Epic Ulthwé
Epic Ulthwé
Pikkuhiljaa alkaa tapahtua aktivoituminen tähän pienempään mittakaavaan, kun nyt vielä kaapin pohjalla makaa kasa second hand eldareita. Kun tuo 40kiloisen armeijakin synkistelee Ulthwén teemassa, luonnollinen väri-/armeijavalinta olisi pienemmille suippokorville myös Ulthwé.
Kysymykseni liittyykin nyt tuohon Epicin Ulthwé 2.3 -listaan. Miten se käytännössä eroaa Swordwindista? Miten ne Black Guardin Warhostit eroavat taktisesti ja toiminnallisesti perusguardianeista? Statihan niillä taitavat olla samat. Voiko Ulthwé lista toimia ja onko se yhtään pelittävä tai anteeksiantava aloittelijalle? Pitäisikö hankkia suosiolla geneerisiä marsuja ja unohtaa eldarit kunnes peli on hallussa?
Kaikki apu olisi paikallaan.
Kysymykseni liittyykin nyt tuohon Epicin Ulthwé 2.3 -listaan. Miten se käytännössä eroaa Swordwindista? Miten ne Black Guardin Warhostit eroavat taktisesti ja toiminnallisesti perusguardianeista? Statihan niillä taitavat olla samat. Voiko Ulthwé lista toimia ja onko se yhtään pelittävä tai anteeksiantava aloittelijalle? Pitäisikö hankkia suosiolla geneerisiä marsuja ja unohtaa eldarit kunnes peli on hallussa?
Kaikki apu olisi paikallaan.
Galleriaan pääsee tästä.
Re: Epic Ulthwé
Ellei muisti peta initiave oli 1+. Ihan kateva ominaisuus varsinkin kun yhdistaa farsightiin. Ellei ole blast markkereita onnistuvat action heitossa automaattisesti vaikka olisi toinen aktivaatio putkeen...(retain the initiave)Rejector kirjoitti:Miten ne Black Guardin Warhostit eroavat taktisesti ja toiminnallisesti perusguardianeista? Statihan niillä taitavat olla samat.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Ulthwe on oikein toimiva lista, siltä puuttuu ainoastaan edellytykset kunnon assaultteihin, eli siis 8 standin aspect warhostit, mutta tänän on vastineeksi 5 strategy rating, joten assaultteja on helpompi coordinoida. (+support fire)
Black guardianeilla on 2 farseer unittia ja tosiaan inikka 1:stä on enemmän hyötyä kuin aluksi voi kuvitella.
Black guardianeilla on 2 farseer unittia ja tosiaan inikka 1:stä on enemmän hyötyä kuin aluksi voi kuvitella.
Rats keep running!
tuossa olisi yksi henan tekemä raportti viimeisimmästä ulthwe pelistä, ja tactical commandissa on monia lisää.
http://www.tacticalwargames.net/cgi-bin ... =21;t=8729
http://www.tacticalwargames.net/cgi-bin ... =21;t=8729
Rats keep running!
Viime turnauksessa Ulthwélla pelanneena listalla, jossa ei ollut yhtään aspoja voin sanoa, että kyllä se toimii, mutta Eldarien nopeutta joutuu oikeasti käyttämään kunnolla hyväksi, jos mitään aikoo saada aikaiseksi. 5+ strategy auttaa ja samoin 1+ aktivaatio samoin - farsightiäkään ei kannata unhoittaa.
Jos otat jetbike troupeita, niin ota siihen nyt se 1-3 vyperiä, jotta saat fire supportin lisäksi aiheutettua myös blast markkereita.
Eldarit menevät rikki helposti ja ne kannattaa mahdollisuuksien mukaan pitää mahdollisimman hyvin suojassa. Muista myös, että muutkin armeijat pääsevät doublella yllättävänkin lähelle. Eldareilla ei myöskään ole erityisen paljoa väkeä, joka tulivoimaa voisi antaa, mutta nopean liikkumisen avulla voit nopeasti kohdistaa rajallisen iskuvoiman heikommin puolustettuihin sektoreihin.
Grav tankit melkein kaikkine versioineen ovat ystäviä.
Jos otat jetbike troupeita, niin ota siihen nyt se 1-3 vyperiä, jotta saat fire supportin lisäksi aiheutettua myös blast markkereita.
