"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Omat armeijat: onko niissä ideaa?

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Executioner

Omat armeijat: onko niissä ideaa?

Viesti Kirjoittaja Executioner »

Kaikki me tiedämme nämä lukuisat Internetin syövereissä olevat ninja-drow-lonkeronaama-armeijat, jotka on kudottu kokoon yhdessä illassa hetken inspiraationpuuskassa. Näitähän on ihan kiva tehdä, mutta monestako koskaan tulee mitään? Kootaan siis yhdessä kasaan ajatuksia, joilla näistä saa pelipöytäkelpoisia. Tässä omat "kaksi senttiäni:"

- Käytä pohjana valmiita armeijakirjoja ja niiden pistehintoja. Ei kannata lähteä arvailemaan Drowhaltian pistehintaa, kun mallina on ihan hyvä Dark Elf Corsair. Piste jompaankumpaan suuntaan sääntöjen/statsien mukaan.

- Kannattaa miettiä ensiksi hetki, että minkälainen armeijan konsepti on, ja mitä siltä haluaa.

- Voimakkaatkin hahmot esitetään yleensä säännöiltään reilusti alakanttiin viritettyinä.

- Looginen fluffi on aina plussaa.
AnlaShok

Re: Omat armeijat: onko niissä ideaa?

Viesti Kirjoittaja AnlaShok »

Executioner kirjoitti:Kaikki me tiedämme nämä lukuisat Internetin syövereissä olevat ninja-drow-lonkeronaama-armeijat, jotka on kudottu kokoon yhdessä illassa hetken inspiraationpuuskassa. Näitähän on ihan kiva tehdä, mutta monestako koskaan tulee mitään? Kootaan siis yhdessä kasaan ajatuksia, joilla näistä saa pelipöytäkelpoisia. Tässä omat "kaksi senttiäni:"

- Käytä pohjana valmiita armeijakirjoja ja niiden pistehintoja. Ei kannata lähteä arvailemaan Drowhaltian pistehintaa, kun mallina on ihan hyvä Dark Elf Corsair. Piste jompaankumpaan suuntaan sääntöjen/statsien mukaan.
Tämä on ainakin varma tapa olla ryssimättä tasapainoa hirveästi, mutta ei toisaalta tarjoa mitään uutta. Armeijastasi tulee vain vähän modattu Dark Elf, sillä erotuksella että saat pelata sillä vain kavereita vastaan.
- Kannattaa miettiä ensiksi hetki, että minkälainen armeijan konsepti on, ja mitä siltä haluaa.

- Voimakkaatkin hahmot esitetään yleensä säännöiltään reilusti alakanttiin viritettyinä.
Tuon ylimmän kohdan näkisin ehkäpä kaikista tärkeimpänä asiana. Jos alkaa suoraan vain keksiä kivoja yksiköitä, on varsin suuri todennäköisyys että lopputuloksesta tulee kokonaisuutena aikamoista sotkua. Kannattaa lähteä juuri siitä armeijan tyylistä: onko lähistelyä, ampumista, raa'alla voimalla jyräämistä vai kikkailua. Onko armeijassa jokin uniikki juttu? (tyyliin slann, lancemuodostelma tai oma magialista) Tärkeää on kuitenkin muistaa, että jokaisen yksikön on tarkoitus täyttää vai oma roolinsa, ei olla yleispätevä jokapaikanhöylä. Ellei sitten armeijan ideana ole juuri se.

Toista kohtaa luulisi aika itsestäänselväksi, mutta ei se sitä kylläkään aina ole. Vaikka fluffissa lukisikin, että Kenraali X syö bloodthirstereitä aamupalaksi, ei kannata laittaa sellaista sääntöä, että jokainen basekontaktissa oleva BT kuolee automaattisesti Kenraali X:n lyöntivuoron alussa.

