Kaksi kysymystä (Winter, paint)
Kaksi kysymystä (Winter, paint)
Kaksi kysymysystä;
-Olen kuullut, että spray:ta ei saisi käyttää talvipakkasilla. Jos asia on näin, niin rituaalinhan voisi toimittaa autotallissa, mutta pitääkö kyseinen väittämä todella paikkaansa, eli joudunko tekemään sprayhommat autotallissa, talvisin?
[Gallupin einekset poistettu. -MN]
Pitäisikö olla kaikkia värisävyjä vaaleaa, ja tummaa, jotta saisi yksityiskohtaisempia, parempia figuja, ja "teemavärejä" (joita käyttää usein maalatessaan) kenties useampiakin? Olen kokeillut mixauksia, mutta huonoin tuloksin (muutaman kerran olen päätynyt tyytyväiseen).
-Olen kuullut, että spray:ta ei saisi käyttää talvipakkasilla. Jos asia on näin, niin rituaalinhan voisi toimittaa autotallissa, mutta pitääkö kyseinen väittämä todella paikkaansa, eli joudunko tekemään sprayhommat autotallissa, talvisin?
[Gallupin einekset poistettu. -MN]
Pitäisikö olla kaikkia värisävyjä vaaleaa, ja tummaa, jotta saisi yksityiskohtaisempia, parempia figuja, ja "teemavärejä" (joita käyttää usein maalatessaan) kenties useampiakin? Olen kokeillut mixauksia, mutta huonoin tuloksin (muutaman kerran olen päätynyt tyytyväiseen).
Mukana Sotavasaran foorumeilla jo kymmenen vuoden ajan.
En usko että sprayaaminen toimii pakkasella.. olen autotallissa maalannu mutta kysy vähän kokeneemmilta..
Bronzed flesh on vähän tummempi kuin suomalaisen väri, veikkaisin jotain thaimaalaista. Dwarf flesh on enemmän ihmisen värinen.
Ja itselläni on tällä hetkellä 7 purkkia maalia, tosin ostan n. 5 purkkia lisää heti kun pääsen kauppaan.
Bronzed flesh on vähän tummempi kuin suomalaisen väri, veikkaisin jotain thaimaalaista. Dwarf flesh on enemmän ihmisen värinen.
Ja itselläni on tällä hetkellä 7 purkkia maalia, tosin ostan n. 5 purkkia lisää heti kun pääsen kauppaan.
Re: Kaksi kysymystä (Winter, paint)
Toki sitä voi käyttää talvella, laatu vaan kärsii tavallista helpommin. Kannattaa katsoa että spraykannu on ravistettu ja napit maalausvalmiina ennen kuin menet ulos, ja tuot ne sisälle mahdollisimman nopeasti maalauksen jälkeen. Spray ei nimittäin tartu kovin iloisesti liian kylmään pintaan, ja joskus on kuulunut puhetta maalin kökkööntymisestä pakkasella maalatessa.Goblinoid kirjoitti:Kaksi kysymysystä;
maalipurkkeja on nopeasti arvioiden 40+, jos tällä tiedolla nyt jotain teet.
Re: Kaksi kysymystä (Winter, paint)
Itseasiassa juuri päinvastoin. Pakkasella maalatessa ne figuurit kannattaa jättää sinne ulos niin kauaksi aikaa, että ovat varmasti kuivuneet (ja tämä kestää kylmässä kauemmin kuin lämpimässä, parista tunnista voidaan puhua). Jos märkä kylmä maali tuodaan sisälle lämpimään kuivumaan, niin maali laajenee ja aiheuttaa ns. hikoiluefektin figun pintaan, jolloin pinnan laatu kärsii pahasti. Kuivuneella maalipinnalla tätä ei tapahdu.Rogue kirjoitti:Toki sitä voi käyttää talvella, laatu vaan kärsii tavallista helpommin. Kannattaa katsoa että spraykannu on ravistettu ja napit maalausvalmiina ennen kuin menet ulos, ja tuot ne sisälle mahdollisimman nopeasti maalauksen jälkeen. Spray ei nimittäin tartu kovin iloisesti liian kylmään pintaan, ja joskus on kuulunut puhetta maalin kökkööntymisestä pakkasella maalatessa.Goblinoid kirjoitti:Kaksi kysymysystä;
Ja jos tosiaan on mahdollisuus käytellä sprayta lämpimässä, niin ehdottomasti kannattaa tilaisuus hyödyntää. Itselleni ei tuota luksusta ole suotu.
-Roope
Viimeksi muokannut Ropetus, To 01.03.2007 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Hands_of_blue
Mutta jos autotalli on käytössä niin miksi turhaan riskeerata? Ellei muuta niin on lämpimässä ainakin hauskempi suihkia.
Maaleja minulta löytyy melkein koko Vallejon Game color sarja ja muutama Gw ja inkit päälle. Pikkuhiljaa ovat kertyneet mutta ei niistä suurta osaa tule kovin säännöllisesti käytettyä. Vähemmälläkin takuulla pärjää.
Maaleja minulta löytyy melkein koko Vallejon Game color sarja ja muutama Gw ja inkit päälle. Pikkuhiljaa ovat kertyneet mutta ei niistä suurta osaa tule kovin säännöllisesti käytettyä. Vähemmälläkin takuulla pärjää.