Eldarit menevät rikki helposti ja ne kannattaa mahdollisuuksien mukaan pitää mahdollisimman hyvin suojassa. Muista myös, että muutkin armeijat pääsevät doublella yllättävänkin lähelle. Eldareilla ei myöskään ole erityisen paljoa väkeä, joka tulivoimaa voisi antaa, mutta nopean liikkumisen avulla voit nopeasti kohdistaa rajallisen iskuvoiman heikommin puolustettuihin sektoreihin.
Grav tankit melkein kaikkine versioineen ovat ystäviä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Eldarit toimivat hyvin ensimmäisenä armeijana, ne ovat monipuolisia (tosin erittäin heikkoja) ja voit kokeilla monenlaisia lähestymistapoja. Siis suosittelen lämpimästi. Eldareihin on tullut vielä epävirallinen päivitys 1.8 ja sillä kannattaa pelata, niin ei rupea pelitoveritkaan niin ärsyyntymään. (linkki löytyy turnauksista, epic 25.2...)
Rats keep running!
Kiitos paljon kaikille vastauksista. Epic ympyrät tuntuvat olevan, miten sen nyt sanoisi, innoittuneempia pelistään kuin vaikkapa GW:n pääpelien pelaajat.
Vaikka Armageddon sääntökirja on luettu läpi, on pelin flow vielä hieman hakusessa. Pitää varmaan alkaa kinuamaan opetuspeliä joltain teiltä kokeneemmalta seniorilta. Tosin, samaan aikaan täytyisi maalata loppuun Fanatic 2:n wood elf armeija ja aloittaa blood bowl joukkueen maalaus ja liiga eli tekemistä tulee riittämään tulevaisuudessa. Epic kiehtoo silti paljon.
Geneeri marsu -heitto oli tosiaan vain oletus miten GW:n pelit yleensä toimivat eli marsuilla pitäisi olla helppo pelata ja oppia. Poikkeus näköjään vahvistaa säännön.
Ilmeisesti Epicissä on aika lailla tapana pelata uusimmilla epävirallisillakin säännöillä, nuo Charadin linkkaamat 1.8 säännöt siis kannattanee ottaa suoraan käyttöön?
Kasailin tänään Eldareitani ja jonkinlaista armeijan tynkää niistä on havaittavissa. Kerron tarkemmin myöhemmin, mutta tässä vaiheessa runkona tuntuisi olevan 2 guardin warhostia, joilla kummallakin 3 heavya, 3 supportia ja 3 wraithlordia, toiselle vielä 3 wraithguardia. Black guardian warhost. Aspect troupeja 1-2, lähinnä scorpioneja ja harlekiineja (bansheita?). 6 war walkeria, 1 scorpion ja wave serpentejä aivan sikana (20+...). Lisäksi erinäisiä määriä rangereita, jetbikeja ja vypereita. Ainakin johtoporrasta puuttuu, lisäksi kasa grav tankkeja varmaan tekisi terää. Kai tästä jonkinnäköinen armeija tulee?
Vaikka Armageddon sääntökirja on luettu läpi, on pelin flow vielä hieman hakusessa. Pitää varmaan alkaa kinuamaan opetuspeliä joltain teiltä kokeneemmalta seniorilta. Tosin, samaan aikaan täytyisi maalata loppuun Fanatic 2:n wood elf armeija ja aloittaa blood bowl joukkueen maalaus ja liiga eli tekemistä tulee riittämään tulevaisuudessa. Epic kiehtoo silti paljon.
Geneeri marsu -heitto oli tosiaan vain oletus miten GW:n pelit yleensä toimivat eli marsuilla pitäisi olla helppo pelata ja oppia. Poikkeus näköjään vahvistaa säännön.
Ilmeisesti Epicissä on aika lailla tapana pelata uusimmilla epävirallisillakin säännöillä, nuo Charadin linkkaamat 1.8 säännöt siis kannattanee ottaa suoraan käyttöön?
