Empire vs. Welffit
Empire vs. Welffit
miten on kun olen kuullut että empirella olisi jotain vaikeuksia wood elffejä vastaan. niin että haluaisin tietää millä yksiköillä vois pärjätä paremmin kuin toisilla.. elikkä armeijaa ei ole vielä kasassa mutta hankitaan 1000 pistettä tavotteena nyt ensin ,elikkä ei mitään: "kaksi lvl4 wizardii ja 5 hellblasterii hoitaa homman!" kiitos..
ja miten aattelit ampua alas alati meättässä olevia skirmaaja hyyppiä sotakoneella tai millään...
vastaus on kovat knightiryhmät ja paljon wizzui (sinun tapauksessasi 2-3 lvl 2 maagia)
ei tämä neuvominen kivaa ole, kun itsekin WElf-miehiä olen, mutta sotavasaralaisten velvollisuus on neuvoa, jos siihen kykenee
vastaus on kovat knightiryhmät ja paljon wizzui (sinun tapauksessasi 2-3 lvl 2 maagia)
ei tämä neuvominen kivaa ole, kun itsekin WElf-miehiä olen, mutta sotavasaralaisten velvollisuus on neuvoa, jos siihen kykenee
-Sami
Et silleen... Jos en ole oikeassa olen väärässä.
Et silleen... Jos en ole oikeassa olen väärässä.
-
chaos pete
Juu itse ehdottaisin varmana tapana, että Coreen Nilla knightejä, Specialiin inner circlejä, raren voit unohtaa, heroihin Warrior priest ja kaksi wizardia.. Magia ja nopeat joukot kun ovat suurelta osin leluwardi immune to psychology armeijan heikkoudet..
Jos nyt nopeasti mututuntumalta ilman kirjaa kasaan esimerkin:
Heroes: Warrior Priest(General), barded warhorse, heavy armour, shield, sword of might, doomfire ring 155pts
Menee ritareihin antamaan Hatredin.. Boundeista paras ehkä Soulfire..
Wizard, lvl2, lore of fire, rod of power 130pts
Wizard, lvl2, lore of fire, power stone 120pts
heroes total: 450pts
Core: 10 archers 80pts
5 Nilla knights, musician 123pts
Special: 5Inner Circle, full command, Warbanner 195pts
5 inner circle knights, full command, steel standard 190pts
993pts
Tollaista voisin itse kokeilla, archerit o wizardeille..
Jos nyt nopeasti mututuntumalta ilman kirjaa kasaan esimerkin:
Heroes: Warrior Priest(General), barded warhorse, heavy armour, shield, sword of might, doomfire ring 155pts
Menee ritareihin antamaan Hatredin.. Boundeista paras ehkä Soulfire..
Wizard, lvl2, lore of fire, rod of power 130pts
Wizard, lvl2, lore of fire, power stone 120pts
heroes total: 450pts
Core: 10 archers 80pts
5 Nilla knights, musician 123pts
Special: 5Inner Circle, full command, Warbanner 195pts
5 inner circle knights, full command, steel standard 190pts
993pts
Tollaista voisin itse kokeilla, archerit o wizardeille..
Ikävä kyllä spirit of the game on epäkuolleiden special character, jonka valmistus taidettiin lakkauttaa tuossa 90-luvun alkupuolella - The Captain
WElffi pelaajana ampuisin HoDA:n arsublokkiin ja toivoisin, että ne loput juoksevat ja lujaa, ketkä sinne sitten henkiin jäävät. Tai, sitten Inner Circle ritareihin.
Wild Riderit liikkuu kait sen 4" enemmän mitä Empiren ritarit? Niistä on ihan älyttömästi riesaa, veikkaan, että se on brettien ohella parasta Warhammer -ratsuväkeä, kunhan vaan pääsee lyömään, eikä niitä lyödä.
Noita ritariunitteja kannattaa pitää suht lähellä toisiaan, jotta saisi mahdollisuuden paskoa ne Wild Riderit - jos niitä nyt siellä armeijassa on. Dryadit ei ole niin paha ongelma ritareille, kunhan onnistuvat siinä liippatestissä.
Magiapuoli kannattaa olla kunnossa, tuo hatred ei oikein vakuuta, mutta jos pääset käsiksi hyviin tulitaikoihin, niin niitä voisi paiskia ympäriinsä missä vaan WElffejä näkyy.
Wild Riderit liikkuu kait sen 4" enemmän mitä Empiren ritarit? Niistä on ihan älyttömästi riesaa, veikkaan, että se on brettien ohella parasta Warhammer -ratsuväkeä, kunhan vaan pääsee lyömään, eikä niitä lyödä.
Noita ritariunitteja kannattaa pitää suht lähellä toisiaan, jotta saisi mahdollisuuden paskoa ne Wild Riderit - jos niitä nyt siellä armeijassa on. Dryadit ei ole niin paha ongelma ritareille, kunhan onnistuvat siinä liippatestissä.