Mielestäni ei ole automaattisesti väärin tehdä megaluokan spessulordia. Se on kuitenkin vaikeaa, ja aika moni on kuitenkin varmaan eri mieltä kuin minä, joten asiaa kannattaa miettiä kaksikin kertaa.
Remington

Viesti Kirjoittaja Remington »

Executioner kirjoitti:Kaikki me tiedämme nämä lukuisat Internetin syövereissä olevat ninja-drow-lonkeronaama-armeijat, jotka on kudottu kokoon yhdessä illassa hetken inspiraationpuuskassa. Näitähän on ihan kiva tehdä, mutta monestako koskaan tulee mitään? Kootaan siis yhdessä kasaan ajatuksia, joilla näistä saa pelipöytäkelpoisia. Tässä omat "kaksi senttiäni:"
Itsehän olen suunnitellut jo kaksi omaa armeijaa ja tehnyt töitä niiden parissa jo kolmisen vuotta, että eivät kaikki niitä jonkun elokuvan nähtyään suunnittele niitä yhdessä illassa. Itse siis suhtaudun vakavalla naamalla ja yritän saada listat toimimaan. Mutta kun suuri osa ihmisistä on niin ennakkoluuloisia ja eivät ikinä tällaista armeijaa vastaan tulisi pelaamaan edes kokeilumielessä. Näille kun joku houserulekin saattaa olla jo kerettiläisyyttä. Näin siis ennen kuin siinä on GWn virallinen lätkä. Ja meneppäs sitten taas niille ehdottelemaan.. Toinen listoista hieman kopiota kyllä Tolkienin örkeistä mutta onpahan siinäkin oma twistinsä. Ja tämä toinen nyt on uniikki ihan miten päin vain sen laittaisi. Tosin siinä sitten on työtä sen tasapainottamista varten. Sääntöjä en tänne laita koska joku vielä rippaa sen. Ja kehitysvaiheessa vielä joka tapauksessa..
Executioner kirjoitti:- Käytä pohjana valmiita armeijakirjoja ja niiden pistehintoja. Ei kannata lähteä arvailemaan Drowhaltian pistehintaa, kun mallina on ihan hyvä Dark Elf Corsair. Piste jompaankumpaan suuntaan sääntöjen/statsien mukaan.
Näin minä ainakin teen.
Executioner kirjoitti:- Kannattaa miettiä ensiksi hetki, että minkälainen armeijan konsepti on, ja mitä siltä haluaa.
Aivan niin.

-
Executioner kirjoitti: Voimakkaatkin hahmot esitetään yleensä säännöiltään reilusti alakanttiin viritettyinä.
Niin.
Executioner kirjoitti:- Looginen fluffi on aina plussaa.
Tässä kohtaa tulee vaikeuksia. Miten keksiä uusi armeija suljettuun maailmaan?

Erittäin hyviä ideoita kaiken kaikkiaan. Tosin jokaisella aina omat näkemyksensä asiasta mutta toivon ketjulle pitkää elinikää ja jos me kaikki tästä jotain opimme..

Ja vastataksesi kysymykseesi, niin on niissä ideaa.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Drago^

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

Remington kirjoitti:
Executioner kirjoitti:- Looginen fluffi on aina plussaa.
Tässä kohtaa tulee vaikeuksia. Miten keksiä uusi armeija suljettuun maailmaan?
Niimpä, mutta hammerimailmassa on noita pimeitä kolkkia jossa ei ole kovinkaan mitään fluffia ja sinne voi tunkea jonkun pienen pihisevän kansan (Far North ;)).

Hyviä ohjeita, varsinkin tuo että pitäisi olla yksi malli ja ei anneta kaikkia namuja yhdelle joukkueelle. Suurin osa näistä itseviritetyistä joukkueista näyttää saavan kaikki kultahiput tai jos on heikkous se on paikattu todella vahvasti (heikko magiassa? Jokainen yksikkö tuottaa d3 DD!).
No pain no gain.
Swarmp

Viesti Kirjoittaja Swarmp »

No itse suunitelin tekeväni Full Skeleton armeijan TK armybookin pohjalta. En tiedä TK:n heikkouksia / Vahvuuksia. Mutta ideana on tehdä entis-aikojen ristiretki teemainen armeija.

Silloin on järkeä tehdä oma armeija kunhan se on kasattu esim. jonkun armybook perustalle. Tietysti täytyy katsoa että armybook:i on järkevällä tavalla järkevälle armeijalle. :D
No OK sekoilen taas hiukan täällä. Toivottavasti tajusitte jotain höpinöistäni. :P
Et Imperator Invocato Diabolus Daemonica Exorcism !

viewtopic.php?f=4&t=107359
Noldo

Viesti Kirjoittaja Noldo »

Omista armeija kehitelmistä voidaan huomioida kaksi eri tyyppiä.

