Tämä sopisi paremmin muihin topikkeihin, mutta täältä saa luultavasti paremmin ja nopeammin vastauksia.
Eli minun pitäisi saada gobbojen jousimiehet muutettua kilpi- ja keihässotureiksi. Säänttiksessä ja muissa lehdissä näkyy sellainen, että on ottanut gobbolta jousi selkään ja laittanut kilveen käteen, niinkuin pistäisi sillä vastustajaa. Itse aion tehdä samoin.
Keihäsgobboille ajattelin, että otan jousen selkään ja kääntelen vähän kättä, että saan jonkun tikun siihen. sitten stuffista kärki, niin on keihäs valmis.
Eli pääkysymys on että mistä saisi helposti ja halvasti kilpiä???
Olen kokeillut tehdä niitä hienosta styroksista, mutta ei siitä mitään tule. (johtuu myös tekijästä:))
Sittenhän voisin tehdä muotin (mistä) ja sen avulla "painattaa" niitä stuffista tai jostain muusta.
Testasvaiheessa on paksusta kartongista leikkaaminen.
Vastauksia, vinkkejä ja muita konvensio-ohjeita kiitos.
Morian Konvensiot
- Eöl the Dark Elf
Greenstuffista lähtisin itse tekemään.
Alustalle esim. vaseliinia tai vastaavaa, jotta GS ei tartu kiinni. GS:Stä teet ohuen pyöreän levyn. Tasaisen pinnan saat kun ekaksi muotoielt sen levyn ja sitten painat jollain tasaisella pinnalla tekemääsi levyä. Sitten esim. normaalilla basella katsastat, että tulee pyöreä muoto. Toki niistä voi muunkin muotoisia tehdä.
Kun pyöreä levy on valmis niin annat GS:n kovettua sen verran, ettei sormesta jää enää jälkeä pintaan ja väri alkaa muuttua tummemmaksi.
Tee kilven pintaan muotoja, yksityiskohtia jne ennen kuin kilpiaihiosi kovettu täysin. Pinnan kuviointi riippuu materiaalista jne. Jos se on puuta niin teet pinnasta lautamaista puunsyineen yms. Jos taas metallia niin tasaisen kaunista mutta laita jotain halkeamia, viiltoja jne, koska kyseessä on gobbojen kilpi. Mallia voit ottaa valmiista kilvistä, joita voi ihailla vaikka Games Workshopin sivuilla. Sieltä voi katsastaa myös parempaa kolmiomaista muotoa, joka sopii gobbojen varsuteiden teemaan paremmin.
Alustalle esim. vaseliinia tai vastaavaa, jotta GS ei tartu kiinni. GS:Stä teet ohuen pyöreän levyn. Tasaisen pinnan saat kun ekaksi muotoielt sen levyn ja sitten painat jollain tasaisella pinnalla tekemääsi levyä. Sitten esim. normaalilla basella katsastat, että tulee pyöreä muoto. Toki niistä voi muunkin muotoisia tehdä.
Kun pyöreä levy on valmis niin annat GS:n kovettua sen verran, ettei sormesta jää enää jälkeä pintaan ja väri alkaa muuttua tummemmaksi.
Tee kilven pintaan muotoja, yksityiskohtia jne ennen kuin kilpiaihiosi kovettu täysin. Pinnan kuviointi riippuu materiaalista jne. Jos se on puuta niin teet pinnasta lautamaista puunsyineen yms. Jos taas metallia niin tasaisen kaunista mutta laita jotain halkeamia, viiltoja jne, koska kyseessä on gobbojen kilpi. Mallia voit ottaa valmiista kilvistä, joita voi ihailla vaikka Games Workshopin sivuilla. Sieltä voi katsastaa myös parempaa kolmiomaista muotoa, joka sopii gobbojen varsuteiden teemaan paremmin.