Magiapuoli kannattaa olla kunnossa, tuo hatred ei oikein vakuuta, mutta jos pääset käsiksi hyviin tulitaikoihin, niin niitä voisi paiskia ympäriinsä missä vaan WElffejä näkyy.
ei, ne eivät omaa erityisen paljoa sotakoneiden tuhoajia.Tas kirjoitti:Itse asiassa epäilen että tykit ja muut sotakoneet voivat olla heikompi valinta welffejä vastaan. Welffit nääs omaavat melko paljon sotakoneidentuhoamispotentiaalia.
en ajatellut ampuakkaan niitä metsässä istuvia skirmaajia vaan sitä puu-ukkoa, kotkaheroa ja wildridereita :-/ja miten aattelit ampua alas alati meättässä olevia skirmaaja hyyppiä sotakoneella tai millään...
jos saat 100 pisteen tykkejä niin kyllähän niitä otetaan jokunen, varsinkin puutonttuja vastaan 0o
Puutontuilla on pari vastausta blokkeihin, näihin taas toimii tykit hyvin. Eli tykkejä ja blokkeja, edelleen. Yksinäiset ritariblokit taas pysähtyvät dryadeihinkin joita saattaa joistakin puu-tonttu armeijoista löytyä. Sankarien ritareille pitää keksiä erityiskohtelu.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
- opootti
- Paikkakunta: Helsingin Jollas (kaupungin vuokrakämppä porhojen keskellä)
Eikö s.stank sotke tonnin pelit mukavasti? Pysyt vain treemanin ja treekinien kantamattomissa niin olet kohtalaisen turvassa.
Muuten lähtisin tuolla MakeH:n taktiikalla peliä tahkoamaan. Ammu tuki yksiköt ja odota että vihollinen tulee luoksesi. Ritari rynnäköt skirmaavan armeijan keskelle koituvat kuitenkin nopeasti ritareiden tuhoksi.
Muuten lähtisin tuolla MakeH:n taktiikalla peliä tahkoamaan. Ammu tuki yksiköt ja odota että vihollinen tulee luoksesi. Ritari rynnäköt skirmaavan armeijan keskelle koituvat kuitenkin nopeasti ritareiden tuhoksi.
...ja sit siel oli muitakin ja mä ajattelin...
Ei oikeastaan, viime edikassa se olisi vielä toiminut, kun se sai 360 asteen chargen. Nyt sitä vain kierrellään ja tulitetaan glade guard nuolilla, eiköhän se siihen kuole. Sillähän on T6?Róbó-Tónó kirjoitti:Stankki toimii erityisin hyvin welffejä vastaan, kunhat treemani ei ole lähistöllä.
[edit]juu, ei onnistukkaan, 1+ Armour save...
Magiaakaan ei välttämättä kannata ottaa, kun sieltä löytyy kuitenkin se Alter tai jokunen maagi.
Itse ottaisin ehkä jotain tämän suuntaista:
captain pegasuksella ja dragon bowilla.
jokunen miekkamiesblokki detachmenteilla
kanuuna, ehkä kaksi
mortar, toimii nimittäin melko hyvin skirmaavia T3 jamppoja vastaan joilla ei ole haarniskaa nimeksikään, kokeile!
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Jos noilla osaa pelata, niin vaikea kuvitella miten - ainakaan helposti - Empire pärjäisi. Tietysti, jos WElffi pelaaja on koomassa, niin voi päästä tasoihin :o)Kaamio kirjoitti:ei kaverilla kyllä puumiestä ole mutta treekinejä ja ärsyttävät 10 waywatcherii.. ainiin ja dryadeja ja wild ridereita on kanssa.
Suosittelen, että laitat ukot kohtiin, jossa voisit minimoida tuhoja, mitä tulee waywatcherien ja HoDA:n toimesta (mikä on aina mukana, jos WElffeillä osaa pelata). Eli voit laskea, että sulta lähtee joka tapauksessa osa porukoista WElffien ensimmäisellä shooting phasella ja vielä paikoista, jotka hiertää melkoisesti. Eikä sille tietysti voi oikein mitään, se pitää ottaa vastaan kuin mies.
Jonkinlainen vastahyökkäyssuunnitelma pitäisi olla olemassa, jotta ne eivät pääse jatkamaan tihutyötään. Eli, kun lähdet waywatcherien ja jonkun Noblen perään, niin jäät helposti Wild Riderien alle, jos taas et lähde, niin ne ampuvat lisää. Eli ne pitäis saada ammuttua pois jotenkin tai sitten enemmän magiaa, mitä WElffeillä on. Joskaan sekään ei minusta auta, koska maageista pääsee kohtuullisen pienellä vaivalla eroon, jos vaan osaa pelata.
Omien kokemuksien myötä Ratsujyrä ei ole kauhean tehokas welffejä vastaan (olen itse welffi pelaaja) sillä kun welffit pystyy tykittään melkein heti kentän toisesta päästä sen 20-30 shottia joista ainakin muutama seivi menee pieleen. Eihän nuo kaikki tietenkään osu automaattisesti, mutta ei ne yleinsä saakkaan kun sen -1 pitkälle matkalle. Tosin oon pelannu vaan Helffien ratsujyrää vastaan, joten en tiiä Empirestä vaikka armeijakirjan osaankin lähes ulkoa.