Helpompia ovat count as -armeijat, joissa käytetään kokonaisuudessaan jonkin nykyisen armeijan sääntöjä, mutta korvataan figuurit ja tarina itse kehitellyillä viritelmillä. Kunnolla tehtynä count as -armeija on jopa täysin turnauskelpoinen, riippuen toki turnauksen figuureille asetettamista vaatimuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja hakee nyt varmaan kuitenkin aidosti omaa armeijaa, jossa myös säännöt on kehitelty itse. Huolella sellaisesta voi tehdä laadukkaan ja toimivan, mutta projekti vaatii kärsivällisyyttä. Sotussa on kai pyörinyt muutama ihan kunnianhimoinen ja huolellisesti tehty oma armeija yritelmä.

Lähtökohtaisesti aika monet suhtautuvat hyvin epäilevästi omatekoisiin sääntöihin, osittain varmasti sen tähden, että verkossa näkee niin hutaisten tehtyjä ja selkeästi epäsuhtaisia viritelmiä, joten niistä on tullut oletusarvo.

Omaa armeijaa suunnitellessa lähtökohdaksi kannattaa todella ottaa aidot armeijakirjat (vaikka niissäkin on ongelmia pelitasapainon suhteen). Jos aidosti haluaa pyrkiä tasapainoiseen lopputulokseen on hyvä myös tuntea miten nykyiset armeijat ovat keskenään tasapainossa (ei pidä ottaa malliksi tehokkainta armeijaa ja rythtyä parantamaan sitä hiema).

Lopulta oman armeijan kanssa kannattaa ehkä myös pysähtyä hetkeksi miettimään olisiko suunnitelma sittenkin toteutettavissa vain figuurien ja tarinan käyttämisellä, valiten säännöiksi armeijakirjan, jonka säännöt parhaiten kuvaavat haluttua tarinaa.
ajappat

Viesti Kirjoittaja ajappat »

Mun oma delffi armeija on Drow armeija. Pelaan ihan dark elf sääntöjen mukaan; ja olen vain nimennyt lähes kaiken uudestaan. Sitä pimeää kehää jonka ne niissä kirjoissa voi luoda, olen suunitellut armeijaani, mutta en vielä oo keksiny sopivaa sääntöä sille....

Oon aikalailla samaa mieltä edellisten kanssa, eli täysin oman armeijan voi tehdä, jos se on tarpeeksi hyvin suuniteltu. Ja jos joku tätä lukeva suunittelee oman armeijan tekemistä, ni suosittelen että mietit jonkun kaverin kanssa ja olis varmaa hyvä pelata aika paljon ihan vaa testi pelejä niin kauan että armeija tuntuu sopivan vahvuiselta...
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
Khordon

Viesti Kirjoittaja Khordon »

Kotitekoiset armeijat voivat olla todella hyviä viritelmiä jotka tuovat vaihtelua kotipeleihin. Turnauksiinhan tällaisia ei saa tuoda, mutta se ei tunnu ihmisiä (paljoa) haittaavan.
Itse olen väkertänyt jo yli vuoden oman armeijan parissa ja se olisikin fluffin hiomista ja muutamaa testipeliä vaille valmis. Itsellänikin oli alussa juuri se, että kaikesta piti saada hyvää, eikä heikkouksia suvaittu, mutta massacroituani kaverin testipelissä arvelin, että ehkä ne heikkoudet olisivat sittenkin poikaa. Viilasin kaikkea alaspäin, muutaman yksikön korvasin kokonaan uudella ja avot!
Kuin fluffista puhutaan, sitä voi hieman muokata niin, että se oma kansa sopii sinne johonkin rakoseen. Tämän laajuisessa maailmassa on varmasti alueita, joista ei ole muuta tietoa kuin se, että ne ovat siellä. Itse länttäsin tuon oman armeijani keskelle aavikkoa, Tomb Kingien asuinsijojen taakse.
Todella hyvä esimerkki itse tehdystä armeijasta on juurikin tuo edellä mainittu Far North. Jaksaisivatpa kaikki panostaa yhtä paljon omatekoisiin armeijoihin.
Douglas Walker
"Pokémon; It sounds like something that Jamaican shouts out when he wants to play cards"
Behell