Kasailin tänään Eldareitani ja jonkinlaista armeijan tynkää niistä on havaittavissa. Kerron tarkemmin myöhemmin, mutta tässä vaiheessa runkona tuntuisi olevan 2 guardin warhostia, joilla kummallakin 3 heavya, 3 supportia ja 3 wraithlordia, toiselle vielä 3 wraithguardia. Black guardian warhost. Aspect troupeja 1-2, lähinnä scorpioneja ja harlekiineja (bansheita?). 6 war walkeria, 1 scorpion ja wave serpentejä aivan sikana (20+...). Lisäksi erinäisiä määriä rangereita, jetbikeja ja vypereita. Ainakin johtoporrasta puuttuu, lisäksi kasa grav tankkeja varmaan tekisi terää. Kai tästä jonkinnäköinen armeija tulee?
Galleriaan pääsee tästä.
Tuota... nuo wave serpentit pitäisi ympätä noihin warhosteihin, eikä noilla HWP/SWP/wraithguard/wraithlord -lisillä niistä ole juurikaan mobiliteetin kannalta hyötyä. Jos liikettä haluat, ota pelkkiä guardianeja.
Falcon troupet ovat harkittava vaihtoehto. Jos et omista jo entuudestaan kasaa grav tankkeja, niin suosittelen lämpimästi tilaamaan ne Forge Worldistä. Saat halvemmalla hienompia.
Falcon troupet ovat harkittava vaihtoehto. Jos et omista jo entuudestaan kasaa grav tankkeja, niin suosittelen lämpimästi tilaamaan ne Forge Worldistä. Saat halvemmalla hienompia.
Epic ympyrät on täynnä innostuneita pelaajia. Ongelma vaan on että ympyrät ovat hyvin pieniä (~20 pelaajaa pääkaupunkiseudulla).
Mutta jos demopeliä haluat (voisin saada esim marinet vs orkit kasaan lainaamalla figuja kaverilta, listat teen valmiiksi), niin täällä oli toinen jolle jo lupailin demotusta. Joten vedetään kaksi kärpästä yhdellä ja voin vetää molemmille pelin tai kaksi jos kerkiää yhden päivän aikana. Eli te pelaatte ja minä neuvon tarvittaessa (ja tuon figuja). Jos tämä on hyvä niin pistä YV:tä. Aikataulu voisi olla ensi viikkolla tai sitä seuraavana.
Itse en Eldareilla ole pelannut, joten neuvoa armeijan tekemiseen en osaa antaa.
Mutta jos demopeliä haluat (voisin saada esim marinet vs orkit kasaan lainaamalla figuja kaverilta, listat teen valmiiksi), niin täällä oli toinen jolle jo lupailin demotusta. Joten vedetään kaksi kärpästä yhdellä ja voin vetää molemmille pelin tai kaksi jos kerkiää yhden päivän aikana. Eli te pelaatte ja minä neuvon tarvittaessa (ja tuon figuja). Jos tämä on hyvä niin pistä YV:tä. Aikataulu voisi olla ensi viikkolla tai sitä seuraavana.
Itse en Eldareilla ole pelannut, joten neuvoa armeijan tekemiseen en osaa antaa.
Harmi vaan että Tampereen seudulla ei juuri epic pelaajia ole, eikä ehdi Helsinkiin kuin harvoin (pidemmäksi aikaa) 
Kiinnostusta kyllä riittäisi.
Kukaan tekemässä tilausta Chaosorcista lähiaikoina?
Kiinnostusta kyllä riittäisi.
Kukaan tekemässä tilausta Chaosorcista lähiaikoina?
Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without.
Tiedän yhden tampereen seudulla olevan pelajan toisessa foorumissa. Ellet se sitten ole sinä
(yhden pelaajan kanssa tuli tämän tyyppistä sähellystä). Eli Tactical Command ja käyttäjä Mojarn Piett.
Sekä viime vuoden ropeconissa oli muistaakseni yksi tai kaksi henkilöä tampereelta katsomassa epicciä (entisiä pelaajia), joita olisi ehkä kiinnostanut. Joten Ropeconissa voi olla mahdollisuuksia löytää henkilöitä.
Sekä viime vuoden ropeconissa oli muistaakseni yksi tai kaksi henkilöä tampereelta katsomassa epicciä (entisiä pelaajia), joita olisi ehkä kiinnostanut. Joten Ropeconissa voi olla mahdollisuuksia löytää henkilöitä.
