"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mikä neuvoksi ??

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Swarmp

Mikä neuvoksi ??

Viesti Kirjoittaja Swarmp »

Morjens.

Teen taas tälläisen masennus topicin.

Elikäs, olen havainut että nykyään ne onistumis elämykset puutuvat koko harrastuksesta, no tein mustaa inkkiä neuvojen mukaan, ja en lisänyt saipuaa laitoin purkipohjalle mustaa maalia ja 4 tippaaa vettä, no eipä onnistunut, vaikka se menikin väleihin se ei vaan tuonut sitä effektiä mitä toivoin. No itseäni pänniii enimäkseen se ettää tekemäni muoviste Chaos Warriorit pesin saippua vedellä, eipä autanut sekään maalit kuluvat joka kulmasta minkä tiedän. No laitoin siten ennen kultausta tin bitz:iä alle ja kultaa päälle, no kulta ei meinaa tasoittua kunnolla, ja näyttäää flätiltä. Niin ja sitten viellä, laittoin hiekkaa baseihin erikeeperillä no tämä hiekka nousee kareelle, ja lohkeilee irti. Niin ja vielläkin on jotain joka ei tunnu onsituvan, kun kasailin Chaos Knightejä niin sekoitin 3 eri liimaa, PVC:ttä, Vesiliimaa, ja pikaliimaa, no eipä kovin hyvin pitänyt kun osat irtoilee yksitellen irti. :|

No siinä oli niitä pieniä ongelmia.
Viimeksi muokannut Swarmp, La 10.03.2007 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Et Imperator Invocato Diabolus Daemonica Exorcism !

viewtopic.php?f=4&t=107359
Mer'siles

Viesti Kirjoittaja Mer'siles »

Voivoi...

Mitä nyt sitä yhtä topikkia luin niin itse inkin teho kahvinpuruja(wtf?) käyttämällä ei ole kovin viisasta. Mistä sinä semmoisen neuvon olit kuullut? Muutenkin itse "inkkien" teko on vähän turhaa mielestäni. Itse yksinkertaisesti ohennan maalia reilusti ja washaan sillä. Kannattaa myös koittaa muitakin värejä kuin mustaa, itse olen huomannut scorched brownin sopivan moneen paikkaan. Lisäksi sitä maalia kannattaa ohentaa reilusti, parempi liikaa kuin liian vähän. Jos laitat liian vähän vettä niin se sotkee vaan, jos taas laitat liikaa niin figu ei ainakaan mene pilalle vaan voit lisätä maalia hiukan.

Maaleja kannattaa myös ohentaa jos pinnasta meinaa tulla rosoista. Kulta varsinkin ei peitä ainakaan minulla mitenkään parhaiten, joten sitä täytyy yleensä laittaa kaksi ohuempaa kerrosta. Kultaa kannattaa myös washia tai inkata (ihan miten haluaa) ruskealla tai vaikkapa liche purplella.

Hiekan basesta lohkeilemisen syystä en ole ihan varma, mutta itse teen näin: Ensiksi peitän koko basen erikeepperillä, ei kuitenkaan kovin paksusti, sitten asetan basen hiekka purkkiin ja otan hiekkaa ja peitän basen sillä. Annan basen olla siellä vähän aikaa ja sitten otan sen pois. Tässä vaiheessa kannattaa antaa liiman kuivua kunnolla. Pisimmillään se voi kestää jopa pari päivää. Kun liima on kuivunut, päällystän vielä basen erittäin ohennetulla liimalla, jotta hiekka ei varise irti.

Jos mielii saada hienoja figuja niin tarvit kärsivällisyyttä. Sinun TÄYTYY käyttää jokaiseen figuun paljon aikaa, jotta kehittyisit. Et edisty minnekkään jos sutaiset jokaisen figun kymmenessä minuutissa.

Edit: En myöskään pidä liimojen sekoittelua kovin älykkäänä. :D Pinnaa metallifigut niin pysyvät kasassa. Voit vielä varmistaa kiinnityksen täyttämällä kolot greenstuffilla.
riimumestari

Viesti Kirjoittaja riimumestari »

Ei ole swarmppi ottanut opeista vaaria. Eli, ensinnäkin kuten jo aiempi herra Mersiles sanoi, elä sotke omia inkki sotkuja koska niitä et "osaa" tehdä. Suosiolla palautat pullot kauppaan ja ostat inkkejä.
Ja liimojenkaan sekoittelu ei ole järkevää, kuka tyhmä sotkee pvc:tä ja pikaliimaa x), se PVC:hän ei pidä mistään metallista kiinni, eli suosiolla laitat vain pikaliima kerroksen jolloin pidät metalleja yhdessä hetken, ja vòila. Kiinni on, suosittelen Loctite nimistä liimaa.
Ja jos mielestäsi olet erittäin stressaantunut, huilaa ja lue aku ankkaa. Tai ota activiaa ;)
Lumppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lumppu »

Itselläkin oli sama fiilis maalatessani beastmenejä, kaikki mahdolliset kohdat menivät pieleen. Sitten etsin sotusta lisää maalauskeinoja ja opettelin niitä kauan, että se onnistui. Se maksoi pari figua ( jotka ovat nykyään todella rumia
), mutta vähätkö minä siitä.