Viesti Kirjoittaja Behell »

Löytyyhän tuolta maailmasta valmiitakin paikkoja (esim. idässä nippon, etelässä araby (warmasterin armeijasta voi ottaa mallia, jos alibabat kiinnostaa), empiren etelä puolelta löytyy border kindoms, jne.), mille ei ole omaa armeijaa, tai niistä ei ole niin hirveästi tietoa, että se haittaisi oman armeijan sijoittamista sinne, ja tässä voi käyttää hyödyksi jo valmista fluffia, ja sitä, että monet ovat jo kuulleet paikasta, eikä se kullosta niin oudolta.

Yksi tapa oman armeijan tekoon, mitä tässä ei ole vielä suorasti mainittu on varianttia armeijat, kun ne mitä löytyy soc, ja lustria kirjoista, eli perus armeija, ja osa yksiköistä on samoja, mutta sitten sielä on uusia yksiköitä, tai toisen armeijan yksiköitä (esim. slaanesh delf lista, mikä oli soc:issa) mukana. Tässäkin on mahdollisesti vähemmän hommaa, kuin kokonaan oma tekoisessa armeijassa, ja tutut yksiköt, ja säännöt voivat helpottaa vastustajien/testaajien löytämistä.
ajappat kirjoitti:Mun oma delffi armeija on Drow armeija.
En haluasi rikkoa visiotasi, mutta kai tiesit, että se on ihan sama, että sanotko niitä droweiksi/delffeiksi/mouglin luolapojiksi/tai miksi lienetkin, niin kaikki ne nimet tarkoittavat yhtä ja samaa, eli Dark Elffejä, mutta joku halusi ovelasti vaihtaa niiden nimen droweiksi.
ajappat kirjoitti:Sitä pimeää kehää jonka ne niissä kirjoissa voi luoda, olen suunitellut armeijaani, mutta en vielä oo keksiny sopivaa sääntöä sille....
d20 SRD kirjoitti:Darkness
Evocation [Darkness]
Level: Brd 2, Clr 2, Sor/Wiz 2
Components: V, M/DF
Casting Time: 1 standard action
Range: Touch
Target: Object touched
Duration: 10 min./level (D)
Saving Throw: None
Spell Resistance: No
This spell causes an object to radiate shadowy illumination out to a 20-foot radius. All creatures in the area gain concealment (20% miss chance). Even creatures that can normally see in such conditions (such as with darkvision or low-light vision) have the miss chance in an area shrouded in magical darkness.
Normal lights (torches, candles, lanterns, and so forth) are incapable of brightening the area, as are light spells of lower level. Higher level light spells are not affected by darkness.
If darkness is cast on a small object that is then placed inside or under a lightproof covering, the spell’s effect is blocked until the covering is removed.
Darkness counters or dispels any light spell of equal or lower spell level.
Arcane Material Component: A bit of bat fur and either a drop of pitch or a piece of coal.
Eli jos väännät tuon hammer termeihin, niin sitten sinun pitäisi tehdä helffeille Light spell, mikä on tuon vastakohta, ja ne kumoavat toisensa, ja jokainen delf/helf osaa taijan luonnostaan, eli se nostaisi jokaisen modelin hintaa +X määrän. Omasta mielestäni tuo toimisi paremmin esim. skirmishissä, tai mordheimissä, mutta jos haluat sen fb:seen vääntää, niin ei kukaan sinua estä.
"Jotta ihminen ymmärtäisi mustaa huumoria, hänellä tulee olla yleisen käsityksen mukaan hyvä huumorintaju." -Wikipedia
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

No, kaverini ja minä teemme täysin omaa peliä: Itse kirjoitan fluffit, suunnittelen stattirivejä. Kaverini tekee stattirivejä sekä suunnittelee myös erilaisia special ruleja, jotka yhteisesti hyväksymme.

Pelistä en kerro itsessään mitään ennenkuin se on valmis. Projekti aloitettiin jouluna ja loppua ei näy.
Peril of Warp
riimumestari

Viesti Kirjoittaja riimumestari »

Lord Mikke kirjoitti:No, kaverini ja minä teemme täysin omaa peliä: Itse kirjoitan fluffit, suunnittelen stattirivejä. Kaverini tekee stattirivejä sekä suunnittelee myös erilaisia special ruleja, jotka yhteisesti hyväksymme.

