Minkä valitsisin??
-
MestariEffum
Minkä valitsisin??
no tää nyt on oikeastaan aika tyhmä kysymys mutta mulla on semmoinen ongelma että en millään voi valita armeijaa ite. eli lizardmen beast of chaos tai ogre kingdoms on mulla listassa kun tykkään kaikista mutta mikä niistä olisi hyvä maalaamisessa aloittelioille. kotona on jo brettonian heppa miehiä mutta niistä en oikein saa mitään aikaseks, ja sit vielä kun ei oo kamalasti maalejakaan mutta menen kuitenkin ostamaan huomenna.
ja sitten kuinka korkeita ne ogret on??
( ja kenellä täällä annetaan ehdotuksia muutoksista??)
ja sitten kuinka korkeita ne ogret on??
( ja kenellä täällä annetaan ehdotuksia muutoksista??)
- riimumestari
Tähän osaat vastata vain sinä. Mikään figu ei ole oikein aloittelija ystävällinen, vaan sinun täytyy oppia kaikkia itse kantapään kautta (kenties)
Ja armeijakin sinun pitää päättää itse, tämä muisuttaa aivan=
"Kumman otan vaimokseni, Miian vai Katariinan? rakastan molempia todella paljon. Ja että kumman kanssa saisin poikalapsen?"
Huono vertaus totta. Mutta tee valinta itse maalaile niin hyvin kuin osaat jne. Tosin suosittelen että hankit paljon maaleja ettet joudu tuhraamaan miiatyyrejä paria maalia käyttäen. Ja Ogret ovat noin kahden,kolmen miehen mittaisia.
Ja armeijakin sinun pitää päättää itse, tämä muisuttaa aivan=
"Kumman otan vaimokseni, Miian vai Katariinan? rakastan molempia todella paljon. Ja että kumman kanssa saisin poikalapsen?"
Huono vertaus totta. Mutta tee valinta itse maalaile niin hyvin kuin osaat jne. Tosin suosittelen että hankit paljon maaleja ettet joudu tuhraamaan miiatyyrejä paria maalia käyttäen. Ja Ogret ovat noin kahden,kolmen miehen mittaisia.
Kahden. Ja usemman levyisiä! =oDriimumestari kirjoitti:Ogret ovat noin kahden, kolmen miehen mittaisia.
Eli, eli. Itse olen tykästynyt pelaamaan bestmeneillä mutta päätöshän on sinun mutta voin suositella! Ja tähän kun voi lisätä sitten halutessaan vaikka demoneita ja mortal joukkoja niin pärjää ainakin monipuolisuudessa kummallekin muista vaihtoehdoista! Ja petojen oma listahan sisältää petomiehistä aina hirviömäisiin shaggotheihin! Ja ogrejahan saa spessuna sekä rareina (DOW)petomiesten armeijaan eli voihan siitä ogre painotteisen listan halutessaan tehdä!
Ogret ovat hyvinkin erikoinen armeija kun perusjoukkoina on 3W hahmoja, eli lukumääräisesti lähes aina muita armeijoita alivoimainen.
Liskot? Voivat saada murskaavaa taikuutta ála Slannin muodossa! Mättösankareitakin toki löytyy ja isoja hirviöitä!
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Beastmanit ovat ainakin kohtuullisen nopeita ja helppoja maalata. Aloittelijakin saa niistä kelvollisen näköisiä parilla maalilla (esim. ruskea ja chestnut ink +haarniska). Ne eivät kyllä ole kaikkein helpoin armeija pelata aloittelijalle, mutta siitä ei nyt tainnut ollakaan kyse.
"If you don´t have an army, sell your soul and buy one!"
Jos tuosta listasta pitäisi lähteä valitsemaan, niin ehkäpä liskot, jotka nekään eivät välttämättä ole vaikeita maalata.. vai? Beastit eivät tosiaan ehkä ole niitä helpoimpia armeijoita pelata aluksi (melko paljon kikkailua) ja ogret ovat ehkä aavistuksen on-off-porukka kun aika paljon vain juoksevat päälle ja sitten joko ne läimäisevät vihua kovaa tai haihtuvat taivaan tuuliin ammunnassa (noin stereotypisoituna...), kun taas liskot ovat melko monipuolinen armeija, joilla voi pelata todella monella eri tyylillä.
