"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

naaman maalaus

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
f.a.r

naaman maalaus

Viesti Kirjoittaja f.a.r »

mitä maaleja käyttän ihmisten/kääpiöiden naamoja maalatessa?
Tearsqueeze

Viesti Kirjoittaja Tearsqueeze »

Riippuu täysin itsestäsi, haluatko kalpeata, tummaa vaiko kenties mustaihoista.

Yleisimmät naamavärit on tottakai elf flesh/dwarf flesh.

Dwarf flesh on elf fleshiä tummempaa.

Vaaleeseen ihoon olen käyttänyt tätä yhdistelmää: elf flesh ensin ja bleached bone high lightaus.
f.a.r

Viesti Kirjoittaja f.a.r »

tuo auttoi jo paljon :)
Jubee

Viesti Kirjoittaja Jubee »

Toinen mahdollisuus on sitten Dwarf flesh ja elf flesh highlightit
Tearsqueeze

Jubee kirjoitti:Toinen mahdollisuus on sitten Dwarf flesh ja elf flesh highlightit
Juu, tuokin on tullut testattua mutta ero on minusta liian suuri, eli se näyttää enemmänkin vaaleilta läikiltä keskellä naamaa, eli ei niin hienoa, siis jos ei halua läikkänaamaa tehdä :D.

PS: Jos viellä haluat niitä tummaihoisia figuja niin paras on dark flesh ja highlightaus sujuu elf flesh + dark fleshillä, eli sekoitat ne ja maalaat korkeimpiin kohtiin, muista että highlightauksessa ero saa olla vain astetta vaaleampi.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Itse käytän tälläistä yhdistelmää:

Aluksi Dwarf Fleshin (Vallejon Game Colorin maaleja) ja Scorched Brownin (Citadel Colourin maali) sekoitusta, jonka kuivuttua vedän kerroksen Dwarf Fleshin ja Bonewhiten (Vallejon Game Colorin maaleja) sekoitusta, ja korostan viellä Dwarf Fleshin ja Bonewhiten sekoituksella, tällä kertaa käyttäen enemmän Bonewhiteä.

Kääpiöillä melkein sama, paitsi että keskimmäiseen kerrokseen en lisää Bonewhiteä.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Ruispöllö

Viesti Kirjoittaja Ruispöllö »

Tosiaan pohjaksi sopii tuo ratovaarin ehdottama scorched brown, siihen päälle sitten dwarf fleshiä, korostukset elf fleshillä tai pallid fleshillä(itselläni toiminut hyvin) ja kuivamaalaus bronzed fleshillä.
Tämmöinen resepti on toiminut ihan hyvin minulla.
Löytyy.
Datsi

Viesti Kirjoittaja Datsi »

itse olen havainnut hyväksi scorched brown undercoatin päälle layeroituna bronzed flesh ja elf flesh, toimii hyvin ainakin minulla. jos ihan yksinkertaisiksi mennään, niin elf flesh+flesh wash toimii myös...
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
kasvi

Viesti Kirjoittaja kasvi »

itse olen käyttänyt vastaavaa jo melko kauan peruskauraan ja hyväksi on todettu.

Eli koko naama Vallejo paradise brownilla, kaikki tasaiset pinnat elf fleshin ja Vallejon naranja/orange jotain?? (purkin tekstuurit menneet hieman epäselviksi) ja sitten tätä korostamaan pelkkä elf flesh. Aivan korkeimmat kohdat, esim. nenänpää, poskipäät voi sitten sutia vielä elf fleshin ja valkoisen mixtuuralla.