Pelistä en kerro itsessään mitään ennenkuin se on valmis. Projekti aloitettiin jouluna ja loppua ei näy.
Varsin kunnianhimoinen hanke... Itse tyytyisin GW:n ruleihin,+Omat figut ja fluffit.
Jackal

Viesti Kirjoittaja Jackal »

riimumestari kirjoitti:
Lord Mikke kirjoitti:No, kaverini ja minä teemme täysin omaa peliä: Itse kirjoitan fluffit, suunnittelen stattirivejä. Kaverini tekee stattirivejä sekä suunnittelee myös erilaisia special ruleja, jotka yhteisesti hyväksymme.

Varsin kunnianhimoinen hanke... Itse tyytyisin GW:n ruleihin,+Omat figut ja fluffit.
Huomiiodaan nyt että GW ei ehkä kuitenkaan, vaikka onkin monta peliä tuottanut ole tuottanut juuri tälläistä peliä... Simia
Nothing to see here move along noob.
riimumestari

Viesti Kirjoittaja riimumestari »

Otetaan huomioon vaikkapa Blizzard joka on tuottanut monta peliä... Ei ole tuottanut Guild Wars:sia...

@Bagemono: selkeyttä teksteihisi kiitos!

Omien sääntöjen keksiminen ja tuottaminen ilman suurempaa kokemusta saattaa olla vaativaa, mutta kutein sanoinkin. Onnea rojektille!
Behell

Ootteko tutustunut WarEngineen?

Sivu on tällä hetkellä kiinni, mutta eiköhän se korjata pikaisesti

WarEngine on ilmainen, ja käsittääkseni aika monipuolinen, ja helposti muokattava systeemi, eli siitä voi olla hyötyä, jos haluaa omaa peliä alkaa vääntää.

Jos pelisi ei ole minkään GW:n pelin tapainen, niin millainen se sitten on noin yleensä paljastamatta mitään erikoisen salaista?
"Jotta ihminen ymmärtäisi mustaa huumoria, hänellä tulee olla yleisen käsityksen mukaan hyvä huumorintaju." -Wikipedia
Tuska

Viesti Kirjoittaja Tuska »

Behell kirjoitti:
Jos pelisi ei ole minkään GW:n pelin tapainen, niin millainen se sitten on noin yleensä paljastamatta mitään erikoisen salaista?
öö, Hyvä? Se olisi ainakin ei GW tapainen :P
itse jos lähtisin nyt suunitelemaan peliä niin tod.näk käyttäsin perus pohjan PP tyylistä 2d6 systeemiä, karsii pahimman noppatuurin pois pelistä, ja antaa oikeasti tilaa taktikointiin, vähän niikuin Confrontationi 2 edito.
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Behell

Tuska kirjoitti:
Behell kirjoitti:
öö, Hyvä? Se olisi ainakin ei GW tapainen :P
Eli se peli Ei ole:
-Peli isoilla armeijoilla (FB)
-Skirmishiä (Mordheim)
-1 - 5 napin roolipeli figuilla (Inquisitor)
-Laivasto taistelua (Man O War, BFG)
-Lautapeli (Space Crusade, Space Hulk, HeroQuest, jne.)
-"Urheilu"peli (BB)
-Minkään muunkaan GW:n pelin tyylinen, mitä ne on vuosien varrella väkertänyt, niin ihmetyttää kyllä vähän, että mikä se sitten on, kun napitkaan eivät kuulu mihinkään seuraavista "luokista" 1-5/6-20/21->, kun se on GW:n tapaista sijoittaa napit edes johonkin, niin pelataanko siinä sitten napeilla ollenkaan, tai sitten kyseessä ei ole sota/rooli/lauta/figu/kortti/pc/konsoli/LARpeli lainkaan.
Hollo
Sotavasaran WHFB-tarinamestari

Viesti Kirjoittaja Hollo »

Se on nimenomaan pelimekaniikaltaan perkeleellisen hyvin tehty skirmish-luokan figupeli.
Tuska

