"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Metalli Figujen Kelvottomuus!

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
K0tka

Metalli Figujen Kelvottomuus!

Viesti Kirjoittaja K0tka »

Noh olen wh40k aloittamisestani saaka ollut kyrpiintynyt metallisiin figuureihin. ensin space marinedien veteraaneihin ja nyt tyraniidejen zoantropeihin, mokomat omaavat niin ison pään että ei meinaa pysyä kiinni! joten Mitenkäs tuon Zoanin heddyn saa pysymään vaivatta, kokeilin Loctiten super attakkia.
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Kokeile pinnaamista.

Äläkä syyttele syyttä kaikkia metallifiguja jos on parin kanssa ongelmia.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Nicodemus von Traube

Viesti Kirjoittaja Nicodemus von Traube »

Itse laitan liimauskohtaan jotain "täyteainetta", käytännössä pikkuisen greenstuffia.

Joskin kerran oli laiska olo enkä jaksanut nousta työpöydältäni noutamaan jääkaapista geeässää, niin laitoin kylmästi parin millin palasen ihan vaan talouspaperia liitoskohtaan ja reilusti pikaliimaa (joka kasteli talouspaperinpalan hyvin). Hyvin on sekin liitos pitänyt. Idean sain ketjusta jossa jotkut miettivät miten saada pikaliima farkuista irti. Liimahan menee sinne kiutujen väliin eikä sitä sieltä saa enää millään.
15mm for teh win
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Pinnaus tosiaan auttaa. Tuossa jonkinlainen viimeistelyä vailla oleva artikkelintynkä asian perusteista.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
esko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko »

Nicodemus von Traube kirjoitti: Joskin kerran oli laiska olo enkä jaksanut nousta työpöydältäni noutamaan jääkaapista geeässää

??? Tuota en ole kuullutkaan, jääkaapissa, kuinkas pakollista se on? Olen just hankkimassa gs:sää joten ...
Welcome to the jungle.
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

esko kirjoitti:
Nicodemus von Traube kirjoitti: Joskin kerran oli laiska olo enkä jaksanut nousta työpöydältäni noutamaan jääkaapista geeässää

??? Tuota en ole kuullutkaan, jääkaapissa, kuinkas pakollista se on? Olen just hankkimassa gs:sää joten ...
Toiset ilmeisesti säilyttävät gs:nsä jääkaapissa kuivumisen estämiseksi mutta kyllä minulla on kyllä sailynyt ihan ilmatiiviissä rasiassa työpöydällä.
Valmiiksi sekoitetun stuffinkin saa varmasti jokusen tunnin kylmässä säilymään.

Tästä voisi taas aloittaa saarnan siitä kuinka kelvottomia muovifigut ovat, tai ovatko ne oikeita figuja ollenkaan mutta enpä taida jaksaa :)
esko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko »

Draven kirjoitti:
esko kirjoitti:

Toiset ilmeisesti säilyttävät gs:nsä jääkaapissa kuivumisen estämiseksi mutta kyllä minulla on kyllä sailynyt ihan ilmatiiviissä rasiassa työpöydällä.
Valmiiksi sekoitetun stuffinkin saa varmasti jokusen tunnin kylmässä säilymään.

Kuinkas kauan stuffi muuten kuivuu?
Welcome to the jungle.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Itse olen isompien metallifigujen liimaamiseen löytänyt hyvän ystävän tuosta vanhasta tutusta erikeeperistä. Epätasaiseen saumaan laitetaan siis pieni määrä erikeeperiä (ei niin paljoa että tursuaa joka paikkaan kun palat laitetaan yhteen) ja sovitetaan palat yhteen, jolloin liimaa on molempien palojen liitoskohdassa. Sen jälkeen otan osat irti ja laitan toiseen palaan pisaran pikaliimaa ja laitan sen jälkeen osat uudelleen kiinni ja annetaan kuivua.

Pikaliiman ja keeperin sekoitus on huomattavasti kestävämpää kuin kumpikaan yksin. Kannattaa kokeilla, ei ole minulla ainakaan vielä ollut ongelmia irtoilevien osien kanssa.

-Roope
K0tka

Viesti Kirjoittaja K0tka »

tuota kyllä täytyy kokeilla! kiitoksia
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”