Kai olet varma ettei nuo wave serpentit ole niita vanhoja kenkalaatikko muovi falconeita?-)Rejector kirjoitti:ja wave serpentejä aivan sikana (20+...).
Tuntuisi vain kummalliselta etta joukossa olisi noin monta wave serpenttia mutta ei falconin falconia.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Kyllä isot guardianblokit ovat hyviä, varsinkin kun ne yhdistää portaaliin (webway+storm serpent), niin ei tartte turhaan juosta kun on tykistötulta niskassa.
Black guardianit kannattaa laittaa serpentteihin, sillä ne sopivat paremmin nopeisiin engageihin.
Ja todellakin grav-tankkia kehiin, muuten näyttää kivalta porukalta.
Black guardianit kannattaa laittaa serpentteihin, sillä ne sopivat paremmin nopeisiin engageihin.
Ja todellakin grav-tankkia kehiin, muuten näyttää kivalta porukalta.
Rats keep running!
Juuh. Taysi patteri wraith koneita johtamassa guardian hyokkaysta on IKAVA kombinaatio.Charad kirjoitti:Kyllä isot guardianblokit ovat hyviä, varsinkin kun ne yhdistää portaaliin (webway+storm serpent), niin ei tartte turhaan juosta kun on tykistötulta niskassa.
Yksi vaikuttavimmista assault komboistamme nahtiin kun tuollainen guardian warhost johti rynnakkoa. Warp spiderit aloitti noiden tukemana, sitten guardianit teurasti toisen ryhman ja lopuksi noiden tukemana jetbiket teki toisesta ryhmasta orkkeja hakkelusta.
Tuloksena oli muistaakseni 4 warbandia tuhottuna viimeiseen orkkiin ja blast markkereita pariin muuhun lahella olleeseen muodostelmaan. Eldar tappiot? Zip. Wraith**** imivat sen vahan FF hyokkayksista mita orkit saivat aikaan.
Voivat hyvinkin olla, pikaisella vilkaisulla näyttivät aivan Serpenteiltä. Ovat joka tapauksessa muovisia ja spruen osana tulleita, poihjasta puutuu nimittäin iso viipale muovia. Täytyy katsoa mitä näille tekee.tneva82 kirjoitti: Tuntuisi vain kummalliselta etta joukossa olisi noin monta wave serpenttia mutta ei falconin falconia.
Kiitoksia Pahville, näin pienessä skaalassa konverttaus ei tullut mieleenikään. Pistäpä vielä pari vinkkiäm YV:llä tai sitten kasvotusten Fanaticissa.
Henan demopelille sanon "kiitos, joskus" , oma aikatauluni on hälyttävän tiukka kaikelle lisäharrasteelle. Voisin vaikka lähestyä sitten YV:llä kun on vähemmän tiukkaa aikataulun suhteen. Lopputavoitteeksi voisi vaikka kokeilla RopeCon 2007 Epic turnausta, kun se varmaan taas tulee. Jos sekin turnee on vuorostaan Fabaa, kilpa on kahden turneen välillä silti paha.
Galleriaan pääsee tästä.
Muovisia serpenttejä ei tietääkseni koskaan ole ollutkaan. Kenkälaatikko falconi on tietääkseni ainut muovinen eldar ajoneuvo. Saatan tosin olla väärässäkin.Rejector kirjoitti:Voivat hyvinkin olla, pikaisella vilkaisulla näyttivät aivan Serpenteiltä. Ovat joka tapauksessa muovisia ja spruen osana tulleita, poihjasta puutuu nimittäin iso viipale muovia. Täytyy katsoa mitä näille tekee.
http://www.tneva.net/pics
Katso tuolta eldar kuvia. Siellä pitäisi olla falconeita. Voit nähdä näyttääkö tutulta.
Antaisin suoran linkin sopivaan kuvaan mutta nettiyhteys pätkii oikein urakalla enkä pääse tuolle(tai usealle muullekkaan...) palvelimelle.
Ei ole mitään kilpaa. Epic on näistä kahdesta se ainoa oikeasti harkinnan arvoinen vaihtoehto.Rejector kirjoitti:Lopputavoitteeksi voisi vaikka kokeilla RopeCon 2007 Epic turnausta, kun se varmaan taas tulee. Jos sekin turnee on vuorostaan Fabaa, kilpa on kahden turneen välillä silti paha.