Riitoja liiman kanssa?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Tearsqueeze

Riitoja liiman kanssa?

Viesti Kirjoittaja Tearsqueeze »

Hei, illan piristämiseksi pistin aiheen pystyyn, tarkoituksena on kertoa omia, negatiivisia muistoja pikaliiman kanssa.

Aiheen keksimiseen vaikutti tämän päiväinen tapahtuma:

Olin juuri liimailemassa chaos knightiani kun vähän ajan päästä huomasin että sormeni olivat kiinni toisissaan! Tyhmä kun olin niin repäsin kaikilla voimillani niin nahkaa lähti, sormet pirun herkät nyt.

Omia kokemuksia.
Wintersun

Viesti Kirjoittaja Wintersun »

Heh.Tosta tulee mieleen kun liimasin black örkkejä ja onnistuin kaatamaan GW:n metalliliima purkin.No seurauksena puolet purkista roiskui käsille ja suurin osa paidalle.Sitä liimaa hankasin teräsharjalla pois käsistä ja veistin mattopuukolla =D.Ja tietenkin paita oli aivan uusi mihin liimaa lensi.Ja yleensä en käytä uusia/hienoja vaatteita kun figuja maalaan/liimaan,mutta silloin ajattelin että ei tässä mitään käy =D.Ja voitte kuvitella miltä käsistä tuntui teräsharjan ja mattopuukon jälkeen.....Tuo matto puukko kuulostaa aika brutaallilta mutta ei se harja oikeen irottanu.
Antti_94 kirjoitti:
Ja jos 10 tauta juoksee rivissä niin ei iigeet voi väistää sitä potkua. Muutama ainakin vahingoittuu / kuolee siitä ja sitten alkaa vaan hakata miekoilla!
Ratovaari

Re: Riitoja liiman kanssa?

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Tearsqueeze kirjoitti: Tyhmä kun olin niin repäsin kaikilla voimillani niin nahkaa lähti, sormet pirun herkät nyt.
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Itsekkin olen onnistunut (tunnustan!) liimaamaan sormeni yhteen pikaliimalla. Tosin noin sekunnin päästä tästä olen sormeni aina avannut, joten mitään vakavempaa vahinkoa ei pääse tapahtumaan. Sormet saattavat tuntua hieman epämielyttäviltä, mutta kun sen liiman repii sormista irti, saattaa se puolisen tuntia tuntua ikävältä, mutta siihen se sitten jääkin.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

No ei se pikaliima nyt niin paha ole. Antaa kuivua ja sitten myöhemmin rapsuttelee sen sormin siitä hiljalleen pois. Ja lähteehän se siitä muutaman päivän kuluessa kun tulee käytyä suihkussa.
- Kynä-ääliö
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Diermes kirjoitti:Joskus sitä taas laskee liikaan liiman pintajännityksen varaan ja kun jossain osassa on liimakupla joka valahtaa niin kohta figu on kauniin liimakerroksen peitossa.
Juurikin tämän takia olen siirtynyt geelimäiseen liimaan.

Kyllähän sitä vähän väliä tulee liimattua näpit yhteen tai kiinni figuun, liiman meneminen kynnen alle on myös melko epämiellyttävää. Yleensä en vaivaudu liimaa irrottelemaan koska kulumalla se lähtee melko nopeasti.
Adun

Viesti Kirjoittaja Adun »

Itse onnistuin vasemman silmän ripset liimaamaan alempaan silmäluomeen kiinni. Pirun kivuliasta oli yrittää irrottaa niitä.
Diermes

Viesti Kirjoittaja Diermes »

Draven kirjoitti:Juurikin tämän takia olen siirtynyt geelimäiseen liimaan.
Juu no geelimäisestä en ole tykänyt koska se liima hitaammin. Menee kauan aikaa tarttua. Toki se kiinnittää TODELLA tehokkaasti mutta samalla se tapaa haurastaa muovin. Geeliliima on kuitenkin metallifiguissa ihan näppärää kovemman pidon vuoksi.
http://www.oyk.fi/rata-adressi/
Tukekaahan toverin kotimatkailua.... pliis
jurri

Viesti Kirjoittaja jurri »

Adun kirjoitti:Itse onnistuin vasemman silmän ripset liimaamaan alempaan silmäluomeen kiinni. Pirun kivuliasta oli yrittää irrottaa niitä.
No huh :o Olet oikeastaan ihan onnekas nimittäin tuossa olisi voinut käydä tosi huonosti jos liimaa olisi päässyt silmään asti. Itse olen aina pelännyt että epähuomiossa sipaisen silmää liimaisella kädellä mutta onneksi ei ole päässyt käymään. Sormet on kuorrutettu toki moneen kertaan nestemäisellä pikaliimalla kunnes älysin itsekin siirtyä geeliin.
Mikä ei tapa, se mutatoituu ja yrittää uudelleen.
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Diermes kirjoitti:
Draven kirjoitti:Juurikin tämän takia olen siirtynyt geelimäiseen liimaan.
Juu no geelimäisestä en ole tykänyt koska se liima hitaammin. Menee kauan aikaa tarttua. Toki se kiinnittää TODELLA tehokkaasti mutta samalla se tapaa haurastaa muovin. Geeliliima on kuitenkin metallifiguissa ihan näppärää kovemman pidon vuoksi.
Ainakin Super attack geeliliima on varsin tehokasta tavaraa, Kuivuu nopeasti, pitää hyvin enkä ole minkäänlaista muovin haurastumistakaan huomannut.
Nojis