Ja minä myös mietiskelen tekniikoita päässäni, ja suunnittelen seuraavaa maalausta kauan. Jos menee pieleen niin poistan maalit. Ja jos se e ole mahdollista juon kahvia :).
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

niin,siis sitä kahvia juodaan homman helpottamiseksi,siihen ei dipata ;)
Swarmp

Se auttaisi paljon kun pääsisi jonnekin opettelemaan eri tekniikoita. Kavereilta saamani neuvot eivät ole auttaneet , yritykset ovat vain yksin kertaisesti epä onnistuneet.

Itseäni harmittavat tähän mennessä eniten 40k Chaos Mariinini jotka epäonistuivat täysin, itselläni ei ole paljoakaan maalinpoisto-aineita
joten en ole viitsinyt alkaa miettimään että mitä tekisin niillä.

Hangover
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Hangover »

Osta fairy power spray:tä. Se poistaa maalit.
riimumestari

Tiedän miksi olet "aina" epäonnistunut, olet kuunnellut kavereidesi neuvoja liian pitkään. Käytäppä sotun ja googlen hakuja niin löydät paljon oppaita.
Swarmp

Ne ovat kyllä järkeviä neuvoja, vaikkeivat ne ole minulla onnistuneet.

Edit: Itse en uskalla maalata vanhan maalin päälle, koska muuten siitä tulee flätti paksu kerros.
Olisiko se järkevää laitta 40K Chaos WB armeija maalin poistoon, petyin hirveästi niihin.

riimumestari

Swarmp kirjoitti:Ne ovat kyllä järkeviä neuvoja, vaikkeivat ne ole minulla onnistuneet.

Edit: Itse en uskalla maalata vanhan maalin päälle, koska muuten siitä tulee flätti paksu kerros.
Olisiko se järkevää laitta 40K Chaos WB armeija maalin poistoon, petyin hirveästi niihin.
Jos niissä ei ole paksua maalikerrosta päällä suosittelen päällemaalausta.
Lumppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lumppu »

Itse en yksnkertaisesti tajua miksi olet niin pettynyt mariineihisi :( Minun mielestä ne on todella hienoja, ainakin hienompia kuin minun eldar guardianit :)

Luulet, että olet huono maalaamaan jos joku sotussa ei kehu, tai ei sano, että olisi hieno. Minun mielestä ne on paljon hienompia livenä, joten turha suuttua sotulaisten puheista.
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Suosittelen kyllä että jätät inkkien väsäämisen kokonaan pois ja ostat joko GW:n tai Vallejon inkkejä, jos muita ei ole saatavilla. Mustan maalin ja veden sekoituksella tulee vain ohutta mustaa maalia, mutta ei se inkiksi muutu.

En tiedä mitä efektiä inkeistä haet, mutta ohuilla maalilitkuilla saa varmasti tehtyä monia samoja juttuja. Itse kyllä käytän ihan GW:n inkkejä metalleja maalatessa, siis jos käytän metallimaaleja pohjalla.

Itsellänikin on joskus lähtenyt erikeeperillä kiinnitetty hiekka irtoamaan, mutta en vain tiedä varsinaista syytä tähän. Yleensä olen huomannut sen vasta maalatessani hiekkaa. Tosin joskus se on repeytynyt irti jo ennen maalausta. Siksi olen usein käyttänyt muita liimoja pohjia tehdessä. Kontaktiliima pitää hiekan levyssä omien kokomusteni mukaan ehkä parhaiten. Se levittäminen ei vain ole kaikissa tapauksissa niin helppoa. Joku 40ml tuubi riittää pitkään.
Viimeksi muokannut Gorkiporki, Su 11.03.2007 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Modern cars - they all look like electric shavers.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Näemmä sitä ollaan yritetty tunkea suuhun suurempaa palaa kuin mahtuu...

Sinuna lähtisin ihan perusjutuista liikkeelle. Maali pysyy paremmin figuissa kun tekee pohjamaalauksen kunnolla ja antaa maalin _aina_ kuivua kunnolla. Lakkaamalla saa maalikerroksesta pitkäikäisemmän ja varsinkin metalliset figuurit kaipaavat tätä. Metalliset figut pysyvät koossa pinnaamalla - liimoilla pelleily koituu vain turmioksi.

Epäonnistumiset kuuluvat hommaan, mutta niistä opit eniten. Kun seuraavalla kerralla maalaat samaista kohtaa, niin varmasti muistat mitä ei juuri pidä tehdä. Petraa perusjuttuja, eli maalin pysymiseen oikealla alueella, tasainen/ohut kerros, tarkka työ vaativiin paikkoihin sekä yleinen siisti lopputulos. Ilman noita on turhaa kuvitella edistyvänsä hienompien tekniikoiden käytössä. Inkin käyttäminen on oma taitolajinsa ja tuskin saat edes kymmenennellä kerralla sellaista jälkeä mitä tahtoisit.

Toisinaan on hyvä säilyttää maalatut figut sellaisinaan, näetpä ainakin kehityksesi määrän, tai karkean muiston maalauksesi tasosta. Maalaa vain enemmän tietäen se, että et tule saamaan sellaista figua maalattua, johon olisit täysin tyytyväinen, pitkiin aikoihin. Mutta ehkä se tuhannes figusi onkin täydellisin.
Swarmp

Olisiko viisasta kasata tinafigut gs:llä. Pysyisivät paremmin kiini. :)

jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Swarmp kirjoitti:Olisiko viisasta kasata tinafigut gs:llä. Pysyisivät paremmin kiini. :)
Ei. GS toimii jossain tapauksissa vahvistamaan saumaa, mutta liiman korvikkeeksi siitä ei ole.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”