Tzeentch
a) No HoC armeijakirja ensin, ja sitten joukoja kasailemaan.
Eli pakolliset core unitit, ja hero/lordi mukaan, kannataa myös harkita BoC yhdistämistä choaksen joukoihin.
b)No itse kasailen armeijaa juuri sellaisista figuista joista tykkään chaoksella. No riippuu vähän että haluaako tehokkaan listan, yms.
c) Kokemusta, no itse pelaan Khornella ja sanonpahan vaan että tzceentch on hyvä armeija magiansa puolesta. Ehkäpä jopa parhain armeija HoC & BoC.
Eli pakolliset core unitit, ja hero/lordi mukaan, kannataa myös harkita BoC yhdistämistä choaksen joukoihin.
b)No itse kasailen armeijaa juuri sellaisista figuista joista tykkään chaoksella. No riippuu vähän että haluaako tehokkaan listan, yms.
c) Kokemusta, no itse pelaan Khornella ja sanonpahan vaan että tzceentch on hyvä armeija magiansa puolesta. Ehkäpä jopa parhain armeija HoC & BoC.
- Tearsqueeze
En ole samaa mieltä, koska GW on yrittänyt toteuttaa kaikkien jumalien palvojat tasavertaisiksi, ja muistuttaisin: "Kaikilla on hyvät ja huonot puolensa!"Swarmp kirjoitti:c) Kokemusta, no itse pelaan Khornella ja sanonpahan vaan että tzceentch on hyvä armeija magiansa puolesta. Ehkäpä jopa parhain armeija HoC & BoC.
Minäkin pelailen khornella siispä en pahemmin tseentsistä tiedä, mutta jos jonkun neuvon pitää antaa niin: knightejä, knightejä, knightejä! Ja + yhdelle rykmentille choseni jos vaan pisteet suo!
"Älä nyt sinäkään missään nimessä perustele kantaasi. Viisastelu oikeinkirjoitusvirheistä ei kasvata sukupuolielintäsi." - The Captain.
Tzeentch-merkillä saa kyllä kerättyä ämpäritolkulla power-noppia. Se on eri asia, kuinka pitkälle tämä kannattaa viedä. Merkin saavat yksiköt ovat nimittäin melko hintavia ja rähinöintiä ajatellen heikompia kuin kaikki muut merkit - mukaanlukien undivided. Jos lähtee ylettömälle power-linjalle, armeijan taktiikka kallistuu helposti loputtomien magic missileiden ja muiden härötemppujen viskontaan käsikähmää viivyttäen. On toki omalla tavallaan hauskaa pelata "ampuvaa" kaaosta joka ei jyrääkään lähitaistelussa kaikkea, mutta ajan mittaan se alkaa käydä tympeäksi.Hammerer kirjoitti:Olen aloittamassa Tzeentchin ja haluaisin kysyä että a)mitä kannattaisi ostaa b)minkälainen armeija kannattaisi koota c)kokemuksia.
Kiitos, te kokeneemmat.
Toinen vaihtoehto on ottaa suosiolla sekaan undivided-yksikköjä sekä kokonaan merkkaamattomia. Nämä ovat kustannustehokkaampia lyömishommissa, joskaan eivät ehkä yhtä eeppisiä. Tzeentchiä toisinaan vaivaavaa "viiden figun armeija" -ilmiötä voi kiertää koirilla, pedoilla, maraudereilla ja muilla halpa-osilla. Koska niitä ei voi ylipäätään merkata, ei myöskään joudu tinkimään armeijan teemasta.
Kaaoskirjoissa varsin moni yksikkö toimii ihan mukavasti. Kyllä niiden kanssa pärjää. Lähinnä kannattaa välttää ylettömiä warrior-ostoksia. Saahan niille merkkejä ja sinistä hohtoa pintaan, mutta armeija jää aivan naurettavan pieneksi ja hitaaksi sekä saattaa luhistua yhteen paniikkitestiin. Suosittelen ensin pohtimaan, minkälaista tyyliä haetaan. Ihmisiä, petoja vai demoneja? Viiden figun armeija vai lauma? Kohtuudella vai kohtuuttomasti poweria? Paljonko panostetaan rehelliseen rynnäkköön? Näiden kysymysten jälkeen visio voi kirkastua sen verran että oikeat yksiköt hyppäävät esiin. Useimmilla niistä voi pelata ihan mukavasti, joten muutamaa erilaista sorttia hankkimalla saa kyllä vallan pelikelpoisen armeijan. Kokemuksen karttuessa sitten lisää jotain mitä tekee mieli.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Kaaokselta löytyy todella monipuolinen valikoima vaihtoehtoja, joten sinun pitää ensin itse päättää millaisen listan haluat. Mutta jos noin yleisesti suosittelisin hankittavaksi tavaraa tzeentch mortaleille, niin:
- knights of chaos
- chariots of chaos
- lord on disc
- screamers of tzeentch
- furies
Noita minä suurella todennäköisyydellä ainakin olisin laittamassa listaani.
- knights of chaos
- chariots of chaos
- lord on disc
- screamers of tzeentch
- furies
Noita minä suurella todennäköisyydellä ainakin olisin laittamassa listaani.