"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vanhemmat ja Figut

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

En ole vuosiin jaksanut pitää vanhempiani ajan tasalla harrastuksestani. Sillä lailla pääsee kaikkein helpoimmalla. Enpä tosin ole asunutkaan heidän luonaan enää muutamaan vuoteen... Joskus saattavat kysyä, pidänkö kotona ikkunaa auki maalatessani, etten tukehdu käryihin. (Vastaus: en, jos ulkona on -29 astetta pakkasta.)
Itse asiassa yllätyin muinoin, kun kuulin nuorten harrastajien vanhemmilta pääasiassa myönteistä palautetta harrastuksesta - olin odottanut, että tämäkin touhu sotkettaisiin ties mihin saakuli ja muihin kulttimenoihin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Wazuuup

Viesti Kirjoittaja Wazuuup »

Äiti on kerran kommentoinut, kun pidin ukkoja korkean hyllyn päällä että laita ne näkyvämmälle paikalle kun oot niitä kovalla työllä maalannut ja ihan positiivista palautetta olen saanut vierailta yms... Eikä se rahan meno äitiä haittaa, ainakin uskosin, nimittäin oon lopettanut juomisen ja polttamisen, kun piti säästää rahaa ukkoihin eli positiivisesti meillä tää on otettu vastaan.
Kuuker

Viesti Kirjoittaja Kuuker »

Kommenttia tullut: onkos kiva pelailla noilla tinasotilailla ja onkos tuo kova jätkä kun sil on tommone pyssy jne..
ja sitten kun sanoo että joo ostin taas lisää figuja ni tulee tunnin huuto "jumatsuide poika taas oot menny ostamaa niit leluja niin paljolla.. eiks sul ole mitään rahan arvon tajua"... "joojoo..."
:roll:
Myytävänä Necron Armeija... yv jos kiinnostaa..
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Mee äitee ny ainaki sanoo jotain "no ne on sulle tärkeitä niin mikäs siinä", tms.

Mitä kenelläkään voisi oikeasti olla warhammereita vastaan?
zqmfgb
Kalakukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalakukko »

Ei oikeastaan minkäänlaista erityistä huomiota. Joskus kauhistellaan hintaa, mutta koska kaikki rahat ovat työllä hankittuja, ei ole sen enempää mainittu.

Onhan noihin semmoiset sata tai kaksi rankaa työtuntia uponnut harrastukseen. Mutta voipahan olla hyvillä mielin, omilla rahoilla ostettu, itse kasattu ja maalattu.
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Äiti hokee aina kun meen sen luo että: en enä kyllä osta sulle mitään 500mk muoviukkoja (chaos battle force jouluna 2001) ja isosiskokin valitti yks päivä kun halusin pitkikseen.
Thanguol

Viesti Kirjoittaja Thanguol »

Itsekkin olen positiivistä kommenttia saanut äidiltä ja isäkin piti harrastuksesta vielä kun hän eli.Ja kyllä isovanhemmat ja muut sukulaiset pitää ihan hyvänä harrastuksena vaikka välillä päivitelläänkin:Mutta nehän maksaa kauheesti tai jotain muuta vastaavaa.Ja äiti ostaa niitä figuja jos olen käyttäytynyt hyvin/ja tai saanut hviä numeroita kokeista.
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Mielummin 500mk muoviukkoihin kuin viinaan, tupakkaan ja huumeisiin.
Saapas

Viesti Kirjoittaja Saapas »

paljos teillä on mennyt rahaa noihin ukkoihin?
c0mmy

...........

Viesti Kirjoittaja c0mmy »

Rahaa on mennyt aivan liikaa .. :D
Vega

Viesti Kirjoittaja Vega »

hu huh, jooh iskä ja äiskä ei pahemmin tykkää ku ostan figuja, teen eka kuukauden lukiota+töitä ja siten palkkapäivänä aina figukauppaan. Niin aina tulee pientä kommenttia mutsilta ettp petskules. elä osta niitä enää. Mutta ei se sitten loppuen lopuks niistä suutu muuten ku rahanmenon takia. :D
"Summon my army Lich"
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Cacodemoni kirjoitti:Mielummin 500mk muoviukkoihin kuin viinaan, tupakkaan ja huumeisiin.
Hmm, sulkeeko nuo vaihtoehdot toisensa pois. Entäpäs kun sattuu olemaan tonni :)?

