija on vaan niin jees!

Mun juttu olis se lance formaatio. Tekee aikamoista nannaa vähänkään heikommille jalkaväkiblokeille. Eikä Bretonnia todellakaan ole mikään yhden taktiikan ihme. On totta et sotakoneet ei kuulu valikoimiin. On totta et suurin osa joukoista on ratsuväkeä, mut hei sellainen se bretonnia on.

Mun mielestä pointtina on suhtautua Br:n ratsujoukkoihin samalla tavalla miten muut suhtautuu jalkajoukkoihin. Eli ratsujoukko A:n rooli on se ja se ja sillä apuna on ratsujoukko B, joka tulee sit kovaa flankkiin tms. Liiankin yleinen "ritskuilla läpi ja lujaa" taktiikka ei ole järin toimiva. Siksipä otetaan apuun esmes Fast Cavalry sääntöjä hyväksikäyttävät yksiköt. Aina pitäis mun mielestä miettiä et mihin pyrkii kulloisellakin armeijakokoonpanolla ja sitten laittaa se kokonaisuus toimimaan!

Nopeitten ratsujoukkojen etuna on se et kulloisenkin pelin painopiste on sen pelaajan siirrettävissä. Ei tarvitse olla jotain tosikovaa jalkamiesblokkia keskellä kenttää, kun voi tehdä kolmen ratsujoukon yhteis chargen tai muun vastaavan ja sillä tavalla hankkia se hetkellinen ylivoima jossakin toisessa kohdassa pelilautaa. Sit jos rupee ahdistaan liikaa, niin siirretään sitä painopistettä johonkin muualle. Nopeasti liikkuvat joukot voi yleensä melko vaivattomasti kiertää kaiken maailman blokit sun muut.

-Uffe
In service,
Sigmar Deus
Nessu

Viesti Kirjoittaja Nessu »

Joo ei todellakaan ole mikään yhden taktiikan ihme.
Nyt sain itsekkin pelattua matsin VC:tä vastaan missä mulla oli täysin jalkaväki armeija( tietysti oli damseli ja BSB hepalla). Deployment meni multa penkin alle, mutta taktikoinnilla onnistuin saamaan melkeen voiton, tasuriksi se jäi. Mutta oli kyllä vaihtelua "perinteiselle Bretonnia armaijalle".
Tämä taktiikka ei kyllä toimi ampuvia armeijoita vastaan, mutta jos pääsette pelamaan VC:n tyylistä armeijaa vastaan ni kannattaa koittaa. (kyseessä oli vain 1000 pts peli)
Bretonnia
Deceased

Viesti Kirjoittaja Deceased »

Noh, vaihtelua on täysi jalkaväki armeija... mutta ehkä noin yleiseltä pohjalta se, että painottaa myös jalkaväkeen bretonnialla olisi uutta ja ehkä jopa toimivaa... sillä jos vastustajalla on hyvä tapa kumota panssarien hyödyt, niin sitten ritaria viedään... *naurahtaa*... btw... onkohan kukaan saanut exeillä ritarin päitä pinottua? :twisted:
"Did you trust and elf??!!"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
Bretonnian General

Viesti Kirjoittaja Bretonnian General »

Ei Bretonnia o tosiaankaan "yhdentaktiikanarmeija" Siis Bretonnialaisilla voi voittaa niin monella eri tavalla, voi tehdä ihan mielettömästi erillaisia taktiikoita. Mä kun oon pelannu Warhammerii kaks vuotta, enkä kertaakaan o vielä onnistunu häviämään, takana on 20 "verilöylyn" putki, eikä loppua näy.

Jos Bretonnia ois "yhdentaktiikanarmeija" ei sillä vois voittaa ku kerran tai kahesti. Sen jälkeen tyhminkin vastustaja tai surkeinkin Newbie vois tajuta sen taktiikkas, ja sen jälkeen sulla ei o mahdollisuuksia voittoon.

Perinteinen taktiikka multa(jolla oon aina voittanu) on ottaa 3 rykymenttiä Knighteja ja pari scouttia, ja joitain sälää vielä siihen mukaan. Knightit levitetään tasaisesti kentälle, scoutit pistetään puoliväliin screeniks, ja sälämössö avustaa knighteja. Sen jälkeen lähetät keskimmäisen knighti rykymentin suoraan kohti vihollisen keskustaa ja kaks flankkiin, scoutit suojaa knighteja ja pommittaa sotakoneita ja loitsijoita. Seuraavalla vuorolla vaan chargaat knighteilla ja voitat pelin. Ihme kyllä mutta noin yksinkertainen taktiikka on toiminu mulla aina, joskus mä häpeen kavereitani...

Yks psyko taktiikka on ottaa yks ihan hlvetin iso lance täynnä graileja(n.20) ja sitten Msquireja paljon flankkiin. sitten vaan voitat pelin, on toiminu joka kerta ku oon kokeillu(eli peräti 4)

Kas noin, tulipa pätötekstiä...
Bretonnialla ei voi muuta kuin voittaa...
c0mmy

.......

Viesti Kirjoittaja c0mmy »

Siis knightteja vaan .. Niillä chargaat viholliseen keskukseen viä siinä unelma muodostelmassa niin tuhoa syntyy ja paljon ! Oikeastaan archerit ovat aivan turhia .. suhteellisen kalliita ja tuskin ne pääsevät edes kunnolla ampumaan jos kaikki sun knightit laukkaa sinne vihollisen alueelle muutamassa vuorossa .. No juu sun päätökset
EeRikki

Viesti Kirjoittaja EeRikki »

Bretonnian General kirjoitti:Ei Bretonnia o tosiaankaan "yhdentaktiikanarmeija" Siis Bretonnialaisilla voi voittaa niin monella eri tavalla, voi tehdä ihan mielettömästi erillaisia taktiikoita. Mä kun oon pelannu Warhammerii kaks vuotta, enkä kertaakaan o vielä onnistunu häviämään, takana on 20 "verilöylyn" putki, eikä loppua näy.

