"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pelissä/sen jälkeen suuttuminen

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Vile

Viesti Kirjoittaja Vile »

Niin siinä vaan käy, jos on köyhä. Figut mäiskitään vasaralla pas2.
wanhan liiton örkki pomo
waloks

Viesti Kirjoittaja waloks »

pitää varmuuden vuoksi otaa kilpi mukaan :DD
Tanen

Viesti Kirjoittaja Tanen »

Njuu onhan näitä juttuja kuultu, mutta ei itselleni ole jurikaan sattunu... Pahinta mitä on tapahtunu on varmaan yhessä turnessa, ku sattu,ja voitin yhden tutun toiselta paikkakunnalta 3 kertaa putkeen :P Ei siinä muuten mitää mutta alkoi vähän jo tympimään sama naama, mutta varmaan enemmän toisella puolella ^^

Itsellä lähinnä menee kiroiluksi ja naaman epätoivoiseksi vääntymiseksi, tai päin vastoin voiton tanssiksi jos on joku vähän tärkeämpi peli/hankala vastustaja voitettu, onhan tästä jo aikaa, mitä olisin 13-14 ollu nii tullu huomautusta :P
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Tuhoaja on velvollinen korvaamaan tekemänsä ilkivallan ja vähintäänkin pitäisi korvata figujen hankkimiskulut. Jos ei muuten suostu, niin soita poliisit paikalle.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
waloks

Viesti Kirjoittaja waloks »

Juu hyvä korvata kaikki ostettu käytettynä ja 2 pakettia ostettu 3o eurolla ja 3 ale boksista
Kekka

Viesti Kirjoittaja Kekka »

Lari42 kirjoitti:Juu hyvä korvata kaikki ostettu käytettynä ja 2 pakettia ostettu 3o eurolla ja 3 ale boksista
No ethän sinä nyt tuota kerro kun alat vaatia rahojasi takaisin. Esität vaan esim. fantasiapelien listahintoja korvausvaatimuksena. Siihen vielä boonukseksi päälle arvio henk.koht. maalaukseen käyttämästäsi ajasta.
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Jos häviän, niin tapan vastapelaajan, koska tämä on syyllistynyt huijaukseen ja pelaa juustoisella listalla. n_n
Vakavasti ottaen, häviäminen ei tunnu missään kun siitä on saanut tarpeeksi kokemusta. Eräs pelikaverini tosin ärsyttää, kun hän ei muista sääntöjä ja tuntuu olevan muutenkin hidas pelaaja. Kerran hän istui puolituntia miettien mitä tekisi Necroneillaan. Uhkasin jo lopettaa pelin. Tälläisissa tilanteissa olen paskamainen ihminen.
Toinen kaveri taas ei ymmärrä sääntöjä ja unohtaa ne. Pelissä Tyranidit vastaan Dark Eldarit hän paljastaa Lictorinsa warrior- ryhmäni viereen, ja minä totean hänen assault- vaiheensa alkaen. Kaveri alkaa kiroilla ja lukee Codexiaan. Vähän ajan kuluttua hän alkaa mököttää ja melkein heittää lictorinsa seinään. Hän sanoo ettei jaksa pelata, ja lähtee ulos tupakalle. En ole kertaakaan onnistunut pelaamaan häntä vastaan peliä loppuun niin että hän olisi häviöllä.
Eräs kuhmolainen mariinipelaaja taas alkoi mököttää ja pelata tahallaan huonosti kun tuhosin hänen terminaattorinsa ensimmäisellä vuorolla. Lopetin pelaamisen, ja myöhemmin hän pyytelikin käytöstään anteeksi.
Turnauksista ei olisi kokemusta. Toivottavasti en ikinä joudu tilanteeseen jossa joku paiskoo minun figujani pitkin seiniä; ihmiseen kohdistuva väkivalta taitaa olla pahemmin rangaistavaa kuin figuihin kohdistuva.