Ihmettelen miksi tämä viina/tupakka/huume -linja nousee aina esille täällä Warhammer-foorumilla? Ei kai se vanha sananlasku "siitä puhe mistä puute" päde tässä tapauksessa?

Uskoakseni täysi-ikäinen osaa nuo asiat arvottaa itsekin. Ja ala-ikäisen tuskin tarvitsee asiaa pohtia :).

Koska itse lukeudun luokkaan "vanhemmat", en muuten voine kommentoida keskustelua.
Cacodemoni

Grond kirjoitti:Hmm, sulkeeko nuo vaihtoehdot toisensa pois. Entäpäs kun sattuu olemaan tonni :)?
No jos satut käyttämään sen koko 500mk (tai vaikka tonnin) figuihin, niin kyllä se sulkee muut hankinnat pois.
Grond kirjoitti: Ihmettelen miksi tämä viina/tupakka/huume -linja nousee aina esille täällä Warhammer-foorumilla? Ei kai se vanha sananlasku "siitä puhe mistä puute" päde tässä tapauksessa?
Koska vaikka tää harrastus maksaakin ihan helvetisti, niin on niitä huonompiakin tapoja tuhlata rahansa.
Grond kirjoitti: Uskoakseni täysi-ikäinen osaa nuo asiat arvottaa itsekin. Ja ala-ikäisen tuskin tarvitsee asiaa pohtia :).
Täysi-ikäinen saa toki tehdä mitä haluaa, mutta nyt taisi kyseessä olla vielä vanhemman holhouksen alaisena olevat ihmiset. Niin, ja taitaa ala-ikäsillä se pohtiminen jäädä siihen paikkaan kun pullon tarttuvat. :wink:
Grond kirjoitti: Koska itse lukeudun luokkaan "vanhemmat", en muuten voine kommentoida keskustelua.
Etkö sä just kommentoinu? Ja mikset vois kommentoida? Kumpaan sä haluisit että sun lapses laittaisivat rahansa, harrastuksiin vai viinaa/tupakkaan/huumeisiin?
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Mun vanhemmat ainakin tykkää kun on joku kehittävä harrastus... Ja isä ainakin tykkäs kun väänsin pahvista talon maastoa varten kun se ite on insinööri :).
Ja lopettakaa se vertaaminen viinaan ja tupakkaan sillä se on huono vertaus...
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Jazka

Viesti Kirjoittaja Jazka »

Mun porukat lupas kustantaa maalit ja sun muut mutta kyllä ne vähän kauhistelee sitä rahamäärää mitä näin "pikku-ukkoihin" menee.

Isä suhtautuu harrastukseen jopa myönteisesti. Rakentelee maastoja ja sun muuta sellasta. Äidilleni riittää se että ne ukot pysyvät huoneessani ja sillä siisti. :wink:

Onnistuin saamaan rahoitusta juuri eilen pariin maaliin vedoten "taiteelliseen" harrastukseen.
Cacodemoni

Machiavelli kirjoitti:Ja lopettakaa se vertaaminen viinaan ja tupakkaan sillä se on huono vertaus...
Musta ne ei ole ollenkaan huono vertauskohde. Kummatki maksaa paljon ja aiheuttaa riippuvuutta. Päihteet vaan on epäterveellisiä, eikä niistä jää mitään jäljelle sen jälkeen ku oot vetäny ne. Figut taas kehittää taiteellisia taitoja (maalaaminen, askartelu jne.) ja vastineeks rahoilles sä saat hienon armeijan esim. vitriiniin katseita keräämään.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Cacodemoni kirjoitti:Etkö sä just kommentoinu? Ja mikset vois kommentoida? Kumpaan sä haluisit että sun lapses laittaisivat rahansa, harrastuksiin vai viinaa/tupakkaan/huumeisiin?
No, vitsihän tuo minun juttuni oli. Mutta pointtina oli, että on olemassa muitakin vaihtoehtoja, kuin JOKO figut TAI päihteet, mutta tuo jälkimmäinen vaihtoehto nousee turhan usein keskusteluissa esiin. Mielestäni ei sitä tällä foorumilla tarvitse niin korostaa, eiköhän suurin osa täällä tiedosta asian ilmankin - valtaosa Warhammeristeista kun on keskimääräistä valtaväestöä fiksumpaa ;).

