Horus Heresy kirjat by Dan Abnett
- Zaraki Kenpachi
Horus Heresy kirjat by Dan Abnett
onko kukaan lukenut näitä? miten tarkasti niissä tapahtumat menevät GWn fluffin mukaan? ja ainakin ekan kirjan lukeneille: ajattelitko ennen lukemista että ne marinet voi olla tuollaisia? minä en.
ja moderaattoreille yms. siirtäkää jos väärässä kolossa.
ja moderaattoreille yms. siirtäkää jos väärässä kolossa.
"Ride with the wind, emerge from the gunsmoke like demons..."
Kuopion Figupelaajat KuoFi Ry
KuoFi.net
http://www.facebook.com/figupelaajat
KuoFi.net
Abnett on kirjoittaunut vain ensimmäisen osan sarjasta jossa tulee olemaan ainakin 6 osaa (4 on ilmestynyt). Itse olen lukenut kolme ensimmäistä ja väittäisin sarjaa yhdeksi parhaista.
Historiallisesti ne menevät juuri GW:n fluffin mukaan ja virallista taustatarinaahan ne ovat, koska Black Library on ne julkaissut.
Noi preheresy mariiinit eivät oikein vastaa nykymariineja sillä heidän tapansa ovat aika erilaiset. Siinä missä nykymariinit ovat puhtaita soturimunkkeja olivat preheresy mariinit paljon enemmän ammattisotilaita. Uskontoa ja fanaattisuutta oli paljon vähemmän ja mariinit olivat muutenkin järkevämpiä.
Fyysisiltä ominaisuuksiltaan varsinkin ekassa kirjassa mariinit olivat kohtuu kovia. Imperial Guardia kovempaa armeijaa vastaan taistelusta sanottiin että "Se oli kuin olisi taistellut lapsia vastaan". Myös kirjan loppu puolella rynnäkkö viimeiseen kapinapesäkkeeseen oli aika raju: 1000 kuollutta vihollissotilasta, eikä ainuttakaan kuollutta mariinia. Tämä oli taistelu, jossa vihollinen oli valmistautunut puolustamaan kompleksia ja johon Keisarillisella armeijan hyökkäys vaikutti itsemurhalta.
Eli aika paljon nuo mariinit eroavat pelipöydän mariineista.
Tosin hieman petyin primarkkojen kyvyistä kun Nurglen demoniprinssi antoi kovan vastuksen jopa Horukselle.
Kirjoissa myös annetaan paljon uutta tietoa ristiretkeä edeltävästä ajasta: primarkka projektista ja Keisarin ja Kaaosjumalten sopimuksesta.
Historiallisesti ne menevät juuri GW:n fluffin mukaan ja virallista taustatarinaahan ne ovat, koska Black Library on ne julkaissut.
Noi preheresy mariiinit eivät oikein vastaa nykymariineja sillä heidän tapansa ovat aika erilaiset. Siinä missä nykymariinit ovat puhtaita soturimunkkeja olivat preheresy mariinit paljon enemmän ammattisotilaita. Uskontoa ja fanaattisuutta oli paljon vähemmän ja mariinit olivat muutenkin järkevämpiä.
Fyysisiltä ominaisuuksiltaan varsinkin ekassa kirjassa mariinit olivat kohtuu kovia. Imperial Guardia kovempaa armeijaa vastaan taistelusta sanottiin että "Se oli kuin olisi taistellut lapsia vastaan". Myös kirjan loppu puolella rynnäkkö viimeiseen kapinapesäkkeeseen oli aika raju: 1000 kuollutta vihollissotilasta, eikä ainuttakaan kuollutta mariinia. Tämä oli taistelu, jossa vihollinen oli valmistautunut puolustamaan kompleksia ja johon Keisarillisella armeijan hyökkäys vaikutti itsemurhalta.
Eli aika paljon nuo mariinit eroavat pelipöydän mariineista.
Tosin hieman petyin primarkkojen kyvyistä kun Nurglen demoniprinssi antoi kovan vastuksen jopa Horukselle.
Kirjoissa myös annetaan paljon uutta tietoa ristiretkeä edeltävästä ajasta: primarkka projektista ja Keisarin ja Kaaosjumalten sopimuksesta.
- The Captain
- Valvoja
Re: Horus Heresy kirjat by Dan Abnett
Kannattaa pitää mielessä, että Horus Heresy -sarjan tapahtumat on kuvattu langenneiden ja lankeemusta odottavien marineiden näkökulmasta, joten vinkkeli on hivenen värittynyt.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Niin tarkasti, että tuosta ei puutu yhtään yksityiskohtaa, minkä olisin lukenut jossain muualla virallisessa fluffissa, ei ainakaan tule just nyt mitään mieleen.Zaraki Kenpachi kirjoitti:onko kukaan lukenut näitä? miten tarkasti niissä tapahtumat menevät GWn fluffin mukaan?
Miksi et?ja ainakin ekan kirjan lukeneille: ajattelitko ennen lukemista että ne marinet voi olla tuollaisia? minä en.
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Koska minulla ainakin oli jossain kaukaisessa muistossa kuva ihmiskunnan viimeisestä toivosta, supersotilaasta, tavallaan tulevaisuuden ritarista.Drayh'en kirjoitti:Miksi et?ja ainakin ekan kirjan lukeneille: ajattelitko ennen lukemista että ne marinet voi olla tuollaisia? minä en.
Tietenkin en älynnyt heti miettiä miten imperialistinen propaganda kasvatus vaikuttaa
- Zaraki Kenpachi
koska tuossa ensimmäisessä kirjassa ainakin ne marinet on aika inhimillisiä(nipin napin....), ei ihan sellaisia siis kun olen kuvitellut niiden olevan.
"Ride with the wind, emerge from the gunsmoke like demons..."
KuoFi.net
KuoFi.net
Riippuu täysin chapterista. Jotkut ovat erittäin julmia ja kylmiä (esim Iron Handit) toiset taas erittäin empaattisia ja/tai ihmisten kanssa toimeentulevia (Salamanderit).
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Sain toissailtana loppuun tuon ensimmäisen kirjan (Horus Rising) ja totesin ihan samaa. Marinet höpötti ja tunteili asioista aivan kuten tavalliset ihmiset ja taistelutilanteissa olivat myös liian inhimillisiä/loogisia. Tuli vähän pettynyt olo että onko nää nyt niitä marineita joista olen tottunut tykkäämään perinteisessä fluffissa.Zaraki Kenpachi kirjoitti:koska tuossa ensimmäisessä kirjassa ainakin ne marinet on aika inhimillisiä(nipin napin....), ei ihan sellaisia siis kun olen kuvitellut niiden olevan.
Aluksi ajattelin että kirjailijan vika. Mutta kun luin ripeekun ajatuksen siitä että pre-heresy marinet ja marine-chapterit saattoi olla kaukana historiassa aika erilaisia kun M41 aikakaudella (johon suurin osa fluffista perustuu), niin tajusin että kirjailija on varmaan tarkoituksella tehnyt ne tähän ensimmäiseen opukseen aika erilaisiksi totutusta. Jotta sarjan myötä saa aikaiseksi marineissa selvästi näkyvää muutosta. Tosin Horuksen pojista kun on kyse, niin toki Kaamoksen suuntaan. Mutta jos kirjoittaisi lojalisti-chapterista niin varmasti nähtäisiin myös vastaava muutos.
-mv40k2