Aloitan Blood angelseilla
Aloitan Blood angelseilla
Eli olen tässä ajatellut aloittaa Warhammer 40k:n pelaamisen. Tarkoituksenani olis aloittaa keräämään joukku Blood angelsseja ja kysymykseni kuuluukin näin:
Mitä figuja minun kannattaisi ostaa, että pääsisin hyvin alkuun kyseisellä joukolla ?
Mitä figuja minun kannattaisi ostaa, että pääsisin hyvin alkuun kyseisellä joukolla ?
Codex: Space Marines ja Codex Blood Angels aluksi.
Sitten figuihin, suosittelen että ostat Space Marine Battleforcen ja Chaplain with Jump Pack blisterin.
Battleforcesta saat pakolliset Troopit, sekä Assault Mariineita joista saa pakollista Death Companyä maalaamalla ne mustiksi.
Chaplaini taas on paras vaihtoehto ensimmäiseksi HQ:ksi Blood Angeleilla, koska se tekee Death Companystä ohjailtavan ja lisää niiden iskutehoa lähitaisteluun mentäessä, sekä on itse myös todella voimakas taistelija.
Sitten figuihin, suosittelen että ostat Space Marine Battleforcen ja Chaplain with Jump Pack blisterin.
Battleforcesta saat pakolliset Troopit, sekä Assault Mariineita joista saa pakollista Death Companyä maalaamalla ne mustiksi.
Chaplaini taas on paras vaihtoehto ensimmäiseksi HQ:ksi Blood Angeleilla, koska se tekee Death Companystä ohjailtavan ja lisää niiden iskutehoa lähitaisteluun mentäessä, sekä on itse myös todella voimakas taistelija.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
- ankara halla
- Valvoja
Blood Angelit saavat hyvin, hyvin todennäköisesti White Dwarffissa kesä- ja heinäkuun numeroissa uudet viralliset säännöt jotka ohittavat nykyisen minidexin (kunnes siis BA:n neljännen laitoksen codex julkaistaan) ja tästä johtuen BA:n nykyinen mini-dex on GW:n puolelta poistettu myynnistä (tästä huolimatta sitä saattaa vielä löytyä kauppojen hyllystä ja siitä ja Codex:Space Marines -kirjasta löytyvät säännöt ovat siis viralliset vielä muutaman kuukauden).
Itse jos olisin nyt aloittamassa Blood Angeleita seuraisin hyvin pitkälle Ratovaarin ohjeita noiden figujen suhteen, mutta jättäisin (hyvin, hyvin poikkeuksellisesti, sillä yleensähän tämä/nämä pitäisi aina ostaa ensimmäisenä) codexit vielä kauppojen hyllylle ja odottaisin noita White Dwarffeja.
Jos ostat nuo figut niin et todennäköisesti ole vielä ehtinyt niistä läheskään kaikkia maalaamaan ennen kesää kuitenkaan.
Itse jos olisin nyt aloittamassa Blood Angeleita seuraisin hyvin pitkälle Ratovaarin ohjeita noiden figujen suhteen, mutta jättäisin (hyvin, hyvin poikkeuksellisesti, sillä yleensähän tämä/nämä pitäisi aina ostaa ensimmäisenä) codexit vielä kauppojen hyllylle ja odottaisin noita White Dwarffeja.
Jos ostat nuo figut niin et todennäköisesti ole vielä ehtinyt niistä läheskään kaikkia maalaamaan ennen kesää kuitenkaan.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Warseer tietää kertoa 21 sivun verran.Jamo kirjoitti:Onkos mitään tietoa siitä, että mitä Veren enkeille on tuloillaan noissa White Dwarffeissa? Uusia figuja? Mitään huhuja liikkunut säännöistä? Olisi mukava tietää.
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors
40k since third edition.
Tau
Ravenwing
Iron Warriors
40k since third edition.
- The Captain
- Valvoja
Katselin tosiaan tuossa GW:n painettua Sanaa, ja todeltahan se näyttäisi, jollei ole huonoa aprillipilaa. Näinkö kunnioittaa GW yhtä ensimmäisistä ja arvostetuimmista Chaptereistaan julkaisemalla sille vessapaperinkorvikkeensa kylkiäisenä todennäköisesti pelitestaamattoman, epätasapainoisen ja fluffinvastaisen handoutin?