Jos ei ehdottomasti halua pelata jollain tietyllä armeijalla, kannattaa kyllä valita joku vähemmän kikkailuarmeija; esimerkiksi omassa peliporukassa oli dark elf-pelaaja joka kahden vuoden pelaamisen aikana ei tainnut voittaa yhtään peliä ja lopetti sitten turhautuneena..
Jos ei ehdottomasti halua pelata jollain tietyllä armeijalla, kannattaa kyllä valita joku vähemmän kikkailuarmeija; esimerkiksi omassa peliporukassa oli dark elf-pelaaja joka kahden vuoden pelaamisen aikana ei tainnut voittaa yhtään peliä ja lopetti sitten turhautuneena..
Jos asut Hervannan kulmilla tai Mouhijärvi-Hämeenkyrö-akselilla (tai lähiseudulla) ja pelaat fabaa/40k:ta/harrastat muuta oheistoimintaa tai roolipelejä, ota yhteyttä jos olet peliseuran tarpeessa.
-
MestariEffum
No toi eka kysymys nyt oli se että mikä olis hyvä aloittelialle kun niitä tahtois vaan maalata.
ostin Beast of chaos gor paketin ja niitä olen maalaillut ja olen huomannut että ei se maalaminen oo niin vaikeeta kun löysin Gwn sivuilt step by step guiden ja näköjään mulla pysyy pensseli käsissäkin aika hyvin,ainakin pari ekaa tuntii.
mutta mulla olis nyt kaks kysymystä.
mistäköhän semmosen guiden vois löytää noihin brettonian heppamiehiin, (( tai jaksaiskohan joku selittää) ja sit kuvii olis myös kivaa kattoo.) kun halusin saada mun heppoihin vähän väriä.
sitten myös semmonen kysymys että mikä näistä armeejoista on helpoin pelata, Lizarardmen, Beast of chaos tai Brettonia, ite kun en tahtois ostaa niihin kaikkiin sitä armybookkii.
ja sitten yks juttu sille joka on tylsistynyt koneen äreen ja jaksaa tätä lukea ja tahtois vielä vähän enemmänkin päätäänsä piinata. mitkä GW'n väreistä on samoja tai mitkä on eniten samanlaisia kuin Game Color värit, sitä kysyn kun ne näköjään on halvempia nuo gamecolorit ja niissä on enemmän väriä. nimistä kun ei oikeen saa mitään selvyyttä kuinka lähekkäisiä ne värit on.
sori olikin kolme kysymystä.
ostin Beast of chaos gor paketin ja niitä olen maalaillut ja olen huomannut että ei se maalaminen oo niin vaikeeta kun löysin Gwn sivuilt step by step guiden ja näköjään mulla pysyy pensseli käsissäkin aika hyvin,ainakin pari ekaa tuntii.
mutta mulla olis nyt kaks kysymystä.
mistäköhän semmosen guiden vois löytää noihin brettonian heppamiehiin, (( tai jaksaiskohan joku selittää) ja sit kuvii olis myös kivaa kattoo.) kun halusin saada mun heppoihin vähän väriä.
sitten myös semmonen kysymys että mikä näistä armeejoista on helpoin pelata, Lizarardmen, Beast of chaos tai Brettonia, ite kun en tahtois ostaa niihin kaikkiin sitä armybookkii.
ja sitten yks juttu sille joka on tylsistynyt koneen äreen ja jaksaa tätä lukea ja tahtois vielä vähän enemmänkin päätäänsä piinata. mitkä GW'n väreistä on samoja tai mitkä on eniten samanlaisia kuin Game Color värit, sitä kysyn kun ne näköjään on halvempia nuo gamecolorit ja niissä on enemmän väriä. nimistä kun ei oikeen saa mitään selvyyttä kuinka lähekkäisiä ne värit on.
sori olikin kolme kysymystä.
- Tearsqueeze
Jos noista pitäisi valita niin ogret on valintasi!