Puolitoistavuotias ei onneksi vielä laita rahoja mihinkään, mutta kyllä minä tyytyväinen olisin jos tyttö figuja alkaisi ostelemaan (tai oppisi edes potalle - vuoden vaipparahoilla saisi jo armeijan :)). Toisaalta, loppujen lopuksi minä/vaimo ne maksettaisiin, eli sama jos ostaisin ne figut itse.

Mutta ylipäätänsä se, että sijoittaa rahansa järkevään harrastukseen, on hienoa - etenkin iässä missä ei ole omia tuloja vaan käydään lähinnä vanhempien kukkarolla. Jotkut vanhemmat saattavat tietysti suhtautua varauksella, hieman tahtoo olla että kaikkeen mitä ei ymmärretä suhtaudutaan hieman varauksella - etenkin kun kyseessä on harrastus joka on vielä kohtuullisen kallis. Ajatellaan, että tämä on tiettyyn ikäkauteen liittyvä oikku (joillakin voi ollakin, samantapainen kuin joillakin tytöillä hevosharrastus-vaihe), joka menee ohi ja siihen upotetut rahat menevät jotenkin "hukkaan" - vanhempana lasten suhteen ei osaa ajatella rationaalisesti ;).

Jos vanhemmilla on tuollainen näkökanta, kannattaa näyttää kuvaa Alessio Cavatoresta - jos sen ikäinen (ja näköinen) partatyyppikin jaksaa harrastaa pikku-ukkoja niin luulisi vakuuttavan ettei se ole pelkkä teiniharrastus. (hmm, tarkemmin ajatellen EI kannata näyttää juuri Alession kuvaa, sitä katsellessa vanhemmille saattaa tulla enemmänkin ne päihteet mieleen - ehkä mielummin Gav Thorpe :)).
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Cacodemoni kirjoitti:
Machiavelli kirjoitti:Ja lopettakaa se vertaaminen viinaan ja tupakkaan sillä se on huono vertaus...
Musta ne ei ole ollenkaan huono vertauskohde. Kummatki maksaa paljon ja aiheuttaa riippuvuutta. Päihteet vaan on epäterveellisiä, eikä niistä jää mitään jäljelle sen jälkeen ku oot vetäny ne. Figut taas kehittää taiteellisia taitoja (maalaaminen, askartelu jne.) ja vastineeks rahoilles sä saat hienon armeijan esim. vitriiniin katseita keräämään.
Kuinkas moni teistä oikeesti alkas heti juomaan ja polttamaan kaikilla rahoilallaan jos ei oliskaan figuja?? Oikeesti.. Huono vertaus.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Cacodemoni

Machiavelli kirjoitti:Kuinkas moni teistä oikeesti alkas heti juomaan ja polttamaan kaikilla rahoilallaan jos ei oliskaan figuja?? Oikeesti.. Huono vertaus.
Minä ainakin mietin kun tulee tilaisuus ryypätä että kannattaisikohan sittenkin laittaa nekin rahat syrjään, että tulis tehtyä vaikka jotain rakentavaa sen sijaan.

Opintotuella eläessä ei rahat riitä kumpaankin.
factordunk

Viesti Kirjoittaja factordunk »

Tämä viina/tupakka-juttu on aivan hölmöä ottaa esiin, mutta mitäs sitten jos/kun alkoholin verotus laskee?
Edit: Liian hidas
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”