"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Aloituksessa kamojen osto.

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
wau

Aloituksessa kamojen osto.

Viesti Kirjoittaja wau »

Mors! Olen aloittelemassa nyt lauantaina palkkapäivän saapuessa ja mietin, että mitä kannattaisi nyt ihan ensisijaisesti ostaa? Budjetti on sellainen 100e alkuun. Mietin että ostaisinko sellaisen ison boxin joka maksaa 80e ja sitten siihen maalit ja pensselit, vai kannattaisiko aloittaa pienestä, esim 1 squadin boxista ja sitten maalit ja pensselit, sitten jäisi myös rahaa esim. codexiin..? Olen päättänyt aloittaa ihan perus space marineista. Kovin suuri kiire ei ole pelaamaan, tosin taas olisi kivaa päästä pelaamaan :P. Tarvitsenko sitten battleforce boxin ostaessani ostaa siihen samaan codex, jos menen pelaamaan...? En usko että tarvitsen sitä isoa kovakantista sääntökirjaa aivan heti, kun fantsussa kuitenkin pelaan ja siellä demo pelin avulla saan säännöt selville ja sieltä kuitenkin sellainen löytyy. Kolmantena vaihtoehtona taas on battle for macragge mikälie boxi, mutta onko siitä sitten mihinkään...?
Uusi
samppuliini

Viesti Kirjoittaja samppuliini »

Battle for macragge voisi tietenkin olla hyvä alkuun, koska tässä tulee mini säntis+10 marinea mukana ja maastoa jos kotona pelaat. Nidit voit vaikka sitten myydä jollekin täällä sotussa.
Warhammer 40k 5.th edition Tyranids W/25 D/11 L/14

Playing Warhammer is just like making love. It's usually done on a table and afterwards you always feel great shame.
Konstaa

Viesti Kirjoittaja Konstaa »

Itse aloitin Eldarit Battleforcella, codexilla, maaleilla ja liimalla, yhteishinta 120 e. Tyytyväinen olen.
Protector of nerds.
Rogue

Viesti Kirjoittaja Rogue »

Approved by mes.

Paras vaihtoehto: Battle of macragge, tarvitsemasi maalit, sekä muutama pensseliä + codex pyörii siinä sadan euron hintaluokassa. Ensi kuussa nappaat kaupan hyllyltä 10 mariinin boxin ja commander- paketin, ja sinulla on pelikelpoinen armeija. Siitä sitten laajentamaan haluamaasi suuntaan.
Remington

Viesti Kirjoittaja Remington »

Minä suosittelisin codexin ostamista ensin, lue se läpi kannesta kanteen ja vasta sitten mieti mitä ostat. Pakollisiksi HQ:ksi ja 2xTroopiksi kun voi saada tosi erilaisia joukkoja, niin ei kannata hätiköidä ja ostaa ns.sikaa säkissä.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Sami Jumppanen

Viesti Kirjoittaja Sami Jumppanen »

Remington kirjoitti:Minä suosittelisin codexin ostamista ensin, lue se läpi kannesta kanteen ja vasta sitten mieti mitä ostat. Pakollisiksi HQ:ksi ja 2xTroopiksi kun voi saada tosi erilaisia joukkoja, niin ei kannata hätiköidä ja ostaa ns.sikaa säkissä.
Säänttis ennen codex:ia olisi hyvä idea.
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Battle for Macraggea en suosittelisi, kun siitä minisääntiksestä kuitenkin puuttuu kaikenlaista mitä lopulta tulee kuitenkin tarvitsemaan/haluamaan. Osta suosiolla iso sääntis ja hommaa itsellesi alustavat tiedot säännöistä, lue fluffia, eri armeijoita esitteleviä osastoja, katsele kuvat ja lue sotun hieno armeijanvalintaopas by Kapu. Sitten kun armeija on valittu niin Codex ja Battleforce/vino pino halvalla forumilta käytettynä ostettuja figuja on hyvä tapa jatkaa.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic »

Mitä siitä Pikkusääntiksestä puuttuu mitä muka tarvii? Siinä on kaikki säännöt mitä tarvii, puuttuu vain skenut ja fluffi jos oikein muistan.

roguen neuvoa itse seuraisin.
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Siitä puuttuu erikoisskenut, "vähän" fluffia, maastonrakennus- ja maalausohjeet, KillTeam ja Combat patrol säännöt ja showcase sivut.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Sami Jumppanen

Viesti Kirjoittaja Sami Jumppanen »

daider kirjoitti:Siitä puuttuu erikoisskenut, "vähän" fluffia, maastonrakennus- ja maalausohjeet, KillTeam ja Combat patrol säännöt ja showcase sivut.
Joo, mutta pikku säänttiksellä pääsee alkuun ja sitä on helppo kanniskella mukana matseissa, joten aina sille käyttöä löytyy.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Tiedän, paransin vain Hereticin muistia.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Remington

