Slanni 750 points, onko järkeä ottaa 2K peliin?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Accu

Viesti Kirjoittaja Accu »

flagu kirjoitti: Onko tämäkin vaihtunut vai olenko lukenut päin mäntyä? Eikös fear+outnumber juttuun liittynyt vain se että vastassa ylipäätänsä on joku fearia aiheuttava ja vastustajalla outnumber bonus, eli tämä slannini blokki tarvitsee vastaansa teoriassa vain yhden jättiläisen ja outnumberin verran goblineita.
Lueskeltuani hetken sääntökirjaa, minä ymmärtäisin asian näin: fearia aiheuttava yksikkö ottaa fearista testit vain jos sitä päin käy terroria aiheuttava yksikkö. Esim (tuo sääntökirjassakin käytetty) dragon joka aiheuttaa terroria hyökkää trollin kimppuun, joka aiheuttaa fearia. Dragoni on (tietenkin) immuuni trollin fearille mutta trolli sen sijaan ottaa fear (ei terror) testit.

Eli tuon slannin ylijuoksuun yllämainituilla ehdoilla vaadittaisiin terroria aiheuttava yksikkö, jolla on suurempi unit strenght.

-A
Infra terram pumiliones cuprum edent!
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Aivan. Autobreak tapahtuu vain mikäli fearia/terroria aiheuttavien jammpojen unit strenght on enemmän. Tähän eivät vaikuta feriä aiheuttamattomat jampat.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Sipulih

Viesti Kirjoittaja Sipulih »

Itse oon pelauttanut 2000 pisteen peleissä seuraavaa.

Slann Mage-priest 2nd generation
Plaque of Tepok
Plaque of Dominion
Diadem of Power
Battle Standard Bearer

Ja sille vartioksi

15 Saurus Warriors
-Full Command
-Blessed Spawn of Tlazcotl tai Quetzl.

Tlazcotl on tottakai viisaampi, mutta Quetzlillakin on puolensa.
Line of Sight otetaan sitten Skinkki Shamaanilta jolla on Cube of Darkness ja Blessed Mark of Old Ones.
Cannonball

Huomaa, että slanni saa losia itsekin sieltä yksikön keskeltä, tosin skinkin avulla sitä voi saada vähän enemmän. Jos tarkoitit ettei slannilla ole losia sieltä yksikön keskeltä ilman apupappia, niin kannattaa lukea Large Targettien ja Slannin säännöt uudestaan.
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Foo bar

Viesti Kirjoittaja Foo bar »

Aco kirjoitti:
Foo bar kirjoitti: Tiedän, että ld9 + re-reroll (BSB) + stubborn = kova yhdistelmä - mutta se on vain "melko hyvä", eikä sen varaan kannata laskea, koska se yli käveleminen on mahdollista.
Ei siitä pääse läpi muuta kuin tappamalla joka ikisen sauruksen siitä yksiköstä. Ja en kyllä muutenkaan ymmärrä mitä haet takaa, tuo yhdistelmä on suoraan sanoen sama kuin unbreakable.
Ei todellakaan ole sama kuin unbreakable. Voit nähdä vaikka miten märkiä unia, että näin olisi, eikä se minua häiritse - kukin rakentakoot omat haavemaailmansa.

Slannin vyöryttämisen tarvitaan massaa ja tuuria, se ei ole mitenkään kovin todennäköinen juttu, että slann tulisi ajatuksi pois omalta tontiltaan, mutta niin vain kävi useaan kertaan turneessa. Mikä ainakin minusta puhuu sen puolesta, että näin voi käydä myöhemminkin, ehkei kaikille tule edes mieleen yrittää mitään niin hullua, mutta kilpailutilanteessa yritetään kaikenlaista "epätoivon vimmalla". Yksikin kertoi, että olisivat hävinneet massacrella, ellei se slanniin kaato olisi onnistunut. Todennäköisyyksien pohjalta ajatellen slannin kaato on tietysti typerintä mitä voi tehdä, mutta se typeryyskin voi olla hyvästä, kunhan onnistuu :)
abcdefg

Viesti Kirjoittaja abcdefg »

Sipulih kirjoitti:Itse oon pelauttanut 2000 pisteen peleissä seuraavaa.

Plaque of Tepok
Plaque of Dominion
Diadem of Power
Battle Standard Bearer
Saako slannille noin sen 17 vai mitä nyt oli PD?
2
Cannonball

Saahan sen. Tosin jos vihulaisella on ampumista niin large target ja 'vain' 4+ wardi voivat osoittautua himppu ongelmallisiksi. Itse suosinkin Plaque of dominionin sijaan Divine Plaque of Protectionia. Yksi PD ja DD vähemmän ei tuolla setillä paljoa tunnu.
Sipulih

Viesti Kirjoittaja Sipulih »

Cannonball kirjoitti:Huomaa, että slanni saa losia itsekin sieltä yksikön keskeltä, tosin skinkin avulla sitä voi saada vähän enemmän. Jos tarkoitit ettei slannilla ole losia sieltä yksikön keskeltä ilman apupappia, niin kannattaa lukea Large Targettien ja Slannin säännöt uudestaan.
Tarkoitin lähinnä sitä ettei tarvitse ottaa Plaque of Dominionia tai saati muuten viedä turhaan tykin eteen, kun voi pitää sen siellä puskan takana ja ottaa se LoS siltä skinkkimaagilta.
abcdefg

Viesti Kirjoittaja abcdefg »

Voiskos joku nyt kirjottaa mitkä ne kamat olivat jotta saisi paljon PD usealle vuorolle ja sen +2wardin?
2
Fire Warrior Ashue'ol

Viesti Kirjoittaja Fire Warrior Ashue'ol »

Olen ollut vastaanottavana osapuolena, kun pelissä on ollut juuri tuollainen 2nd Generation Slann. Todella ärsyttävä, jos kykkii Temppelikaartilaistensa keskellä, sitä kun on sitten aika vaikea saada tapetuksi. Taisi olla kaverilla vielä joku pyhä perseenalusta, joka antoi sille yksikölle vielä Wardia ammuntaa vastaan. Yritä sitten High Elf arsuilla niitä saada ammutuksi...

Kuitenkin luulisin, että jos sitä aikoo käyttää, niin pitää pelaaminen olla aika lailla hallussa, Slanni kun vie kaartinsa kanssa noin puolet 2000 pisteen armeijasta joten ensinnäkin sen jälkeen on aika rajattu määrä pisteitä käytettäväksi muuhun ja kannattaa miettiä uskaltaako yhteen hahmoon (olkoonkin melkoinen puolijumala :)) satsata niin paljon pisteitä.
"Life sucks and the you fucking die."

Ozzy Osbourne
Sword of teclis

Viesti Kirjoittaja Sword of teclis »

Lind The ChessMaster kirjoitti:Voiskos joku nyt kirjottaa mitkä ne kamat olivat jotta saisi paljon PD usealle vuorolle ja sen +2wardin?
Plaque of Tepok
Divine plaque of protection
Diadem of Power
Battle Standard Bearer
Ruutanalaiset on hulluja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”