Mielenkiintoista maalattavaa, hyvin helppoa aloittelijalle(ihoa). Aloittelijat yleensä räiskivät spontaanisti verta esittävää punaista inkkiä figujen päälle, ogreille se sopii!
Ogre armeijan maalaamiseen ei kyllästy, paitsi gnoblareiden maalaamisessa.
Ogrejen wound on mahtava, vaikka yksiköitä tuleekin vähän.
Ensin kannattaa ostaa:
-army book=20e
-ogre bulls=30e
-ogre bulls=30e
-ogre bulls=30e
-ogre bulls=30e
gnoblars=30e
gnoblars=30e
-joku character, 20e.
Yllä oleva on jo noin toimiva lista, mutta halvemmalla saat tottakai battalionin, joka ei tosin ole noin hyvä!
ogre bulssit kahden 12unittiin ja gnoblarit marssimisen estäjäksi eteen.
Hintavaa, mutta elämä on!
Mielenkiintoista maalattavaa, hyvin helppoa aloittelijalle(ihoa). Aloittelijat yleensä räiskivät spontaanisti verta esittävää punaista inkkiä figujen päälle, ogreille se sopii!
Ensin kannattaa ostaa:
-army book=20e
-ogre bulls=30e
-ogre bulls=30e
-ogre bulls=30e
-ogre bulls=30e
gnoblars=30e
gnoblars=30e
-joku character, 20e.
Yllä oleva on jo noin toimiva lista, mutta halvemmalla saat tottakai battalionin, joka ei tosin ole noin hyvä!
"Älä nyt sinäkään missään nimessä perustele kantaasi. Viisastelu oikeinkirjoitusvirheistä ei kasvata sukupuolielintäsi." - The Captain.
Jos tarkoitat Game Colorilla Vallejon maaleja niin tämä on hyödyllinen
Ja [url=http://the_timinator.tripod.com/warhammer/painting.htm]täällä[/url] on 5ed. Bretonnian knightien maalausopas, mutta toimii yhä.
@Tearsqueeze Miksi noin paljon bulleja?
Iron Breakerit ovat hyvän Ogre armeijan perusta.
Ja [url=http://the_timinator.tripod.com/warhammer/painting.htm]täällä[/url] on 5ed. Bretonnian knightien maalausopas, mutta toimii yhä.
@Tearsqueeze Miksi noin paljon bulleja?
Iron Breakerit ovat hyvän Ogre armeijan perusta.
Helpoimmaksi kai laskisi bretit noista, lancella vaan päälle
.
Suosittelisin liskoja, monipuolista, tehokasta ja niillä on dinoja, isoja dinoja. Kaikki rakastaa dinoja! Aloitukseen batallionia, armeijakirjaa ja sen semmoista. Liskoja ostellessa isoja virheitä, kaikille on tarkoituksensa.
Suosittelisin liskoja, monipuolista, tehokasta ja niillä on dinoja, isoja dinoja. Kaikki rakastaa dinoja! Aloitukseen batallionia, armeijakirjaa ja sen semmoista. Liskoja ostellessa isoja virheitä, kaikille on tarkoituksensa.
No pain no gain.
Liskot ovat tosi monipuolinen armeija. Löytyy jalkaväkee , lentäjii ja sun muuta viheltajää ihan kiitettäväksi. Ainut asia joka voi vähän tympästä on maalausvapauden vähääs. Kaikki perus jäbät kun näyttävät lähes samalta (ainakin minun silmään).
Jos haluat taas päästä maalauksessa helpoimmalla nooon ota chaos. Ne kun on suhteellisen tummanpuhuvia , niin pienet virheet eivät näy yhtä herkästi kuin breteillä. Ogret ovat taasen sitä keskitasoa. löytyy helppoja maalatta ja ei niin helppoja maalatavia.
Breteillä on ehdottomasti helpoin pelata. Periaate niillä on sama kun Suomen armeijalla talvisodassa " Hakkaa päälle pohjolan pojjaat!". Mutta loppujen lopuksi päätös onsinun kätösissä. Äläkä valitse jonkun suosittelemaa armeijaa vaan suosittelian kokemuksen pohjalta, vaan päätä itse. Mikään ei oo sen kurjempaa kuin pelata vihaamallaan armeijalla.