Viesti Kirjoittaja Nojis »

jurri kirjoitti:
Adun kirjoitti:Itse onnistuin vasemman silmän ripset liimaamaan alempaan silmäluomeen kiinni. Pirun kivuliasta oli yrittää irrottaa niitä.
No huh :o Olet oikeastaan ihan onnekas nimittäin tuossa olisi voinut käydä tosi huonosti jos liimaa olisi päässyt silmään asti. Itse olen aina pelännyt että epähuomiossa sipaisen silmää liimaisella kädellä mutta onneksi ei ole päässyt käymään. Sormet on kuorrutettu toki moneen kertaan nestemäisellä pikaliimalla kunnes älysin itsekin siirtyä geeliin.
Minä onnistuin saamaan sitä liimaa ihan silmään asti ja kyseessä oli juuri tuo Super Attack. Ensin sotkin sitä käsiini ja kättä heilauttaessani lensi tippa suoraan keskelle silmää. Ensin olin vähä että wtf kun silmä tuntui oudolta, sitten räpsäytin kerrran silmääni ja tajusin mitä oli tapahtunut ja juoksin äkkiä vessaan huuhtomaan sitä. Se oli onneksi kuivunut heti eikä levinnyt räpsäyttäessä ympäri silmää, tämän jälkeen sitten heti kiiruhtaen Nummelan terveyskeskukseen josta hoitsut sitten soittelivat Silmäklinikalle että mitäs tämän kanssa pitäisi tehdä ja ohjeet olivat että suolaliosta tiputetuna silmään kunnes liima lähtee, siinä sitä sitten 1.5 litraa tiputettin ja liima onneksi lähti. Tämän jälkeen viellä tarkistukseen Helsingin silmäklinikalle.

Tuon jälkeen olenkin sitten käyttänyt suojalaseja liimatessani.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Heh. Tr00 figunarkit ei anna liiman rankaista vaan rankaisee itse liimaa. Minulla kävi niin mainiosti että taituroin nuppineulanpään kokoisen palasen DAS massaa GW:n pikaliimapurkin sisään. Tiedä sitten millainen kemiallinen kaaos siellä oli, mutta suljettu (ja täysi) liimapurkki jähmettyi kivikovaksi parissa päivässä.
Grimgor Jr

Viesti Kirjoittaja Grimgor Jr »

Kokemuksia löytyy täältäkin. Oli nimittäin uudet tuulihousut huppista pikaliima purkki kaatuu syliin. Voitte arvata seuraamukset.
You ain´t leaving but two things right now... Jack and shit, and Jack left town.
esko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko »

Äsken tuhoutui (väli aikaisesti)upo uusi pensseli, kun aloin ukkoa maalaamaan vaikka yhessä sen käsitaipeessa oli vielä sg:tä. Pensseli oli aivan kauttaalataan tönkkö, Sitten tungin sen pään vähäksi aikaa hehku lamppuun niin että liima suli. Laatu vähän kärsi.
Welcome to the jungle.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

pensselisi taitaa olla entinen - ainakin jos tarkkaa työtä sillä haluat tehdä
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Fekes

Viesti Kirjoittaja Fekes »

Itselläni kävi pikaliiman kanssa sellainen hauska tapaus ,että olin juuri kirjoittanut konseptin kouluaineen ja en sitten tiedä, vissiin kyynerpäällä tönäisin avonaisen liimapurkin sen päälle ja menin syömään no palatessani oli kouluaine sulanut kirjoitus alustaan kiinni. Uskoiko äikän ope? No ei hemmetissä.
Vastustan allekirjoituksia, sillä ne vievät turhaa tilaa.
Shieni

Viesti Kirjoittaja Shieni »

Sähläsin kerran Gw:n liiman kanssa kaataen sitä 5. edikan kääpiön päälle. En vain huomannut tätä ennen kuin otin figun käteeni ja lyhyen maalamisen jälkeen se ei enää lähtenytkään sormista. Ikävintä oli että liimaa oli kaatunut pöydän yli matolle ja siihen jäi ikimuistoinen tahra.
"Im bored as pacifist's pistol."
VileKing
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VileKing »

En älyä miks porukka ostaa GW:n liimoja kun muut merkit on halvempia...?

--->Asiaan...
Itselläni on monesti käynyt niin lupsakasti että liimaan mukamas
jollekkin napille käden kiinni ja kun sitä pitää muka vähän aikaa kiinni
siinä sormien avulla niin voi huomata että liimattava osa on tarttunut
vain sormeen eikä nappiin...
"I am so Straight that, when i buy a House, the first thing i do is to brick up the back door." - Straight Dave
Terahin

Vinkkejä Dwarf Slayereiden maalaukseen.

Viesti Kirjoittaja Terahin »

Terve!

1. Kannattaako slayereiden hiukset/parta inkata brown inkillä?

2. Olen tässä mietiskellyt (mies kun olen) että voinko käyttää undercouttaukseen rautakaupan mustaa sprayta, halvempaa kun se on.
92% of teens have moved on to rap. If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.

Metal is what we love.
Terahin

Viesti Kirjoittaja Terahin »

Oho, sori, tein pahan virheen
92% of teens have moved on to rap. If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.

Metal is what we love.
Swarmp

Viesti Kirjoittaja Swarmp »

No itse puristin tyhmyyksissäni liika pikaliima tuubia, ja kas kummaa sieltähän purskahti ihan mahottomasti pikaliimaa ja tietysti suoraan käsille. :S

No ei muuta kuin kynsilakan poisto aineella ja kynsharjalla repimään liima pois, muistan että sen irtoamisseen meni ainaskin useampi viikko. :P

Niin no kaukaisessa hamassa menneisyydessä kaadoin vahigossa mithril silver maalipurkin pääleni.No ikkunan edessä on ikuinen läntti muistuttamassa möhläilystäni. :D
Et Imperator Invocato Diabolus Daemonica Exorcism !

viewtopic.php?f=4&t=107359
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”