Edit: kuinkahan moni uskoo, että tarkoitin sanoa paiskoo?
Viimeksi muokannut Mikki N, Ti 27.02.2007 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Cython

Viesti Kirjoittaja Cython »

Mikki N kirjoitti:Toivottavasti en ikinä joudu tilanteeseen jossa joku paskoo minun figujani pitkin seiniä; ihmiseen kohdistuva väkivalta taitaa olla pahemmin rangaistavaa kuin figuihin kohdistuva.
Aika pitkälle taitaa tilanne olla jo tuollaisessa vaiheessa edennyt, jos niitä figuja on ihan syömään päädytty. :D

Mutta aiheeseen, kertaakaan en ole tuollaista figujen tahallista särkemistä kohdannut, omissa peleissäni ainakaan. Vastustajat ovat sen verran järkeviä olleet. ;) Ainoa kerta kun figuja on rikkoontunut sitä tavallista taisteluvahinkoa enemmän oli -04 CBGT:n ekalla rundilla pelatessani muuatta liettualaista vastaan. Ilkeän juustolistan oli turnaukseen tuonut ja kyllä sitä vastaan pelaaminen nyt hiukan miestä söi. Siinä sitten pelin kuluessa satuin vahingossa pyyhkäisemään muutaman Chosen-ritarin lattialle arvattavin seurauksin. Anteeksipyydellen niitä sitten korjailin sieltä ja toivoin ettei vastustaja enempiä suutu. Ei kuulemma haitannut, kaveri kuittasi. No, pelin loppuvaiheessa omat Boar Boyzzini, jotka olin turnausta varten maalannut, kokivat em. ritarien kohtalon ja lensivät lattialle. Hiukan jäi tuon tapahtuman vahingollisuus mietityttämään, mutta annoin asian olla.

Jos joskus törmään omat figuni tahallaan särkevään vastustajaan, voin vakuuttaa, että kaverilta lähtee rahat tai terveys aika nopeasti.
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
mv40k2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Cython kirjoitti:Jos joskus törmään omat figuni tahallaan särkevään vastustajaan, voin vakuuttaa, että kaverilta lähtee rahat tai terveys aika nopeasti.
Hear, hear. Jos joku tohtisi tehdä vahinkoa vaivalla keräämiini ja maalaamiini nappeihin, niin tarjoaisin vastineeksi sellaisen annoksen VÄKIVALTAA että todennäköisesti joutuisin itse rankasti maksajan puolelle, ja terapeutti määräisi myös minulle vain maalausta pelaamisen sijaan.

Suosittelen toisen omaisuuden kunnioittamista. Etenkin jos voi mitenkään aavistaa että siihen liittyy tunnesidettä tai suurempaa taloudellista sijoitusta. Parempi varalta viskellä vain omia nappeja jos niitä on pakko viskellä (en ole tähän mennessä nähnyt kuin noppien viskomista)...

-mv40k2
Viimeksi muokannut mv40k2, Ke 28.02.2007 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Minulla ja kaverillani nousee aina adrenaliini pintaan pelatessa. Tämä näkyy lähinnä käsien tärisemisenä.

Pelissä suuttuminen näkyy lähinnä jos vastustaja pelaa täysin "no-mercy" meiningillä, eli esim ei anna juoksevan yksikön juosta rauhassa vaan amuu sitä vielä perään tai siirtä joukkonsa niin että omat ajokit rajaavat ammunnan kohteeksi vain tietyn osan (komentoryhmän) yksiköstä.

En ole suoranaisesti suuttunut pelaajalle, mutta kohdattuani edellä kuvailemani pelaajan olen monesti pahalla tuulella jonkin aikaa.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Mikki N kirjoitti:Hän sanoo ettei jaksa pelata, ja lähtee ulos tupakalle. En ole kertaakaan onnistunut pelaamaan häntä vastaan peliä loppuun niin että hän olisi häviöllä.
Tälläinen todellakin tympii. Vakituisessa peliporukassamme on tällainen kaveri, joka sillointällöin toimii mainitulla tavalla. Suurin osa peleistä menee ihan hienosti, jopa silloin harvoin kun satun olemaan voitolla. Niillä parilla kerralla kun peli on päättynyt, on todella nyppinyt. Itse kun pelaan pelit suosiolla loppuun, vaikka homma olisikin pelkää omien nappien nostelemista pois kentältä. Piikikkäitä huomautuksia ja ilkeitä ilmeitä vastapelaaja saa kyllä kokea, mutta miehekkäästi loppuun pelataan.
Täydet rispektit niille, jotka jaksavat pelata isotkin pelit rehdisti loppuun vaikka kallein yksikkö hajoaisikin jo ensimmäisellä kierroksella.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Oldblood ihmemiekkaansa heiluttaen chargaa chosenritareihin pelin viimeisellä vuorolla 3 re-rollin kannustamana. 6 iskua, 4 osuu kaikkien re-rollienkin käytön jälkeen, jonka jälkeen vielä kaksi noppaa pyörähtää ykkösiksi. 2 tappoa vs. ylivoima, lippu ja musikantti. Juostaan kolmen nopan Ld7 checkistä huolimatta -->