Viesti Kirjoittaja Tuska »

Behell kirjoitti: -Peli isoilla armeijoilla (FB)
Ragnarok
Behell kirjoitti: -Skirmishiä (Mordheim)
Confrontation 2 tai Warmachine.
Behell kirjoitti: -1 - 5 napin roolipeli figuilla (Inquisitor)
Iron Kindoms.
Behell kirjoitti: -Laivasto taistelua (Man O War, BFG)
en ole tämän tyypisitä peleistä kiinostunut, BFG:tä on kehuttu, joten en tiedä löytyykö parenpaa, voi olla ettei, voi olla että löytyy.
ja käsitääkseni GW:llä ei nykyään juurikaan ole mitään tekemistä BFG/MOW kanssa.
Behell kirjoitti: -Lautapeli (Space Crusade, Space Hulk, HeroQuest, jne.)
Hybrid helposti parempi, toisin ikäeroakin on reilust.
Behell kirjoitti: -"Urheilu"peli (BB)
Sama juttu kuin BFG&MOWin kanssa, en ole seurannut, mutta ihmiset oikeesti, kokeilkaa niitä muita pelejä niin huomatte miten heikot nuo GW:n säänöt oikeesti on.
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Behell kirjoitti:

Ootteko tutustunut WarEngineen?

Sivu on tällä hetkellä kiinni, mutta eiköhän se korjata pikaisesti

WarEngine on ilmainen, ja käsittääkseni aika monipuolinen, ja helposti muokattava systeemi, eli siitä voi olla hyötyä, jos haluaa omaa peliä alkaa vääntää.

Kiitos, mutta en avaa linkkiä koska en halua minkään muun idean peittää omia inspiraatioitani.

No, peli on suurinpiirtein Final fantasy 7 lautapelinä. Karkeasti sanottuna. Fluffista en kerro mitään, mutta pelin idea painottuu pienien sankarien ryhmiin jotka seikkailevat kartalla, aina randomosoiden vihollisten hyökkäykset. Aseita on suunniteltu vasta muutama kymmenen, mutta lisää tulee olemaan.

Statteja on noin reilu tusina, ja ne eroavat GW:n peleistä aika tavalla, johtuen siitä kukin jäsen ryhmässä tarvitsee eri statteja. Ilman yhtä ryhmän jäsentä seikkailu on paljon hankalampaa.

Jos jäsen kuolee, se ei ikinä tule takaisin, vaan pitää löytää uusi.

Leveleitä on 1- 100. Jokainen jäsen kehittyy.

Rotuja on noin 12.

Tiettyjä henkilöitä saa ryhmässä olla 1-7. Kutakin jäsentä (maagi, parantaja...), saa olla vain ja ainoastaan yksi. Tämä mahdollistaa sen että kaikista pidetään huolta, sillä varsinkin parantaja on korvaamaton, koska tässä pelissä yksikin isku selkään voi tappaa kenet tahansa, tai vaurioittaa vakavasti.

Aseita saa myös itse muokata mieleisekseen.

Kartalla tapahtuu, ja siellä liikkumisen lisäksi voi sattua esim. onnettomuuksia. Lisäksi vuorokaudenajat vaihtelevat.

Tässä vähän tietoa siitä kuinka iso hanke on kyseessä.
Peril of Warp
ajappat

Viesti Kirjoittaja ajappat »

Helkutta kun en osaa näitä lainaus juttuja. mutta kuiteki...
En haluasi rikkoa visiotasi, mutta kai tiesit, että se on ihan sama, että sanotko niitä droweiksi/delffeiksi/mouglin luolapojiksi/tai miksi lienetkin, niin kaikki ne nimet tarkoittavat yhtä ja samaa, eli Dark Elffejä, mutta joku halusi ovelasti vaihtaa niiden nimen droweiksi.
Eli Forgotten Realms Drowit on täysin eri asia ku Warhammer Delffit. Warhammerissa delffit on loppujenlopuks aika läheistä sukua helffeille kun taas Drowit on niin kaukaista sukua maan pinnan elffeille että niiden ihon värikin on jo ehtinyt muuttua evoluutiossa...

Edit: ja tosiaan niillä on eri asuinpaikatki. maan päällä ja maanalla on aika eri asiat
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”