Hui kauhistus!

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
Elrontti

Hui kauhistus!

Viesti Kirjoittaja Elrontti »

Niin, onko teillä mitään armya tai heroa mitä "pelkäätte" tai ette missään nimessä tahtoisi kohdata? Itseltäni löytyy pari, minkä nähdessä alkaa lievästi ketuttaa.

Heroista "pelkään" eri toten seuraavia:
Elladan ja Elrohir (näistä kahdesta ei sitten pääse eroon millään)
Glorfindel (turhan vahva kaveri, varsinkin heposen selässä)
Aragorn (ainakin minua vastaan se tuntuu aina ratkaisevan pelin)

Armyt joita "pelkään":
Elf Warrior listat, ne saavat aina veren kiehahtamaan. Varsinkin kun kaikki tehot on maksimissa, jouset takana niittaamassa ja sitten vielä Elladan ja Elrohir ja soppa on valmis.

Muita armeijoita en pahemmin sitten pelkää. Nuo elffit vain ottavat aina vain enemmän aivoon.

Kerrataanpa vielä yksi esimerkki viime fanaticista.
Skenu oli: To Kill a King. No minulla oli pahiksista Rautapihaa ja hyviksistä Kääpät (mukana Dain). No armeija arvottiin ja itselleni tuli tietenkin Rautapiha. Kuninkaanani toimi Kapu kilvellä. Vastustajalla sitten kunkkuna Dain. Siinä vaiheessa meinasi jo toivo mennä. Pelin edetessä pääsin toisella kapullani ja shamaanilla Dainin kimppuun ja sain Dainin Transfixiin, ihme kyllä sain kapullani ja muutamalla tukijalla Dainilta 3 Woundia pois! No loppujen lopuksi Dainilla oli yksi woundi ja minun kingini lähti pakoon brokenissa.
Lancer-91

Viesti Kirjoittaja Lancer-91 »

Aragorn. Tappoi puolet armeijasta, ja pelin päätyttyä pöydällä oli ainoastaan aragorn 2 woundin varassa.
miQ

Viesti Kirjoittaja miQ »

Dain ja käpsät yleensä. Itse en vain osaa pelata niitä vastaan. Paras suoritus käpsiä vastaan mihin olen yltänyt on tasuri. Odotan loharia innolla jotta pelko hälvenisi. Toinen on Radagast oikein käytettynä. Hahmo on itsessään hieno (itseltäkin löytyy kyseinen hahmo), mutta osaavissa käsissä se on mahtava vastustaja.
Gorzag

Viesti Kirjoittaja Gorzag »

En nyt varsinaisesti ihan hirveästi, ainakaan yleisellä tasolla, pelkää mitään yksittäistä asiaa. Paitsi noppaa. On kuitenkin sellaisia hahmoja ja listoja, mitkä aiheuttavat poikkeuksellisen paljon haittaa. Esimerkkinä tästä on ampumisen äärimmilleen vievät listat, sillä mielestäni ne vievät pelistä suolan ja nitä vastaan ei ole kovin kiva pelata.

Legolas auto-osuvalla laakillaan on ehkä pelottavin, yleensä nähtävistä hamoista. Sille kun ei oikein voi mitään. Tietysti Sauron sormuksella on joissain tilanteissa aivan järjettömän hyvä.

Ja lopuksi tämän hetkinen katapultti Mordor listani pelkää kaikkea mikä voi taikoa blinding lightin.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Elrohir

Viesti Kirjoittaja Elrohir »

Elffiarmeijat ovat ilkeimpiä, olen tainnut korkeintaan saavuttaa tasapelin pure-elf-armeijaa vastaan. Lisäksi haltiat höystettynä kääpiöliittolaisilla on silkkaa tuskaa.

Myöskin mikä tahansa armeija, jonka kilpi-keihäsrintama on yli 15 on inhottava kohdata ellei itsellä ole suurinpiirtein samanlaista linjaa.