Lopputulos: Menetin kenraalioldiksen (313+100) ja kaapatun lipun (100). Lisäksi chosenit jäivät henkiin (275) lippuineen (100) sekä nappasivat nurkan (100). 988 pistettä ilmaista viimeisellä klosisvuorolla, solid/minor voitto kääntyy minor tappioksi. Peli edelleen ainoa häviämäni liskoilla, joten voitte kuvitella fiilikset pelin jälkeen.
Nefa

Viesti Kirjoittaja Nefa »

Sinällään en ole ikinä suuttunut pelissä, mutta enemmänkin alkaa nyppimään se, kun vastapeluri ei keskity peliin. Kyllä siitä tulee pari ensimmäistä kertaa huomautettua ihan asiallisesti, mutta jos keskittyminen ei ala onnistumaan niin pieni vihaisuuden sävykin alkaa huomautuksiin tulemaan.
WoC - "Tempest of Change" // Päivitetty 23.3.2009
Eldu

Viesti Kirjoittaja Eldu »

En ikinä oikein suutu kunnolla, eli en ala huitomaan mitoilla taikka mitään vastaavaa. Figutkin jätän kauniisti pelikentälle, mutta joskus vain karjaisen: "Mitä vittua!" Tuokin vain niissä tapauksissa kun olen heittänyt ilmiömäisen huonosti koko pelin ajan ja vastustaja heittänyt paremmin, kuin fysiikan lait sallivat. Hieman tunteet voivat nousta pinnalle, mutta en milloinkaan ole suuttunut kunnolla.
Draven ei pysty juomaan 13 salmarishottia, nÖÖb!
TunneBanaanienVoima

Viesti Kirjoittaja TunneBanaanienVoima »

Oonneksi omalle kohalle ei ole tuommosta sattunut juurikaan, paitsi kerran turnauksessa nimeltä mainitsematonta henkilöä rupesi häviö ja "huono noppa tuuri" potuttamaan niin paljon että tiputti Hive Tyrantini pöydältä alas, se oli hänen mukaansa vahinko :D
Migutti

Viesti Kirjoittaja Migutti »

tiputti Hive Tyrantini pöydältä alas
Ei kai sellanen uusi täyttä tinaa oleva? Meinaa ainakin omasta puolestani inhoan sellaisten liimamista.

Aiheeseen. Enpä ole oikein peleissä, tai niiden jälkeenkään kiehahdellut, kun en varmaan viittäkään kunnon peliä ole pelannut. Mutta eräs kaveri kyllä osaa kyllä ärsyttää. Heppu näki marsuja äikäntunnilla kun katteltiin netistä niiden kuvia, ja samalla viikolla sitten osti niitä 160 eurolla (muttei codexia). Sitten pelattiin demopeli GW:ssä ja nyt on muutama tuollainen parin yksikön harjouspeli pelattu. Muttei vieläkään tajua luultavasti edes miten liikutaan.
miQ

Viesti Kirjoittaja miQ »

Itselleni ei väkivaltaa/figujen heittelyä tullut vastaan, mutta pientä sanaharkkaa sääntöjen kanssa. Hyvien tapojen mukaisesti, kättelen vastustajan aina pelin lopussa (oli sitten Fredegar Bolger tappanut Faramirini tai Fabassa slayeri tuhonnut koko örkki unitin kerralla). En pahemmin hermostu pelissä, ja jos hermostun se mennään hupimielellä läpi.