Jos Bretonnia ois "yhdentaktiikanarmeija" ei sillä vois voittaa ku kerran tai kahesti. Sen jälkeen tyhminkin vastustaja tai surkeinkin Newbie vois tajuta sen taktiikkas, ja sen jälkeen sulla ei o mahdollisuuksia voittoon.

Perinteinen taktiikka multa(jolla oon aina voittanu) on ottaa 3 rykymenttiä Knighteja ja pari scouttia, ja joitain sälää vielä siihen mukaan. Knightit levitetään tasaisesti kentälle, scoutit pistetään puoliväliin screeniks, ja sälämössö avustaa knighteja. Sen jälkeen lähetät keskimmäisen knighti rykymentin suoraan kohti vihollisen keskustaa ja kaks flankkiin, scoutit suojaa knighteja ja pommittaa sotakoneita ja loitsijoita. Seuraavalla vuorolla vaan chargaat knighteilla ja voitat pelin. Ihme kyllä mutta noin yksinkertainen taktiikka on toiminu mulla aina, joskus mä häpeen kavereitani...

Yks psyko taktiikka on ottaa yks ihan hlvetin iso lance täynnä graileja(n.20) ja sitten Msquireja paljon flankkiin. sitten vaan voitat pelin, on toiminu joka kerta ku oon kokeillu(eli peräti 4)

Kas noin, tulipa pätötekstiä...
Tuohan toimii niin kauan kunnes sieltä tulee jokin kova jalkaväkiyksikkö kuten White Lions, Phoenix Guard tai muu vastaava. Sitten jos sieltä tulee pari EGC ja se pääsee läväyttämään knighteihin niin se on menoa sit =)
I am, I am
Bretonnian General

No eipä o ainakaan mulla tullu tarpeeks kovaa jalkaväki rykmenttiä vastaan, varsinkin kun se sälä(eli msquiret, damsselit yms.) avustaa niitä knighteja.

Ehkä mun kaverit on vaan niin huonoja pelaajia, ettei ne osaa ottaa opikseen. Tai sit mulla on ihan mieletön tuuri.

Tietty tota pitää vähän muuttaa, riippuen vastustavasta armeijasta, deppauksesta ja terrainista. Mutta tuo taktiikka mulla on n.50% niistä peleistä joita mä pelaan. Mä kyllä yritän tuoda jotain uutta siihen taktiikkaan aina joskus.
The Bushman

Viesti Kirjoittaja The Bushman »

Jos haluat tehdä erilaisen Bretonniitti-armeijan niin kokeile seuraavaa:
4x 15squire(longbow)
täydet wisut(loreiksi vanhoilla loreilla heavens ja päivitetyillä life)+pakollinen battlestanu
lopuilla 6:n knigetin blokkeja(errantteja tai realmeja)
Oon tämäntapaisen joskus nähnyt. Toimivuudesta en tosin tiedä.
Bretonnian General

Ihan hyvin toi on mulla toiminu, oon kokeillu pari kertaa. Tosin että kannattaa ottaa yks paladin lentohevon selkään, sillä on hauska hätyyttää vastapuolta.
Nithadran
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nithadran »

SirUlrich kirjoitti:Bretonnian armeija on vaan niin jees!

Mun juttu olis se lance formaatio. Tekee aikamoista nannaa vähänkään heikommille jalkaväkiblokeille. Eikä Bretonnia todellakaan ole mikään yhden taktiikan ihme. On totta et sotakoneet ei kuulu valikoimiin. On totta et suurin osa joukoista on ratsuväkeä, mut hei sellainen se bretonnia on.

Mun mielestä pointtina on suhtautua Br:n ratsujoukkoihin samalla tavalla miten muut suhtautuu jalkajoukkoihin. Eli ratsujoukko A:n rooli on se ja se ja sillä apuna on ratsujoukko B, joka tulee sit kovaa flankkiin tms. Liiankin yleinen "ritskuilla läpi ja lujaa" taktiikka ei ole järin toimiva. Siksipä otetaan apuun esmes Fast Cavalry sääntöjä hyväksikäyttävät yksiköt. Aina pitäis mun mielestä miettiä et mihin pyrkii kulloisellakin armeijakokoonpanolla ja sitten laittaa se kokonaisuus toimimaan!

Nopeitten ratsujoukkojen etuna on se et kulloisenkin pelin painopiste on sen pelaajan siirrettävissä. Ei tarvitse olla jotain tosikovaa jalkamiesblokkia keskellä kenttää, kun voi tehdä kolmen ratsujoukon yhteis chargen tai muun vastaavan ja sillä tavalla hankkia se hetkellinen ylivoima jossakin toisessa kohdassa pelilautaa. Sit jos rupee ahdistaan liikaa, niin siirretään sitä painopistettä johonkin muualle. Nopeasti liikkuvat joukot voi yleensä melko vaivattomasti kiertää kaiken maailman blokit sun muut.

-Uffe
no niin siinä se tuli!!! :D :D :D Paras taktiikka koko pelissä(varsinkin BR:llä
Meaning of war is not to die for your country. But make the other bastard die for his.
- Patton
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”