Jälki on suurinpiirtein tämä (tämäkin sudittu noin, 2 vuotta sitten ja näyttää IMO ihan kivalta, eli tässäkin kehittyy ihan nopsaan).

ja jos menee vituiksi, niin flesh washia vaan päälle.. :D
Palkkamaalausta
"Oikeat figut on niille, jotka eivät osaa proxyttaa"
-Nojatuoli
Co. Yarrick

Viesti Kirjoittaja Co. Yarrick »

Itse sekoitan Dark-,(25%) Dwarf-(35%) ja Elf fleshiä(40%), jolla basecoattaan kasvot. Sen jälkeen inkkaan kasvot ohennetulla Brown inkillä(50% - 50%). Highlighttaan Dwarf-(35%) ja Elf fleshin(65%) sekoituksella. Ja Final highlightin laitan Elf fleshin(50%) ja Skull whiten(50%) sekoituksella.
Olenpas ollut aktiivinien ^_^ @ 100. viesti 21.09.2008 | Kissa putosi uima-altaaseen ja kananmunaa nauratti hirveesti. Tarinan opetus: Siellä, missä märkä mirri, siellä onnelllinen muna.
kanatanssi

Viesti Kirjoittaja kanatanssi »

Minä pistän ihan vaan graveyard earthia, inkkaan sen brown inkillä ja siihen päälle hailaiteiksi elf fleshiä ja ihan hyvän näköstä jälkeä on ollut.
Tearsqueeze

kanatanssi kirjoitti:Minä pistän ihan vaan graveyard earthia, inkkaan sen brown inkillä ja siihen päälle hailaiteiksi elf fleshiä ja ihan hyvän näköstä jälkeä on ollut.
Saisiko tästä kuvia? Nostit kiinnostukseni :D.
jurri

Viesti Kirjoittaja jurri »

Minun reseptini: Scorched brown pohjaväriksi, päälle Bestial brownia ja elf fleshiä sekoiteltuna, highlightit puhtaalla elf fleshillä.
Mikä ei tapa, se mutatoituu ja yrittää uudelleen.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Riippuu toki aivan tasostasi sekä tavoitetasostasi. Mikäli esim. bronzed flesh washattuna flesh washilla riittää, niin mikäs siinä. Mikäli taas haluaakin sitten vain parasta tasoa, niin sitten onkin vuorossa lukuisat layeroinnit ja silmien, sierainten, huulten, arpien, luomien yms. maalaus, joka vaatiikin paljon enemmän. Maaleista erilaiset ihonsävyt (näistä kannattaa kattoa kuitenkin hitusen, koska esim. Vallejon model color sarjan "Dark flesh" on todella keltainen), punertavan ruskeat ja luunväri ovat usein hyviä. Ihoja voi myös sävyttää lisäämällä maaleihin hitusen joitakin muita värejä.

Huulet kannattaa maalata niin, että lisää hitusen (siis toisaan hitusen) punaista ihon perussävyyn. Highlightaus sitten kohti luuta/valkoista. Silmistä löytyykin sitten useita eri ohjeita, riippuen tasosta mille haluaa. Näistä löytynee haulla useita eri ketjuja.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Bronzebeard

Viesti Kirjoittaja Bronzebeard »

Itse olen havainnut toimivaksi tällaisen systeemin: Aluksi watered down bestial brown chaos black under coatille. Sitten pari/ muutama kerrosta watered down dwarf flesh. Sitten watered down flesh wash. Sen jälkeen maalaan vähän dwarf fleshiä sinne missä en halua inkin näkyvän ja sitten vain bleached bonea korkeimpiin kohtiin.
"There, now ye can go to battle knowing you have slaked your thirst on Bugman's original brew."
- Josef Bugman
Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Hm, itse teen sen näin:

1. Pohjaväri Dark Flesh.
2. Bronzed Flesh.
3. Elf Fleshillä highlightit.
4. Chaos Black-washia, ehkä 10 % maalia, loput vettä. Todella ohutta siis.
5. Vielä hieman Elf Fleshiä.

Ihan kohtuullisen näköistä ihoa, bronzed fleshin voisi tietenkin korvata dwarf fleshillä, mutta en omista kyseistä maalia eikä viitsi ostaa...
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”