Jos haluat taas päästä maalauksessa helpoimmalla nooon ota chaos. Ne kun on suhteellisen tummanpuhuvia , niin pienet virheet eivät näy yhtä herkästi kuin breteillä. Ogret ovat taasen sitä keskitasoa. löytyy helppoja maalatta ja ei niin helppoja maalatavia.
Breteillä on ehdottomasti helpoin pelata. Periaate niillä on sama kun Suomen armeijalla talvisodassa " Hakkaa päälle pohjolan pojjaat!". Mutta loppujen lopuksi päätös onsinun kätösissä. Äläkä valitse jonkun suosittelemaa armeijaa vaan suosittelian kokemuksen pohjalta, vaan päätä itse. Mikään ei oo sen kurjempaa kuin pelata vihaamallaan armeijalla.
-
MestariEffum
Jep jep. kiitos noista maali avuista ja muustakin. nyt olen tullut siihen tulokseen että teen kaikista ( eli Brettonia, Lizardmen ja Chaos beast) eka pienet armeejat, jotain 500pointsit ja sit katon mikä toimii parhaiten tappelussa sitten kun löydän jonkun joka pelaa.
löytyykö tammisaaren ja perniön läheltä ketään joka pelaa tai maalaa?? olis kiva jos olis muistakin kun mä vaan oon maalaillut,
ja ei oo edes monta valmiina kun kestää nii kauan maalaa 1 ukko ja ei oo koulun takia ( ja ostin just shivering isles expanssionin oblivioniin nii siihenkin menee aikaa) ehtinyt nii paljo maalaa, eilen meni 4 tuntii maalaa 1 Beast of chaos Gor standardbeare figu ja tänään 3.
Onkos sillä välii mitä siihen lippuun töhertää. oon vaan maalannut sen nytten midnight blu ja brushannut regalilla mutta sitä merkkii en oikee oo vielä keksinyt minkä laitan kun ainakin kun luin että kaikia ei voi käyttää kaikissa tyypeissä, eli ne nurgle ja slaneesh ja semmosis kaikkii ukkoi vaan niissä näköjään jotain sääntöjäkin, olenko oikeassa??
jotenkin se merkki joka näkyy siinä paketintakakannessa olevassa lipussa on mun mielest hieno merkki.
löytyykö tammisaaren ja perniön läheltä ketään joka pelaa tai maalaa?? olis kiva jos olis muistakin kun mä vaan oon maalaillut,
ja ei oo edes monta valmiina kun kestää nii kauan maalaa 1 ukko ja ei oo koulun takia ( ja ostin just shivering isles expanssionin oblivioniin nii siihenkin menee aikaa) ehtinyt nii paljo maalaa, eilen meni 4 tuntii maalaa 1 Beast of chaos Gor standardbeare figu ja tänään 3.
Onkos sillä välii mitä siihen lippuun töhertää. oon vaan maalannut sen nytten midnight blu ja brushannut regalilla mutta sitä merkkii en oikee oo vielä keksinyt minkä laitan kun ainakin kun luin että kaikia ei voi käyttää kaikissa tyypeissä, eli ne nurgle ja slaneesh ja semmosis kaikkii ukkoi vaan niissä näköjään jotain sääntöjäkin, olenko oikeassa??
jotenkin se merkki joka näkyy siinä paketintakakannessa olevassa lipussa on mun mielest hieno merkki.
Itse en ole koskaan kuullutkaan noin hullusta listasta.Tearsqueeze kirjoitti:Jos noista pitäisi valita niin ogret on valintasi!
Ensin kannattaa ostaa:
-army book=20e
-ogre bulls=30e
-ogre bulls=30e
-ogre bulls=30e
-ogre bulls=30e
gnoblars=30e
gnoblars=30e
-joku character, 20e.