Viesti Kirjoittaja Remington »

Sami Jumppanen kirjoitti:
Remington kirjoitti:Minä suosittelisin codexin ostamista ensin, lue se läpi kannesta kanteen ja vasta sitten mieti mitä ostat. Pakollisiksi HQ:ksi ja 2xTroopiksi kun voi saada tosi erilaisia joukkoja, niin ei kannata hätiköidä ja ostaa ns.sikaa säkissä.
Säänttis ennen codex:ia olisi hyvä idea.
Kun eri tarvi jos ei ala pelaamaan ja perusteet ovat hallussa. Tosin, jos perusteet eivät ole hallussa niin sääntökirja ja codex on syytä hankkia. Molemmat siis.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
wau

Viesti Kirjoittaja wau »

Kiitoksia kaikille neuvoa antaneille :D. Tässä sitä riittääkin miettimistä.
Uusi
Vile

Viesti Kirjoittaja Vile »

jees, kamat ostoon!
wanhan liiton örkki pomo
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Cannonball kirjoitti:Battle for Macraggea en suosittelisi
BfM on kumminkin suunniteltu aloittelijan ensiostokseksi, ja periaatteessahan se sisältää kaiken, mitä figupelaaja koskaan tarvitseekaan, paitsi maalit. Kaikki BfM:n lisäksi hankittava on vain ekstraa, olkoonkin, että valtaosalle meistä välttämätöntä ekstraa.

Ihka oikea tuumat näyttävä rullamitta on kumminkin sellainen rautakauppainvestointi, jonka hankkimista ei kannata lykätä kohtuuttomasti. GW:n punaiset mittatikut kun ovat vaihtelevasti 17 - 18,5 tuumaa pitkiä, vaikka kaikki sitä tasan kahdeksaatoista asteikkonsa mukaan edustavatkin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

The Captain kirjoitti:
Cannonball kirjoitti:Battle for Macraggea en suosittelisi
BfM on kumminkin suunniteltu aloittelijan ensiostokseksi, ja periaatteessahan se sisältää kaiken, mitä figupelaaja koskaan tarvitseekaan, paitsi maalit. Kaikki BfM:n lisäksi hankittava on vain ekstraa, olkoonkin, että valtaosalle meistä välttämätöntä ekstraa.

Ihka oikea tuumat näyttävä rullamitta on kumminkin sellainen rautakauppainvestointi, jonka hankkimista ei kannata lykätä kohtuuttomasti. GW:n punaiset mittatikut kun ovat vaihtelevasti 17 - 18,5 tuumaa pitkiä, vaikka kaikki sitä tasan kahdeksaatoista asteikkonsa mukaan edustavatkin.
Samoilla linjoilla. Onhan aina tuo BfM maalisetti missä saat pari lisäkloonimariiniakin, ja nämä yhdistettynä blisteri heavy weaponeihin saakin jo kolme viiden squadia.

Eli itse suosittelen BfM aloitukseen, mutta en itse maalisettiä. Maalit kun ovat mitä ovat. siis, älkää käsittäkö väärin. Mutta purkit huonoja, kaverilla kuivahti parissa kuukaudessa.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Anaheim kirjoitti:Samoilla linjoilla. Onhan aina tuo BfM maalisetti missä saat pari lisäkloonimariiniakin, ja nämä yhdistettynä blisteri heavy weaponeihin saakin jo kolme viiden squadia.
Itse en lähtisi missään tapauksessa ostamaan Blistereitä, kun uudet muoviset moniosaiset laatikotkin tulivat markkinoille. Jos näiden jälkeen haluaa lisää raskaita aseita, niin ainahan sitä voi lisätä näitä tavallisten metallisten tai muovisten mariinien ruumiisiin.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

Ratovaari kirjoitti:
Anaheim kirjoitti:Samoilla linjoilla. Onhan aina tuo BfM maalisetti missä saat pari lisäkloonimariiniakin, ja nämä yhdistettynä blisteri heavy weaponeihin saakin jo kolme viiden squadia.
Itse en lähtisi missään tapauksessa ostamaan Blistereitä, kun uudet muoviset moniosaiset laatikotkin tulivat markkinoille. Jos näiden jälkeen haluaa lisää raskaita aseita, niin ainahan sitä voi lisätä näitä tavallisten metallisten tai muovisten mariinien ruumiisiin.
Eikun joo :D anteeksi, kannattaa ostaa se uusi muovidevastori joukkue tosiaan, se tuli niin vähin äänin että olin jo unohtanut :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”