P.S: Kaverit saattaa hieman kyllästyä minun rituaaleihin (aina joka kerta kun örkki-unitin oma keksimä spesiaali hahmo Tiditiditidi- mies pääsee taisteluun) ja siitä pahoittaa mielensä kun se tuntuu toimivan!
Polku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Polku »

Scoundrel kirjoitti:
Mikki N kirjoitti:Hän sanoo ettei jaksa pelata, ja lähtee ulos tupakalle. En ole kertaakaan onnistunut pelaamaan häntä vastaan peliä loppuun niin että hän olisi häviöllä.
Tälläinen todellakin tympii. Vakituisessa peliporukassamme on tällainen kaveri, joka sillointällöin toimii mainitulla tavalla. Suurin osa peleistä menee ihan hienosti, jopa silloin harvoin kun satun olemaan voitolla. Niillä parilla kerralla kun peli on päättynyt, on todella nyppinyt. Itse kun pelaan pelit suosiolla loppuun, vaikka homma olisikin pelkää omien nappien nostelemista pois kentältä. Piikikkäitä huomautuksia ja ilkeitä ilmeitä vastapelaaja saa kyllä kokea, mutta miehekkäästi loppuun pelataan.
Täydet rispektit niille, jotka jaksavat pelata isotkin pelit rehdisti loppuun vaikka kallein yksikkö hajoaisikin jo ensimmäisellä kierroksella.
Mua ei oikein saa väsyneenä päästää pelaamaan silloin meinaa tunteet olla pinnassa, varsinkin silloin vielä kun pelasin lojalisti mariineilla. Ja silloin melkein kaikki pelien kesken lopettamiset ovat tulleetkin.

Nämä pelin kesken lopettamiset ovat kylläkin mielestäni olleet oikeutettuja ainakin omalla kohdallani, koska pelaamisen kuuluu olla hauskaa. Ja jos alkaa ajattelemaan kuinkakohan syvälle seinään saisi uppoamaan vastustajan warbossin kun täysiä heittäs, on aika lopettaa se taistelu ja siirtyä pohtimaan pelaamisensa motivaatioita johonkin pimeään nurkkaan.

Lojalisti mariineilla pelaamisen lopettamisen jälkeen en muistaakseni ole läheskään niin useasti lopetellut pelejä kesken ainakaan suuttumisen takia. Ja jos on kesken jäänyt, on oikeasti nukuttanut niin paljon, että ajatukset eivät ole pysyneet mitenkään pelissä.

Ja Scoundrel voisit yrittää voittaa useammin, niin että pystyisin kunnolla tottumaan tappioihin! :)
Ei figu proggiksia (Edelleen kuitenkin ~98% nörttikamaa):
Retro-TV tietokone
Vesijäähdytetty pelikone
D&B:tä ja neurofunkkia
Kiksua
Allath

Viesti Kirjoittaja Allath »

Itse syyllistyisin luultavasti pahoinpitelyyn jos joku tekisi väkivaltaa figuilleni.

Minulla on Oulun seudun huonoin noppa-onni, se on lähes fakta. Kyllähän se aina joskus nyrpeän ilmeen irroittaa, mutta kyseessä on jo porukoissa sen mittaluokan vitsi että osaa sille nauraa. Kiroilen oikeastaan aika paljon ihan muutenkin mikä luo tietyn kuvan tunnelmistani ja ilmeeni muuten on todella vihainen kun keskityn, sitä sai joskus turnauksessa selitellä. Oikeastaan olen peleissä yleisesti oikein hyväntuulinen, varsinkin kavereiden kanssa pelatessa. :)

Kyseessä on vain väkivaltaa simuloiva lautapeli, ei kai tuosta kannata hermostua.

- Allath
Kynä-ääliö
Slaughter Master

Viesti Kirjoittaja Slaughter Master »

Cython kirjoitti:
Mikki N kirjoitti:Toivottavasti en ikinä joudu tilanteeseen jossa joku paskoo minun figujani pitkin seiniä; ihmiseen kohdistuva väkivalta taitaa olla pahemmin rangaistavaa kuin figuihin kohdistuva.
Aika pitkälle taitaa tilanne olla jo tuollaisessa vaiheessa edennyt, jos niitä figuja on ihan syömään päädytty. :D
Se on sitä nykyajan slangia. Itselläni on myös tuollainen paha tapa käyttää kyseistä termiä puheessani.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”