Pelkillä bulleilla ei pärjäää. Eikä varsinkaan noin isoissa ryhmissä. Ogrejen heikkous on yleensäkin vähälukuisuus, joka korvataan useilla, pienemmillä ryhmillä flankkien saamiseksi. Isot ryhmät ovat ainoastaan kalliita, vaan myös helposti vältettäviä, vaikeasti liikutettavia, ja alttiita flankkaukselle. Mitäs tapahtuukaan, kun kääpiöiden tykkipatteri ampuu, ja osuu yhteen harvoista yksiköistäsi? Pahimmassa tapauksessa panikoivat ja ehkä lähettävät toisenkin bulliryhmäsi käpälämäkeen? Käsiin saattaa jäädä gnobbot, joita harvemmin muuhun kuin outnumberiin käytetään edes. MSU on varmaankin yleisin tapa ogreilla, pelata, toinen olisi Ogre Deathstar.
Muutamia 'hullumpiakin' armeijalistoja löytyy täältä.
Batallion box on erittäin hyvä vaihtoehto, jos yleisempiä taktiikoita käytät. Boxin lisäksi tarvitsee vain kenraalin, ja mahdollisesti pari blisteriä. Butcherit voikin konffata jo tavallisista bulleista vähällä greenstuffilla, ja muutamilla bitzeillä. Googlella löytyy sitten tarkkoja listaesimerkkejä varmaan, tai sitten käännyt Ogre Strongholdin foorumeiden puoleen, ja kysyt sieltä.
Da Painboy'z gubbinz
Gotz a new flash Powaklaw
A fing ate me arm
Gotz a new flash Powaklaw
A fing ate me arm
-
MestariEffum
Jep jep. kiitos noista maali avuista ja muustakin. nyt olen tullut siihen tulokseen että teen kaikista ( eli Brettonia, Lizardmen ja Chaos beast) eka pienet armeejat, jotain 500pointsit ja sit katon mikä toimii parhaiten tappelussa sitten kun löydän jonkun joka pelaa.
ja ei oo edes monta valmiina kun kestää nii kauan maalaa 1 ukko ja ei oo koulun takia ( ja ostin just shivering isles expanssionin oblivioniin nii siihenkin menee aikaa) ehtinyt nii paljo maalaa, eilen meni 4 tuntii maalaa 1 Beast of chaos Gor standardbearer figu ja tänään 3.
ja ei oo edes monta valmiina kun kestää nii kauan maalaa 1 ukko ja ei oo koulun takia ( ja ostin just shivering isles expanssionin oblivioniin nii siihenkin menee aikaa) ehtinyt nii paljo maalaa, eilen meni 4 tuntii maalaa 1 Beast of chaos Gor standardbearer figu ja tänään 3.
On sillä nyt jonkin verran. Itelläni ei ole chaosta , mutta aainakin breteillä on suuri valikoima eri piirikuntien vaakunoita. Luulisin että beastmaneilla on edes jotain tämän kaltaista , vaikkei nyt mitään maata järisyttävää.
Ihan hyvä idea tehdä pikkuarmeijat jos rahaa riittää. Käsittääkseni tammisaari on lähellä helsinkiä ( maantiedon numeroni on 6) , joten olettaen , että pystyt käymään hesassa pidän kysymystäsi vähän erikoisena. GW ja fantasiapeleillä on omia peli iltoja ja GW liikkeellä on ihan oma pöytä vapaalle maalaamiselle. Saa tulla milloin haluaa ja lähteä ösilloin kun huvittaa. Tosin omat pensselit kannattaa kuljettaa mukana , koska vapaat pensselit ovat aikas huonoa laatua.
Ihan hyvä idea tehdä pikkuarmeijat jos rahaa riittää. Käsittääkseni tammisaari on lähellä helsinkiä ( maantiedon numeroni on 6) , joten olettaen , että pystyt käymään hesassa pidän kysymystäsi vähän erikoisena. GW ja fantasiapeleillä on omia peli iltoja ja GW liikkeellä on ihan oma pöytä vapaalle maalaamiselle. Saa tulla milloin haluaa ja lähteä ösilloin kun huvittaa. Tosin omat pensselit kannattaa kuljettaa mukana , koska vapaat pensselit ovat aikas huonoa laatua.