"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vallejon maalit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Gorbag
Viesti:

Vallejon maalit

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

On tullut pidettyä (onkohan nyt kokonainen vuosi ainakin) taukoa noista hammereista, ja vanhat GW:n maalit alkavat olla jo melkoisen huonossa kunnossa. Nyt kuitenkin taas hiihtolomalle aikoisin saattaa (siis oikeasti) space marine- armeijani pelattavaan kuntoon. Uusia kolinsky pensseleitä ostan muutaman, kun vanhat ovat "syvähukkuneita".

Pohdiskelinkin tuossa, josko ostaisinkin vallejon maalit GW:n maalien sijasta. Mitään huono en ole niistä kuullut: pigmenttiä enempi, paremmat korkit/pullot jne. Mitäs te suosittelisitte, siinä kun on ilmeisesti model colour, ja game colour sarjatkin vielä? Maalien nimetkin ovat ihan vieraita. :D

Muutamat testifigut varmaan viikonloppuna väännän, sillä on tuo väriteema hieman hukassa, saatan myös jotain concept arttia väsäillä, jos ei ole liian hapokasta.
popo

Viesti Kirjoittaja popo »

http://home.att.net/~katamaran/vallejo.html
Jos muutos Citadelin maaleista Vallejon vastaaviin tuottaa vaikeuksia, kannattaa tuo sivu kurkata.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Suosittelisin itse ehkä game coloria, jos maalaat pelipöytätasoa - model color onkin sitten jo hieman parempaa tavaraa, muttei myöskään ihan yhtä yksinkertaista käyttää - se ei myöskään kestä yhtä hyvin ja lakkaus on käytännössä pakollista figuille, jotka on model coloreilla maalattu.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Ruispöllö

Vallejo

Viesti Kirjoittaja Ruispöllö »

Onko vallejon maalit halvempia kuin citadel colours?
Löytyy.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Puteli maksaa suurin piirtein saman verran - saattoi olla halvempikin. Tavaraa kuitenkin on enemmän. Hinta tosin harvoin saisi olla figuilijalla syynä maalimerkin hankintaan, sillä saavutetuilla hintaeduilla ei saada edes yhtä muovista figua. Käyttömukavuus on olennaisinta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
JakeZuku

Viesti Kirjoittaja JakeZuku »

Äsch! meillä Kuopiossa Vallejon maalit on 2,70e... Kalliimpia kuin GWllä :(
What's going on here? Back from the grave and crap.
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Vallejon Game coloriin olen itse pikkuhiljaa siirtynyt sen jälkeen kun ne fantasiapelien hyllyille ilmestyivät. Mitään valittamisen aihetta en ole ainakaan vielä löytänyt. Hinta tosiaan Fantasiapeleissä on 2€ putelilta ja purkki on Gw:n vastaavaa isompi. Mielestäni Vallejon maalit ovat myös laadultaan hieman parempia kuin Gw:n mutta ei niillä mitään hurjaa eroa ole, ja löytyy Vallejoltakin muutama huonompilaatuinen maali. Vallejon kanssa kannattaa myös ehdottomasti käyttää märkäpalettia, helpottaa sekoittamista ja pitää maalin juoksevana useita tunteja.
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

jakezuku kirjoitti:Äsch! meillä Kuopiossa Vallejon maalit on 2,70e... Kalliimpia kuin GWllä :(
Sotataito.com, sinne ne maalit menneet on. (Gamet)

-Nilarakh
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri

Cynae-aeaelioe
Ruispöllö

Ei fantasiapeleissä oo ollu vallejon maaleja. Mä en ainakaan oo huomannu.
Löytyy.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Pluton12 kirjoitti:Ei fantasiapeleissä oo ollu vallejon maaleja. Mä en ainakaan oo huomannu.
No itse en ole Fantasiapeleissä käynyt kuin viimeksi 2½ vuotta sitten, enkä edes harrastanut figuilua silloin, mutta eräs kaverini on tuonut minulle pyynnöstä Fantasiapeleistä parikin putelia Vallejoa.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
JakeZuku

Viesti Kirjoittaja JakeZuku »

Nilarakh kirjoitti:
jakezuku kirjoitti:Äsch! meillä Kuopiossa Vallejon maalit on 2,70e... Kalliimpia kuin GWllä :(
Sotataito.com, sinne ne maalit menneet on. (Gamet)

-Nilarakh
Thanks dude! Hyvä vinkki :)
What's going on here? Back from the grave and crap.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Pluton12 kirjoitti:Ei fantasiapeleissä oo ollu vallejon maaleja. Mä en ainakaan oo huomannu.
Ainakin Helsingin putiikissa on. Ja pääkaupungista Model Coloriakin löytää ainakin Hobby Pointin hyllyltä.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
kasvi

Viesti Kirjoittaja kasvi »

kyllä niitä taitaa löytyä milteimpä jokaisesta fantsusta maan päällä ja nykyään niitä bongaa ihan random askartelukaupoista kans.
Että ei kun tutkailemaan.
Palkkamaalausta
"Oikeat figut on niille, jotka eivät osaa proxyttaa"
-Nojatuoli
Ruispöllö

Fantsu

Kyseinen liike on Fantasiapelit Jyväskylä.
Löytyy.
yrska
Peliporukkavalvoja

Re: Fantsu

Viesti Kirjoittaja yrska »

Pluton12 kirjoitti:Kyseinen liike on Fantasiapelit Jyväskylä.
Kylläpä siellä niitä on ihan alusta lähtien olluna ihan kiltisti suvassa sovussa GW:n maalitelineen enemmän tai vähemmän välittömässä läheisyydessä. Jos ei itse löydä, niin myyjäpuolelta kysäisemällä löytyvät ne Vallejon tippanokat sieltä kyllä varmasti.