Sankareista eniten pelkään sellaisia joiden statseja en tiedä sekä niitä, joista kuulee ihmeellisiä tarinoita, kun nämä ovat tuhonneet vastustajansa armeijan lähes yksinäänsä. Mutta tietenkin vanhat kunnon haltiasankarit sekä Boromir ja Aragorn ovat kerrassaa kauheita. Pahiksilla kammoa herättävät Spider Queen, röllikomentaja sekä maagit ehkä lukuunottamatta Shamaaneja.
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
Lieutenant of Morgul

Viesti Kirjoittaja Lieutenant of Morgul »

Pahimmat ovat varmaan Argorn ja Dain. Kaataa armeijaa kuin Paris Hilton. Sitten melko pahoja ovat veikat.
Klonkku

Viesti Kirjoittaja Klonkku »

Minulla on käytännössä samat kuin Elrontilla, eli Helffiarmeijat ja niiden mättö/juusto/mättöjuustoherot. Lisättäköön tuohon vielä Arwen, joka on inhottava sen Nature's Wrathinsa kanssa.
Sitten pelkään kääpiöitä, ja syy on selvä. Ne eivät vain kuole.
Ja Aragorn on myös pelottava, olen listinyt sen kerran ja silloin oli melkoinen juhla. Mutta yleensä se liskaa kaiken.
ILESKA

Viesti Kirjoittaja ILESKA »

Heroista pelkään eniten Sauronia, koska se on lähes mahdoton tappaa sen sormuksen takia. Dainkin on pelottava vastus defencensä takia.
Armeijoista pelkään eniten kääpiöitä, sillä olen kaverin kääpiöitä vastaan pelannut monesti ja joka kerta hävinnyt. Ja kuten Klonkkukin jo sanoi ne eivät vain kuole.
\.../ 0_o \.../
Snafu

Viesti Kirjoittaja Snafu »

ILESKA kirjoitti:Heroista pelkään eniten Sauronia, koska se on lähes mahdoton tappaa sen sormuksen takia.
Joo, ookko monesti sitä Sauronii vastaan otellu? ^^ Sitä ei usein iha pikku peleissä näy
Opinions are like assholes: everyone has one and they usually stink.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Jaa-a. Kai se Aragorn olisi yhdistettyna skenaarioon jossa hän voisi voittaa vain tappamalla...

Kun on nähnyt Aragornin yksinään kävelevän 50:n uruk-hain läpi(testasimme tämän kerran lystiksemme) ei oikein huvita enää kohdata mokomaa hirvitystä.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Mithrandir

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Niin. Minäkin inhoan Aragornia. Vie pelistä kaiken tasapainon, ei se korkea pistehinta merkitse mitään, kun vastineeksi saapi melkeinpä varman voiton.

Ei ehkä kaikilta, mutta kun minä olen tyyppi jonka witch kingitkin tapetaan hobittien kivienheittelyllä. No, Sormusaaveet ovat muutenkin perseestä, kuka tahtoo ottaa 75p. tyypin joka kuolee ensimmäiseen, kolmen örkin ohi ammuttuun nuoleen, vaikka vielä piileksisisi kiven takana?

Legolas taas ei meidän peleissä koskaan ole saanut aikaan mitään erikoista.
Klonkku

Viesti Kirjoittaja Klonkku »

Mithrandir kirjoitti:Ei ehkä kaikilta, mutta kun minä olen tyyppi jonka witch kingitkin tapetaan hobittien kivienheittelyllä. No, Sormusaaveet ovat muutenkin perseestä, kuka tahtoo ottaa 75p. tyypin joka kuolee ensimmäiseen, kolmen örkin ohi ammuttuun nuoleen, vaikka vielä piileksisisi kiven takana?
Tuo taas ei johdu siitä, että runkut olisivat huonoja. Oikein käytettynä ne ovat todella tappavia.
Snafu

Klonkku kirjoitti:
Mithrandir kirjoitti:Ei ehkä kaikilta, mutta kun minä olen tyyppi jonka witch kingitkin tapetaan hobittien kivienheittelyllä. No, Sormusaaveet ovat muutenkin perseestä, kuka tahtoo ottaa 75p. tyypin joka kuolee ensimmäiseen, kolmen örkin ohi ammuttuun nuoleen, vaikka vielä piileksisisi kiven takana?
Tuo taas ei johdu siitä, että runkut olisivat huonoja. Oikein käytettynä ne ovat todella tappavia.
Aivan! Kukaan vähääkään osaava pelaaja ei heitä näitä 'runkkuja' taisteluun tai ylipäätänsä anna vastustajalle montaa mahdollisuutta ampua sitä. Runkuilla pelaaminen vaatii taitoa, sekä taktista harkintaa.
Mithrandir

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Jep, isommissa peleissä nuo aaveet ovat ihan paikallaan, nuo kauheat vääntämiset olen pelannut alkuaikoina, kun "kaverini" halusivat pelata jokaisen pelin Haltioilla/Gondorilla ja minä komensin aina noita pahiksia. Ja koska hyviksillä oli aina Elrondit ja Aragornit ja hirveä määrä haltioita yms. kallista, niin minut pakotettiin ottamaan aina Sormusaaveita jotta pahiksille tulisi yhtä suuri pistemäärä.