Jopa marineiden joukossa BA on iso juttu. On melkoisen varmaa, että GW ei tyydy jättämään niiden codexia WD-julkaisun varaan, koska markkinarako on kumminkin huomattava. Kysymys kuuluukin, miksi ihmeessä niille pitäisi tehdä puolivillainen WD-"codex", kun ei muillekaan ole tehty. Tähän asti on selvitty SM-codexilla, BA-codexilla ja FAQ:lla, ja itse asiassa toivon, että näiden sisältöön puututaan mahdollisimman vähän - mitä nyt Furiosoa ja BA-scoutteja voitaisiin vähän parantaa ja DC:n asemaa scoring unittina selkeyttää.
Tärkeintä minulle on, että Chapteri pysyy uskollisena fluffilleen; ei noilla ole tähänkään asti pelitehon vuoksi pelattu, ja BA-armeijallani on kumminkin mittarissa pelivuosia sen verran, että vanhimmat figut saavat jo ostaa kaupasta tupakkaa...
Jopa marineiden joukossa BA on iso juttu. On melkoisen varmaa, että GW ei tyydy jättämään niiden codexia WD-julkaisun varaan, koska markkinarako on kumminkin huomattava. Kysymys kuuluukin, miksi ihmeessä niille pitäisi tehdä puolivillainen WD-"codex", kun ei muillekaan ole tehty. Tähän asti on selvitty SM-codexilla, BA-codexilla ja FAQ:lla, ja itse asiassa toivon, että näiden sisältöön puututaan mahdollisimman vähän - mitä nyt Furiosoa ja BA-scoutteja voitaisiin vähän parantaa ja DC:n asemaa scoring unittina selkeyttää.
Tärkeintä minulle on, että Chapteri pysyy uskollisena fluffilleen; ei noilla ole tähänkään asti pelitehon vuoksi pelattu, ja BA-armeijallani on kumminkin mittarissa pelivuosia sen verran, että vanhimmat figut saavat jo ostaa kaupasta tupakkaa...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Bolterandchainswordi.comissa on asiasta keskustelua käyty. Sinne kootuista huhuista muistan ainakin nämä:
-DC:lle ei power weaponeita, mutta kaikille rending
-DC tehdään edelleen arpomalla, paitsi Chaplainin "henkivartijat", jotka siis tulevat chaplainin mukana
-DC saattaa assaultoida omiin O.o (chaplain tai joku muu otus saattaa vaikuttaa asiaan)
-combat squads, eli sama 5/10 miestä - jako kuin Dark Angeleille tuli.
Uusia figuja ei taida olla tulossa, paitsi special charactereille ehkä. Linkkiä alkuperäiseen en ehdi enää etsiä. Kouluun --->
EDIT: http://www.bolterandchainsword.com/inde ... pic=106361
alkuperäinen lähde siis tuossa.
-DC:lle ei power weaponeita, mutta kaikille rending
-DC tehdään edelleen arpomalla, paitsi Chaplainin "henkivartijat", jotka siis tulevat chaplainin mukana
-DC saattaa assaultoida omiin O.o (chaplain tai joku muu otus saattaa vaikuttaa asiaan)
Uusia figuja ei taida olla tulossa, paitsi special charactereille ehkä. Linkkiä alkuperäiseen en ehdi enää etsiä. Kouluun --->
EDIT: http://www.bolterandchainsword.com/inde ... pic=106361
alkuperäinen lähde siis tuossa.
Valitse joko ihmiset tai teknologiatasankoninjasamuraisorkkaeläinkalat.
- vompovompatti
- vompovompatti
Tuo eka asia tekee DC:stä kyllä tappokoneenpia kuin ne nyt ovat...Duke kirjoitti: -DC:lle ei power weaponeita, mutta kaikille rending
Toka asia ei tule yllätyksenä.
Tuo kolmas on realistisuutta lisäävä... :o
Combat Squadsiin en taida kommentoida...
* BA infantry will no longer automatically receive the Furious Charge special rule.
No, eipä se Furious Charge ole ennenkään ollut mikään tappovehje.
* All BA infantry will be required to assault enemy units with 6” if they are able to do so.
Epävarma ammunta muuttuu epävarmemmaksi...
Toivottavasti tuo Librarianijuttu on vain huhu, spyykkinen kyky jolla saa infrantryn liikkumaan 12" on vain liian juustoisa, samoin kuin turbobuustaavat hyppyreput (24", 6" black Ragella, 6" assault = 36").
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
- The Captain
- Valvoja