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Gorbag
Viesti:

Zorge että nyt manaan tämän esille.

No kuiteski, pitäis tuossa torstaina käydä ostamassa noita maaleja.
Fantsuun menen elikkä onkos siellä vaan sitä game colouria?

Joihinkin showcase mineihin ilmeisesti useimmat käyttävät model colouria?

Onkos vallejon omista lakoista mihinkään?

Onko mitään erityisen käteviä kikka washeja/maaleja, joita voisi poimia samalla mukaan?
Gamecynic

Viesti Kirjoittaja Gamecynic »

Jos tätä nyt vielä ei kukaan sanonut (olen väsynyt kirjoittaessani..Zzzz) niin Helsingin Fantasiapeleistä löytyy nykyään Vallajon maaleja.

Ei muuta kuin sieltä hakemaan.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Gorbag kirjoitti:No kuiteski, pitäis tuossa torstaina käydä ostamassa noita maaleja.
Fantsuun menen elikkä onkos siellä vaan sitä game colouria?
Fantsussa on vain gamea, Hobby Pointissa oli myös modelia kun viimeeksi kävin. Siellä tuleekin yleensä poikettua täydennysreissulla aina kun kuljen ohi.
Joihinkin showcase mineihin ilmeisesti useimmat käyttävät model colouria?
Enpä nyt tiedä, määrääkö se käyttötarkoitus oikeastaan mitään. Enemmän kyse on omasta maalaustyylistä ja mieltymyksistä. VMC peittää äärimmäisen hyvin sekä hyvässä että pahassa. Hyvää on se, että valmista tulee nopeasti ja kerrokset pysyvät ohuina. Mahdollisia ongelmia tulee siitä, että tällaisessa kerroksessa ei ole juuri läpikuultavuutta. Blendit smoothit voivat vaatia mediumien kanssa läträystä, retarderia tai laihempien maalien lisäämistä seokseen. Muuten väritasojen erot voivat pistää silmään raitoina.

Toinen merkittävä piirre on model colourin todella laaja värivalikoima (220 kpl tms.), josta löytyy mm. meikäläisen maailman armeijoille paljon valmiita, realistisia sävyjä. Kyllä ne kirkkaatkin värit ovat siellä jossain. Ainakin lemon yellow, flat red ja medium blue ovat hyvin selkeitä perusvärejä, joista on hyvä lähteä kehittelemään eri suuntiin.

Mitä siihen kestävyyteen tulee...no, itse olen maalannut useita satoja metallifiguja pääosin VMCllä ja kuskaan niitä ympäriinsä lakkaamattomina. En ole huomannut mitään kuluvuuseroja muihin maalimerkkeihin nähden. Muutamat muut sanovat havainneensa ongelmia. Ehkä pohjamaalilla tai apuna käytetyillä aineilla on vaikutusta asiaan. Tiedäpä tuota. En kuitenkaan näe syytä viritellä liikoja fobioita. Hyvin modelikin toimii, ainakin täällä. Rohkeasti vain kokeilemaan jos kiinnostaa. Legendoja tuntuu olevan liikkeellä enemmän kuin faktaa.
Onkos vallejon omista lakoista mihinkään?
On tuossa sekä kiiltävää että mattaa yhdet putelit. Itse käytän lähinnä kiiltoefektien tekemiseen tai poistoon. Monet ovat kyllä tykänneet varsinaisessa täyslakkauksessakin. Siihen en ota kantaa koska en ole harrastanut. Omassa käytössäni en ole huomannut vikoja.
Onko mitään erityisen käteviä kikka washeja/maaleja, joita voisi poimia samalla mukaan?
Matt medium ja retarder ovat käteviä kikkailussa. Yksi hämmentävä ihmeaine on lisäksi model air -linjastosta löytyvä burnt umber. Se on melkein kuin ruskeaa inkkiä, paitsi että käyttäytyy paremmin ja tekee vaikka mitä. Model airithan ovat periaatteessa ruiskumaaleja, mutta käytännössä niitä voi vallan hyvin käyttää sudinkin kanssa. Koska ne ovat ohuempia kuin normaalit maalit, niillä saa tehtyä hauskoja kuulto- ja varjostusefektejä inkkien tyyliin. Sitten on vielä smoke, joka taitaa löytyä model colourin puolelta. Sekin on mystistä ja kätevää. Cork brown ja woodgrain ovat myös kestosuosikkeja. Niillä syntyy ymmärrettävästi puuta, mutta myös nahkaa ja vaikka mitä ruskean tapaista.

Taidankin ruveta maalaamaan.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Gorbag
Viesti:

Game colourin puoleltakin löytyy tuo smoke ink, luultavasti ihan sama kuin tuo Paljon Kehuttu Se Oikea Smoke, joka on model colourilla?
Agamemnon2

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

Smoke on hyvää tavaraa, parasta "inkkiä" mitä on tullut käytettyä. Sen ja muiden erikoisempien litkujen käytöstä muuten löytyy muistaakeni Brushthrallsista tutoriaalia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”