Toinen vaihtoehto olisi ollut olla kokonaan pelaamatta koko Lotria.

Ei se ole helppoa pitää noita sormusaaveita hengissä, kun on alivoima vaikka armeija koostuisi Morian hiisistä! :)

Nykyään figuvalikoimamme on jo kasvanut siihen pisteeseen saakka että pelit ovat erittäin tasaisia, pahiksilla on banneria, peikkoa yms. ja yllättäen nämä yllämainitut "kaverini" eivät kovin usein tahdo pelata. :D

Ja silloin kun tahtovat, niin pyrkivät ottamaan pahikset. Noh, sitä varten olen itselleni ostanut Kääpiöarmeijan. :P
Elf-Dwarf

Viesti Kirjoittaja Elf-Dwarf »

Itse pelkään helffejä Aragornia ja Boromiria. Helffit tappaa jätkiä kuin olisi elonkorjuu. Aragorn ja Boromir taasen tappaa kaikki.
Gamesworkshop.com, sinne ne warhammeristit menneet on... ;D
Snafu

Elf-Dwarf kirjoitti:Itse pelkään helffejä Aragornia ja Boromiria. Helffit tappaa jätkiä kuin olisi elonkorjuu. Aragorn ja Boromir taasen tappaa kaikki.
Sellasta se on. Arskaa vastaan olen yhen ottelun ottanut enkä uusintaa jäänyt kaipaamaan. Vaikka ottelu päättyi tasuriin niin silti Arska oli se joka joukot tappoi. Wargini kuolivat kahessa vuorossa ja auta armias kun se pääsi pääjoukkoni kimppuun. Tollasia tilanteita varten olen toki ostanut haudan haamun. Borska ei minusta ole edes niin paha, ei ne 6 mahtia loputtomiin kestä ja kaverillani on paha tapa tuhlata ne heti.

Tällä hetkellä käpsät pelottavat minua eniten vaikka en niitä vastaan ole pelannut. Deffa 8 saa kyllä housut tutisemaan.
Tietysti Veikat ottaa päähän, ja samaten Arwen ja Legolas. Ehkäpä siksi minulla on ne omassa listassani. hehe..
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

tneva82 kirjoitti:Jaa-a. Kai se Aragorn olisi yhdistettyna skenaarioon jossa hän voisi voittaa vain tappamalla...

Kun on nähnyt Aragornin yksinään kävelevän 50:n uruk-hain läpi(testasimme tämän kerran lystiksemme) ei oikein huvita enää kohdata mokomaa hirvitystä.
Minäkin olen itseasiassa kerran testannut tuota. Tosin se oli vanha kuninkaan paluu- kirja ja joukot joita arska tappoi olivat:

30 örkkiä eri aseilla
2 Mordor peikkoa
Ringwraith
Lurz
2 Urukin kapteenia
2 örkkien kapteenia

Sitten en jaksanut enää laittaa mörköjä kentälle. Eli varokaa sitä samoojaa.
Peril of Warp
gandulffi

Viesti Kirjoittaja gandulffi »

Minnulla on vähän samat figut, joita pelkään.
makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Lord Mikke kirjoitti:...joukot joita arska tappoi olivat:

30 örkkiä eri aseilla
2 Mordor peikkoa
Ringwraith
Lurz
2 Urukin kapteenia
2 örkkien kapteenia
Joko tämä on vale tai pahispelaaja on ollut kädetön. Mordorinpeikolla on kuitenkin sama fighti ja ringwraithilla hyviä taikoja monelle vuorolle. Ei noilla oteta pataan kyllä ihmeelläkään. Haiskahtaa jonkunmuotoiselle häränkakalle.
Snafu

makkarafolio kirjoitti:. Haiskahtaa jonkunmuotoiselle häränkakalle.
Kieltämättä kun tuota alkaa pohtimaan, niin on kumma että arska "voitti". Compelia vaan runkulla ja peikoilla päälle, nii hyvä soppa tullee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”